Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 19:12
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef:
hier in Nederland is teveel sprake van positieve discriminatie.
Ik ben het niet met je eens dat er sprake is van positieve discriminatie. Er zijn geen betere rechten voor mensen met een andere achtergrond dan de autochtone Nederlander: iedereen mag hetzelfde onderwijs volgen, mag zijn godsdienst/levensvisie verkondigen en belijden, etc.. En stel dat het zo zou zijn, een beetje extra maatschappelijke aandacht zou het integratieproces van deze mensen sterk ten goede komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 14:38
TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Het is gewoon angst, pure angst voor iets wat vreemd is, men durft de dialoog niet aan te gaan met vreemdelingen.. Ik denk dat al die rechts-extremistische gasten nog nooit echt met een moslim hebben gepraat. Als ze dat nou eens eerst gaan doen i.p.v. te zeggen dat ze hier niks te zoeken hebben en dat ze zich maar aan moeten passen

Ik denk dat het grote probleem bij vreemdelingenhaat is dat mensen gewoon te bang zijn om iets te gaan onderzoeken of om met mensen te praten, nee men heeft eerst altijd al ergens een radicale mening over en gaat daarna pas nadenken....

Het gaat hier volgens mij echt de verkeerde kant op. Nederland gaat steeds meer de kant op van Amerika, we worden voor alles bang, en omdat we zo bang zijn gaan we degenen waar we zo bang voor zijn haten... En dat is natuurlijk allemaal erger geworden door 11/09 en de moord op pim fortuyn (ook vermoord door iemand die ' bang' was)..

We moeten niet bang zijn voor wat VREEMD of ANDERS is, we horen eigelijk bang te zien voor ONSZELF, want face-it we zijn zelf het meest gevaarlijk geworden door onze angst..
Reageren

Regels voor berichten