Advertentie | |
|
![]() |
|
De VLD en Spirit waren bij mij de hoogste twee balken, dat van de VLD had ik reeds verwacht. Iemand overigens het interview met De Clerck en De Gucht in de Humo gelezen?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ze geven inderdaad problemen aan, daar hebben ze gelijk in, maar realistische oplossingen, daar komen ze niet mee
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Neem jij ze dan in huis.
||
Citaat:
|
Ik heb pas een scriptie voor geschiedenis geschreven over de politiek in België, maar ben zelf een Nederlander. Ik zal daarom even duidelijk en compleet uitleggen waar de partijen voor staan.
Dit kwam er bij mij uit overigens, in deze volgorde: VLD => te vergelijken met de VVD, maar zijn tegen een oorlog en zijn iets socialer, heeft daarom wel wat weg van de D'66. Vlaams Blok => niets om je voor te schamen, deze partij. Hun standpunten worden vervormd, overdreven en belachelijk gemaakt door de media en andere partijen, maar zo slecht zijn ze niet. Hoe meer kritiek, hoe meer mensen op hen stemmen. Ze zijn weliswaar iets meer met de CD/CP'86 te vergelijken dan met de LPF. CD&V => het CDA, maar iets gemoderniseerder NVA => die hebben we hier niet, maar ze zijn niet, zoals eerder gezegd werd nationalistisch hoor, dat valt wel mee. Ze stammen af van de Volksunie, zijn een beetje rechts. Het is een nieuwe partij, dus ik weet er niet zoveel van. Spirit => een soort D'66, maar is samengegaan met de Sp.a volgens mij SP.a => heeft niets met de SP in nederland te maken, want is hetzelfde als de PVDA hier. Ze zijn samengegaan met Spirit. Agalev => Anders GAan LEven betekent het. Een soort Groen Links. PVDA => Partij die staat voor het Maoïsme, Stalinisme, communisme en nog een aantal mindere ismes. Deze partij staat verre van de ideeen van de SP af, is nog veel extremer en volgens mij is deze partij opgeheven, maar dat weet ik niet zeker. Overigens, AGALEV, VLD, SP.a en nog een Waalse groene partij ECOLO vormen op dit moment het paarsgroene kabinet. Een soort Paars dus met groenlinks erbij. In België is dit net als bij ons toen de eerste keer dat het CD&V niet in de regering zit.
||
Citaat:
Je vergeet trouwens de PS die ook in de regering zit, en de MR... NV-A is wel nationalistisch want ze zijn voor 'n afscheiding van Vlaanderen. Vlaams Blok heeft misschien goede slogans maar geen concrete, duidelijke en haalbare oplossingen.
||
Citaat:
Verder is het toch écht niet zo dat de PVDA in België lijkt op de SP hier hoor! Lees het partijprogramma maar eens, van beide. Over het Vlaams Blok: dat is nu precies wat ze zeiden van de LPF... echt onzin gewoon.
||
Citaat:
Dus geen enkele site bezocht van de verschillende partijen ofzo? Vlaams Blok: wat ik daarover zeg is geen onzin, totaal niet... LPF vond ik trouwens dikke onzin, de problemen in de voorbije regering geven me gelijk... En ik volg onze politiek wel vrij op de voet, dus...
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan over die LPF: dat vind ik wel erg kort door de bocht. De LPF is zeker geen onzin geweest en de 1,6 miljoen kiezers die op de partij stemden geven mij gelijk... maar laten we het alsjeblieft niet daarover hebben, dan zijn we nog weken bezig met vooroordelen neersmijten. Dat over het VB is wel onzin, er moet eerst een visie, een idee zijn voordat je een probleem oplost en die visie moet overgebracht worden en daarbij zijn heus wel mogelijkheden en plannen en ook hier kunnen we weken over doorgaan...
|
![]() |
|
|