Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 03:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
nare man schreef:
Weet je wat bekrompen is? De stelling dat millieu niets uitmaakt.

Iemand kan best uit een 'goed millieu' komen en toch MBO doen. Dan levert het minder problemen op met iemand die studeert dan wanneer die MBO'er ook nog 'ns uit een gezin komt waar niemand gestudeerd heeft. De levenswerelden moeten gewoon een beetje op elkaar afgestemd zijn.

Ik weet zelf wat het is, ik heb een tijdje iets gehad met een meisje wat met moeite de MAVO zou gaan halen (na al één keer gezakt te zijn voor d'r examen) en dat is gewoon verschrikkelijk. Ze kunnen zich gewoon niet vóórstellen wat het is om te studeren. Dat is gewoon irritant. Als ik bij haar thuiskom wil ik niet uit hoeven leggen wat 'naar college gaan' inhoudt, dat een hoogleraar geen orde hoeft te houden onder zijn studenten, etcetera.

Mijn stelling verandert daarom niet: niveau maakt zeker uit binnen een relatie en daarom ben ik er heel kritisch in.
Dat kan dus inderdaad.
Mijn huidige vriendin doet VMBO en dat gaat tot nu toe perfect. Dus ik zie het probleem niet echt.
Ik vind dat als je jezelf daar aan irriteert je nogal oppervlakkig overkomt. Alsof mensen met een lager niveau van opleiding niet goed genoeg voor je zijn.
Oud 16-02-2003, 09:14
Talon
Talon is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Dat kan dus inderdaad.
Mijn huidige vriendin doet VMBO en dat gaat tot nu toe perfect. Dus ik zie het probleem niet echt.
Ik vind dat als je jezelf daar aan irriteert je nogal oppervlakkig overkomt. Alsof mensen met een lager niveau van opleiding niet goed genoeg voor je zijn.
daar gaat het niet om.. ze zijn als mens wel goed genoeg, alleen botsen de verschillen.. en das voor beide partijen niet goed.
en je kan elkaar nog zo leuk vinden, eens gaat het over.
Oud 16-02-2003, 09:47
Bounce
Bounce is offline
Als de Jongen of meisje in kwestie wel gewoon 'levens' slim is, maar niet 'boeken'slim, Wat maakt het dan uit?
Als dat niet het geval is, houdt de relatie denk ik niet zo lang stand.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 09:58
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Mijn vriend gaat naar de universiteit, ik ben nu mijn MAVO diploma nog aan het halen.
We hebben nu bijna 3,5 jaar verkering en het gaat heel erg goed.
We zijn alleen maar naar elkaar toe gegroeid.
En ik begrijp hem wel degelijk als hij het over de uni heeft, omdat ik zelf ook wel graag gedaan had (maar ik kan denk ik niet tegen de druk die ze daar op je leggen, niet nu iig, lang verhaal).

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Ik zou denk ik ook nooit verkering nemen met een jongen die alleen mavo gedaan heeft ofzo.
Als ik naar die jongens bij mij in de klas kijk...:/

Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 10:02
Talon
Talon is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Mijn vriend gaat naar de universiteit, ik ben nu mijn MAVO diploma nog aan het halen.
We hebben nu bijna 3,5 jaar verkering en het gaat heel erg goed.
We zijn alleen maar naar elkaar toe gegroeid.
En ik begrijp hem wel degelijk als hij het over de inu heeft, omdat ik zelf ook wel graag gedaan had (maar ik kan denk ik niet tegen de druk die ze daar op je leggen, niet nu iig, lang verhaal).

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Ik zou denk ik ook nooit verkering nemen met een jongen die alleen mavo gedaan heeft ofzo.
Als ik naar die jongens bij mij in de klas kijk...:/
en als die jongen nou in dezelfde situatie als jij zit?
Oud 16-02-2003, 10:16
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Dan ligt het er aan hoe die voor de rest is.
Zolang we maar goed met elkaar kunnen praten.
Nouja, ik zou het iig niet zo snel doen.
Ook daar zijn uitzonderingen natuurlijk.
Oud 16-02-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Weet je wat bekrompen is? De stelling dat millieu niets uitmaakt.

Iemand kan best uit een 'goed millieu' komen en toch MBO doen. Dan levert het minder problemen op met iemand die studeert dan wanneer die MBO'er ook nog 'ns uit een gezin komt waar niemand gestudeerd heeft. De levenswerelden moeten gewoon een beetje op elkaar afgestemd zijn.

