Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2003, 18:51
Missy_X
Missy_X is offline
nou wat een verassing, je vindt eindelijk dat ik goed gegeten heb terwijl ik zelf nu juist zo'n supervol gevoel heb.
Maar mijn zusje is 20 en ze is 1.68 en weegt 56 kilo.
Ik ben 22 en 1.68 en weeg nu dus weer 66 kilo.
Ik weet zeker dat het door de pil komt want vroeger was ik dunner dan haar.
Oud 08-03-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
shut*up schreef:
En Phensic, we zijn aan elkaar gewaagd geloof ik, ik heb ook zo'n hele lange vriendin die nix weegt, erg demotiverend idd....
K ga haar es laten zien dat ik ook magerder kan zijn!!
Het vervelenste vind ik dan dat ze altijd zegt te dik te zijn, dan denk ik: 'Hoe dik moet ze mij dan niet vinden??'

Ah ja, ik weeg nu: 59 en het is al avond, dus da's 'n goed teken é

Heb ook wel twee uur van deur tot deur moeten tjolen om paasontbijten te verkopen.
Oud 08-03-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
nou wat een verassing, je vindt eindelijk dat ik goed gegeten heb terwijl ik zelf nu juist zo'n supervol gevoel heb.
Maar mijn zusje is 20 en ze is 1.68 en weegt 56 kilo.
Ik ben 22 en 1.68 en weeg nu dus weer 66 kilo.
Ik weet zeker dat het door de pil komt want vroeger was ik dunner dan haar.
Ik was vroeger ook dunner dan m'n zusje, dat ben ik nu ook niet meer. Frustrerend, maar ja, 'k zal d'r mee moeten leren leven, daar heb ik meer aan dan me dood ergeren.

Misschien heb je meer aan niet al te streng lijnen, dan heb je misschien ook minder last van 'eetbuien'. Eet gewoon drie maaltijden op een dag en drie (gezonde) tussendoortjes, 't lijkt veel, maar als je dat lang volhoud is het denk ik beter dan amper eten met 'eetbuien'. Of denk jij van niet? En misschien heb je iets aan dietiste, dan kan het ook op een gezonde manier. Schiet je veel meer mee op en misschien ga je je dan beter voelen. Waarom niet proberen? Wat heb je te verliezen?
Oud 08-03-2003, 19:13
Missy_X
Missy_X is offline
Kweet niet, bij mij mislukt het toch steeds.
Ik kan niet normaal eten, ik heb altijd zin in snoep of chips en dan is het al weer verpest. Ik denk niet dat een dieetiste daar bij kan helpen.
Oud 08-03-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Kweet niet, bij mij mislukt het toch steeds.
Ik kan niet normaal eten, ik heb altijd zin in snoep of chips en dan is het al weer verpest. Ik denk niet dat een dieetiste daar bij kan helpen.
Als je normaal eet heb je, denk ik, ook minder zin in snoep. Een dietiste kan je iig helpen met een normaal eetpatroon op te bouwen. Verder hebben ze ook ervaring met de problemen die jij hebt, misschien hebben ze er wel een oplossing voor. Hoe kun je zeggen dat ze je er niet bij kunnen helpen, heb je het al wel eens uitgeprobeerd? Wat heb je geprobeerd om normaal te eten? En met één keer wat chips eten is het niet verpest, 'k denk dat je dat ook in moet gaan zien.
Oud 08-03-2003, 19:24
Missy_X
Missy_X is offline
Ja maar door die 1 keer chips kom ik wel direkt weer aan en dan is het voor mij dus verpest.
Ik wil het ook eigenlijk zelf doen omdat ik een dieetiste zo raar vind. Ik hou er niet van om steeds zo'n gesprekken te hebben met een vreemde.
En ze kosten geld en dat heb ik niet.
Ik ga proberen normaal te eten dan maar. Hoop dat je gelijk hebt dat ik dan minder zin in snoep krijg.
Oud 08-03-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Ja maar door die 1 keer chips kom ik wel direkt weer aan en dan is het voor mij dus verpest.
Van één keer chips eten kom je echt niet meteen 6 kilo aan. Als je keer op keer (veel) chips eet is het weer iets anders. Probeer gewoon opnieuw te beginnen/verder te gaan na een keer chips te hebben gegeten, je mag best eens wat lekkers hebben, je moet jezelf niet alles ontzeggen, das ook niet goed.

Citaat:
Ik wil het ook eigenlijk zelf doen omdat ik een dieetiste zo raar vind. Ik hou er niet van om steeds zo'n gesprekken te hebben met een vreemde. En ze kosten geld en dat heb ik niet.
Een dietiste is ook maar een mens, je hebt rare en je hebt hele aardige. Ik heb bv. een hele toffe. En zo zijn er vast meer, kan niet anders. Waar jullie gesprekken over gaan bepaal je toch ook zelf? En je moet er iets voor over hebben.

Ga eerst eens informeren bij je huisarts, bij mij wordt het bv. vergoed, kost me dus niks. Ik weet van een ander meisje dat zij het wel zelf zou moeten betalen, dus het verschilt pp.

Citaat:
[Ik ga proberen normaal te eten dan maar. Hoop dat je gelijk hebt dat ik dan minder zin in snoep krijg.
Ik hoop het ook. Mijn ervaring is hoe minder ik bezig ben met 'lijnen' hoe beter het gaat.
Oud 08-03-2003, 21:38
Miracle
Miracle is offline
Okay, ik ben dus al eeuwen bezig om nou echt eens af te vallen. Maar het wil dus totaal niet lukken. Ik vergeet het steeds of als ik eraan denk dan heb ik geen zin om me eraan te houden.
Gister heb ik in de bios best wel wat popcorn gehad (okay, ik stopte wel, maar ik heb het wel gekocht en daar baal ik van) en vanavond heb ik alweer een stukje brie gehad.. ook heb ik een boterham met hagelslag gehad en gewoon totaal weer niet opgelet.
Ik baal er ontzettend van want ik wil echt afvallen, maar soms heb ik gewoon teveel andere dingen aan m'n kop en heb ik geen zin om daar óók nog op te letten.
Hebben jullie tips om wel die disipline op te brengen? of bepaalde dingen die toch lekker zijn, maar niet super 'slecht'?
Alle tips zijn welkom
Oud 08-03-2003, 21:49
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
Hebben jullie tips om wel die disipline op te brengen?
Misschien helpt het om elke dag alles wat je eet op te schrijven...? Maar dat kan ook averechts werken...moet je voor jezelf maar eens uitproberen anders. Misschien helpt het ook als je jezelf één keer per week oid (bv. op vrijdagavond ofzo) iets lekkers gunt...dan kun je daar ook naar uitkijken.

Citaat:
Of bepaalde dingen die toch lekker zijn, maar niet super 'slecht'?
Das een kwestie van smaak...ik houd bv. erg van fruit en van 'knabbeldingen' als soepstengels, toostjes enz. en volgens mij is dat allebei ook niet super slecht.
Oud 08-03-2003, 23:05
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
K ga haar es laten zien dat ik ook magerder kan zijn!!
ja, ga ik ook doen! lijkt me echt relax, om ook eens kleren te kunnen passen zonder bang te hoeven zijn dat het me dik maakt enzo... vriendinnen van mij hebben er trouwens ook een handje van mij het gevoel te geven dat ik onwijs vet ben.. * nee hoor, je bent helemaal niet dik, ik ben pas dik* en als ik dan vervolgens een broek van ze past, komt mijn kont er niet in, terwijl ik 15 cm kleiner ben...
Oud 09-03-2003, 21:13
olympia
olympia is offline
hey
vandaag gegeten
ontbijt:
2 knäckebröd met halvajam

lunch
3 knäckebröd
1 tomaat

avondeten:
1 aardappel met kaassaus
1 appel
sla en tomaat
magere kwark
Oud 09-03-2003, 21:40
Big Brother
Big Brother is offline
ja je kan nu steeds wel op gaan schrijven wat je gegeten hebt, maar daarmee val je niet af he
let niet zo op wat je eet
eet gezond, genoeg en verspreid over de dag
Oud 10-03-2003, 07:19
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
0,3 kg in één dag is niet maar, 0,3 kg op een dag is veel en de kans op het jojo-effect is dan groot. En wat je eet is niet veel...of het genoeg is denk ik ook niet...tenminste niet wat de gemiddelde mens binnen moet krijgen iig.
ja ok maar ik moet mn maag kleiner krijgen.. En dat begint eindelijk te lukken..Na 1 maaltijd zit ik echt uren vol, terwijl ik vroeger na 1 maaltijd nog steeds uigehongerd was.

en ik val overigens niet elke dag zoveel af...Ik heb ook dagen dat ik een klein beetje aankom..

En de kans op het jojo-effect hangt ook af van hoe graag je wilt doorzetten.. Ik ben al 2 maanden bezig met dit dieet.. Dan begint die kans toch al wat kleiner te worden.. Met daar tussenin een week wintersport, ookwel een week geen dieet (en een week WEL lekkers, wat ik dus al anderhalve maand niet meer had gehad).. Nu weer opgepakt.. Gaat prima..

Dit dieet is trouwens neit alleen om af te vallen, ook om gewoon wat stabiler te eten en mn gewicht in controle te houden.

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 07:26.
Oud 10-03-2003, 07:19
Verwijderd
Citaat:
olympia schreef:
hey
vandaag gegeten
ontbijt:
2 knäckebröd met halvajam

lunch
3 knäckebröd
1 tomaat

avondeten:
1 aardappel met kaassaus
1 appel
sla en tomaat
magere kwark
veel te weinig
Oud 10-03-2003, 07:20
DeliveranŠe
DeliveranŠe is offline
Ah ik heb effe megadipje ik woog me vanmorgen (wel toen ik 1 boterham op had en ik moet van de week ongesteld worden) en ik woog 91...
Oud 10-03-2003, 08:36
stout!
stout! is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef:
Ah ik heb effe megadipje ik woog me vanmorgen (wel toen ik 1 boterham op had en ik moet van de week ongesteld worden) en ik woog 91...
Komop hč? Het is vandaag maandag, ik ga ook weer even mijn best doen. Wou je nog mailen want ik denk echt dat het kan helpen?
Oud 10-03-2003, 15:03
Verwijderd
damn als ik dat zo lees dan zou ik bijna denken dat de meesten van jullie anorexiapatiënten zijn.

wat ik vandaag gegeten heb

4 creamcrackers met smeerworst
glas sinaassappelsap

4 boterhammen met worst, liga en halve liter ranja

2 creamcrackers met smeerworst
2 creamcrackers met appelstroop
wäsa cracker met pindakaas
en een caramelblokje

straks nog erwtensoep met broodjes + melk en na het hardlopen nog een koek

fruit was op vandaag

en als ik dit terugzie denk ik damn is eigenlijk best weinig wat ik gegeten heb.

ik denk dat als je wilt afvallen het niet slim is om zo min mogelijk te eten en niks te snoepen, want je hebt meer kans op (vr)eetaanvallen omdat je eigenlijk nog honger/ trek hebt.

daarom mijn advies (van mijn bioleraar gejat)

sport 3x intensief minstens 3 kwartier per week (als je echt wilt afvallen moet je het misschien nog wel vaker doen)

ontbijt goed dat scheelt al stukken. bovendien is het ontbijt belangrijk dus neem bijvoorbeeld cruesli met(magere) yoghurt.

veel brood eten helpt ook. er zit veel energie in brood maar het vult ook.

als je eens een x zin hebt om te snoepen doe dat dan gerust. doe het gewoon met mate en als je jezelf isoleert van snoep/lekkers heb je meer kans op een eetaanval. maar neem dan bijvoorbeeld eerst een stuk fruit of een boterham zodat je minder honger/trek hebt en dan iets lekkers.

zorg dat je genoeg avondeten hebt gehad dan heb je meer kans dat 'je 's avonds niet gaat snoepen. ben je bang dat je 's avonds weer gaat snoepen kun je bijvoorbeeld (magere)yoghurt met cruesli nemen als toetje. dit geeft een voldaan gevoel.

stel niet te hoge eisen qua afvallen. dus meer dan 3 kg per week afvallen is niet gezond.

vraag eventueel aan een diëtiste of zij je wil helpen

en ik zou zeggen geniet van het leven ook al is het moeilijk in onze wereld van het perfecte lichaam zelfs ik klaag ook vaak genoeg dat ik mezelf te dik vindt.

succes allemaal
Oud 10-03-2003, 17:01
Verwijderd
Ik wil ook meedoen!! Niet dat ik nou echt zoveeel te dik ben, ik weeg nu 60 kilo en ben 1 meter 71.. maar ben wel in een half jaar tijd 6 kilo aangekomen. Tjah, aan de pil gegaan en ook nog eens op kamers, en daarvoor kon ik echt alles eten wat ik wilde; kwam toch niet aan. Helaas kwam ik er wat te laat achter dat dit niet meer kon, en ik wil er toch wel een paar kilootjes af, of in ieder geval gewoon goed op gewicht blijven.
Ik ben nu nog een beetje aan het twijfelen of ik zal gaan montignaccen.. oftwel vetten en koolhydraten dus scheiden. Maar ik denk niet dat dit vol te houden is; als je vaak met anderen eet is dat heel erg lastig en ik vraag me ook af hoe ze er thuis op zullen reageren. Het is ook gewoon heel simpel; moet meer sporten en minder snoepen.
Ik heb net alles een beetje doorgelezen; wilde nog een paar tips geven.. dingen die ik in ieder geval probeer.
* als 'gezond' tussendoortje, peperkoek!! wel zonder boter, maar zit bijna geen vet in en ook niet zoveel calorieen...
* magere producten gebruiken, melk, joghurt, vleeswaren (bijv. rookvlees, kipfilet, fricandeau etc); 30+ kaas; smeerkaas 20+; dieetmargarine; lightproducten etc.. spreekt ook wel voor zich
* las ook erg vaak jus d'orange.. maar als deze uit pak komt zitten er niet echt vitamines in en veel calorieen. Kun je beter van die light multivitaminedrank (aldi bijv) nemen
* gekookte groenten ipv geroerbakt; komt geen vet aan te pas.. zelfde geld voor aardappelen, gekookt is veel beter.
* pastaas zijn ook dikmakers; en gebruik dan liever zoveel mogelijk volkoren.. zelfde geldt voor bijvoorbeeld rijst.. neem zilvervliesrijst. oh jah.. volkorenbrood ipv wit brood!!

