Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik kan klassiek soms erg waarderen. Vooral de grote componisten uit de geschiedenis (mozart e.d) waren enorm geniaal in hun muziek.
Ook vind ik klassiek in combinatie met pop/rock/en de rest erg mooi. S&M vind ik erg mooi, maar ook blof met dat orkest vind ik erg mooi!
|
![]() |
Sorry van die CAPS, puur enthousiastme, denk ik.
![]() Ik ben wel thuis in de klassieke muziek, maar houd heus ook van veel andere stijlen, de meeste top40 muziek en ook rock en symphonic rock zijn cool. Simon and Garfunkel vind ik ook leuk!! Maar uiteindelijk beland ik toch bij klassiek, juist omdat het NIET saai is, maar veel diepgang heeft, goed in elkaar zit. Ik denk dat je klassieke muziek moet leren luisteren. Ik kan me best voorstellen dat het veel jongeren niet trekt, maar het is ook een kwestie van 'er even voor gaan zitten'. Je hebt veel verschillende soorten klassieke muziek (het is over zo'n lange periode geschreven, daar kun je niet 1 mening over hebben!) is niet allemaal rustig bovendien: luister maar eens sjostakovitsj, dan praat je wel anders! (nu moet ik toegeven dat dat niet mijn favoriete muziek is...) Goed, ik ben weer uitgeraaskalt... het enige wat ik duidelijk wil maken is: geef klassiek een kans! |
![]() |
|
Ik vind klassieke muziek echt enorm ontzettend fantastisch mooi.
En ik schaam me er niet voor! Ik vind het ook raar dat die muziek van zo lang geleden bewaard is gebleven. En ook dat er nu eigelijk totaal niet meer aan getipt kan worden. Dat waren echt onbeschrijvelijk knappe geesten toen. Ik ben vooral 'fan' van (fan van von fun foen ![]() Mijn favorieten zijn: Chopin - Fantasie Impromptu (op 66) (kan zelf alleen het middendeel spelen ![]() Chopin - Valse Brillante (kan ik ook spelen, maar niet helemaal(goed)). Chopin - Nocturne in Es (op 9 no 2) (kan ik zelf spelen) Chopin - Nocturne in C minor (kan ik zelf spelen) Chopin - MinutenWalz ( kan ik ook spelen ) Chopin - Prelude (Op 28 no 15) (kan ik ook spelen) Schubert - Impromptu (Op 142 no 3) ( kan ik ook spelen ) Schubert - Impromptu (Op 142 no 2) ( kan ik ook spelen ) Schubert - Impromptu (Op 90 no 4) Mozart - Turkse mars (Alla Turca from Piano sonata) (kan ik ook spelen) Mozart - Klaviersonate (No 16) (kan ik ook spelen) Lizt - LiebeStraum (No 3) Beethoven - MontscheinSonate (aka moonlightsonate) ( kan ik ook spelen) The Maiden's Blush, Grand Valse du Concert En JA ik speel zelf piano ![]() 3 jaar nu. Als je zelf gaat spelen, dan merk je pas hoe on-ge-lo-ve-lijk super knap en mooi dit inelkaar zit. Ongelovelijk, en echt supermooi! Laatst gewijzigd op 22-04-2003 om 22:37. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Pimp my life lol_nl | 64 | 28-03-2010 19:33 | |
Algemene schoolzaken |
Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek rockerbaby | 12 | 29-11-2009 08:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem. CSN | 244 | 09-07-2006 17:20 | |