Ik weet zelf wat het is, ik heb een tijdje iets gehad met een meisje wat met moeite de MAVO zou gaan halen (na al één keer gezakt te zijn voor d'r examen) en dat is gewoon verschrikkelijk. Ze kunnen zich gewoon niet vóórstellen wat het is om te studeren. Dat is gewoon irritant. Als ik bij haar thuiskom wil ik niet uit hoeven leggen wat 'naar college gaan' inhoudt, dat een hoogleraar geen orde hoeft te houden onder zijn studenten, etcetera.

Mijn stelling verandert daarom niet: niveau maakt zeker uit binnen een relatie en daarom ben ik er heel kritisch in.
Dit heeft volgens mij meer met levenservaring en je woordenschat te maken dan met een niveau hoor. Kijk de dingen wat je bijvoorbeeld op de middelbare school leert gebruik je niet zo heel vaak, dan heb ik het over de vakken en ik doe nu mbo dat is doelgericht en dat gebruik ik ook nooit bij mijn vriendin. Het niveau, de manieren, je denkwijze wordt gewoon door je achtergrond bepaald, wat je mee krijgt van je ouders, dat je u moet zeggen en dat je netjes eet, als je met deze dingen op een lijn ligt dan zit het vaak wel goed.

Maar ik weet niet of ik meisjes selecteer maar al mijn ex-en ( dit klinkt wel vaak maar het waren er maar 4 ) deden vwo of hoger, tja ik weet ook niet hoe dat komt, ik hou zelf ook niet van domme mensen. Maar wat ik wel hoor is dat al die meisjes van vwo eerder een mavo leerlingen nemen of havo dan een vwo omdat die mensen nog zo met school bezig zijn, die leven niet echt maar ja dit hoorde ik laatst ook maar. Dit gaat volgens mij over vwo2-3-4. Later zoek je denk ik elkaar op, vwo-vwo enz
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:54
Talon
Talon is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Maar ik weet niet of ik meisjes selecteer maar al mijn ex-en ( dit klinkt wel vaak maar het waren er maar 4 ) deden vwo of hoger, tja ik weet ook niet hoe dat komt, ik hou zelf ook niet van domme mensen. Maar wat ik wel hoor is dat al die meisjes van vwo eerder een mavo leerlingen nemen of havo dan een vwo omdat die mensen nog zo met school bezig zijn, die leven niet echt maar ja dit hoorde ik laatst ook maar. Dit gaat volgens mij over vwo2-3-4. Later zoek je denk ik elkaar op, vwo-vwo enz
komt waarschijnlijk ook doordat de meeste mavo-meiden ook die breezah's zijn die iedereen verafschuwt..
Oud 16-02-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
komt waarschijnlijk ook doordat de meeste mavo-meiden ook die breezah's zijn die iedereen verafschuwt..
Hhahahaha ja daar val ik ook niet echt op maar ja, vaak kan je het ook wel een beetje zien hoor, wat ze drinken of ze roken, enz
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:02
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
marlies schreef:
Hij is zelf zeker niet dom, alleen was hij nooit gemotiveerd dus heeft hij nooit iets voor school gedaan..Ook doordat hij bang was om te falen als hij ergens zijn best voor had gedaan speelde ook mee dat ie maar zijn best niet deed want dan lag het aan zijn inzet en niet aan zijn intelligentie.
Dit ken ik dus alleen schoolopleiding zegt niks.......
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:41
Verwijderd
Niet mee eens. Mijn ex-vriend deed vbo, ik deed (en doe) gymnasium. Daar hebben we eigenlijk nooit echt problemen mee gehad, dat het uiteindelijk uitging kwam doordat we op alle andere mogelijke gebieden óók van elkaar verschilden. Het was alleen soms jammer als ik een of andere theorie had bedacht waar hij niets van begreep, of als hij iets eenvoudigs had bedacht dat ik niet kan volgen omdat ik altijd te ingewikkeld denk.
Hij kon ook wel overweg met mijn vriendinnen, niet met mijn vrienden maar dat was meer jaloezie dan verschil in opleiding... ik kon niet overweg met zijn vrienden trouwens, maar dat vond hij ook niet nodig

edit: het kan natuurlijk zijn dat het voor sommige mensen een probleem is... maar het is echt geen onoverkomelijk struikelblok voor alle relaties

Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 16:43
NeNe-lOvEs
NeNe-lOvEs is offline
in mijn geval maakt het helemaal geen reet uit. ik kan egt met iedereen heel veel lol hebbe. ikzelf zit opt vwo en ik heb net zoveel lol met mn klasgenoten als met mn vriendinnen die mavo gedaan hebben...
als het maar gezellig is en da ik het naar me zin heb , dan vin ik t allemaal best.. en da vind ik bij hoog en laagopgeleide mense...
Oud 16-02-2003, 18:56
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Dit woord spel je anders weer verdacht goed...

En die fouten van jou zijn gewoon typfouten. Het getuigt van weinig respect voor dyslectici, dat je het onder die noemer schaart.
Volgens mij heb JIJ weinig respect voor mij, ik doe me best om zo veel mogelijk fuoten te zien maar niet alles lukt...en geloof me je zegt echt niet voor je lol dat je dyslexie jhebt, mijn vriend is bijvoorbeled begonnen op vwo maar de school vond dat ie eerst "fatsoenlijk" meost leren schrijven en daarom moets ie maar naar mavo.

Ow enne ik wou ook leiver dat me schoolexmanes van em talen voldoendes waren. een zoveelste vier voor je brief omdat je te veel foutne in zinsbouwe enzo hebt........

Bedankt voorje medeleven!
Oud 16-02-2003, 21:20
coecie
coecie is offline
Citaat:
phensic schreef:
ik vind het heel goed wat je daar zegt.
de hele 'milieu' shit van je afzetten ed.

maar toch vind je het arbeidersmilieu toch te min voor je.
'hij moet per se eruitgeraken', en gelukkig voor jou dat dat lukt.
'hij zal wel stiekem een ander milieu in zijn genen hebben....'
net alsof je wanneer je uit dit soort milieu komt je zo bent en uit dat anders. denk je dan echt dat uw milieu uw karakter bepaald?
anders probeer maar es te raden van mensen op dit forum uit welk milieu ze komen, wedden dat het je niet lukt?
het enige wat je volgens mij probeert te doen is hem veranderen naar wat volgens jou de maatstaven zijn van jou klasse.
want dan komt ie alleen maar uit dat milieu, hij hoort in het uwe hoor....tsssss
nogal bekrompen hoor.....

damn, je leest mijn verhaal gewoon helemaal niet... hoe slecht

Ik zou sowieso NOOIT iemand proberen te veranderen, dat werkt niet, mensen blijven vanbinnen precies zoals ze zijn... HIJ wil zèlf veranderen... wat zeg ik... hij was al veranderd, nog vòòr ik hem leerde kennen
bovendien... als hij niet anders zou zijn dan zijn familie, was ik uberhaupt nooit verliefd op hem geworden

Ik val namelijk niet op mensen die niet willen studeren of hebben gestudeerd... ik val niet op mensen met bekrompen denkwijzen over de rolverdeling tussen man en vrouw... en ik val al HELEMAAL niet op mensen die plat praten...
Hij is er allang 'uitgeraakt' omdat hij gewoon heel anders ìs.

en roloog mij niet want je milieu bepaald misschien wel niet je karakter... *zegt smalend* maar daar heb ik het ook helemaal niet over!!
je milieu bepaald wel de manier waarop je in de wereld staat en hoe je tegen dingen aankijkt, dat is ook nogal belangrijk *smaalt nog eens*
Oud 17-02-2003, 09:35
Verwijderd
Ik denk dat je wel op elkaars niveau moet zitten, wil je elkaar goed begrijpen en steun aan elkaar hebben... Maar een typiste bevindt zich niet per definitie op een lager niveau dan een directeur...

Mijn vriend en ik zitten vrijwel op hetzelfde niveau, hij is wat ouder en is daarom wat verder, maar ik ben echt niet dommer dan hem ofzo.. volgens hem kom ik later boven hem te staan, qua niveau dan he.. maar ja, je groeit natuurlijk ook door... Maar goed, daar gaat het niet over: zelf vind ik het belangrijk dat je elkaar begrijpt in een relatie, als dat kan met niveau verschil, dan is er niets aan de hand - lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 12:11
Eaglewing
Eaglewing is offline
Ja klopt!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 12:23
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
faith666 schreef:
Volgens mij heb JIJ weinig respect voor mij, ik doe me best om zo veel mogelijk fuoten te zien maar niet alles lukt...en geloof me je zegt echt niet voor je lol dat je dyslexie jhebt, mijn vriend is bijvoorbeled begonnen op vwo maar de school vond dat ie eerst "fatsoenlijk" meost leren schrijven en daarom moets ie maar naar mavo.

Ow enne ik wou ook leiver dat me schoolexmanes van em talen voldoendes waren. een zoveelste vier voor je brief omdat je te veel foutne in zinsbouwe enzo hebt........

Bedankt voorje medeleven!
Mocht je het echt hebben, dan bied ik bij deze mijn excuses aan, voor mijn misschien ietwat voorbarig getrokken conclusies.

Maar, foutne ipv fouten komt nou eenmaal ontzettend over als een typfout, dat moet je met me eens zijn.
Oud 17-02-2003, 14:31
honey
honey is offline
Het ligt vooral aan de persoon zelf, hoe de instelling is, het niveau hoeft daarbij niet zo zeer een rol te spelen. Wel merk ik dat ik opzich beter kan praten met mensen die een beetje op mn golflengte zitten. Maar bij mn 2 exen, die mavo hebben gedaan (ik vwo) kon ik vooral goed met ze praten omdat ze de zelfde instelling hebben als ik. ALs we wat willen gaan we er ook voor. Bij iemand anders, ergerde ik me al kapot aan de houding. Sorry het is nu niet de bedoeling dat ik de mavo'tje beleding, maar je merkt toch wel dat er een niveau verschil is.

Naja, als ik verliefd word, hou ik me er niet zo me bezig of het wel zou kunnen, zolang ik me niet aan hem erger
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef:

damn, je leest mijn verhaal gewoon helemaal niet... hoe slecht

Ik zou sowieso NOOIT iemand proberen te veranderen, dat werkt niet, mensen blijven vanbinnen precies zoals ze zijn... HIJ wil zèlf veranderen... wat zeg ik... hij was al veranderd, nog vòòr ik hem leerde kennen
bovendien... als hij niet anders zou zijn dan zijn familie, was ik uberhaupt nooit verliefd op hem geworden

Ik val namelijk niet op mensen die niet willen studeren of hebben gestudeerd... ik val niet op mensen met bekrompen denkwijzen over de rolverdeling tussen man en vrouw... en ik val al HELEMAAL niet op mensen die plat praten...
Hij is er allang 'uitgeraakt' omdat hij gewoon heel anders ìs.

en roloog mij niet want je milieu bepaald misschien wel niet je karakter... *zegt smalend* maar daar heb ik het ook helemaal niet over!!
je milieu bepaald wel de manier waarop je in de wereld staat en hoe je tegen dingen aankijkt, dat is ook nogal belangrijk *smaalt nog eens*
het komt er gewoon op neer dat je zijn familie verloochent.

ik ook niet, en nu de link met het milieu? (want die is ver te zoeken hoor!!)
en we veralgemenen toch vooral niet é.

zoals ik al zei, bekrompen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 21:42
Verwijderd
Alsof school niveau iets met intelligentie te maken heeft....

Meer met motivatie, concentratie en inzet lijkt mij. Het is natuurlijk wel zo dat de intelligentie over het algemeen lager is op vmbo/mbo scholen, maar het betekent echt niet dat iedereen een domme boer is die niet over ingewikkelde of boeinde dingen kan praten.

Dus ik denk dat schoolniveau echt niks uitmaakt, meer de intelligentie van beide personen en hun interesses
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 10:00
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Mocht je het echt hebben, dan bied ik bij deze mijn excuses aan, voor mijn misschien ietwat voorbarig getrokken conclusies.

Maar, foutne ipv fouten komt nou eenmaal ontzettend over als een typfout, dat moet je met me eens zijn.
Hmm excuses aanvaard. en okeej misshcien komt het zo over, tis niet voor nix dat ze er bij mij pas op de middelbare school achter gekomen zijn maar okeej tis al geod.
Oud 23-02-2003, 13:43
Darkpunker
Darkpunker is offline
Ik vind ook dat intelligentie er in bepaalde mate er wel toe doet.. als het niveauverschil te groot is, kun je soms tijdens gesprekken volkomen vastlopen, en dat is niet leuk! Communicatie in het algemeen is gewoon zeer belangrijk in een relatie, dus als het niveauverschil te groot is, kan dat heel erg foutlopen..

Maarja, ligt er ook aan hoeveel waarde je hecht aan gesprekken in je relatie
Oud 23-02-2003, 16:20
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik denk ook dat het wel degelijk uitmaakt....

nu ga ik waarschijnlijk veel commentaar krijgen maar sinds ik op het mbo zit ( na havo en hbo) irriteer ik me mateloos aan mensen die dom zijn, en zo lijkt het, dom willen blijven. niet iedereen is daar dom maar van algemene kennis heeft het gros nog niet eens gehoord.

m'n vriendin, overigens ook op dit forum, heeft ook mavo gedaan ( met moeite naar mijn idee), maar ze komt niet dom over. misschien heeft ze met bepaalde dingen meer moeite maar het gaat erom dat het sommige mensen op mbo niveau aan bepaalde algemene kennis ontbreekt.

conclusie: als je 10x per dag over het weer of over de NS moet hebben heb je de verkeerde vriendin
Oud 23-02-2003, 17:02
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
je weet nooit de achtergrond achter iemand zn baan, iemand hoeft niet gelijk dom of minderwaardig te zijn als ie een baan heeft die over het algemeen beschouwd word als een minderwaardige baan. het gaat tenslotte om de persoon en als het klikt dan klikt het.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:41
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
Krijgen we dát weer.

'Nee hoor, mensen die VMBO doen zijn hartstikke slim, het valt alleen niet op omdat ze zo dom doen'.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
't heeft er dus wel wat mee te maken... alleen niet álles. Je kunt heel intelligende mensen op het VMBO vinden, en ook heel onintelligente mensen op het VWO, maar op het VWO zul je nu eenmaal meer intelligente mensen tegenkomen
omdat je de inzet, het begrip, eventueel het leervermogen en de concentratie niet alleen nodig hebt om op het VWO te komen, maar ook om intelligent te zijn. Sommige mensen gebruiken die eigenschappen om naar het VWO te gaan, sommigen gebruiken ze om intelligent te zijn, sommigen voor allebei... maar als je ze niet hebt, dan zal zowel intellegentie als hoge opleiding niet werken
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:00
Dromer
Dromer is offline
Of het nou met schoolniveau, intelligentie of milieu te maken heeft weet ik niet, maar ik denk dat je als vriend en vriendin wel ongeveer op dezelfde lijn moet zitten.
je moet elkaar begrijpen en elkaar wat te vertellen hebben, dan komt het allemaal goed
Oud 23-02-2003, 20:08
thunder110
thunder110 is offline
Oei, verschrikkelijk, "niveau"-verschil binnen een relatie. Maar niet alleen het niveauverschil vind ik verschrikkelijk, ook de oppervlakkigheid. En dat, dat is iets wat te vinden is bij elk niveau.

Mensen die alleen maar kunnen meepraten over hun eigen vakgebied zijn an sich al oervervelend, laat staan dat je er een relatie mee moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 16:24
snoeperke
snoeperke is offline
het ligt eraan of die persoon waarmee je bent zich ook jouw totaal andere leefwereld kan inzien.En dus kan begrijpen als je af en toe met je directeur of met je klanten uit eten moet of naar chique feestjes moet.
vb mijn vriend en ik loodgieter-studente,ook niet een handige combi,aangezien hij dag en nacht elke dag van de week bereikbaar moet zijn,hij omgaat met vrij "on" intelligente mensen,(NIET LULLIG BEDOELT) die vrij bot zijn.En als ik klaar ben met studeren een hele hoop meer ga verdienen.
Daar moet je partner dus ook tegen kunnen (vooral de mannen) als het verschil in loon groot is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 16:29
Era
Era is offline
ik denk het wel...niveauverschillen kunnen erg charmant zijn en een beroep zegt overigens niet al te veel over je intelligentie...
de vraag is alleen of je zelf met een partner kunt leven die lager of hoger is dan jou...of je je normen opzij kunt zetten en de reacties van buitenaf je niets doen, en zoiets is altijd moeilijk...
Oud 28-02-2003, 16:41
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
K heb niet de hele thread gelezen, maar k heb wel een vraag:
Wa vinden jullie van het feit dat de jongen in een relatie het meisje mag rond commanderen en dingen verplichten te doen. En ook haar dingen verbied die hij vervolgens zelf wel 3 keer per week doet...
En als je hem er op wijst zegt hij dat het niet waar is en gaat er vervolgens mee door. En zij kan geen 'nee' zeggen of het uit maken..

Wat doet je hiertegen?
Oud 28-02-2003, 21:23
Coockie
Coockie is offline
Verschil in niveau binnen een relatie lijkt soms niet echt belangrijk, maar speelt al zeer snel een belangrijke rol, als student zijnde is echt niet makkelijk om precies op een lijn te liggen met iemand van bvb een mbo opleiding.Nu ga niet meteen denken dat ik weer neer kijk op deze mensen want dat is helemaal niet zo. Met uitgaan merk je er weinig van, maar als je dan toch serieusere gesprekken gaat voeren dan lig je meestal niet op een lijn.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:39
Dminor
Dminor is offline
De situatie hier is: übergymnasiast verliefd op een haviste. Heb ik daar last van? Soms. Maar ze is wel heel erg lief en alles. Mijn kennis uit ik dan wel naar andere mensen toe.
Oud 28-02-2003, 21:40
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Dminor schreef:
De situatie hier is: übergymnasiast verliefd op een haviste. Heb ik daar last van? Soms. Maar ze is wel heel erg lief en alles. Mijn kennis uit ik dan wel naar andere mensen toe.
Ik vind mijn kat ook heel erg lief. .
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:51
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Ik vind mijn kat ook heel erg lief. .
kan die ook koken..?

Nee, maar let ook op het 'en alles' erachter
(Katten zijn niet lief maar poezelig )
Oud 03-03-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Krijgen we dát weer.

'Nee hoor, mensen die VMBO doen zijn hartstikke slim, het valt alleen niet op omdat ze zo dom doen'.
ik deed eerst vwo, toen havo , toen mbo, nu van school af zonder een diploma. En niet om op te scheppen ofzo, maar ik ben heel slim.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:07
Doopy
Doopy is offline
wat grappig, bij mij was het andersom

eerst vbo, toen mavo, daarna havo nu HBO
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:11
Verwijderd
ik deed eerst vwo, toen havo , toen mbo, nu van school af zonder een diploma. En niet om op te scheppen ofzo, maar ik ben heel slim. Ook ben ik veel mensen op 't MBO tegengekomen die veel slimmer zijn qua nadenken en logisch dingen doen dan mensen op bijvoorbeeld gymnasium. Over gymnasium gesproken, er zitten toch echt wel veel HELE DOMME mensen op gymnasium die gewoonweg goed kunnen leren en dingen begrijpen, maar dat zegt niks over sociale intillegentie. (ala domme breezersletjes)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:18
Doopy
Doopy is offline
ala domme breezersletjes
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:

Meer met motivatie, concentratie en inzet lijkt mij.
Maar daar zijn ook grenzen aan verbonden..

*heeft HAVO gedaan zonder iets te leren* .. en er zijn anderen die met zonder / nauwelijks leren voor hun VWO diploma slagen.

Iemand die MAVO doet, is dus iig al iemand die moeite zou moeten doen voor de HAVO. En iemand die HAVO doet, is weer iemand die moeite zou moeten doen voor VWO

Er is dus wel een verschil!

De vraag is alleen hoe zwaar je eraan tilt. Dezelfde humor hebben en gewoon goed met elkaar kunnen opschieten is volgens mij belangrijker dan even snel dingen kunnen leren.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:34
Verwijderd
Ik heb verder geen reply's gelezen ofzo, had geen zin om het allemaal door te lezen..

Maargoed, ik let tegenwoordig op het betrouwbaar zijn en mannelijk zijn van de jongens in kwestie.. (hmmz.. ) en als ie dat is en hij is ook nog eens lief en aardig en grappig en mollig, nou ja dan kan het mij echt niet schelen wat voor opleiding hij doet.

Maarjah ik heb ook geen ervaring met een relatie waar het door niveauverschil misliep.

Ik heb wel een ex die in een klein huis woonde, samen met z'n moeder. Hij heeft mijn ouders ervan beschuldigd dat ze hem min aankeken omdat hij in een kleiner huis zou wonen ofzo
Dat sloeg echt totaal nergens op... nou ja, dat soort dingen kun je dus wel tegen komen, maar dat heeft dan weer niet met niveauverschil, maar met geld te maken..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:57
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
ik deed eerst vwo, toen havo , toen mbo, nu van school af zonder een diploma. En niet om op te scheppen ofzo, maar ik ben heel slim. Ook ben ik veel mensen op 't MBO tegengekomen die veel slimmer zijn qua nadenken en logisch dingen doen dan mensen op bijvoorbeeld gymnasium. Over gymnasium gesproken, er zitten toch echt wel veel HELE DOMME mensen op gymnasium die gewoonweg goed kunnen leren en dingen begrijpen, maar dat zegt niks over sociale intillegentie. (ala domme breezersletjes)
Eh...hoe dom ben jij dan wel niet, dat je op VWO begint en zo stom bent om het zelfs op MBO nog te verkloten?

Beetje makkelijk excuus vind je zelf ook niet? Gewoon zeggen 'ik ben wel heel slim maar het valt niet op in m'n schoolprestaties'.

Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Eh...hoe dom ben jij dan wel niet, dat je op VWO begint en zo stom bent om het zelfs op MBO nog te verkloten?

Beetje makkelijk excuus vind je zelf ook niet? Gewoon zeggen 'ik ben wel heel slim maar het valt niet op in m'n schoolprestaties'.

demotivatie2k3
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

ooit gehoor dvan onderpresteren???

ik heb ook ooit vwoi gedaan maar juist omdat het te makkelijk voor me was begon ik steeds minder mn best te doen.. en daarsdoor kreeg ik slechtere cijfers en zit ik nu op de havo... vorig jaar bijna op de havo blijven zitten
en dat terwijl ik toch echt hoogbegaafd ben (ja het is utigezocht toen ik 8 was via psygoloog enzo, echte test dus)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:57
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
ooit gehoor dvan onderpresteren???

ik heb ook ooit vwoi gedaan maar juist omdat het te makkelijk voor me was begon ik steeds minder mn best te doen.. en daarsdoor kreeg ik slechtere cijfers en zit ik nu op de havo... vorig jaar bijna op de havo blijven zitten
en dat terwijl ik toch echt hoogbegaafd ben (ja het is utigezocht toen ik 8 was via psygoloog enzo, echte test dus)
mjah, ik vond het niet moeilijk, mbo ook niet, maar ik kwam gewoon nooit naar school, deed niks eraan, spijbelde, en nu doe ik hele dag niks
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
(ja het is utigezocht toen ik 8 was via psygoloog enzo, echte test dus)
Ooit gehoord van een re-evaluatie?

De geestelijke ontwikkeling van de mens loopt geenszins lineair namelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:16
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
haha daar heb je wel gelijk in.. ik heb zelf ook op ut gymnasium gezeten, zit nu 6 atheneum, maar mij lijkt juist dat die 'breezersletjes' eigenlijk heel slim zijn, maar wel een sociaal leven hebben en alsnog slechte cijfers halen, maarja zo denk ik erover

ik vind wel dat als je een langere relatie heb je wel goed met elkaar kunnen praten, met jongens met een 'lager /niveau/intelligentie(?)' kan je vooral goed lachen, maar de meeste die ik zelf ken ieder geval zijn erg sociaal, maar wereldvreemd, ik weet neit waarom, maar daar kank me soms best aan ergeren, zeker in een relatie
Oud 03-03-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ooit gehoord van een re-evaluatie?

De geestelijke ontwikkeling van de mens loopt geenszins lineair namelijk.
nee nooit van gehoord maar sinds die test was ik niet veranderd.. nouwja ik bn uiteindelijk wel veranderd maar dat was pas nadat ik naar de havo moest, daarom telt dat dus niet
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:55
thunder110
thunder110 is offline
Ach, ik vind sowieso dat de term hoogbegaafd iets te snel aan mensen wordt toegeschreven. Zodra je boven het gemiddelde bent, ben je blijkbaar al hoogbegaafd.

Sorry, bij hoogbegaafde mensen zie ik kinderen van vier die beter kunnen piano spelen dan ik, of kinderen die op hun veertiende al studeren aan de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Ach, ik vind sowieso dat de term hoogbegaafd iets te snel aan mensen wordt toegeschreven. Zodra je boven het gemiddelde bent, ben je blijkbaar al hoogbegaafd.

Sorry, bij hoogbegaafde mensen zie ik kinderen van vier die beter kunnen piano spelen dan ik, of kinderen die op hun veertiende al studeren aan de universiteit.
misschien wel maar dat is weer een heel ander onderwerp..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten