Advertentie | |
|
![]() |
|
Sexueel "mishandeld" (aanranding / verkrachting)
Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) [B]Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) Scheiding /ouders met problemen Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) Tis geen onderzoek of enquete of zo, ben gewoon geďnteresseerd. Ik heb de afgelopen 2 jaar ook nog veel meegekregen "per ongeluk" over mijn familie (je kent het wel, verjaardag, gezellig, en ineens hebben ze het over de meest uiteenlopende dingen) Waardoor ik erachter ben gekomen dat ik eigenlijk nog een tante had, maar dat die vermoord is. Dat mn ooms nieuwe vriendin sexueel misbruikt is door haar vader en dat mn nicht een vriend heeft die zwaar cocaine verslaafd is.. Wat nou ook allemaal niet positief op me gewerkt heeft.. En ben nogal teleurgesteld geraakt in psychiatrie omdat ik niet geloofd werd
||
Citaat:
zelf heb ik nooit met een psych. oid gepraat hoewel dat mijn huisarts, me vrien en heel veel mensen me aanraden. ALS k alles naar boven haal, wil ik het tegen iemand vertellenwaarvan ik weet dat ie om me geeft en me begrijpt...
|
ik wil eventjes kwijt dat bij mij die dingen wl tot zelfs een psygische ziekte heeft gelijd!! dat hebben ze vast gestelt. want ik heb een ziekte die ik altijd in me heb gehad(erfelijk) en die daar door tot uitiong is gekomen.(STPS)
groetjes chretienne ps het kan wel maar hoeft lange niet altijd
|
![]() |
hum mijn vader verloren aan kanker (en nog meer mensen verloren in mijn famielie), mijn moeder is depressief en heeft een burn out gehad, mijn zus heeft al jaren anorexia een andere zus die 3 keer heeft geprobeerd zelfmoord te plegen....
slechte band met mijn familie etc... ben gepest op de basischool en ook nu nog is het niet helemaal over bahalve dat het nu meer lijkt op plagen dan pesten... kweet het niet gewoon van alles, maar ik denk dat ik nu vooral ongelukkig ben omdat ik het er zelf naar maak omdat ik mezelf en mijn leven niet kan accepteren... eigenlijk valt het vergeleken met veel anderen harstikke mee
||
![]() |
Citaat:
zoals de 1 heel happy word van een klein ding kan iemand ook dood ongelukkig worden van een klein ding... het ligt aan je karakter en je erveringen je gedache's gewoon van alles
||
Citaat:
Ik denk wel dat er globaal gezien overeenkomsten zullen zijn in het gedrag van mensen en de dingen die er in hun leven zijn gebeurd. Maar hoe een ieder hier mee omgaat is nog steeds verschillend denk ik. Iedereen ervaard het anders. Daardoor zullen mensen verschillend op situaties reageren. Wélke overeenkomsten mensen hebben na een bepaalde gebeurtenis, hangt wel van het karakter af. Iedereen heeft en ander karakter, ieders probleem is in detail verschillend, maar hoe mensen denken en er op reageren... dus mensen denken en reageren ongeveer hetzelfde op een probleem Niet dat een bepaald probleem een bepaald gedrag veroorzaakt, een bepaald probleem veroorzaakt dus niet een bepaald gedrag Het spreekt elkaar een beetje tegen, maar ik denk dat je het soms wel in 2 delen kunt indelen. Een deel van gedrag op een bepaald probleem kan bij veel mensen overeenkomen, een ander deel misschien totaal niet. Maar psychische problemen zullen lang niet altijd een van deze dingen als oorzaak hebben. Al neem ik aan dat jij dat ook wel zult weten ![]() Noem mij er een aantal en ik ga met je mee. Een van de belangrijkste oorzaken is denk ik ontevredenheid. Dit kan een van de door jou genoemde punten als oorzaak hebben, maar hoeft niet. Hoeveel meisjes zijn er wel niet ontevreden over hun uiterlijk? Bij de meeste blijft het bij ontevredeneheid, maar bij sommigen kan dit ook tot erge psychische problemen leiden, zoals depressies of anorexia Ook ontevredenheid op andere punten, bv over het eigen gedrag of over cijfers op school kan leiden tot psychische problemen. In de puberteit worden er ook andere hormonen aangemaakt, je gaat veranderen (zowel lichamelijk als geestelijk) waardoor je gevoeliger voor psychische problemen kan zijn Ook kunnen psychische problemen chronisch zijn, of voortkomen uit andere gebeurtenissen zoals betrokkenheid bij een ongeluk, een handicap, of door een ziekte die diegene, of iemand in zijn omgeving heeft. Psychische problemen kunnen ook voortkomen uit gebeurtenissen die mensen in de naaste omgeving meemaken. Verder denk ik dat in sommige gevallen een soort zelfmedelijden en vraag om aandacht mee kunnen spelen. (lees dit niet verkeerd, ik bedoel nadrukkelijk in sommige gevallen) En ja, ik zal ongetwijfeld nog wel 'oorzaken' zijn vergeten.
Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 15:50. |
![]() |
||
Citaat:
Hormonen in de pubertijd helpen zeker mee. Maar ik denk niet da tje alleen daardoor psygische problemen krijgt. Is nog iets voor nodig, hoewel ongesteldheid kan een flinke invloed op meisjes hebben. Dat je psychische problemen krijgt door een ongeluk of handicap, ben ik het mee eens. Daar had ik niet aan gedacht. Problemen met familie, had iemand idd ook al eerder aangestipt. Ben ik het ook mee eens. Ik denk dat zelfmedelijden net als ontevredenheid ontstaat door iets wat je meemaakt of hoe jouw omgeving daar op reageerd. Ken ook iemand, bedenk ik me nu, waarvan de ouders rijk zijn en zeer gericht op prestaties, waar hij bijna aan onderdoor is gegaan. Maar in principe valt dat ook onder "psychologische mishandeling"
||
Citaat:
Maar het hoeft niet te zijn dat een persoon afgewezen wordt door de omgeving. Bv een meisje dat door veel mensen heel knap wordt gevonden, kan zichzelf nog wel heel lelijk vinden. Ze ziet allemaal mooie vrouwen/meisjes in bladen, op tv, enz. Het is niet zo dat zo'n meisje geen anorexia kan krijgen. Ze is ontevreden met zichzelf, maar niet door een van de door jou genoemde punten, want ik reken zoiets niet tot psychologische mishandeling. (en ik zou niet weten bij welk ander punt het zou kunnen horen) Ik bedoelde meer dat een soort ideaalbeeld ontevredenheid kan veroorzaken, en die ontevredenheid kan weer psychische problemen veroorzaken. Ken ook iemand, bedenk ik me nu, waarvan de ouders rijk zijn en zeer gericht op prestaties, waar hij bijna aan onderdoor is gegaan. Maar in principe valt dat ook onder "psychologische mishandeling" Ja dit zou je onder psychologische mishandeling kunnen rekenen. Al vind ik mishandeling dan wel weer een beetje een zwaar woord. Maar ik heb ook een keer een verhaal gehoord, over een jongen die de lat steeds hoger voor zichzelf ging leggen. Eerst was hij niet tevreden als zijn cijfer onder de 6 was, later moest het boven de 7 zijn, en boven de 8 enz.. Omdat dit natuurlijk haast niet vol te houden is, hebben zijn ouders hem op een gegeven moment zelfs geld geboden als hij maar een keer een onvoldoende zou halen, tevergeefs. Maar het was dus absoluut niet zo dat hij van zijn ouders zulke hoge cijfers moest halen. Dus dit zou ik dan weer niet onder psychologische mishandeling rekenen.
Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 16:21. |
![]() |
|
niet meegemaakt Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) gepest en genegeerd op school Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) niet meegemaakt Scheiding /ouders met problemen ook niet Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) m'n broer ging ineens naar een kliniek, m'n 2 enige vriendinnen verhuisden Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) soms wel qua gevoel, maar niet zoals adoptie ofzo, maar t idee dat ik niet gewenst was (bij vrienden,gezin enz.) |
![]() |
||
Citaat:
2) vaak gepest geweest vroeger 3) nee, nooit fysiek mishandelt geweest 4) mijn beste vriendin is gestorven iets minder als een jaar geleden 5) nee, nooit ongewenst gevoelt
|
![]() |
Sexueel "mishandeld" (aanranding / verkrachting) Meegemaakt dit weten al velen op dit forum, maar ik ben nu reeds een jaar in behandeling en stapsgewijs raak ik er weer bovenop
Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) yep ook tot mijn grote spijt. Ben jarenlang gepest geweest op school om mijn lengte en gewicht. Vorig jaar zou ik nr horen anorexia hebben gehad en zwanger geweest zijn. Vraag me nt waarom ik net werd uitgekozen want dat weet ik niet. Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) nee gelukkig niet Scheiding /ouders met problemen neen ook niet Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) Ja 5jr geleden ben ik mijn grootvader verloren. Ik had een zeer hechte band met hem Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) nope ook niet
||
Citaat:
psychologisch mishandeld verlaten door iemand ongewenst voelen de rest niet
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Seksueel mishandeld: Nee nooit Psychologisch mishandeld: Jarenlang Fysiek mishandeld: Enigzins Scheiding: nee, wel problemen met ouders Verlaten: Vaak Ongewenst voelen: Heel vaak, maar niet door de redenen hierboven. |
![]() |
|
![]() |
'ja jarenlang misbruikt Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) ja gepest op school Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) nee Scheiding /ouders met problemen ja mn ouders zijn gescheiden Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) nee Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) nee |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vraag me nu wel ineens iets af, zie dit niet als een aanval ofzo.. Waarom is dit topic zo'n succes? Lucht het op om aan te stippen wat je in je leven hebt meegemaakt.. of wat is het? Ja, er is er iemand geinteresseerd in (topicstarter), maar het lijkt me niet dat als ik bijvoorbeeld een topic start over wat je lievelingskleur is omdat dat dat mij interesseert, dat iedereen daar ook op reageert. Dus, wat zet je er toe om te reageren..? |
![]() |
||
Citaat:
als hij het graag wil weten heb ik er geen problemen mee om het te vertellen, als jij graag mijn lievelingskleur wil weten heb ik er ook geen problemen mee om dat te vertellen hoor ![]() ik vroeg me alleen af wat hij eraan had om het te weten, maar dat heeft hij wel redelijk uitgelegd in dit topic vind ik ![]()
||
![]() |
Citaat:
Niet flauw bedoeld, maar als je alle vragen van mensen in topics gaat beantwoorden, ben je ook nog wel even bezig toch? |
![]() |
||
Citaat:
en als het een vraag is, met betrekking op een persoon zelf, dan wordt zo'n vraag eerder beantwoord dan wanneer het een 'algemene' vraag is. Bovendien denk ik dat veel mensen best willen vertellen wat ze hebben meegemaakt, ze willen kijken wie ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt (kan je event. contact zoeken) en ze kunnen ook een beetje hun verhaal kwijt (nouja sommigen doen dit dan) En je hebt ook gewoon de vaste forummers, die niet inzien waarom ze niet op iets zouden antwoorden, wat ze wel kunnen beantwoorden en dr zullen ongetwijfeld nog meer dingen zijn
|
nee, gelukkig niet. Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) ja, vroeger op school, heel erg klote, may they burn in h***, srry Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) k heb vroeger welles klappen gehad jah ![]() Scheiding /ouders met problemen ja, geldproblemen Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) veel te veel mensen overlijden ![]() Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) Ik ben altijd het ongelukje volgens mn ma ![]()
|
Sexueel "mishandeld" (aanranding / verkrachting) niet Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) ja, op school Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) ja, maar niet in extreme mate (op school) Scheiding /ouders met problemen sort of, gezin met problemen Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) zoiets, maar dan zelf weggegaan bij iemand Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) ja, maar niet door iets hierboven. Gewoon ongewenst voelen.
|
nee Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) door familie erg gekwetst Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) nee Scheiding /ouders met problemen ja, maar toen was ik 7 en ik heb er nooit echt last van gehad Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) nee Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) kwas geen ongelukje of zo van die dingen, maar ik voel wel dat mn ouders me liever niet hebben
|
nope ikzelf niet Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) ja tuurlijk, ik had een bril op de basisschool, Ik was redelijk agressief dus dat leerde ze wel snel af later op middelbare school ook, maar dat moesten ze niet te lang doen.. * Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) beetje op basisschool, leerde ze ook snel af. Scheiding /ouders met problemen gescheiden toen ik 8 was ofzo, ze hadden problemen ik zelf kan me weinig ervan herinneren Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) na scheiden tijdje daana ook verhuist. enhm m'n oma ook nog overleden waardoor de enigste rede dat familie bijelkaar kwam dus ook weg was. (+ afstand na verhuizen.. lastig) Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) geloof het niet.. "ongelukje?" * Hier wil ik nog wel wat over kwijt Bij mij konden ze altijd redelijk veel doen, het bouwde dan op als ze bleven pesten en op een gegeven moment barste ik dan los. Zo ging het op de basisschool en verder op de middelbare school, het rare alleen was, dat ik er nooit echt de schuld van kreeg, zelfs op de middelbare school niet echt, ze (mentrix/betrokke leraren) begrepen het meestal nadat ik uitgelegt had dat het net "de laatste druppel was die de emmer deed overstromen". (net een verveelde opmerking teveel bv) naja oke, ik heb een hekel om mensen pijn te doen maar als ze er om vragen mag het blijkbaar. (zo'n gevoel kreeg ik en heb ik nog steeds) een keer op die middelbare school werd ik weer een keer bijna zo woest dat ik weer wilde gaan meppen, in plaats daarvan ben ik gewoon naar huis gegaan. IK was namelijk echt heel kwaad en ik had ook nog wat cola over me kleren heen gehad dat was wel een xtra reden om naar huis te gaan. En dan het rare.. HIERMEE kreeg ik wel problemen mee en gezeur over zeg maar. Begrip scheen opeens veel meer weg te zijn. IK geloof dat me moeder zelfs nog op school moest komen. Dit vond ik zo raar en kan ik nog op de dag van vandaag pissig om worden. Op deze manier word ik dus gewoon BELOOND op mijn agressieve gedrag. (door mijn gebrek aan assertiviteit) Want op het laatst leek het bijna op een rationele beslissing te worden wanneer iemand "de emmer deed overstromen" mocht ik mezelf laten gaan en alle frustraties er even uit gooien. IK ben nou wel wat ouder, dus naja de emmer is gewoon een stuk groter geworden maar hij blijft gevuld worden daar alle kleine dingetjes om me heen. naja ik hou maar op met mijn gezeur, is al lang genoeg zo ![]() ![]() ![]()
|
wat ik iig wou zeggen:
Het lijkt dat je pas begrip of aandacht krijgt als het duidelijk te zien is of duidelijk vastgesteld is dat je wat hebt. (automutilatie, hyperventileren, fobieeen, borderline, ms, etc) Zelfs dan als je gelabelt bent valt het begrip en aandacht nog vaak tegen. (ik vind dat soort mensen die dat doen toch vooral dom(narrow-minded)) Ikzelf heb helemaal niks, ben niet gelabelt. (naja lichamelijk kleinigheidje maar of dat psychischische inloed heeft... ![]() Rare is ik zit ermee, dat ik niks heb, maar toch zoveel herken in angsten en gevoelens van mensen die wel wat hebben. Ik vind dat eng en raar. (Eigenlijk is dit gewoon een zielige manier van aandacht trekken wat ik doe. ![]() IK hoor niks te voelen en zkr niet bang te zijn. ----- aandacht is denk ik de basis voor veel psychische problemen zoniet alle -----
Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 00:20. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ieder zn eigen geluk en verdriet.
|
![]() |
Maybe handige link voor sommigen:
www.seksueelgeweld.nl
|
ik ben heel lang gespest,
heb het gevoel dat mijn ouders me niet leuk vinden omdat ze vol lof spreken over andere enzo (kijk eens wat een leuke kleren maar jah dat staat jou toch niet ![]() ben ook geslagen en geschopt (door de zelfde pesters) scheiding niet, maar mijn beste vriendin is nu gestopt met school en zit nu in nieuw zeeland dus die zie ik niet meer ![]() en ben vorige week aangerand door een psychiatrische patient (op stage)
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Leef jij als een leete nerd? Verwijderd | 214 | 10-05-2006 19:16 | |
De Kantine |
Welke spannende dingen heb jij laatst meegemaakt?? Auryn | 219 | 06-06-2005 09:37 | |
Liefde & Relatie |
tegenwerking moeder, wat zou jij doen? Help! CoveredEyes | 18 | 01-09-2003 07:01 | |
Liefde & Relatie |
wat zou jij doen? miss x | 3 | 11-05-2002 21:16 |