Weet niet of jullie er iets aan hebben; denk dat dit wel beetje algemeen bekend is maar goed..
ik zou alleen wel van iemand willen weten die echt een goed dieet volgt of dit echt helpt.. oh jah, zo heb ik bijvoorbeeld laatst een onderzoek gelezen waaruit bleek dat het eten/drinken van zuivelproducten helpt bij het afvallen. (in 'het beste' van februari geloof ik) Elke dag 3 tot 4 porties zuivel (ook hier geldt mager) zou aantoonbaar helpen bij het afvallen.
Oud 10-03-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Birgit schreef:
* gekookte groenten ipv geroerbakt; komt geen vet aan te pas.. zelfde geld voor aardappelen, gekookt is veel beter.
't is niet altijd gezonder, als je weinig vetten binnen krijgt, kun je juist beter wel bakken, omdat je lichaam wel vetten nodig heeft (ik 'moet' bv. bakken, anders krijg ik te weinig vetten binnen).
Oud 10-03-2003, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Birgit schreef op 10-03-2003 @ 18:01:
[B* magere producten gebruiken, melk, joghurt, vleeswaren (bijv. rookvlees, kipfilet, fricandeau etc); 30+ kaas; smeerkaas 20+; dieetmargarine; lightproducten etc.. spreekt ook wel voor zich
* las ook erg vaak jus d'orange.. maar als deze uit pak komt zitten er niet echt vitamines in en veel calorieen. Kun je beter van die light multivitaminedrank (aldi bijv) nemen
* pastaas zijn ook dikmakers; en gebruik dan liever zoveel mogelijk volkoren.. zelfde geldt voor bijvoorbeeld rijst.. neem zilvervliesrijst. oh jah.. volkorenbrood ipv wit brood!!

[/B]
teveel lightproducten zijn ook niet goed. zoetstoffen zijn ook niet zo geweldig goed voor je lichaam.

geroerbakte groenten zijn juist heel gezond als je ze in olie roerbakt.

en pasta's zijn dikmakers is bullshit. pasta's zijn koolhydraatrijk dat betekent dat ze veel energie geven, maar ook een vol gevoel (ideaal voor een avondmaaltijd om het bekende 8-9 uur snaaimoment te vermijden) niks mis mee dus
Oud 11-03-2003, 08:14
Missy_X
Missy_X is offline
Pasta is dacht ik wel goed om te eten twee uur voor je gaat sporten.
Ik ben nu bezig om elke week 4 keer te gaan fitnessen of aerobicen.
En hierbij gezond te eten.
Ik eet nu dus:

6 bruine boterhammen per dag met vlees en 20+ smeerkaas
1 flesje ranja
2 prince koekjes voor tussedoor (vooral rond 15:00 uur krijg ik altijd zin in iets lekkers)
Een bord avondeten. Ligt eraan wat mn ouders maken.

Khoop dat ik over 2 maanden 5 kilo kwijt ben.
Oud 11-03-2003, 15:44
shut*up
shut*up is offline
mijn zoveelste poging is alweer mislukt.. misschien moet ik wat reelere eisen aan mezelf stellen.. als ik nu ga lijnen mag ik nix snoepen enzo en niet veel eten enzo.. maar aan de andere kant, als ik ga lijnen en ik mag elke dag bv een koekje ofzo, ik weet niet, dat voelt dan ook weer niet goed... nou ja, kheb deze week nog schoolonderzoeken, daarna maar weer gaan sporten ofzo, dat helpt meestal wel goed tegen vreetbuien bij mij ( uitstel uitstel uitstel altijd... )
Oud 11-03-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 11-03-2003 @ 09:14:
Pasta is dacht ik wel goed om te eten twee uur voor je gaat sporten.
Ik ben nu bezig om elke week 4 keer te gaan fitnessen of aerobicen.
En hierbij gezond te eten.
Ik eet nu dus:

6 bruine boterhammen per dag met vlees en 20+ smeerkaas
1 flesje ranja
2 prince koekjes voor tussedoor (vooral rond 15:00 uur krijg ik altijd zin in iets lekkers)
Een bord avondeten. Ligt eraan wat mn ouders maken.

Khoop dat ik over 2 maanden 5 kilo kwijt ben.
Lijkt er een stuk meer op. Hopelijk houd je dit vol. Misschien val je zo niet snel af (en/of lijk jezelfs niks af te vallen), het is igg een redelijk gezond eetpatroon. Misschien kun je er nog iets aan fruit instoppen?

Ik heb me vandaag aardig gedragen...7 boterhammen (met (suikervrije) jam), 1 sesamreep en 2 pakjes (suikervrije) 'sultana's'. Daarbij water, thee en (suikervrije) Roosvicee Multivite gedronken... 't lijkt (is) veel, maar anders val ik om en daar heb ik geen zin in (en ik heb de koekjes, lekkere broodjes enz. kunnen weerstaan ).
Oud 11-03-2003, 16:22
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
ik was vroeger dik, niet stevig gebouwt ofzo, maar echt dik haha.. op een gegeven moment heb ik een beslissing gemaakt voor mij eigen dat ik dit niet wou zijn.. ben toen gewoon minder gaan eten, wel 3 keer per dag flinke hoeveelheid bruine broodhammen, dit is gewoon brandstof, zonder vet, dit heb je echt nodig.. en heeeeel veel water drinken, ik dronk toen ik af aan het vallen was zo'n 5 a 6 liter water per dag, ja je moet idd veel naar de wc dan maarje valt af als een speer, als je dit allemaal gedaan hebt, en je bent op gewicht, eet dan gewoon als je honger hebt want veel eten is NIET erg, veel eten ( kleine hoeveelheden) verhogen je stofwisseling en verbrand je daardoor meer vetten.. duss..

PZ
Oud 11-03-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Rickjansen84 schreef op 11-03-2003 @ 17:22:
ik was vroeger dik, niet stevig gebouwt ofzo, maar echt dik haha.. op een gegeven moment heb ik een beslissing gemaakt voor mij eigen dat ik dit niet wou zijn.. ben toen gewoon minder gaan eten, wel 3 keer per dag flinke hoeveelheid bruine broodhammen, dit is gewoon brandstof, zonder vet, dit heb je echt nodig.. en heeeeel veel water drinken, ik dronk toen ik af aan het vallen was zo'n 5 a 6 liter water per dag, ja je moet idd veel naar de wc dan maarje valt af als een speer, als je dit allemaal gedaan hebt, en je bent op gewicht, eet dan gewoon als je honger hebt want veel eten is NIET erg, veel eten ( kleine hoeveelheden) verhogen je stofwisseling en verbrand je daardoor meer vetten.. duss..
6 liter water per dag is niet meer echt gezond... En dat veel eten niet erg is heb ik nog nooit gehoord...
Oud 11-03-2003, 16:31
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Héé,
Ik ben over het algemeen niet al te ontvreden met mezelf. Ik baal alleen van mijn dikke bovenbenen, dat is niet in verhouding met de rest van mijn lichaam (ik ben 1.68m en 52 kg). Maar nu zegt mijn danslerares dat dat door het dansen en door ballet komt. Dus daar valt weinig aan te veranderen.

Maar als ik zo lees wat jullie eten, lijkt het wel of mijn maag 2 keer zo groot is als van jullie. Ik eet per dag ongeveer 5/6 boterhammen, meestel met -boterhamworst, -leverworst, -pindakaas, -smeerkaas. Dan kom ik thuis uit school en drink wat (ik drink redelijk weinig: 2 glazen per dag ofzo) en pak wat te snoepen. Waarna ik om 6 uur echt weer honger begin te krijgen! Kan ik er iets tegen doen dat ik niet zo snel honger heb? Want als ik op school 2 boterhammen op heb, lijkt het net alsof ik nog niet gegeten heb.... En is dit wel een beetje normaal qua hoeveelheid?
Oud 11-03-2003, 16:33
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2003 @ 17:27:
6 liter water per dag is niet meer echt gezond... En dat veel eten niet erg is heb ik nog nooit gehoord...

Mensen denken dat altijd dat veel eten slecht is, als je veel eet ( weinig vetten dat wel) dan verhoog je naarmate je stofwisseling, door weinig eten zorgt je lichaam ervoor dat alles wat jij binnekrijgt opgenomen word, dus ook de vetstoffen en slaat deze meteen op, als jij normaal eet, en niet lui bent heeft de combinatie van veel water, veel bammetjes, en btje sport heel veel resultaat, ik woog 96 kg, ben 1,86, nu weeg ik al 3 jaar 75 kg,

Als jij btw een dieet volgt waarbij je niet veel eet krijg je ook de neiging om veel te gaan eten als je op gewicht bent, dan kom je meteen weer aan omdat je niet veel gegeten heb tijdens het afvallen..

het werkte voor mij..
Oud 11-03-2003, 17:00
Evangelion
Evangelion is offline
T gaat weer een stuk beter na de eerste week van januari...3 kilo eraf tot nu toe dit jaar, en nog maar 7 te gaan tot de 70

Oh, en fyi, ik ben nu 1.86 en 77 kilo.
Oud 11-03-2003, 17:07
Missy_X
Missy_X is offline
Neej hoor, wat jij hebt is normaal.
Ik heb ook nog steeds honger na twee boterhammen.
Alleen warm eten vult mij voor 2 uurtjes.
Ik ben het nu gewoon vol aan het houden door veel te drinken en door te sporten.

Ik heb vandaag naar mijn doen heeeeeeel gezond gegeten en ik ben er trots op

smorgens: twee boterhammen met gebraden gehakt
1 glas water

1 flesje carvan cevitam ranja

smiddags: vier boterhammen met 20+ smeerkaas
1 bakje karnemelkdessert aardbei

1 appel
2 chocoprince koekjes

1 flesje water

savonds: twee scheppen witte rijst met twee scheppen kippenragout
1/4 komkommer
1 bakje karnemelkdessert met perzik

En vanavond ga ik step aerobicen en daarbij drink ik weer een flesje water op.
Oud 11-03-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
shut*up schreef op 11-03-2003 @ 16:44:
mijn zoveelste poging is alweer mislukt.. misschien moet ik wat reelere eisen aan mezelf stellen.. als ik nu ga lijnen mag ik nix snoepen enzo en niet veel eten enzo.. maar aan de andere kant, als ik ga lijnen en ik mag elke dag bv een koekje ofzo, ik weet niet, dat voelt dan ook weer niet goed... nou ja, kheb deze week nog schoolonderzoeken, daarna maar weer gaan sporten ofzo, dat helpt meestal wel goed tegen vreetbuien bij mij ( uitstel uitstel uitstel altijd... )
helemaal geen lekkers is beter.. geloof me.. als er gewoon helemaal niks naar binnen komt vergeet je hoe lekker het was en begin je gewoon eten lekker te vinden..
En in het begin val je er heel erg door af..probeer gewoon te beginnen met geen lekkers en verder wel normaal eten en niet te veel gewone cola en chocolademelk enzo, daar zit ook heel veel vet en calorieen in. Je merkt dat als je gewoon het lekkers vervangt dor een stuk fruit je ehct afvalt...
Oud 11-03-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Rickjansen84 schreef op 11-03-2003 @ 17:33:
Mensen denken dat altijd dat veel eten slecht is, als je veel eet ( weinig vetten dat wel) dan verhoog je naarmate je stofwisseling, door weinig eten zorgt je lichaam ervoor dat alles wat jij binnekrijgt opgenomen word, dus ook de vetstoffen en slaat deze meteen op, als jij normaal eet, en niet lui bent heeft de combinatie van veel water, veel bammetjes, en btje sport heel veel resultaat
Nu maak je van 'veel' al 'normaal'. Dat normaal eten beter is dat ben ik volledig met je eens. Dat 'veel eten' gezond is absoluut niet.

Als je weinig eet vertraagt je stofwisseling, dat wil ik wel geloven. Misschien stijgt hij ook ietsje, maar hij blijft echt niet stijgen. Als ik bv. 20 boterhammen op een dag eet en ik wandel/zwem (boven op wat ik normaal al doe - 3/4 van de dag staan bv) daar flink wat bij en ik drink er 3 liter water bij, dan kom ik echt heel errug snel aan.

Laatst gewijzigd op 11-03-2003 om 17:37.
Oud 11-03-2003, 17:36
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 11-03-2003 @ 18:09:
helemaal geen lekkers is beter.. geloof me.. als er gewoon helemaal niks naar binnen komt vergeet je hoe lekker het was en begin je gewoon eten lekker te vinden..
Helaas heb ik andere ervaringen... Ik eet amper lekkers, omdat ik het niet mag, maar ik weet echt nog wel hoe lekker bepaalde dingen zijn en ik *snak* er soms echt enorm naar...'t wordt minder, maar vergeten en/of weg gaan doet het (bij sommige mensen - helaas) echt niet...
Oud 11-03-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
~blue christal~ schreef op 11-03-2003 @ 17:31:
Maar als ik zo lees wat jullie eten, lijkt het wel of mijn maag 2 keer zo groot is als van jullie. Ik eet per dag ongeveer 5/6 boterhammen, meestel met -boterhamworst, -leverworst, -pindakaas, -smeerkaas. Dan kom ik thuis uit school en drink wat (ik drink redelijk weinig: 2 glazen per dag ofzo) en pak wat te snoepen. Waarna ik om 6 uur echt weer honger begin te krijgen! Kan ik er iets tegen doen dat ik niet zo snel honger heb? Want als ik op school 2 boterhammen op heb, lijkt het net alsof ik nog niet gegeten heb.... En is dit wel een beetje normaal qua hoeveelheid?
Ik eet aardig wat meer dan jij, hoor. De rest eet gewoon weinig. Een boterham of 6 heb je toch minstens nodig op een dag. En dan nog 2 stuks fruit en wat yoghurt bv. En eventueel 2 tussendoortjes. Je eet dus absoluut niet veel. Vind ik dan iig. Dat van die twee boterhammen en dat het dan net lijkt alsof je niet gegeten hebt, dat ken ik...heb ik ook heel erg. Jammer genoeg.
Oud 11-03-2003, 17:42
Missy_X
Missy_X is offline
Je mag gerust wel eens wat lekkers hoor. Wie zegt dat dat niet mag?
Als ik iets lekkers wil neem ik het gewoon en dan eet ik gewoon wat minder vlees of aardappelen en ik sport een half uur langer. Of de dag erna eet ik gezonder.
Maar met twee chocoprince per dag hou ik het wel vol hoor.

Khoop dat ik vanavond ook weer afval door het steppen.
Maar dat zien we morgen wel.
Ik woog vanmorgen 65,6 kg bij 1.68 meter. Ben dus door het sporten al 0,8 kilo afgevallen
Gaat goed!
Oud 11-03-2003, 19:11
Verwijderd
Vader, ik heb gezondigd....
K heb vanmorgen een bord aardappelen met prei in roomsaus gegeten. Vanmiddag heb ik een bord aardappelen met witte kool in witte saus gegeten. Tijdens mijn 3 koppen koffie heb ik 2 grote koeken gesmuld. Ik heb dan nog een snoepje gegeten. Toen ik thuiskwam heb ik vis met puree en brocolli in een sausje gegeten. En als dessert dan nog een Twix...
Sjah, nu heb ik echt wel mijn record verbroken, hoor, denk ik toch..
Bedoel, heb nog nooit 3!!!! keer warm gegeten in één dag..
Damn, let's face the balance.......NOOOOOOO!!!!!!
K weeg weer 60-61...was nu juist op 59kg... .

But tomorrow's an other day...
Oud 11-03-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2003 @ 18:36:
Helaas heb ik andere ervaringen... Ik eet amper lekkers, omdat ik het niet mag, maar ik weet echt nog wel hoe lekker bepaalde dingen zijn en ik *snak* er soms echt enorm naar...'t wordt minder, maar vergeten en/of weg gaan doet het (bij sommige mensen - helaas) echt niet...
ja msischien nooti helemaal .. dat is bij mij ook neit zo maar ik mis het niet meer zo heel erg.. ja tuurlijk heb ik soms nog wel zijn in wat lekkers. maar niet meer zo ergdat ik het ook echt neem, ik hou me in.. ik ga het ook nooit vergeten, denk ik.. daarvoor hou ik er teveel van maar het is bij mij te erg uit de hand gelopen.. het bepaalde mijn leven, daarom neem ik het nu nie meer..
Oud 11-03-2003, 21:19
Dashja
Dashja is offline
1 kg eraf!
Verder vandaag bij de huisarts geweest, maar aangezien mijn
moeder erbij was, kon ik niet vrijuit over het eten praten.
Wordt morgen geprikt op o.a Kalium.
Ik heb waarschijnlijk een zwaar tekort, door al dat gebraak.
Grote kans op hartfalen...
Het is bizar dat ik mezelf gewoon de dood in werk, om alleen
maar dun te zijn..
Soms haat ik mezelf zo verschrikkelijk...

Sorry, moest het ergens kwijt.

Dashja

Oud 11-03-2003, 21:46
Verwijderd
@Dashja: Ik hoop dat het morgen mee valt... En ga je nog een keer proberen om (alleen) met je huisarts te praten? Laat je moeder een keer thuis of ga omdat je je kleine teen gekneusd hebt...of weet ik het...of vertel het je moeder 'gewoon', ze zal er uiteindelijk toch wel achter komen, denk je niet? Succes morgen. (f)
Oud 11-03-2003, 22:02
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2003 @ 22:46:
@Dashja: Ik hoop dat het morgen mee valt... En ga je nog een keer proberen om (alleen) met je huisarts te praten? Laat je moeder een keer thuis of ga omdat je je kleine teen gekneusd hebt...of weet ik het...of vertel het je moeder 'gewoon', ze zal er uiteindelijk toch wel achter komen, denk je niet? Succes morgen. (f)
Dankje Le!
Ja, over 2 weken heb ik weer een afspraak bij de huisarts,
en ik laat mijn moeder dan idd thuis! Ze was nu ook mee,
omdat ik te ziek ben om zelf te gaan...
Ik durf het mijn moeder niet te vertellen. Het wordt haar dood
zo'n beetje denk ik.. Is misschien wat overdreven..
Maar ze heeft al zoveel met mij te voortduren gehad..
Dat ik haar, dit ook nog eens niet aan kan doen...
Dat zou ik niet eens over mijn hart kunnen krijgen.
(als die er strax tenminste niet mee stopt....)

Maar over 2 weken ga ik het er iig met de huisarts over hebben,
want dit kan zoiezo niet langer doorgaan meer..
Ik wil mezelf niet langer kapot maken en de dood in werken,
maar die verslaving...
Heb vandaag ook weer met het Riagg gebeld, hoe het nou
zit, want heb nog steeds niets van ze gehoord..
Heeft iemand me aangemeld bij de jeugd..
Vandaar dat het dus niet doorkwam...

Dus nou duurt het nog langer....
Ik doe mijn best wel, maar het lukt me niet...
Maar ik wil wel graag...
Ik baal van mezelf...

Liefs
Oud 12-03-2003, 10:19
Anne
Anne is offline
Anneee is afgevallen, want de broek, die ze 1 maand niet aan heeft gehad, zakt steeds naar beneden.
Oud 12-03-2003, 13:13
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Heb vandaag gegeten:
's ochtends (ik heb PW-week dus laat beginnen -> tijd om te eten): 1 halve boterham en bakje yoghurt
nu: 3 boterhammen, waarvan 1 met hagelslag
en een blikje fruit.

Is een blikje fruit net zo gezond als gewoon fruit, of is het beduidend minder goed (het zal het laatste wel zijn, I guess)?

@ anneee: ,alleen wel lastig lijkt me.
@ Dashja: k weet niet wat je hebt, maar iig sterkte bij de dokter!
Oud 12-03-2003, 14:29
Morphia
Morphia is offline
Ik ben afgevallen.
Oud 12-03-2003, 15:13
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Morphia schreef op 12-03-2003 @ 15:29:
Ik ben afgevallen.
(=Leonoor)

Kijk je ajb uit?
Oud 12-03-2003, 16:19
Verwijderd
Ik kom alleen maar aan, ook leuk (maar niet heus dus)...
Oud 12-03-2003, 16:53
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 12-03-2003 @ 16:13:
(=Leonoor)

Kijk je ajb uit?
Ja. Ik eet veel. Maarja.
En dan veel in de zin van:

Ontbijt:

- Een beker Brinta
- Een (vrij groot) volkorenstokje met Huttenkase en komkommer
- Verse sinaasappelsap
- Thee
- Rauwe groente

Lunch:

- 3 krentenbollen (niet groot)

Half 5:

- 2 boterhammen met eiersalade (210 kcal/100 gr.)
- Bakje yoghurt met cruesli
- Beker tomatensoep
- Rauwe groente
- Thee

Vanavond:

- 3 lepels aardappelpuree
- Grote portie bloemkool
- 110 gr. tofu
- Yoghurt/fruit
Oud 12-03-2003, 17:16
shut*up
shut*up is offline
het grote zondigen moet over zijn heb ik net definitief bedacht.. Maar wat ik me afvroeg, hoe doen jullie dat met eten? Veel van jullie schrijven achteraf op wat jullie die dag gegeten hebben, maar bedenken jullie ook van te voren wat jullie die dag gaan eten? Dit leek mij namelijk wel handig, alleen geen flauw idee of het ook daadwerkelijk helpt... iemand ervaring mee? En hou je je dan ook aan het voorgenomen eetpatroon?
Oud 12-03-2003, 17:56
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
shut*up schreef op 12-03-2003 @ 18:16:
het grote zondigen moet over zijn heb ik net definitief bedacht.. Maar wat ik me afvroeg, hoe doen jullie dat met eten? Veel van jullie schrijven achteraf op wat jullie die dag gegeten hebben, maar bedenken jullie ook van te voren wat jullie die dag gaan eten? Dit leek mij namelijk wel handig, alleen geen flauw idee of het ook daadwerkelijk helpt... iemand ervaring mee? En hou je je dan ook aan het voorgenomen eetpatroon?

Ik bedenk idd van te voren wat ik op een dag mag eten.
Vandaag was dat bijv. alleen avondeten. Heb me daar aangehouden,
maar de hoeveelheid is niet goed bij mij, dat weet ik.
Wat mij helpt om het vol te houden is zelfdiscipline.

Ook kan je achteraf een schuldgevoel krijgen als je je er niet
aan kan houden.
Door het voor jezelf op te schrijven wat je gegeten hebt op een
dag leer je je misschien te beheersen, als je die lijst ziet.
Als je het dus van te voren wil plannen, moet je er denk ik op
letten dat het reeel is.
*mmz, en dat zeg ik *
Iig sterkte!
Dashja

Oud 12-03-2003, 18:01
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2003 @ 17:19:
Ik kom alleen maar aan, ook leuk (maar niet heus dus)...

Naar voor je... dat meen ik..
Weet hoe rot het voelt om aan te komen. Komt het doordat je
teveel eet, of vanwege je dieet?
Sterkte!

Citaat:
blue christal
@ Dashja: k weet niet wat je hebt, maar iig sterkte bij de dokter!

Bedankt!
Ik heb anorexia en verder griep
Maar de huisarts weet het maar voor een deel, over 2 weken ga
ik alles vertellen...Ook over het braken.
Liefs,
Dashja

Oud 12-03-2003, 18:05
Verwijderd
@Morphia: das iig beter dan wat je eerst at...

@Dashja: ik heb continu honger...en dan bedoel ik echt honger. Verder voel ik me slap, heb ik koppijn, buikpijn enz...wat eten helpt dan vaak...dan kan ik er weer even tegen aan iig... Bv. nog geen half uur geleden avondgegeten en nu alweer (nog steeds?) honger... Oplossing heb ik er nog niet voor gevonden, maar ja...
Oud 12-03-2003, 18:31
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2003 @ 19:05:

@Dashja: ik heb continu honger...en dan bedoel ik echt honger. Verder voel ik me slap, heb ik koppijn, buikpijn enz...wat eten helpt dan vaak...dan kan ik er weer even tegen aan iig... Bv. nog geen half uur geleden avondgegeten en nu alweer (nog steeds?) honger... Oplossing heb ik er nog niet voor gevonden, maar ja...
Misschien goed om eens bloed te laten prikken.
Dat ze daar nog wat uit kunnen halen?TSH (schildklier geloof ik)
Of misschien werkt jou spijsvertering gewoon heel snel..
maar lijkt me ook niet helemaal oke!
Het lijkt me iig niet goed, om toe te geven aan dat hongergevoel.
Probeer anders 6 kleine maaltijden te eten ipv 3 grote.
Het wat meer spreiden, maar niet dat je dan meer binnen krijgt..
Mag je komkommer? Vult best wel en zitten haast geen calorieeen
in. Dus als je dat mag, kan je dat misschien als 'snack' eten.

Liefs

Regels voor berichten