Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 18:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Havock schreef:
wat betreft de asielzoekers;
nederland raak vol; face it.

dus we mogen best kieskeurig zijn met wie we binnenhalen.

als ze zo nodig ergens heenmoeten; ga dan anar duitsland ofzo; daar si veel meer uimte als hier
Eerste mee eens, tweede niet.

Mijn idee:

Komen er miljoenen vluchtelingen uit Irak, op de vlucht voor die engerd Saddam Hussein?
Ok, dan pakken we Saddam Hussein aan.
Hier komt de politie.

Daarom ben ik zo'n voorstander van een sterke defensie (in dit geval, defensief voor de mensen die onder Saddam Hussein lijden).

Nederland moet een leger hebben met minstens 300.000 man en vrouw.
Dan kunnen we *zelf* dat soort conflicten aan.

Waarop al die asielzoekers terug kunnen naar de landen waar ze vandaan kwamen, om het land weer op te bouwen, met onze steun.

Iedereen blij.
Advertentie
Oud 09-02-2003, 18:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Maar goed, dit topic verdient een slot.
Oud 09-02-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Dan is de straf om ouders te hebben die minder verdienen groot, aangezien je dan diep in de schulden zult zitten van het lenen door te studeren.
Waarom mag een rijkeluiszoontje of dochtertje zonder schuld afstuderen en een arm dochter of zoon van een arbeidersgezinnetje torenhoge schulden moet afbetalen als hij/zij een baan krijgt?

Klinkt ook niet echt rechtvaardig, eigenlijk he?
Ikzelf kom - ondanks dat mijn ouders meebetalen (en behoorlijk veel) - net rond en probeer te sparen om de schulden die ik zal maken grotendeels te dekken.
Een vriendin van mij krijgt zowat alles betaald en gaat zo'n 3 a 4 keer per jaar naar Italie. Dat kan ze permitteren. Dankzij haar oudes.
zo is het leven.
Kunnen we lang of kort over zijn, maar het is ook niet rechtvaardig om allemaal geld af te pakken van iemand en dat onder andere mensen verdelen.
En nogmaals, geld is zowat het enige wat altijd eerlijk moet zijn in de wereld, terwijl en een hoop andere dingen zijn, die ook belangrijk zijn om een leuk leven te hebben en die ook nei gelijk verdeeld zijn.

En over die torenhoge schulden: als je gaat studeren, dan heb je later meestal een goede baan en verdien je veel. Daarmee kan je die schulden dan wel afbetalen. En dan zul je uiteindelijk veel meer verdienen dan iemand die op z'n 15e is gekapt met school.
Oud 09-02-2003, 18:57
Martian
Martian is offline
Citaat:
Nate schreef:
Nou, op het stuk grond waar ik nu woon kunnen met gemak 3x zoveel mensen met aanzienlijk comfort leven. Zo vol vind ik het helemaal niet. Daarnaast doet Nederland ook vrijwel niet aan hoogbouw (I'm talking big here), ook al zo onverstandig. Weet je hoeveel meer mensen je kwijt kunt op een gebied ter grootte van de oppervlakte van Amsterdam?

En maar mauwen... Plek zat, maar een beetje breed (en hoog) denken.
Sorry, maar ik wil echt niet in een of andere flat in een volledig volgebouwd land zonder natuur wonen.... :/
Oud 09-02-2003, 18:58
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Ik lees van onderaf nu... maar waar de neuk slaat dit op?

helemaal nergens op..

net als dit topic
Oud 09-02-2003, 19:21
Da King
Da King is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dan is de straf om ouders te hebben die minder verdienen groot, aangezien je dan diep in de schulden zult zitten van het lenen door te studeren.
Waarom mag een rijkeluiszoontje of dochtertje zonder schuld afstuderen en een arm dochter of zoon van een arbeidersgezinnetje torenhoge schulden moet afbetalen als hij/zij een baan krijgt?
juist andersom, als je rijke ouders hebt, krijg je minder studiefinanciering... "Omdat de ouderlijke bijdrage veel hoger is" (er wordt verwacht dat je ouders de rest betalen), dus als je ouders niks betalen dan moet je veel meer lenen, lekker he, rijke ouders hebben?
Oud 09-02-2003, 19:24
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
En over die torenhoge schulden: als je gaat studeren, dan heb je later meestal een goede baan en verdien je veel.
Dat hoop je dan maar. Ondertussen leef je jaren lang wel heel armoedig totdat je die goed verdienende baan hebt.

Heel veel mensen hebben ook gewoon niet de intelligentie om te studeren. Is dat eerlijk dan dat hun hun hele rug kapot werken en dan nog geen ene cent verdienen?
Citaat:
juist andersom, als je rijke ouders hebt, krijg je minder studiefinanciering... "Omdat de ouderlijke bijdrage veel hoger is" (er wordt verwacht dat je ouders de rest betalen), dus als je ouders niks betalen dan moet je veel meer lenen, lekker he, rijke ouders hebben?
Ja, omdat je ouders het dan toch wel allemaal voor je betalen... En als je op jezelf woont en meerderjarig bent, heeft wat je ouders verdienen volgens mij helemaal niets te maken met hoeveel studie financiering je krijgt.

Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 19:27.
Oud 09-02-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
evEndzhar schreef:
Dat hoop je dan maar. Ondertussen leef je jaren lang wel heel armoedig totdat je die goed verdienende baan hebt.

ja, tis je eigen keuze hoor, of je gaat studeren of niet. Je mag best wat jaren investeren in je toekomst.

Citaat:
Heel veel mensen hebben ook gewoon niet de intelligentie om te studeren. Is dat eerlijk dan dat hun hun hele rug kapot werken en dan nog geen ene cent verdienen?
slaat weer eens nergens op. Zonder opleiding kan je best wat worden waarmee je een redelijk inkomen hebt.
Oud 09-02-2003, 19:29
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
slaat weer eens nergens op. Zonder opleiding kan je best wat worden waarmee je een redelijk inkomen hebt.
De hele economie draait op mensen die weinig verdienen. Uiteindelijk zullen heel veel mensen toch genoegen moeten nemen met een baan die slecht betaald, of ze nou willen of niet.
Oud 09-02-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
evEndzhar schreef:
De hele economie draait op mensen die weinig verdienen. Uiteindelijk zullen heel veel mensen toch genoegen moeten nemen met een baan die slecht betaald, of ze nou willen of niet.
Dit slaat al helemaal nergens op. Belangrijke intelligente mensen zijn belangrijker dan mensen die weinig verdienen. Die laatste groep is over het algemeen makkelijker vervangbaar. Dus dat de hele economie daarop draait......
Oud 09-02-2003, 19:45
Da King
Da King is offline
Citaat:
evEndzhar schreef:
Ja, omdat je ouders het dan toch wel allemaal voor je betalen... En als je op jezelf woont en meerderjarig bent, heeft wat je ouders verdienen volgens mij helemaal niets te maken met hoeveel studie financiering je krijgt.
"Je verdient later toch genoeg, dus dan kun je nu best een lening afsluiten, dat verdien je later allemaal terug" is een argument dat ik al vaak gehoord heb om de studie niet te betalen... ben je wel beter af als je ouders met een lager inkomen hebt

bovendien maakt het niks uit of je nou op kamers/op jezelf woont of nog thuis, als je ouders een laag inkomen hebben krijg je meer studiefinanciering
Oud 09-02-2003, 19:51
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Da King schreef:
als je ouders een laag inkomen hebben krijg je meer studiefinanciering
En als je ouders een hoog inkomen hebben betalen zij meer aan je studie, en dat hoef je vaak niet eens terug te betalen.
Oud 09-02-2003, 19:55
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Dit slaat al helemaal nergens op. Belangrijke intelligente mensen zijn belangrijker dan mensen die weinig verdienen. Die laatste groep is over het algemeen makkelijker vervangbaar. Dus dat de hele economie daarop draait......
Iedereen die werkt draagt z'n steentje bij. Minister-President is of kassa juffrouw, ze moeten allemaal door iemand gedaan worden. Van die zogenaamde onbelangrijke banen zijn er gewoon meer van (omdat er meer vraag naar is).

