Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik werk in een computerwinkel.
![]() - Klant die een moederbord besteld had verkeerde moederbord meegegeven (voor veel te weinig geld). - Lege doos verkocht (!). - Totáál niet weten waar een product voor dient, en dan vragen erover krijgen. - Product/doos laten vallen terwijl ik het demonstreer aan de klant. mmmz, ik vergeet er vast een paar. ![]()
||
Citaat:
|
Ik heb wel eens tegen een blinde man gezegd: "zijn het deze koekjes die u zocht, meneer?"
![]() En tsja meneer zeggen tegen een mevrouw ofzo dat is ook wel lullig opzich.
|
![]() |
Ik werkte bij de Hema en op een keer moest ik in de ijskar staan, ijsjes verkopen. Toen had een vrouw met 100 (!!!) gulden betaalt en ik moest dus geld terug geven. Kennelijk kon ik toen nog niet goed terug rekenen dus ik gaf steeds 25 gulden teveel terug. En die vrouw maar duidelijk proberen te maken dat ik teveel terug gaf. En zij werd pissig, ik ook. En opeens zag ik dat zij gelijk had. Oepss........ foutje.
|
![]() |
|
![]() |
herenmodezaak.
pantalon kan je maximaal ca. 4 cm uitleggen(verlengen). moest bij een klant eigenlijk 7 cm erbij. dus ik schrijf dat op de pompkaart. belt de kleermaker:" wie is hier zo mongool om te denken dat er 7 cm bij kan. Leuk om zoiets uit te leggen aan de klant. ---------------- niet echt een zware blunder dus.. voor de wijsneuzen die zeggen: nam dan een grotere maat: die lengte hadden we niet met die buikmaat ![]() |
![]() |
|
Ik heb nooit een baantje gehad, maar heb wel eens een keer in een aardige bui m'n vriendin "geholpen" met haar krantenwijk (kreeg er wel geld voor, hoor). Lopen we daar over straat, allebei met zo'n enorme stapel kranten, ligt daar zo'n plas water langs de weg, auto rijd erdoor heen, wij helemaal zeiknat, het haar van m'n vriendin zag er vervolgens uit alsof ze ge-electrocuteerd was, dus ik heel hard lachen waardoor ik de kranten laat vallen in die plas. Vriendin was niet blij...
|
nu we toch over kranten lopen beginnen... ik liep eens met een enorme stapel mijn ronde te doen, ga ik keihard op mijn bek over een hekje. Een fietser begon me uit te lachen, en een heleboel kranten waaiden weg. En ik kreeg ook nog eens klachten omdat al die weggewaaide kranten een hoop rommel veroorzaakten.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik werk in een ijssalon (leuk hoor
![]() heel fijn hoor, maar op een keer (toen het net het drukst was) hield ik 'm een beetje te veel gedraaid, en spuitte dat water recht in m'n gezicht.. stond ik daar met een nat gezicht ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik werkte in een komkommerkwekerij, en we hadden 2 kassen die ongeveer 50 meter van elkaar afstonden. Dan moesten we de oogst van die dag, met een vet langerij van karren waar kratten met komkommers in zaten, van de ene kast naar de andere kas duwen, moesten we over een heel smal bruggetje, en ik lette niet goed op...hopla!!..stuk of 10.000 komkommers in de sloot
![]() En in de herft moeten we altijd bloembollen poten, dat was ook in een van de kassen, maar zo nu en dan zat er wel een zachte tussen, die je dan onder de kar moest gooien. We zaten daar met een stuk of 12 jongen ongeveer 10 uur op een dag rond zo'n kar, en na een tijdje wordt je melig, en ga je met die zachte bloembollen op elkaar keilen. Daar kwamen dus hele zachte-bloembollen-gevechten van. En op een moment wilde ik een bloembol van de grond afhalen en die tegen een andere jongen aan gooien. Bleek dat een steen te zijn...dus is gooi snoeihard in zijn richting, hij bukt op het laatste moment..en die steen dwars door de ruit van zo'n kas, en geloof mij....zo'n grote ruit van zo'n kas is duur...... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hahahah, dit herken ik ![]() ![]()
|
![]() |
Ik ben opgeleid als software engineer en werk als embedded software engineer en moet zo nu en dan wat kloten met electronica (en daar heb ik echt de kloten verstand van)
het resultaat tot zover: keer of 5 een eeprom opgeblazen door statische elektriciteit, verkeertom erin zetten (op zich niet zo erg overkomt iedereen) vanuit panningen (limburg) helemaal naar een plaatsje in groningen gereden om een programma in een klimaatregelaar te vervangen ben ik daar breekt het pootje af van de eeprom niet meer te redden kon me omdraaien en de dag erop terugkomen. maar het ergste tot nu toe is 220 aansluiten op een lcd display dat 24v voeding hoort te krijgen een kwart lcd display (prototype) van +-500euro total loss en niks meer mee te doen het heeft op de afdeling bijna een week naar brand geroken (m'n collega's zijn me nog steeds dankbaar) tot zover de stomiteiten van een software engineer in de hardware wereld
|
- in een carnavalsoptocht heel stoer op de wagen staan en mensen naar je kijken , en je heel stoer van de wagen af wil jumpen met daarbij ongv 1000 toeschouwers en keihard op je bek gaan
![]() -op mn werk bij tankstation de dueren van de pomp dicht doen, wil je de wasstraat buiten ook even sluiten, loop je via de achterdeur naar buiten, kom je tot de ontdekking dat je sleutel niet bij je hebt ![]() ![]() ok ik ben er nog ongv 80 000 vergeten ![]()
|
![]() |
Nou, een blunder wil ik het zelf niet noemen (mijn baas wel). Ik werkte pas in de winkel. Ik moest de displays schoonmaken. En dat deed ik met anti-graffitispry ipv een interieurreiniger. Zelf had ik dat absoluut niet door, maar het zorgde wel voor wat stankoverlast in de winkel.
|
(ik werk in een cafetaria)
eerst in de keuken voor heel wat scherven gezorgd, vooral op je 1e avond maak je dan een goede indruk op collega's pindasaus maken, vergeten pitje lager te zetten -> heeel erg aangebrand als de pindasaus op is en je duwt op die pomp dan spettert die pomp nogal, heel charmant, van die klodders in je haar en op je mouwen milkshakesiroop bijvullen, siroop in je haar, enig tasjes verkeerd om meegeven (hoe vaak ik niet de parkeerplaats op ren..) vitrine bijvullen, ik ben niet zo groot dus val voorover met kassa en schaal bamihappen en al in de vitrine collega's omverlopen in een drukke spits eten naar een verkeerde tafel brengen of laten vallen (ik wil ZO graag met 3 borden in 1 hand kunnen lopen, maar ga voortaan oefenen met lege...) bij een telefonische bestelling zeggen dat je iets nog hebt, telefoonnummer niet noteren en er dan achter komen dat je het niet meer hebt (best lullig) ik werkte altijd doordeweeks, werk ik es op vrijdag avond zegt een klant 'prettig weekend' ga ik hem staan uitlachen... goeiemorgen/middag/avond is altijd lastig, zeker als je jezelf dan nog gaat verbeteren en twijfelen maar echte blunders maak ik nooit |
![]() |
|
![]() |
Toen ik bij Intertoys werkte bleef de 0 van mijn kassa een keer hangen, zodat ik perongeluk 100.000 gulden aansloeg *oeps*...klein kasverschilletje
![]() En ook daar: iemand pinde een Playstation + spellen voor VEEL geld en ik lette niet op, toen diegene weg was met playstation zag ik pas dat de transactie mislukt was en het dus niet betaald was ![]() |
![]() |
|
Albert Heijn:
We stonden in de kluis, en er bleek veeeel teveel geld in een bepaalde kassa te zitten. Ik haalde het eruit (ongeveer 500 euro) en liep naar voren, omdat stapeltje geld "af te romen" (in een soort kleine box doen, speciaal voor die kassa). Toen heb ik het dus in de box van een andere kassa gestopt. Oeh m'n baas was kwaad, want ik wist niet precies om hoevéél geld het ging. Ook vrij regelmatig: De boxen kunnen "opgehaald" worden als ze bijna vol zijn. We hebben 13 kassa's. Dus dan haal ik wel eens de verkeerde op. Dat betekent dat je dan weer een nieuwe box moet installeren enzo. Ik heb ook een keer een sleuteltje van een kassa meegenomen naar huis, zonder dat ik het doorhad. Iedereen in paniek: waar is dat sleuteltje?? Ik kwam er pas 4 dagen achter, toen ben ik het met een rood hoofd gaan terug brengen ![]() Of ook heel vaak: Mensen die extra geld willen punnen. Dan typ ik het verkeerde bedrag in, zodat die mensen 49,89 terug krijgen. Heel irritant.
