Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2002, 22:42
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:

Het gaat meer om kennis dan slimheid.
Zonder diploma kan je ook veel kennis hebben.
Wat denk je van lezen etc?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2002, 22:49
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik ken weinig stratenmakers die lezen. Het idee alleen al...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Zonder diploma kan je ook veel kennis hebben.
Wat denk je van lezen etc?
Misschien diep, maar niet even breed .. aangezien jij de vrijheid hebt om dingen te lezen die je leuk vind, terwijl de ander gedwongen is van alles te lezen .. wat wederom ertoe leidt dat diegene over veel meer zaken kan discussieren.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:51
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik ken weinig stratenmakers die lezen. Het idee alleen al...
Tsja....zullen vast wel stratenmakers zijn die dat wel doen hoor,hallo zeg
Ik vindt dat jij wel erg oppervlakkig denkt,het is maar een beroep hoor ,er zit ook nog een heel persoon achter
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:54
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:

Misschien diep, maar niet even breed .. aangezien jij de vrijheid hebt om dingen te lezen die je leuk vind, terwijl de ander gedwongen is van alles te lezen .. wat wederom ertoe leidt dat diegene over veel meer zaken kan discussieren.
Uhm....uit mijn eigen ervaringen weet ik dat de dingen die je verplicht moet lezen maar je absoluut niet interessant vind,toch niet lang in je hoofd blijven hangen.
Maar dingen die jou wel boeien onthou je veel beter,en dus kan je over die dingen wel weer meepraten.
Je hoeft toch niet over alles te kunnen meepraten
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:55
de abt van sion
Citaat:
Celesta schreef:

Tsja....zullen vast wel stratenmakers zijn die dat wel doen hoor,hallo zeg
Ik vindt dat jij wel erg oppervlakkig denkt,het is maar een beroep hoor ,er zit ook nog een heel persoon achter
O ja, vast. Blaadjes met heel veel plaatjes? Denk je niet? Stratenmakers die lezen. Het is een stelling waard...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:56
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

O ja, vast. Blaadjes met heel veel plaatjes? Denk je niet? Stratenmakers die lezen. Het is een stelling waard...
Man je weet niet eens waar je het over hebt.
Je beoordeelt mensen alleen maar op hun beroep,slaat toch nergens op
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Uhm....uit mijn eigen ervaringen weet ik dat de dingen die je verplicht moet lezen maar je absoluut niet interessant vind,toch niet lang in je hoofd blijven hangen.
Bij jou misschien wel

Iemand die van HBO / Universiteitsniveau is, kan zich dat meestal niet veroorloven. Het grootste deel van mijn propedeuse vond ik totaal onboeiend, toch heb ik deze met allerlei zevens en achten behaald.

Citaat:
Maar dingen die jou wel boeien onthou je veel beter,en dus kan je over die dingen wel weer meepraten.
Je hoeft toch niet over alles te kunnen meepraten
Het gaat erom dat je *kunt* .. je hoeft het niet per se leuk te vinden, maar het biedt ongekende mogelijkheden jezelf in allerlei kringen voort te bewegen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:59
de abt van sion
Citaat:
Celesta schreef:

Nee hoor, ik let ook op "de persoon achter de stratenmaker." Nu ken ik toevallig een paar stratenmakers... En ik kan je verzekeren, het zijn schitterende mensen met het hart op de juiste plaats, maar ze hebben echt nog nooit een boek (uit)gelezen. Hooguit de Voetbal International.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 23:06
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Nee hoor, ik let ook op "de persoon achter de stratenmaker." Nu ken ik toevallig een paar stratenmakers... En ik kan je verzekeren, het zijn schitterende mensen met het hart op de juiste plaats, maar ze hebben echt nog nooit een boek (uit)gelezen. Hooguit de Voetbal International.
Ja de mensen die JIJ kent,maar wie zegt dat ze allemaal zo zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Ja de mensen die JIJ kent,maar wie zegt dat ze allemaal zo zijn?
Dat leert de ervaring.

Overigens hebben we het hier dus over literaire werken, niet toevallig in een verloren weekje een keertje iets van Stephen King uitlezen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 07:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Overigens hebben we het hier dus over literaire werken, niet toevallig in een verloren weekje een keertje iets van Stephen King uitlezen.
Weet je wat eigenlijk wel grappig is? dat ik zelf ook maar weinig boeken heb gelezen en dat terwijl ik halfslapend mijn HAVO-diploma gehaald heb, en nu zonder echte problemen een HBO opleiding volg Ik mag zelfs naar de universiteit, aangezien ik mijn propedeuse heb

Ik heb er nog eens over nagedacht, volgens mij komt het toch echt neer op de breedte van je interessegebied. Alleen is het wel zo dat iemand's opleiding vaak een indicatie daarvoor is, aangezien een hogere opleiding erop duidt dat je eveneens de discipline bezit om dingen te leren die je (aanvankelijk) niet leuk vind
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Nou, 1 ding mag wel duidelijk zijn .. ik zal nooit stratenmaker worden "ineens heb je het"
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 13:56
de abt van sion
Citaat:
******** schreef:

Nou, 1 ding mag wel duidelijk zijn .. ik zal nooit stratenmaker worden "ineens heb je het"
Nou, ik misschien wel. Want dan heb je ineens een héél lang en breed interessegebied...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:23
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nou, ik misschien wel. Want dan heb je ineens een héél lang en breed interessegebied...
ROFLMAO
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:54
girl1
girl1 is offline
ik heb trouwens het idee dat sommige van die kneuzen van gymnasium echt niet slimmer zijn dan mn vriend ( ja natuurlijk wel op wiskundig gebied etc) Maar toch.... ze komen zo sukkelig over......
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 15:46
Verwijderd
Citaat:
girl1 schreef:
ik heb trouwens het idee dat sommige van die kneuzen van gymnasium echt niet slimmer zijn dan mn vriend ( ja natuurlijk wel op wiskundig gebied etc) Maar toch.... ze komen zo sukkelig over......
Tsja, er zitten wel veel van die kinderachtige knulletjes. Maar er zijn ook genoeg jongens die voor de rest "normaal" lijken en toch makkelijk kunnen leren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:22
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Er moet een soort rechtvaardigheid zijn. Dat wil zeggen: gun verkoopsters in warenhuizen, receptionistes en meisjes achter de kassa ook hun verzetje.
Gymnasiasten zouden moeten kiezen voor de via difficilior.
Abt, kerel! Bedankt voor je constructieve bijdrage aan dit topic.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:28
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Loesje schreef:
ik zou het denk ik niet kunnen

Ik vind een belangrijk deel van een relatie dat ik met die persoon gewoon goed kan praten. DAt is voor mij misschien wel het belangrijkste. Daarom vind ik het belangrijk dat een jongen mij begrijpt in alles wat ik doe, en dat ik met hem over alles kan praten. Zelfs over het journaal om wat te noemen.

Dus : ik vind het belangrijk dat een jongen een beetje goede opleiding volgt. Ook vanwege mijn toekomst visie. Ik ga nog minstens 4 jaar studeren, ook dat moet een jognen begrijpen enz enz
Ik sluit me volledig bij Loesje aan. Het gaat dan inderdaad minder om kennis/opleiding.
Gemiddeld genomen komt niveau overeen met opleiding. Maar er zijn zeker uitzonderingen. Als je samen denkt dat je het kan runnen, omdat jullie op dezelfde golflengte zitten, perfect!

Als dat niet zo is, gaat een van beide iets missen in zijn/haar relatie. Dingen waar je niet met de ander over kan praten.
(k spreek uit ervaring)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:11
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Je generaliseerd, had ik niet verwacht van jou!
Oud 06-04-2002, 18:20
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Ik denk dat iemands beroep best veel over iemand zegt.
Oud 06-04-2002, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Dorus schreef:
Ik denk dat iemands beroep best veel over iemand zegt.
Iemand's sig ook
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:34
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

En je word met de dag triester.
Oud 06-04-2002, 18:58
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
******** schreef:

Iemand's sig ook

Wat zegt mijn sig dan over mij?

Nu wil ik het weten ook...
Oud 06-04-2002, 19:05
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
girl1 schreef:
Stratenmakers zijn natuurlijk echt een stuk slimmer dan gymnasten....
Oud 06-04-2002, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Dorus schreef:
Wat zegt mijn sig dan over mij?

Nu wil ik het weten ook...
Dat je waarschijnlijk niet zo'n hoge dunk hebt van gelijkgeslachtige forumbezoekers

LoL
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 19:42
de abt van sion
Citaat:
apart persoontje schreef:

Je generaliseerd, had ik niet verwacht van jou!
Tja, ik ben ook maar een mens...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 21:06
Ranzige_Meneer
Ranzige_Meneer is offline
dumpen die aars...

denk je dat ie met zijn lage iq ooit normaal brood op de plank kan brengen?

kom op zeg.. die jongen is de bodem van de nederlandse samenleving.

dumpen die hap
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 21:07
Nielz!
Nielz! is offline
Jezus...wat doe je op 't VWO als je met zo'n dom iemand omgaat?!????
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:43
de abt van sion
Citaat:
Nielz! schreef:
Jezus...wat doe je op 't VWO als je met zo'n dom iemand omgaat?!????
Tja...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten