Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Met luchtkoeling wordt het een ander verhaal. En om 70Watt koel te houden heb je toch minstens een High Performance Heatsink nodig met een 6000-7000rpm fan. En dat is niet bepaald stil. En de Thoroughbreds zijn zo'n €10 tot €15 duurder.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Stick to Windows 2000/XP and you'll be fine. ![]()
||
Citaat:
![]() Dus ben ik nog steeds aangewezen op een vriend van me die die patches óóit voor mij op CD zet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik ben trouwens nog steeds ernstig Worms-2 verslaafd dus ik moet ff wachten op een patch, zelf begin ik daar niet aan, dat downloaden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Zoals duidelijk te zien is op dat plaatje kan een 130Watt CPU best wel Semi-passief gekoelt worden ;-) Geen 7000RPM fan nodig. (CPU in op dat plaatje is een 21064-266 , en uiteraard de linker machine)
Laatst gewijzigd op 17-02-2003 om 21:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Drukke site? Verschil tussen passief en actief koelen is dat bij actieve koeling een fan wordt gebruikt. Elektrische componenten dus, terwijl passief echt passief is, zonder bewegende en elektrische componenten. Dus ik zie niet hoe je een semi-passieve koeling kunt hebben; of je bent dood, of je bent niet dood.. je kunt niet een beetje dood zijn. ![]() Maar fix eerst je plaatje maar, dan reageer ik er wel op.
||
Citaat:
Nouw de CPU word niet direct gekoeld door een Fan , *maar* er is een grote fan aan de voorkant van de kast die zorgt voor een kleine luchtverplaatsing in de kast zelf.
||
Citaat:
130W is veel hoor, daar mag je best brute koeling voor hebben om dat koel te houden. Watercooling is uitstekend, maar voor luchtkoeling kom je toch snel bij oplossingen die aardig wat geluid maken en niet goedkoop zijn.
||
Citaat:
Die 130 Watt is uiteraard bij het simultaan gebruik van alle execution units (cq. , jullie , stress noemen ;-) ) Over de temperatuur van die CPU ? , "te heet om aan te raken" , ik heb onlangs op een LAN party een GoT Tweakers.net figuurtje zover gekregen om onder wat hevig gebruik de CPU aan te raken , Conclusie: een Alpa CPU aanraken levert blaren op. Hoe veel herrie die machine maakt ? Die machine draait uiteraard met SCSI disks dus die maken veel herie , maar zonder de SCSI disks is ze niet veel luidruchtiger dan een gemiddelde stille PC (Zallman met Fan) Ik hoop dat je dit wat extra informatie geeft en je eens laat denken dat er meer is dan PeaSea hardware (die redelijk pruttel is _IMHO_ )
||
Citaat:
Ik heb zelf nooit gewerkt met non-x86 hardware en systemen, afgezien van mijn Commodore en Amiga dan ( ![]()
||
Citaat:
Maar ik wil wel eens kijken hoeveel Mkeys hun Alpha erdoor heen jaagt, ten opzichte van mijn Dual 2400+, gedeeld door het aantal €uro's natuurlijk. ![]()
||
Citaat:
Ik heb liever USENET en Fatsoendelijke IRC servers/channels (OPN/OFTC/IRCnet) . Nouw , mijn Alpha is al een redelijk houd machientje dus hij zal zeker jouw Dual 2400+ niet bij houden :-) . En dan nog , die test wat je daargeeft is 99% nietszeggend. En dan nog , zelfs als het niet op snelheid aankomt heeft mijn Alpha voordelen op jouw Dual 2400+ hoe snel hij ook mag zijn. <hint> , Ga datasets van 16GB adresseren en reken met 64Bits Int's erop ;-) <hint> Een moderne EV7 of 68 zal daarintegen iedere AMD machine verslinden :-) Over de kwaliteit van x86 , allemaal even brak. AMD == x86 Intel == x86 VIA == x86 Transmeta == x86 (nee , Codemorphing is alleen maar een techniek zodat Transmeta onder Intel licensing uit kan komen) over de kwaliteit en conformity van PC hardware heb ik ook nog zo wel mijn twijfels. Enorm veel Hardware Quirks/problemen/etc. , en systemen die uitzien als Hack op Hack op Hack. (om nog maar te zwijgen over de OS'n die de meeste lui erop draaien , GNU/Linux en Windows)
||
Citaat:
Owja , en Amiga is heilig ;-) das mijn 2e Primaire platform.
||
Citaat:
maar uiteraard ben ik het er wel mee eens dat non-x86 een stuk beter is, heb inmiddels een sparcstation4 maar misschien volgen er nog meer non-x86's |
![]() |
||
Citaat:
En dan nog , het hele ontwerp ervan is *stokoud* (en hopenloos achterhaald , zie VMS, GNU, Plan9, Inferno, AmigaOS , etc. etc.)
||
Citaat:
linux is volgens mij een os wat toch goed bij de tijd blijft, ookal is het idee oud maar neem als voorbeeld mijn sparc, die draait NetBSD, is dat wel een goed os vind jij? en wat zou ik er anders op moeten draaien? Laatst gewijzigd op 18-02-2003 om 17:53. |
![]() |
||
Citaat:
Linux == UNIX Clone. er zijn *veel* betere OS ontwerpen , GNU/Hurd is een goed voorbeeld , http://Hurd.gnu.org
||
Citaat:
maar ik blijf vinden dat unix zeker wel met zn tijd meegaat, maar verdere discussie daarover is denk ik nogal zinloos aangezien ik jou niet zal kunnen overtuigen en andersom ook niet |
![]() |
||
Citaat:
Eenmaal beland in een Userland OS Server design zijn eigelijk al je problemen opgelost en kun je expanden zoals je wilt *zonder* enige bloat/Hacks/andere ranzige zooi. AmigaOS en Hurd demonstreren dit uitstekend. Ow , en er zijn nog wel meer dingentjes ;-) Maaruh , geen argument erachter van uw kant ? :-)
||
Citaat:
![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Maar het ging mij er gewoon om dat zoveel mensen geilen op snelle hardware die in verhouding gewoon ontzettend duur voor weinig performance heeft. Ik vind het veel stoerder als je voor weinig geld een snel systeem hebt, dan dat gepatst met systemen die niemand toch ooit kan betalen, bedrijven uitgesloten. Die cray supercomputer van SARA is natuurlijk heel leuk, ook om te zien, maar een relatief goedkoop Quad AMD Opteron cluster vind ik eigenlijk veel stoerder. Citaat:
Compatibiliteit is altijd een struikelblok geweest voor een grote innovatie, en bovendien het feit dat in de x86-wereld iedere fabrikant zijn eigen terrein heeft, en dus grote veranderingen heel moeizaam gaan, mooi voorbeeld is x86-64, die Microsoft op zijn vroegst pas in September klaar heeft, waardoor AMD nog moet wachten met de Athlon 64 (alhoewel er ook andere problemen/verklaringen zijn voor de continu uitstel). AmigaOS vind ik wel heel innovatief voor zijn tijd, al een point & click systeem, toen MS nog met DOS bezig was (of toen al Windows 1.0? nooit gezien eigenlijk). Wie had eigenlijk het windows-systeem (point&click) uitgevonden?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Nieuwe Computer gezocht Kirikoe | 34 | 09-05-2011 13:15 | |
Software & Hardware |
[Laptop / desktop] Wat kan ik krijgen voor dit budget Verwijderd | 13 | 17-07-2005 14:10 | |
Software & Hardware |
[hd / hardware] ik heb een schijf en die doet raar ... Verwijderd | 7 | 17-10-2002 14:47 | |
Games |
ik heb een nieuwe comp maar dan... Verwijderd | 8 | 13-03-2002 22:17 |