Citaat:
bovendien maakt het niks uit of je nou op kamers/op jezelf woont of nog thuis, als je ouders een laag inkomen hebben krijg je meer studiefinanciering.
Nou, goed, dat is dan ook gewoon terecht. Anders zouden kinderen van arme ouders nog minder kans hebben op een goede educatie.
Oud 09-02-2003, 19:58
Da King
Da King is offline
Citaat:
evEndzhar schreef:
Nou, goed, dat is dan ook gewoon terecht. Anders zouden kinderen van arme ouders nog minder kans hebben op een goede educatie.
feit blijft dat als je ouders niks betalen, je als kind van arme ouders tot 200 euro meer studiefinanciering krijgt
Oud 09-02-2003, 19:59
Da King
Da King is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
En als je ouders een hoog inkomen hebben betalen zij meer aan je studie, en dat hoef je vaak niet eens terug te betalen.
er wordt verwacht dat het zo is, maar ik ken een hoop studenten met ouders met een hoog inkomen die niks meebetalen aan de studie, dan heb je wel een zware lening nodig he
Oud 09-02-2003, 20:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

En over die torenhoge schulden: als je gaat studeren, dan heb je later meestal een goede baan en verdien je veel. Daarmee kan je die schulden dan wel afbetalen. En dan zul je uiteindelijk veel meer verdienen dan iemand die op z'n 15e is gekapt met school.
Dat mag wel zo zijn, maar dat rijkelui's zoontje/dochtertje is zonder schulden mogen beginnen met werken!

(mij maakt een (kleine) schuld overigens niet zoveel uit als ik gegarandeerd een goed betaalde baan krijg waarmee ik het kan terug betalen, maar eerder dat er de onzekerheid bestaat of ik wel een goed betaalde baan krijg en ook met het feit dat niet alle ouders zo snugger zijn om hun kinderen _zelf_ te laten werken voor hun leven (en dus niet alles gaan voorschotelen))
Oud 09-02-2003, 20:04
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Da king schreef:
*knip*
Ja, dan wel. Maar wat zijn dat dan ook voor asociale ouders? Je hebt geld, je hebt een zoon/dochter die met een opleiding bezig is zodat hij/zij later misschien hetzelfde kan verdienen als de ouders, en dan zijn de ouders te belazerd om eraan mee te betalen? Je wilt toch het beste vooor je kind?
Oud 09-02-2003, 20:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Maar goed, dit topic verdient een slot.
Kennelijk niet
Oud 09-02-2003, 20:06
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
Da King schreef:
feit blijft dat als je ouders niks betalen, je als kind van arme ouders tot 200 euro meer studiefinanciering krijgt
Er wordt van de ouders verwacht dat zij zover mogelijk wat meebetalen aan de studie. Je moet de schuld dan dus bij de ouders zoeken, niet de studiefinanciering. Natuurlijk wel heel lullig voor die kinderen in zo'n geval dan.
Oud 09-02-2003, 20:17
Da King
Da King is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Ja, dan wel. Maar wat zijn dat dan ook voor asociale ouders? Je hebt geld, je hebt een zoon/dochter die met een opleiding bezig is zodat hij/zij later misschien hetzelfde kan verdienen als de ouders, en dan zijn de ouders te belazerd om eraan mee te betalen? Je wilt toch het beste vooor je kind?
dat heeft niks met asociale ouders te maken. Het is helemaal niet zo vreemd gedacht. Iemand met een academische opleiding gaat later veel geld verdienen en kán dat ook makkelijk terug betalen.

Citaat:
Er wordt van de ouders verwacht dat zij zover mogelijk wat meebetalen aan de studie. Je moet de schuld dan dus bij de ouders zoeken, niet de studiefinanciering. Natuurlijk wel heel lullig voor die kinderen in zo'n geval dan.
schuld, schuld, het heeft niet echt iets met schuld te maken. En er zijn niet veel studenten die héél hun studie helemaal betaald krijgen. De een heeft wat meer geluk dan de ander, maar zo is het altijd. Bovendien is het niet zo'n hele grote ramp, want als je hard genoeg werkt kan iedereen studeren. Het is gewoon niet eerlijk voor studenten met rijke ouders die níks betalen, maar dan nog, als je hard werkt dan verdien je het later (of tijdens je studie) allemaal best wel terug
Oud 09-02-2003, 20:26
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
schuld, schuld, het heeft niet echt iets met schuld te maken. En er zijn niet veel studenten die héél hun studie helemaal betaald krijgen.
Daarom krijgen ook kinderen van rijke ouders studiefinanciering.
Oud 09-02-2003, 20:27
Gatara
Gatara is offline
Grappig hoe dit onderwerp van "linkse mensen moet onderdak bieden aan allochtonen" veranderde in "het is terecht dat armere gezinnen meer stufi krijgen en wat gezeik over schuld"

Oud 09-02-2003, 20:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Grappig hoe dit onderwerp van "linkse mensen moet onderdak bieden aan allochtonen" veranderde in "het is terecht dat armere gezinnen meer stufi krijgen en wat gezeik over schuld"

Dat is logisch.
Oud 09-02-2003, 20:32
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Rusland is al 12 jaar niet meer communistisch.

Eikel.

Ga toch lekker in de zandbak spelen.
nee dat bedoel ik ook niet. moet je zien wat er over is na na 50 jaar communisme. ga jij maar lekker in de zandbak spelen kleuter als je dat niet vatte!
Oud 09-02-2003, 20:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
nee dat bedoel ik ook niet. moet je zien wat er over is na na 50 jaar communisme. ga jij maar lekker in de zandbak spelen kleuter als je dat niet vatte!
Dat het leven in de ghetto's in de VS slechter is dan het leven in Cuba?
Oud 09-02-2003, 20:36
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ja, hoe komt dat ook al weer... Oh ja, de rechtsen beweerden dat iedereen gelijke kansen heeft.

Citaat:
nee dat bedoel ik ook niet. moet je zien wat er over is na na 50 jaar communisme.
Dat komt meer door de Koude Oorlog dan het communisme zelf.
Oud 09-02-2003, 20:55
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
evEndzhar schreef:

Dat komt meer door de Koude Oorlog dan het communisme zelf.
nee het communisme in china schiette ook niet op. toen zijn ze zich iets meer capitalistisch gaan gedragen en nu gaat het wel weer redelijk met dat land
Oud 09-02-2003, 20:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
nee het communisme in china schiette ook niet op. toen zijn ze zich iets meer capitalistisch gaan gedragen en nu gaat het wel weer redelijk met dat land
Het communisme had in de beginperiode van Mao wel degelijk nut gehad. Maar Mao was een machtswellust vies mannetje (bah!)... en tsja.. dan werkt elk systeem niet

(china is dus niet echt een goed voorbeeld )
Oud 09-02-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
evEndzhar schreef:
Iedereen die werkt draagt z'n steentje bij. Minister-President is of kassa juffrouw, ze moeten allemaal door iemand gedaan worden. Van die zogenaamde onbelangrijke banen zijn er gewoon meer van (omdat er meer vraag naar is).

Ja, maar timmermannen, afwashulpen of ander minder-betaalde beroepen zijn niet economisch belangrijker dan de Minister-President, zoals jij zei.
Citaat:
ja, vind ik ook terecht hoor.
Citaat:
Gatara schreef:
Dat mag wel zo zijn, maar dat rijkelui's zoontje/dochtertje is zonder schulden mogen beginnen met werken!

tja, gelukje voor hem, maar wil niet zeggen dat zijn leven dan beter is. Mijn ouders hebben ook tot twee jaar geleden studieschulden moeten afbetalen (ok, mijn vader begon dan een stuk later dan normaal), maar dat we nou weinig geld hebben thuis. Nee dat kan je niet zeggen, ik vind het wel goed zo.
Citaat:
(mij maakt een (kleine) schuld overigens niet zoveel uit als ik gegarandeerd een goed betaalde baan krijg waarmee ik het kan terug betalen, maar eerder dat er de onzekerheid bestaat of ik wel een goed betaalde baan krijg en ook met het feit dat niet alle ouders zo snugger zijn om hun kinderen _zelf_ te laten werken voor hun leven (en dus niet alles gaan voorschotelen))
Nou ik denk dat je vast wel een goede baan krijgt als je hebt gestudeerd hoor. Daar hoef je je over het algemeen bij de meeste studies niet zo druk over te maken.
Oud 09-02-2003, 21:04
Nate
Nate is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
Mind you, ik weet niet of je ooit in China geweest bent, maar buiten de vormalig Engelse kolonieën Hong Kong, Kowloon, New Territories e.d. is het kapitalisme ver te zoeken hoor.
Oud 09-02-2003, 21:08
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
Ja, maar timmermannen, afwashulpen of ander minder-betaalde beroepen zijn niet economisch belangrijker dan de Minister-President, zoals jij zei.
Waar, maar er is maar 1 Minister-President nodig, terwijl er miljoenen mensen nodig zijn om de laag betaalde banen uit te voeren. Dit maakt de groep van laag betaalde mensen belangrijker dan de hoog betaalde mensen.
Oud 09-02-2003, 21:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Nou ik denk dat je vast wel een goede baan krijgt als je hebt gestudeerd hoor. Daar hoef je je over het algemeen bij de meeste studies niet zo druk over te maken.
Filosofie
Oud 09-02-2003, 21:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Mind you, ik weet niet of je ooit in China geweest bent, maar buiten de vormalig Engelse kolonieën Hong Kong, Kowloon, New Territories e.d. is het kapitalisme ver te zoeken hoor.
Hmm... politiek gezien zijn ze niet liberaal, misschien. Maar kapitalistisch (da's puur economisch) zeker!
Een econoom (sorry weet zn naam niet meer) durfde zelfs te beweren dat China het meest kapitalistische land was in de wereld.
Oud 09-02-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
evEndzhar schreef:
Waar, maar er is maar 1 Minister-President nodig, terwijl er miljoenen mensen nodig zijn om de laag betaalde banen uit te voeren. Dit maakt de groep van laag betaalde mensen belangrijker dan de hoog betaalde mensen.
de hele groep samen misschien. (Hoewel het nog zo is dat een aantal beroepen dat door mensen wordt gedaan, ook door machines kan worden overgenomen.) Maar een individu zeker niet.
Oud 09-02-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Filosofie
ja inderdaad of kunstgeschiedenis. Maar daar heb je dan ook zelf voor gekozen, terwijl je wist dat de banenkans klein was.
Begrijp trouwes niet dat ze daar niet eens zo'n lotingssysteem gaan houden en wat meer plaatsen voor die gezondheidsstudies gaan vrijmaken. Op dat laatste is namelijk wel een tekort aan personeel. Op dat eerste juist een overschot.
Oud 09-02-2003, 21:17
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
de hele groep samen misschien. (Hoewel het nog zo is dat een aantal beroepen dat door mensen wordt gedaan, ook door machines kan worden overgenomen.) Maar een individu zeker niet.
Klopt, maar het ging uiteindelijk over de economie. De economie draait niet op 1 individu.
Oud 09-02-2003, 21:25
Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Hmm... politiek gezien zijn ze niet liberaal, misschien. Maar kapitalistisch (da's puur economisch) zeker!
Een econoom (sorry weet zn naam niet meer) durfde zelfs te beweren dat China het meest kapitalistische land was in de wereld.
Dat hangt er dan maar net vanaf hoe letterlijk je het wilt nemen. Iedereen moet geld verdienen, en elke economie is er om goed te draaien. Dat hoef je niet tot het kapitalisme te rekenen, al kan je best argumenten bedenken omdat wel te doen. Als China echt zo kapitalistisch was (op onze manier dan, wat je wilt) dan konden zoveel dingen niet. Kraampjes op de straat zouden vergunningen moeten hebben, de meeste (nu gratis) toeristische instellingen kosten ineens geld, die geintjes.
Oud 09-02-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Eerste mee eens, tweede niet.

Mijn idee:

Komen er miljoenen vluchtelingen uit Irak, op de vlucht voor die engerd Saddam Hussein?
Ok, dan pakken we Saddam Hussein aan.
Hier komt de politie.

Daarom ben ik zo'n voorstander van een sterke defensie (in dit geval, defensief voor de mensen die onder Saddam Hussein lijden).

Nederland moet een leger hebben met minstens 300.000 man en vrouw.
Dan kunnen we *zelf* dat soort conflicten aan.

Waarop al die asielzoekers terug kunnen naar de landen waar ze vandaan kwamen, om het land weer op te bouwen, met onze steun.

Iedereen blij.
dat bedoel ik.

maar ik doelde met de 2e vooral op "economische vluchtelingen".

en idd.

als types als saddam uit de weg geruimd worden; wordt de wereld een stuk leefbaarder.

en kom dan niet aan met china; want dat is al aan het afbrokkelen.

maar irak... hell; als weals VN-troepenmacht hem het land uittrappen en voor den haag pleuren; doen we alle, ok, BIJNA alle irakezen een plezier
Oud 09-02-2003, 22:08
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
al die mensen die links stemmen en vinden dat allogtonen hier naartoe moeten komen of blijven waarom nemen die niet zelf een allochtoon in huis als ze het zo zielig voor hun vinden in hun eigen land? dat willen ze natuurlijk niet.... die lui die links stemmen denken alleen maar aan hun eigen status(van ik ben goed voor de minderen enzo) en niet aan het landsbelang...
jullie reacties graag

Wat leven er toch ook een hoop domme mensen in dit land?

Wrom dit een domme theory is hoef ik niet eens te zeggen, ik neem aan dat wanneer je nuchter bent je het zelf ook wel begrijpt.
Oud 09-02-2003, 23:46
Joostje
Joostje is offline
Verder, volgens mij is de avatar Himmler.
Oud 10-02-2003, 08:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
ja inderdaad of kunstgeschiedenis. Maar daar heb je dan ook zelf voor gekozen, terwijl je wist dat de banenkans klein was.
Begrijp trouwes niet dat ze daar niet eens zo'n lotingssysteem gaan houden en wat meer plaatsen voor die gezondheidsstudies gaan vrijmaken. Op dat laatste is namelijk wel een tekort aan personeel. Op dat eerste juist een overschot.
Bij filosofie is geen overschot.
Oud 10-02-2003, 21:27
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Wat een onzin zeg. Verschil in lonen OK, de opleidingen verschillen ook in duur en moeilijkheidsgraad, maar verschil in standen is absoluut niet essentieel voor onze samenleving.

ja dat bedoelde ik
Oud 10-02-2003, 21:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
ja dat bedoelde ik

Jouw mening is echt een beetje krom(in de zin van dat je er nix uit op kan maken) :/
Oud 10-02-2003, 23:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
ja dat bedoelde ik
een iets betere avatar
Oud 11-02-2003, 11:38
Anne
Anne is offline
Van allochtonen naar stufi naar communisme en toen vatte ik het niet meer en had ik ook geen zin meer om nog verder te lezen. Links is communistisch? Als we zo gaan beginnen, kan ik het ook: Rechts is asociaal!

En neem deze post niet serieus, net als de rest van dit topic.
Oud 11-02-2003, 11:43
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
omdat als je daar ver weg vandaan komt je een hele andere cultuur hebt met hele andere normen en waarden dus is het veel te moeilijk om je aan te passen als je daar je hele leven hebt gewoont dus blijf daar dan maar. of verdiep je eerst eens in onze cultuur en kom hier dan wonen en pas je je aan.
Alsof er sprake is van de Nederlandse cultuur en de Nederlandse normen en waarden, en alsof deze verheven zijn boven die van mensen die toevallig iets verder weg wonen.

Veel mensen willen zich best aanpassen en doen daar hun best voor; je kunt niet een hele groep straffen voor het gedrag van een klein deel onverlaten. Je moet niet zo generaliseren. Het aanpassingsvermogen heeft niks te maken met daar waar je opgroeit. Ik zou niet durven beweren dat ons aanpassingsvermogen bijvoorbeeld groter is; ik denk dat asielzoekers juist met zulke omstandigheden worden geconfronteerd dat ze zich wel moeten aanpassen, en daar hun best voor doen. En: waar een wil is, is een weg.

En juist (sommige) mensen die van buiten Europa komen, zijn genoodzaakt elders een bestaan op te bouwen, omdat ze bijvoorbeeld niet veilig in hun eigen land kunnen leven. Beetje vreemd om dan juist hen te weigeren, terwijl mensen die zonder al te veel problemen in hun moederland leven, wel mogen komen. Voor hun is Nederland niet te vol?
Oud 11-02-2003, 12:00
Fitnessboy
Fitnessboy is offline
ik wil wel even zegen dat er natuurlijk ook wel goede linksehipies zijn die niet bommen knuffelen, maar de meeste zijn volgens mij toch echt verantwoordelijk voor alle fouten in de wereld!!! als we een rechte regering heben dan zouden we veel beter voor dit land kunnen zorgen! want nu heben we niet eens genoeg cellen om onze eigen gevangenen in vast te zeten! maar natuurlijk zijn de linkse mensen soms wel nodig om te zorgen dat we niet al terechts worden want adolf hitler was natuurlijk niet een al te aardige persoon maar bush lijkt helemaal niet op hem

e ik word echt schijtziek van mensen die de precident bush altijd maar blijven vergelijken met adolf hitler!!!!!!!!! dat is echt stom!!!!!
Oud 11-02-2003, 12:01
Martian
Martian is offline
Dus de Holocaust kwam door linkse mensen?
Oud 11-02-2003, 12:01
Anne
Anne is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef:
ik word echt schijtziek van mensen die de precident bush altijd maar blijven vergelijken met adolf hitler!!!!!!!!! dat is echt stom!!!!!
Wie doen dat dan?
Oud 11-02-2003, 12:43
Da King
Da King is offline
Citaat:
Martian schreef:
Dus de Holocaust kwam door linkse mensen?
nee maar ook niet door de rechtse mensen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten