Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2) Indirect doet de bevolking dat wel. 3) Het is nou eenmaal geen democratie ![]() |
![]() |
|
Zoals iemand al eerder in dit topic zei; als het volk het wil, is Saddam zo weg. Natuurlijk zijn er mensen die hem weg willen daar, veel zelfs, maar het 'anti-Saddam' gevoel is blijkbaar nog niet sterk genoeg. Er is nog geen serieuze poging tot revolutie geweest, en die die er wel was, was lang geleden en geinspireerd door de Amerikanen.
Bovendien ben ik van mening dat dit ook de meest effectieve manier is. Militairen sturen om de revolutie de kop in te druk wakkert het vuur alleen maar aan (mits de overtuiging sterk genoeg is), en veel zit er dan voor Saddam niet meer op. Misschien wordt 'ie gelyncht, maar oké. Het land blijft puur en onbesmet door westerse voeten. O, dat klinkt grof. Maar het komt erop neer dat het land onze hulp niet nodig heeft, ook al denken misschien sommige mensen daar van wel. Echte revoluties die hun ware doel dienen (het volk aan de macht) worden niet gesteund van buitenaf.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() offtopic: je krijgt toch geen fitnesboy-achtige neigingen he? ![]()
||
![]() |
Citaat:
2) Waarom is de bevolking van Kuweit en Saudi-Arabie dan relatief rijk en moet de bevolking van Irak verhongeren? 3) Je mag wel een mening hebben maar die mag je niet laten horen. Dat lijkt mij een vreselijk iets van een dictatuur en daarom lijkt het mij goed als deze dictatuur omvergeworpen wordt. Ik zal niet zeggen dat een democratisch bestuur altijd de enige goede oplossing is, maar in dit geval is het in elk geval voor de bevolking een stuk beter.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het ook wel oprechte angst is om zelf aangevallen te worden, naast de oliebelangen...tenminste van Bush zelf. De arme man heeft een IQ van 87, die schijt natuurlijk zeven kleuren stront als Saddam op Al-Jazeera te zien is. Bush zelf is wel echt oprecht overtuigd van het feit dat Saddam gevaarlijk is en uit de weg geruimd moet worden.
Zijn naaste medewerkers en de mensen met een IQ van boven de 90 zijn dan nog net wel zo slim om in te zien dat het eigenlijk veel belangrijker is om de oliebronnen daar te beschermen. Immers, Saddam is een gek: hij zal Amerika niet zomaar aanvallen maar kan wel zoals in 1991 de oliebronnen in zijn lang in de hens zetten. En dát kan Amerika met de huidige dalende economische lijn écht niet hebben. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Ik hoor heel veel mensen zeggen: jaah Amerika doet het alleen uit eigen belang, is alleen vanwege de olie. Dat zal allemaal wel waar wezen maar what the fuck maakt dat uit? Ik ben het met Ik ben de walrus (o.i.d.) eens en quote zijn stukje dan ook hier:
Citaat:
Een (dictatoriaal) regime hoeft misschien niet fout te zijn, maar saddam is fout, dus moet hij aangepakt worden. Wat maakt het uit of Amerika een spelletje speelt? Laat ze lekker denken dat ze dan de olie krijgen of wat dan ook: dat gaat echt niet zo makkelijk en zo wel: dan zien we dat dan wel weer... |
![]() |
|
Lekker belangrijk zeg. Als er niet wordt aangevallen sterven mensen door het fijne regime van Saddam. Als er wel aangevallen wordt sterven mensen door Amerikaanse bommen. De VS spelen een spelletje. Saddam speelt een spelletje. Die oorlog komt er toch wel binnen een paar weken, daar verander je niks aan. Ik zie dan ook geen reden om me er druk over te maken. Sterker nog, als die oorlog er toch komt doe het dan maar snel. Kunnen we allemaal zo snel mogelijk verder met het normale leven. Kan de economie zich herstellen en Irak opnieuw opgebouwd worden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Noord-Korea meldt succes in eigen nucleaire 'beveiliging' Gatara | 74 | 30-04-2003 22:53 |