|
![]() |
De bioscoop:
Een keer een klikding die de film door de projector moet leiden niet dichtgedaan waardoor het beeld 45 graden scheef op het doek stond en het geluid één grote kraak was. De harry potter film laten donderen in samenwerking met mn manager en vervolgens tot 4 uur snachts geknipt en geplakt om m weer te kunnen vertonen de volgende dag... Een trailer met ander beeldformaat dan de rest van de reclamefilmpjes erin gemonteerd, waardoor ineens er heel erg dikke mensen in die film mee deden om dat er dus niet de goeie lens in de projector voor zat... ![]() Een standee in 3 uur in elkaar gezet in plaats van een uurtje omdat ik de gebruiksaanwijzing niet begrepen had... Popcorn zo lang laten bakken dat de inhoud van de pan één grote zwarte massa was geworden... Popcornpan die voor de show op de bar staat per ongeluk ipv het lichtknopje ervan de bakknop aangezet, waardoor de al gigantisch oude show-popcorn weer opnieuw werd gebakken en het in de hele hal naar verbrande autobanden rook en ze een collega van mij erop aanspraken omdat ik boven de film aan het starten was... Bij de bar iemand wat over de biertap aangeven en vervolgens een stapeltje glazen aangestoten die heel mooi in dominoeffect alle andere glazen om liet lazeren... Een keer een halve liter beker cola over de bar omgegooid gelukkig net niet bij het kruis van een klant... De biertap opengezet die op was en er alleen nog maar schuim in de rondte vloog tegen alle klanten aan die er omheen stonden. Zo'n bierglas borstel ding afgebroken... Een tree cola van de trap af laten donderen... Een keer in de kassa kortingsbonnen aangezien voor vrijkaartjes en een stuk of 15 mensen gratis naar binnen gelaten... en dat was t wel ff ![]()
Laatst gewijzigd op 10-05-2003 om 17:07. |
![]() |
|
![]() |
Ik werk als order picker op de zaterdag in een gigantisch magazijn van de Boni! Ik moest met mn truck bacardi breezers stapelen, dus op een gegeven moment reed ik met 3 volle containers te hard door de bocht, viel mn truck om, tja...Gelukkig is ons bedrijf verzekerd, want je weet hoe duur die flesjes zijn! (Bij elkaar was het rond de 3000 Euro schade)..
|
![]() |
|
![]() ik werk in een slagerij en daar heb ik toen eens in plaats van krabbetjes, ossenhaas aangeslagen (nummer krabbetjes:312 nummer ossnehaas:213) en het erge was dat het 6 kilo was, en daarna gewoon in een keer afgeslagen. hmm het grote verschil is dat krabbetjes 1,90 de kilo zijn en ossenhaas is 47,00 de kilo....... verder tegen een man met lang haar: mevrouw, kan ik u helpen? tegen een bejaarde vrouw in een rolstoel: lust je een plakje worst? (het was erg druk en alles wat in een stoel erbij zit zag ik blijkbaar ff als een kind) eieren kapot laten vallen dingen vergeten mee tegeven ook een keer was ik druk een verhaal aan het vertellen aan mn collega's, iets van: 'en weet je wat ze toen gewoon tegen me zei? nou dat ik een teringwijf was en dat ik mn grote bek moest houden! tering hey! het is gewoon zelf een zielige hoer!!!!!' ja.. je raadt het al, toen kwam er een klant binnen. verder heus nog wel veer meer, maar laat ik het hier maar bij houden.... ![]()
|
Verwijderd
|
ik werk in een hotel-restaurant.
Ik moet dus ook de kamers doen - althans, de handdoeken van de kamers halen. Daarvoor heb ik dus een loper. 's Ochtends krijg ik een briefje met alle mensen die uit hebben gecheckt. Dus ik ga de kamersnummers na, doe kamer 209 open... blijkt dat er daar nog mensen slapen! Ik ben me doodgeschrokken! Het was pas mijn derde werkdag dus ik ging heel gedwee naar mijn baas toe... "Eh, in 209 slapen nog mensen." "Oh. Nou, doe die later dan maar." Later zag ik dat de schoonmaakster precies hetzelfde had, gelukkig, maar het zat me toch niet lekker. En verder gooi ik altijd bleek op mijn kleren, waardoor ik nu een paarse-met-roze-vlekken-broek heb. Oeps... |
![]() |
|
![]() |
Afgelopen winter waren de waterleidingen @ slagerij waar ik werkte bevroren, in het magazijn. Dus kon ik fijn met emmers water heen en weer wandelen om de ketel vol te gooien, over de hele dag ruim 1000 liter water gedragen. Punt is dat per emmertje er altijd wat langs plensde tijdens de wandeling, en gezien de bevroren grond... menig collega is op z'n bek gegaan
![]() Ramen wassen met afwasmiddel, ![]() Flessen cola kapot laten vallen in den supermarkt. Enzo. Achja.
|
![]() |
In de supermarkt; Wij hadden allemaal onze eigen lade. Dus ik was n beetje te laat, en ik had mijn kassa al opengedaan zeg maar, dus stond al n hele rij mensen te wachten. Ik beetje rommelen met dat ding, lukte niet, uiteindelijk de bedrijfsleider erbij geroepen, hij ook proberen, tot uiteindelijk iemand na tien minuten ofzo zegt van goh; is t eigenlijk wel jou lade?
En bij de andere supermarkt mijn hand tussen de lopende band krijgen en net doen of er niets aan de hand is, tot ik niet meer kon nadenken van de pijn en flauwgevallen ben. (was eerste werkdag..) In de speeltuin; Daar zijn van die trappen die heel glad zijn, dus ik wou mijn beste beentje voor zetten en wou beetje snel zijn. Dus ik voor t oog van veel kleine kindjes onderuit. Verder moest ik Xtje twee attracties doen, zat ik vast aan een van de twee, dus iedereen vroeg zich af waarom ik niet de andere ging doen. En mijn vinger tussen de lade van de ijskast.. In de kroeg; over een klein kindje struikelen. Gevolg; hele vloer onder de prut. Je ziet t; ben best wel een kneus... ![]()
|
Woww. wat een blunders allemaal
![]() IK heb eigenlijk nog niet echt blunders gemaakt gelukkig.. maar zal er vast nog wel eens van komen denk ik zo ![]() trouwens wel erg grappig als je dat zo leest allemaal en het geeft me in ieder geval een hoop moed, hihi..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn blunders...euhm...moet ik even heel diep nadenken, ik onthoud ze eigenlijk zelden al te lang... ![]() Bij de bakker, voor één of andere koekjes die op donderdag altijd in de aanbieding waren op een dinsdag de kortingscode invoeren. Verkeerde codes invoeren. We moesten altijd 'liegen' over dingen als cake 'nee, mevrouw, de cakes zijn vers', 'u kunt ze dus nog invriezen' (die dingen werden diepgevroren aangeleverd...) enz. 10 halve broden in een tas proppen, tja, het past nou eenmaal moeilijk ed. ![]() Bij de speeltuin...heel hard en gek springen en huppelen en dan opeens op m'n bek gaan voor klanten en collega's. Verder...van de trap ben ik daar volgens mij nooit afgevallen, gelukkig, anderen wel... Verkeerde bestellingen doorgeven. Dienblad met glazen ed in de kar zetten en het dienblad wat er achter zit er uit duwen. ![]() Bij de Xenos, tijdens het balansen een hele zooi van die glazen kapot laten vallen (ga eens kijken bij de Xenos en je weet hoe de glazen daar staan ![]() |
![]() |
|
Gisteren dan mn eerste blunder, op het terras..
Had een vol dienblad met onder andere 3 glazen witte wijn en wat spa rood (gelukkig) en die wijnglazen zijn ERG onstabiel, als er een valt, vallen ze allemaal.. tja en er viel er dus een, dus ze vielen daarna ook allemaal.. Over de witte broek van een vrouw en gelukkig ging het meeste over mijzelf heen; en het was toch hartstikke warm ![]() ![]() Binnen zat een jongen aan de bar en die kon me wel geruststellen; hij had een keer rode wijn over een bruidsjurk laten vallen!! ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
ik werkte bij een bedrijf dat krachtmeters maakt die bedoeld zijn om bijv. vracktwagens mee te wegen. En ik moest een keer wat elementen wegbrengen op een karretje, liet ik er een paar vallen toen ik de bocht door ging vlak voor de neus van mn baas.. Hij vertelde me doodleuk dat die dingen per stuk meer als €5000 waren... Oeps...
Dus toen werden ze gelijk naar de reparatie gebracht om te kijken of er iets aan kapot was, gelukkig niets ![]() |
![]() |
|
In de goede oude tijd 'werkte' ( ja, het stelde weinig voor) ik bij een benzinestationnetje, officieel als pompbediende maar dat deed ik dus niet. Een oud vrouwtje vroeg me welke benzine er in haar scootertje/brommer moest. Ik gaf mijn advies en zei dat ik het niet zeker wist. Zij dacht, nou die jongen zal het toch wel weten en pompte vervolgens haar beestje vol met de aanbevolen vloeistof.
Nadat ze had betaald, bleef ze wel erg lang met haar scooter staan ![]() ![]() Ik had haar nog willen laten bellen enzo, maar dat hoefde niet, ze ging wel lopen... ok dan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() ik werk bij de C1000 en heb daar ook het een en ander meegemaakt... - ik liep door de winkel en ineens lag ik op de grond, zo voor de voeten van een klant (die heel hard moest lachen) - ik kreeg een container met pakken koffie en dozen koek en die moest ik afstapelen, dondert ineens alles op de grond... - ik ben een keer in een emmer gaan staan - een collega van me is een keer bijna opgesloten geweest, ineens ging het licht en de radio uit, hij was nog net op tijd, want de chef wilde net het alarm aan zetten ![]() |
![]() |
|
Dan valt het bij mij best mee:
Ik werk in een soort van textielbedrijf als schoonmaakhulp: - Moest de wasserij op alarm zetten, maar heb een paar keer ook de werkplaats, waar nog mensen asan t werk waren, ook op alarm gezet. (Klein verschil op t alarmapparaatje tussen 'heel in' en 'deel 1 in') - Toen ik een keer zo'n palletwagen moest terugrijden naar achter heb ik m n keer vol op een machine ingereden. (gelukkig was er alleeen maar een plaat aan de zijkant van de machine beschadigd, de wagen had niets) - En zoals iedereen die wel ns bezorgd heeft is bij mij ook eens een keer de complete inhoud van mn fietstas door mn wijk heen gewaaid.
|
Ik werkte nog maar net in de bollen... moest ik aan een machine gaan zitten...
Druk op het pedaal en dan vallen er 20 bollen naar beneden, al hou je er een zak onder, dan vallen ze daarin en dan niet je die dicht. Nu bleek hier niet uit dat je het pedaal alleen maar hoeft aan te TIKKEN, dus ik hou hem INGEDRUKT... De hele zaal lag onder de bollen ... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 500 | 09-01-2008 19:28 | |
Psychologie |
Het missen van liefde en daardoor depressief. Kevin v L. | 91 | 20-11-2005 12:07 | |
De Kantine |
blunderen...! Fantôme | 173 | 30-08-2005 23:16 | |
De Kantine |
Blunderssssss!!!! xMelissax | 65 | 29-09-2003 20:55 | |
Werk, Geld & Recht |
Blunders op werk! M. Arnoldi | 18 | 09-08-2003 09:14 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |