Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
maar het klopt inderdaad wat je zegt. schizofrenie word vaak verward met MPS. dit komt door de benaming van schizofrenie. hij word opgevat als een gespleten persoonlijkheid, maar degene die de ziekte een naam heeft gegeven wilde met de naam de splitsing in het gevoel aanduiden. in films, waarin mensen voorkomen met écht meerdere persoonlijkheden gaat het vaak over MPS, maar worden met schizofrenie betiteld. schizofrenie is ook erfelijk, en heeft behalve dat factoren als stress. je verliest de samenhang met de werkelijkheid. MPS komt vooral voort uit een aandachtstekort. en de personen binnen een persoon weten niet van elkaars bestaan af. liefs, wendy p.s. MPS = meervoudig persoonlijkheids syndroom
|
schizofreen zijn is meer dan 6 maanden ( lees langere tijd ) in een psychose zitten. Eenmaal in de psychose lijk je wel een andere persoon en vandaar meerdere persoonlijkheden waarschijnlijk.
Een psychose is een gemoedstoestand waarin je waanbeelden hebt visueel danwel audieel , hallucinaties of stemmen etc. Doktoren zijn er nog niet over uit of het erfelijk is. Maar iets als drugs kan wel jou psychose "triggeren" maar dan was je vanzelf wel op een later tijdstip psychotisch geworden. Dus het is geen oorzaak, meer een katalysator. LSD geeft je trouwens een tijdelijke(hoop je dan) psychose , vandaar dat je dan ook waanbeelden hebt. Ik krijg Donnie Darko maar niet gedownload dus die heb ik nog niet gezien ![]()
||
Citaat:
zoekt hoofdstuk 7 (schizofrenie en MPS) hoofdstuk 7: schizofrenie en het meervoudig persoonlijkheidssyndroom hier hebben ze het dus wel over een syndroom en niet over een stoornis... maar doet er niet toe verder. we zijn het wel met elkaar eens verder ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
er is toch ook zo'n wiskundige die schizfrenie had? ik heb over hem een film gezien, ehhh.... hij heette John Nash. hij had dus ook schizofrenie en zag allerlei mensen die er niet waren, jij als kijker zag ze ook maar wist niet dat ze niet bestonden. Dus toen ie te horen kreeg dat hij mensen zag die er niet waren, had je ook het gevoel dat je niet meer wist wat nou wel en niet bestond zoals die John Nash het ook gevoelt moest hebben. Dat is dan best wel raar... Ook wel eng lijkt me, als je ineens gezegd word dat je halve wereld uit mensen bestaat die er niet zijn ofzow...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Argh, nee, ongeacht wat een "psychologie"boekje mag zeggen, schizofrenie is niet het erg zeldzame meervoudig persoonlijkheids syndroom, zoals het tegenwoordig inderdaad DIS heet.
Ik dacht dat een op de honderd mensen, wat in mijn mening bizar veel is, leed aan schizofrenie: er zullen daar inderdaad wel een paar wiskundiggen bij zitten here I am ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat dacht ik tenminste, ik kan er naast zitten. weet niet meer waar ik het heb gelezen... maar ik zal het even uitzoeken. (dit klinkt eigenwijs ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ken een jongen die een lichte vorm van schizofrenie had, die was daarzo dus opgenomen, en al heb ik het nooit ondervonden het is een verschrikkelijke ziekte, wij " die niet beter weten" dat wel interesant zouden vinden om te ondergaan, maar de angst die je ondervind is niet die angst die wij kennen, een enge film of een achtbaan, het is een diepe voordurende angst die echt niet te verdragen is. Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 18:24. |
![]() |
||
Citaat:
1 op de 100 mensen die opgenomen word is wat anders, dan ik bedoelde van ALLE mensen op de aardbol hier. duz... dan snap ik je weer, en jij mij ook denk.
|
![]() |
|
|