Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2002, 14:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
eindelijk iemand die het begrijpt.
muziek beinvloed je bewustzijn en het is dus heel goed mogelijk dat Metal, wat imho in de categorie krijsende gitaren hoort, bij sommige mensen agressie opwekt, net zoals andere soorten muziek een tegenovergesteld effect op je bewustzijn kunnen hebben.
Nope, niet per definitie: zie Celesta haar antwoord en zie mijn topic over 'wat voor invloed heeft muziek bij jou' een tijdje geleden (ik schat november).
Oud 20-03-2002, 14:36
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dystopia schreef:
En dus zonder een boodschap of ook maar iets om na te denken, tja, als dat je trekt...

'Zonder een boodschap' . .dat is de hele bedoeling van dat ik naar trance luister. Ik zou niet kunnen programmeren als de zanger me een boodschap aan me neus probeert te hangen.

Ik wil dan dat de muziek zich in mijn wereld, mijn verhaal komt; niet andersom, dat ik in de wereld, het verhaal van de muziek kom.

Want dan ben ik niet meer bij de tijd, en dan kan ik niet goed meer programmeren.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:04
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Idd, kan ook perfect een steun zijn.

Ja,vooral omdat je dingen herkent uit die nr's (tenminste heb ik meestal)

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Als we even kijken, zijn er nazi-skinheads die black metal luisteren en nazi-skinheads die gabber house luisteren.
ik zie sowieso weinig gabber tegenwoordig maar I agree met dit.

Abstract gezien dus, stijltjes verdelen zuigt af entoe bestwel, but okay.

Dan zijn er ook nog skinheads die naar andere agressieve muziek luisteren.

Goh, waarom zouden die knakkers dat toch doen? Mijn antwoord is dat in beide soorten muziek de luisteraar een gevoel krijgt dat hem bevredigd. Iets dat voor skinheads iets zal zijn in de richting 'haat', 'verdriet' en meer concreet zaken als 'maatschappelijke onvree', 'anti-die-en-die-groep' en niet te vergeten zaken die te maken hebben met ernstige gebeurtenissen omtrent 'woII'

gabberhouse en haat en maatschappelijke onvrede kan ik begrijpen, maar met verdriet breng ik het niet in verband.

(en let wel: niet alles van dat genre, zoals sommige dwazen in dit topic je doen laten denken, althans zo lijkt 't).

ik ben die dwas iig niet, jij leest verkeerd als je met dwaas mij bedoelt.

IMHO zijn skinheads kansloze randjongeren die totaal niks bereikt hebben in hun leven. Ook dat borrelt haat op. Ook dat zorgt voor een behoefte aan macht.

idd, het zijn meestal VBO-ers enzo. (vraagje:kijk jij wel eens naar kopspijkers?
heb je die aflevering gezien waarbij zo'n nazi-skinhead moslimfundamentalisme volledig verkeerd uitsprak? die was echt koel. )

Conclusie: mensen die naar zaken als 'gabber house' en 'black metal' e.a. muziek luisteren (zo ook misschien punk?) moeten oppassen dat zij maatschappelijk niet ver wegzakken en op die manier zo'n kansloos jongeren vol negatieve gevoelens wordt die zo'n skinhead meute achterna loopt.

en misschien zijn zij al 'weggezakt'en voelen zich daardoor aangetrokken tot dergelijke harde muziek.

My 2 cents

[/B]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:06
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

eindelijk iemand die het begrijpt.
muziek beinvloed je bewustzijn en het is dus heel goed mogelijk dat Metal, wat imho in de categorie krijsende gitaren hoort, bij sommige mensen agressie opwekt, net zoals andere soorten muziek een tegenovergesteld effect op je bewustzijn kunnen hebben.
Nee ik word er helemaal niet agressief van,bij mij kalmeert het juist......

------------------
Raar is zo gek nog niet..........

[Dit bericht is aangepast door Celesta (20-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Want dan ben ik niet meer bij de tijd, en dan kan ik niet goed meer programmeren.
Ik kan helemaal uitblokken 'wat' ze zeggen. Op zo'n moment leef ik in mijn eigen deelwereld waarin ik 'programmeer' .. dus als mijn zusje op dat moment de kamer binnenloopt, registreer ik haar niet goed. Als ze dan bijv. iets zegt, versta ik haar niet meer

De muziek kan voor mij stimulerend werken en wordt deel van mijn 'programmeerwereld' Programmeren op trance is wel , maar nog wreder met zoiets als Skunk Anansie in de achtergrond

Wat je dan krijgt, is zoiets als:

"every day hurts a little more" <-> "waarom werkt dit gvd niet"
"money making is a wonderful thing" <-> "deze routine is cool"

Alles heeft dan een secundaire betekenis bij mij is een hele ervaring .. probleem is wel dat niemand mij dan begrijpt

Maar goed, aan het einde van elk lied kom ik kort tot bezinning en dat zijn dan de momenten waar ik, of verder ga, of controleer hoe het zit met de reeele wereld om mij heen. Bijvoorbeeld: "heb ik honger?" .. "moet ik naar de wc?" .. "wie is die persoon in mijn kamer die tegen mij staat te lullen?" .. enz ..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:09
Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Nope, niet per definitie: zie Celesta haar antwoord en zie mijn topic over 'wat voor invloed heeft muziek bij jou' een tijdje geleden (ik schat november).
natuurlijk niet bij iedereen, maar waarom gaat celesta zich goed voelen als je naar die muziek luistert?
waarschijnlijk omdat het energie en macht geeft.
tenslotte is woedde en agressie een emotie die bij jezelf macht/vreugde opwekt als je het eenmaal uit, in gedachten of in daden.
Je luistert naar die muz8ek omdat je je er goed bij voelt. sommige mensen (heel erg veel mensen eigenlijk) voelen zich goed als er energie door hun lichaam stroomt, opgewekt door dergelijke muziek.

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:11
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
natuurlijk niet bij iedereen, maar waarom gaat celesta zich goed voelen als je naar die muziek luistert?
tenslotte is woedde en agressie een emotie die bij jezelf macht/vreugde opwekt als je het eenmaal uit, in gedachten of in daden.
Je luistert naar die muz8ek omdat je je er goed bij voelt. sommige mensen (heel erg veel mensen eigenlijk) voelen zich goed als er energie door hun lichaam stroomt, opgewekt door dergelijke muziek.

Nee,wat ik net al zei in m'n vorige post,bij mij kalmeert het!
Ik wordt er helemaal niet agressief van,het geeft me geen energie of macht,ik wordt er rustig van....

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Nee,wat ik net al zei in m'n vorige post,bij mij kalmeert het!
Ik wordt er helemaal niet agressief van,het geeft me geen energie of macht,ik wordt er rustig van....
je word er rustig van omdat je je energie kwijt kunt in de muziek.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:15
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
je word er rustig van omdat je je energie kwijt kunt in de muziek.
Niet op de manier hoe jij het uitlegt....
Het is niet dat als ik die muziek luister dat ik denk nou laat ik maar iemand in elkaar rammen,ofzo.
Bij mij heeft het juist de tegenovergestelde werking

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Het troost je? Tenminste, zo ervaar ik het min of meer .. het ventileert mijn gevoelens en bouwt ze rustig af .. dus in principe raak ik wel mijn energie erin kwijt en wordt er tegelijkertijd vrolijker van
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:21
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Niet op de manier hoe jij het uitlegt....
Het is niet dat als ik die muziek luister dat ik denk nou laat ik maar iemand in elkaar rammen,ofzo.
Waarom denk je zelf dat dat zo is?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:23
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik kan helemaal uitblokken 'wat' ze zeggen.
Dat heb ik dus niet, als ik programmeer, kan ik er wel helemaal in komen, zeg maar, helemaal gefocussed. Maar probleem bij mij juist is, zodra er buitenaf iets gebeurt, ben ik mijn focus kwijt.

Hee, misschien is er een verband met 'uitblokken' en het soort muziek dat iemand luistert ..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:24
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Het troost je? Tenminste, zo ervaar ik het min of meer .. het ventileert mijn gevoelens en bouwt ze rustig af .. dus in principe raak ik wel mijn energie erin kwijt en wordt er tegelijkertijd vrolijker van
Ik weet niet,ik herken er gewoon dingen in.
Ik zeg ook niet dat ik m'n energie er niet in kwijt raak,want het kalmeert me dus op zich wel.
Maar niet op de manier zoals net werd gezegd dat ik er agressief van word,me machtig voel,of wat dan ook

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:25
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Waarom denk je zelf dat dat zo is?

Uh???
Weet ik het
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Hee, misschien is er een verband met 'uitblokken' en het soort muziek dat iemand luistert ..
Zou goed kunnen, want gevoelens uitblokken doe ik dan ook. Ik laat 'hun' schreeuwen voor mij en concentreer me op het programmeren
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:27
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Zou goed kunnen, want gevoelens uitblokken doe ik dan ook. Ik laat 'hun' schreeuwen voor mij en concentreer me op het programmeren
Misschien word Celesta daarom ook rustig van de muziek.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Maar niet op de manier zoals net werd gezegd dat ik er agressief van word,me machtig voel,of wat dan ook
Bij mij soms wel, maar meestal word ik er rustig van. Ik heb het wel eens als ik ergens op kick .. zo van "dit probleem los ik NU op!" -> "give me something to break!"

Maar ja .. ik ben vaag

Mailtje beantwoord ik vanavond wel ff .. ben zo weg *gaat vandaag weer trainen*
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:31
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Mailtje beantwoord ik vanavond wel ff .. ben zo weg *gaat vandaag weer trainen*
Welk mailtje?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Het werkt bij mij, hoe het bij haar zit weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Welk mailtje?
'Prive'

I always wanted to say that!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:35
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
'Prive'

I always wanted to say that!
Hahaha LOL

Nee is niks belangrijks hoor,"gewoon" een mailtje

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:37
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Hmm maar Celesta programmeert niet
Maar ik zit wel altijd erg in de muziek ja
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:
'Zonder een boodschap' . .dat is de hele bedoeling van dat ik naar trance luister. Ik zou niet kunnen programmeren als de zanger me een boodschap aan me neus probeert te hangen.
Oh, help.. men manipuleert je! Er is ook filofische electro/industrial waarbij ik iets heb van: "ah, kijk, iemand die iets te vertellen heeft.. eens kijken of daar iets te leren van valt". En ja, van sommige texten wel. Ook bij nu-metal en nederhop heb ik dat wel.

Citaat:
Ik wil dan dat de muziek zich in mijn wereld, mijn verhaal komt; niet andersom, dat ik in de wereld, het verhaal van de muziek kom.

Dat verklaart dan jouw manier van luisteren. Verklaart echter niet de manier van luisteren van een ieder.
Oud 20-03-2002, 15:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Nee ik word er helemaal niet agressief van,bij mij kalmeert het juist......

Indeed. Bij mij ook. Ik luister op verschillende manier naar muziek. Als achtergrondmuziek dan heeft het sowieso weinig effect op me.

Verder kun je het gevoel van de muziek tot je laten komen, je kunt je er echter ook voor afsluiten en jouw gevoel in de muziek gooien. Vooral vrolijke melodien laat ik bijv. toe tot mij. En muziek richting gothic kan erg mooie melodien hebben
Oud 20-03-2002, 15:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny schreef:
gabberhouse en haat en maatschappelijke onvrede kan ik begrijpen, maar met verdriet breng ik het niet in verband.
Weet niet hoe ik dat kunnen uitleggen. Denk jij dat skinheads van binnen gelukkig zijn

Citaat:
ik ben die dwas iig niet, jij leest verkeerd als je met dwaas mij bedoelt.
Oei, gelijk in de verdediging trek het je niet aan.. ik bedoel er niet iemand persoonlijk mee..

Citaat:
idd, het zijn meestal VBO-ers enzo. (vraagje:kijk jij wel eens naar kopspijkers?
heb je die aflevering gezien waarbij zo'n nazi-skinhead moslimfundamentalisme volledig verkeerd uitsprak? die was echt koel. )
Dat weet ik niet of dat zo is maar om die mensen nou als hoogstintelligent te zien.. nah
Jazeker, dat heb ik met de hele familie gezien onder het genot van een pilsje.. heb dan ook helemaal in een scheur daarom gelegen

Citaat:
en misschien zijn zij al 'weggezakt'en voelen zich daardoor aangetrokken tot dergelijke harde muziek.
Aantrekkingskracht komt van 2 kanten. Het is echter de luisteraar die de muziek vind, niet andersom. De luisteraar voelt zich namelijk goed bij de muziek. De muziek zelf is geen individu met een gevoel.
Oud 20-03-2002, 16:00
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Indeed. Bij mij ook. Ik luister op verschillende manier naar muziek. Als achtergrondmuziek dan heeft het sowieso weinig effect op me.

Verder kun je het gevoel van de muziek tot je laten komen, je kunt je er echter ook voor afsluiten en jouw gevoel in de muziek gooien. Vooral vrolijke melodien laat ik bijv. toe tot mij. En muziek richting gothic kan erg mooie melodien hebben

Inderdaad,meestal luister ik ook meer gothic muziek als ik me rot voel.
Gewoon alles bij elkaar de muziek,de teksten (oke niet altijd,maar meestal),is gewoon erg kalmerend
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 16:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat verklaart dan jouw manier van luisteren. Verklaart echter niet de manier van luisteren van een ieder.
.. wat ik geloof ik ook al in het begin heb gezegd ..
------------------
Neither a lofty degree of intelligence nor imagination nor both together go to the making of genius. Love, love, love, that is the soul of genius

[Dit bericht is aangepast door Marcade (20-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 17:29
Winner
Winner is offline
Net zo vergezocht als je deel II maar je zult vast een goede socioloog kunnen worden met dat vakjesdenken

Oud 24-03-2002, 11:50
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
aaaaaaaaaarg!! grrrrrrr!! ik zit me egt dood te ergeren hier!! waarom heeft iedereen het over metal-jochies!! ik ben een meisje, en vind metal egt cool!! en nee, ik wordt er niet agresief van!! als ik kwaad ben ga ik het juist luistern om te kalameren!! whaaa!! had je niet verwacht he!! en als iemand zijn moedergaat vermoorden omdat een of andere metal gast daar over krijst, dan is hij ontzettend gek in zijn hoofd!! en willen alle leken op het gebied van metal ff hun krijsbek houden?? jullie kramen egt onzin uit!! je hebt egt geen idee waar je over klept geloof ik!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 14:10
AtHell
AtHell is offline
Offtopic: gechat?

mmz ik luister juist harde muziek om te kalmeren als ik deprie, boos of verdrietig ben.

en over rustige muziek het is mooi als je wilt gaan slapen (geen afzeiker hoor), maar verder kan ik me dr niet in vinden.
Reageren

Regels voor berichten