Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en je kan elkaar nog zo leuk vinden, eens gaat het over.
|
Mijn vriend gaat naar de universiteit, ik ben nu mijn MAVO diploma nog aan het halen.
We hebben nu bijna 3,5 jaar verkering en het gaat heel erg goed. We zijn alleen maar naar elkaar toe gegroeid. En ik begrijp hem wel degelijk als hij het over de uni heeft, omdat ik zelf ook wel graag gedaan had (maar ik kan denk ik niet tegen de druk die ze daar op je leggen, niet nu iig, lang verhaal). Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik zou denk ik ook nooit verkering nemen met een jongen die alleen mavo gedaan heeft ofzo. Als ik naar die jongens bij mij in de klas kijk...:/
Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 10:17. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik weet niet of ik meisjes selecteer maar al mijn ex-en ( dit klinkt wel vaak maar het waren er maar 4 ) deden vwo of hoger, tja ik weet ook niet hoe dat komt, ik hou zelf ook niet van domme mensen. Maar wat ik wel hoor is dat al die meisjes van vwo eerder een mavo leerlingen nemen of havo dan een vwo omdat die mensen nog zo met school bezig zijn, die leven niet echt maar ja dit hoorde ik laatst ook maar. Dit gaat volgens mij over vwo2-3-4. Later zoek je denk ik elkaar op, vwo-vwo enz |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet mee eens. Mijn ex-vriend deed vbo, ik deed (en doe) gymnasium. Daar hebben we eigenlijk nooit echt problemen mee gehad, dat het uiteindelijk uitging kwam doordat we op alle andere mogelijke gebieden óók van elkaar verschilden. Het was alleen soms jammer als ik een of andere theorie had bedacht waar hij niets van begreep, of als hij iets eenvoudigs had bedacht dat ik niet kan volgen omdat ik altijd te ingewikkeld denk.
Hij kon ook wel overweg met mijn vriendinnen, niet met mijn vrienden maar dat was meer jaloezie dan verschil in opleiding... ik kon niet overweg met zijn vrienden trouwens, maar dat vond hij ook niet nodig edit: het kan natuurlijk zijn dat het voor sommige mensen een probleem is... maar het is echt geen onoverkomelijk struikelblok voor alle relaties Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 19:26. |
![]() |
|
![]() |
in mijn geval maakt het helemaal geen reet uit. ik kan egt met iedereen heel veel lol hebbe. ikzelf zit opt vwo en ik heb net zoveel lol met mn klasgenoten als met mn vriendinnen die mavo gedaan hebben...
als het maar gezellig is en da ik het naar me zin heb , dan vin ik t allemaal best.. en da vind ik bij hoog en laagopgeleide mense...
||
![]() |
Citaat:
Ow enne ik wou ook leiver dat me schoolexmanes van em talen voldoendes waren. een zoveelste vier voor je brief omdat je te veel foutne in zinsbouwe enzo hebt........ ![]() Bedankt voorje medeleven! ![]()
||
Citaat:
![]() damn, je leest mijn verhaal gewoon helemaal niet... hoe slecht ![]() Ik zou sowieso NOOIT iemand proberen te veranderen, dat werkt niet, mensen blijven vanbinnen precies zoals ze zijn... HIJ wil zèlf veranderen... wat zeg ik... hij was al veranderd, nog vòòr ik hem leerde kennen bovendien... als hij niet anders zou zijn dan zijn familie, was ik uberhaupt nooit verliefd op hem geworden Ik val namelijk niet op mensen die niet willen studeren of hebben gestudeerd... ik val niet op mensen met bekrompen denkwijzen over de rolverdeling tussen man en vrouw... en ik val al HELEMAAL niet op mensen die plat praten... Hij is er allang 'uitgeraakt' omdat hij gewoon heel anders ìs. en roloog mij niet want je milieu bepaald misschien wel niet je karakter... *zegt smalend* maar daar heb ik het ook helemaal niet over!! je milieu bepaald wel de manier waarop je in de wereld staat en hoe je tegen dingen aankijkt, dat is ook nogal belangrijk *smaalt nog eens*
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je wel op elkaars niveau moet zitten, wil je elkaar goed begrijpen en steun aan elkaar hebben... Maar een typiste bevindt zich niet per definitie op een lager niveau dan een directeur...
Mijn vriend en ik zitten vrijwel op hetzelfde niveau, hij is wat ouder en is daarom wat verder, maar ik ben echt niet dommer dan hem ofzo.. volgens hem kom ik later boven hem te staan, qua niveau dan he.. maar ja, je groeit natuurlijk ook door... Maar goed, daar gaat het niet over: zelf vind ik het belangrijk dat je elkaar begrijpt in een relatie, als dat kan met niveau verschil, dan is er niets aan de hand - lijkt me. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar, foutne ipv fouten komt nou eenmaal ontzettend over als een typfout, dat moet je met me eens zijn.
|
![]() |
Het ligt vooral aan de persoon zelf, hoe de instelling is, het niveau hoeft daarbij niet zo zeer een rol te spelen. Wel merk ik dat ik opzich beter kan praten met mensen die een beetje op mn golflengte zitten. Maar bij mn 2 exen, die mavo hebben gedaan (ik vwo) kon ik vooral goed met ze praten omdat ze de zelfde instelling hebben als ik. ALs we wat willen gaan we er ook voor. Bij iemand anders, ergerde ik me al kapot aan de houding. Sorry het is nu niet de bedoeling dat ik de mavo'tje beleding, maar je merkt toch wel dat er een niveau verschil is.
Naja, als ik verliefd word, hou ik me er niet zo me bezig of het wel zou kunnen, zolang ik me niet aan hem erger ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik val namelijk niet op mensen die niet willen studeren of hebben gestudeerd... ik val niet op mensen met bekrompen denkwijzen over de rolverdeling tussen man en vrouw... en ik val al HELEMAAL niet op mensen die plat praten... ik ook niet, en nu de link met het milieu? (want die is ver te zoeken hoor!!) en we veralgemenen toch vooral niet é. zoals ik al zei, bekrompen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Alsof school niveau iets met intelligentie te maken heeft....
Meer met motivatie, concentratie en inzet lijkt mij. Het is natuurlijk wel zo dat de intelligentie over het algemeen lager is op vmbo/mbo scholen, maar het betekent echt niet dat iedereen een domme boer is die niet over ingewikkelde of boeinde dingen kan praten. Dus ik denk dat schoolniveau echt niks uitmaakt, meer de intelligentie van beide personen en hun interesses |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik vind ook dat intelligentie er in bepaalde mate er wel toe doet.. als het niveauverschil te groot is, kun je soms tijdens gesprekken volkomen vastlopen, en dat is niet leuk! Communicatie in het algemeen is gewoon zeer belangrijk in een relatie, dus als het niveauverschil te groot is, kan dat heel erg foutlopen..
Maarja, ligt er ook aan hoeveel waarde je hecht aan gesprekken in je relatie ![]()
|
ik denk ook dat het wel degelijk uitmaakt....
nu ga ik waarschijnlijk veel commentaar krijgen maar sinds ik op het mbo zit ( na havo en hbo) irriteer ik me mateloos aan mensen die dom zijn, en zo lijkt het, dom willen blijven. niet iedereen is daar dom maar van algemene kennis heeft het gros nog niet eens gehoord. m'n vriendin, overigens ook op dit forum, heeft ook mavo gedaan ( met moeite naar mijn idee), maar ze komt niet dom over. misschien heeft ze met bepaalde dingen meer moeite maar het gaat erom dat het sommige mensen op mbo niveau aan bepaalde algemene kennis ontbreekt. conclusie: als je 10x per dag over het weer of over de NS moet hebben heb je de verkeerde vriendin
||
Verwijderd
|
Citaat:
omdat je de inzet, het begrip, eventueel het leervermogen en de concentratie niet alleen nodig hebt om op het VWO te komen, maar ook om intelligent te zijn. Sommige mensen gebruiken die eigenschappen om naar het VWO te gaan, sommigen gebruiken ze om intelligent te zijn, sommigen voor allebei... maar als je ze niet hebt, dan zal zowel intellegentie als hoge opleiding niet werken |
![]() |
|
![]() |
Of het nou met schoolniveau, intelligentie of milieu te maken heeft weet ik niet, maar ik denk dat je als vriend en vriendin wel ongeveer op dezelfde lijn moet zitten.
je moet elkaar begrijpen en elkaar wat te vertellen hebben, dan komt het allemaal goed ![]()
|
Oei, verschrikkelijk, "niveau"-verschil binnen een relatie. Maar niet alleen het niveauverschil vind ik verschrikkelijk, ook de oppervlakkigheid. En dat, dat is iets wat te vinden is bij elk niveau.
Mensen die alleen maar kunnen meepraten over hun eigen vakgebied zijn an sich al oervervelend, laat staan dat je er een relatie mee moet hebben. |
![]() |
|
![]() |
het ligt eraan of die persoon waarmee je bent zich ook jouw totaal andere leefwereld kan inzien.En dus kan begrijpen als je af en toe met je directeur of met je klanten uit eten moet of naar chique feestjes moet.
vb mijn vriend en ik loodgieter-studente,ook niet een handige combi,aangezien hij dag en nacht elke dag van de week bereikbaar moet zijn,hij omgaat met vrij "on" intelligente mensen,(NIET LULLIG BEDOELT) die vrij bot zijn.En als ik klaar ben met studeren een hele hoop meer ga verdienen. Daar moet je partner dus ook tegen kunnen (vooral de mannen) als het verschil in loon groot is. |
![]() |
|
![]() |
ik denk het wel...niveauverschillen kunnen erg charmant zijn en een beroep zegt overigens niet al te veel over je intelligentie...
de vraag is alleen of je zelf met een partner kunt leven die lager of hoger is dan jou...of je je normen opzij kunt zetten en de reacties van buitenaf je niets doen, en zoiets is altijd moeilijk...
|
K heb niet de hele thread gelezen, maar k heb wel een vraag:
Wa vinden jullie van het feit dat de jongen in een relatie het meisje mag rond commanderen en dingen verplichten te doen. En ook haar dingen verbied die hij vervolgens zelf wel 3 keer per week doet... En als je hem er op wijst zegt hij dat het niet waar is en gaat er vervolgens mee door. En zij kan geen 'nee' zeggen of het uit maken.. Wat doet je hiertegen?
|
![]() |
Verschil in niveau binnen een relatie lijkt soms niet echt belangrijk, maar speelt al zeer snel een belangrijke rol, als student zijnde is echt niet makkelijk om precies op een lijn te liggen met iemand van bvb een mbo opleiding.Nu ga niet meteen denken dat ik weer neer kijk op deze mensen want dat is helemaal niet zo. Met uitgaan merk je er weinig van, maar als je dan toch serieusere gesprekken gaat voeren dan lig je meestal niet op een lijn.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik deed eerst vwo, toen havo , toen mbo, nu van school af zonder een diploma. En niet om op te scheppen ofzo, maar ik ben heel slim. Ook ben ik veel mensen op 't MBO tegengekomen die veel slimmer zijn qua nadenken en logisch dingen doen dan mensen op bijvoorbeeld gymnasium. Over gymnasium gesproken, er zitten toch echt wel veel HELE DOMME mensen op gymnasium die gewoonweg goed kunnen leren en dingen begrijpen, maar dat zegt niks over sociale intillegentie. (ala domme breezersletjes)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*heeft HAVO gedaan zonder iets te leren* .. en er zijn anderen die met zonder / nauwelijks leren voor hun VWO diploma slagen. Iemand die MAVO doet, is dus iig al iemand die moeite zou moeten doen voor de HAVO. En iemand die HAVO doet, is weer iemand die moeite zou moeten doen voor VWO ![]() Er is dus wel een verschil! De vraag is alleen hoe zwaar je eraan tilt. Dezelfde humor hebben en gewoon goed met elkaar kunnen opschieten is volgens mij belangrijker dan even snel dingen kunnen leren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb verder geen reply's gelezen ofzo, had geen zin om het allemaal door te lezen..
![]() Maargoed, ik let tegenwoordig op het betrouwbaar zijn en mannelijk zijn van de jongens in kwestie.. (hmmz.. ![]() ![]() Maarjah ik heb ook geen ervaring met een relatie waar het door niveauverschil misliep. Ik heb wel een ex die in een klein huis woonde, samen met z'n moeder. Hij heeft mijn ouders ervan beschuldigd dat ze hem min aankeken omdat hij in een kleiner huis zou wonen ofzo ![]() ![]() Dat sloeg echt totaal nergens op... nou ja, dat soort dingen kun je dus wel tegen komen, maar dat heeft dan weer niet met niveauverschil, maar met geld te maken.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beetje makkelijk excuus vind je zelf ook niet? Gewoon zeggen 'ik ben wel heel slim maar het valt niet op in m'n schoolprestaties'. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb ook ooit vwoi gedaan maar juist omdat het te makkelijk voor me was begon ik steeds minder mn best te doen.. en daarsdoor kreeg ik slechtere cijfers en zit ik nu op de havo... vorig jaar bijna op de havo blijven zitten en dat terwijl ik toch echt hoogbegaafd ben (ja het is utigezocht toen ik 8 was via psygoloog enzo, echte test dus) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind wel dat als je een langere relatie heb je wel goed met elkaar kunnen praten, met jongens met een 'lager /niveau/intelligentie(?)' kan je vooral goed lachen, maar de meeste die ik zelf ken ieder geval zijn erg sociaal, maar wereldvreemd, ik weet neit waarom, maar daar kank me soms best aan ergeren, zeker in een relatie ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ach, ik vind sowieso dat de term hoogbegaafd iets te snel aan mensen wordt toegeschreven. Zodra je boven het gemiddelde bent, ben je blijkbaar al hoogbegaafd.
Sorry, bij hoogbegaafde mensen zie ik kinderen van vier die beter kunnen piano spelen dan ik, of kinderen die op hun veertiende al studeren aan de universiteit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |