Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Seb4 schreef op 12-03-2003 @ 00:11:
Ehm, je bent in geen positie om een rolleyes te gebruiken "deltaone".
Je levert geen argumenten. Op dit forum proberen we discussies te houden. Dat kan alleen met argumenten.
Jij functioneert dus als een stok in een wiel, als zand in een machine, als een verstopping in de pijp, etcetera etcetera. Je posts in deze thread zijn nutteloos en in plaats van de discussie te verrijken, doden ze hem.
Luister voortaan wat beter naar Duyvel.
fuck toch eens op met argumenten, lees dan, dat is mijn mening, is dat nou zo moeilijk om te accepteren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 23:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 12-03-2003 @ 00:41:
fuck toch eens op met argumenten, lees dan, dat is mijn mening, is dat nou zo moeilijk om te accepteren?
ja, je geeft niet voldoende sterke argumenten
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 00:00
Nate
Nate is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 12-03-2003 @ 00:56:
ja, je geeft niet voldoende sterke argumenten
Hoeft niet. Mensen hebben redenen om iets te denken. Die hoeven ze niet constant te herhalen willen ze het blijven denken.
Oud 12-03-2003, 00:17
BARON
BARON is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 11-03-2003 @ 17:29:
De AEL is een Super Partij, hoop dat ze groot worden!
Hier past alleen een B.A. antwoord: Shut up, fool!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 00:19
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 17:55:
Dus voor mij wel of niet?
Ja, zolang jij je goed gedraagt. Maar zoals ik al vaker heb gemerkt ben jij slechts een wannabe allochtoon.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 08:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-03-2003 @ 01:19:
ben jij slechts een wannabe allochtoon.

whahah
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 08:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-03-2003 @ 01:17:
Hier past alleen een B.A. antwoord: Shut up, fool!

ieder zijn mening he
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:10
Seb4
Seb4 is offline
Nete; Er bestaat een verschil tussen enkel het hebben van een mening...en deze uiten op een forum. In het laatste geval is het gewenst, nee, verplicht, om je zaak te beargumenteren.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:07
Verwijderd
het zal allemaal best, sorry dat ik niet elke mening uitleg in de vorm van een A4tje
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:40
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
dan formuleer je het even kort
Oud 12-03-2003, 18:42
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Nate schreef op 12-03-2003 @ 01:00:
Hoeft niet. Mensen hebben redenen om iets te denken. Die hoeven ze niet constant te herhalen willen ze het blijven denken.
nee maar het is wel zo leuk voor de discussie om het dan tenminste 1x te vermelden waarom je iets denkt.

Jij hebt het idee van "discussie" niet helemaal begrepen geloof ik
Oud 12-03-2003, 19:14
Verwijderd
Het ziet er niet echt naar uit dat de AEL het probleem met Marokkaanse jongeren oplost, dus ik vind het een beetje jammer dat ze zo druk doen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 11-03-2003 @ 10:58:
Ik denk dat het beter is als de AEL mislukt. Een partij die zich openlijk tegen integratie uit, lijkt me niet waardevol voor onze samenleving. De AEL moet maar eens beseffen dat de Arabieren hier naartoe zijn gekomen, wij dus de gastheer zijn en ze daarom goed moeten behandelen, maar dat zij zich aan de bij de gastheer geldende regels en omgangsvormen moeten aanpassen.
Gastheer? Dringt het niet tot je door dat de generatie Marokkanen die nu problemen veroorzaakt hier in Nederland geboren is en dus de Nederlandse nationaliteit hebben? Zijn ze dan nog steeds gasten? Maar oké, ze moeten zich wčl gedragen. Misschien dat de AEL daar een positieve rol in kan gaan spelen, ik weet niet of jij gehoord hebt hoe goed Abu Jahjah Nederlands spreekt en of jij weet hoe ver deze man het heeft geschopt in de maatschappij, maar hij is zo wel een goed voorbeeld voor jongere allochtonen. Dankzij Abu Jahjah zien zij misschien in hoe waardevol het is om een goede opleiding te volgen i.p.v. op straat rond te hangen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 22:12
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Mhm,

Ik heb al menig topics gezien over de AEL maar heb nog geen enkele keer gereageerd. Laat ik dat nu maar wel is gaan doen.

Ik ben zelf van Marokkaans-Arabische afkomst, (die 90% klopt trouwens niet, eerder iets van 60 a 70% maar dat terzijde) en ik kan me best vinden in enkele standpunten van de AEL.

Ik citeer het volgende wat door een zekere Kenny McCormick eerder hier werd neergezet:
''De AEL is van mening dat het verdedigen en bevorderen van onze Arabisch-Islamitische identiteit, taal en cultuur is een plicht die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn. Onze Arabische natie is tot stand gekomen door de islam. In wisselwerking daarmee door de eeuwen heen bouwde zij de Arabisch-Islamitische beschaving op. Alle Arabieren behoren op enigerlei wijze tot die beschaving of ze moslims zijn of niet."

Ik ben me zeer bewust van mijn Arabische-Islamitische identiteit, ik zal deze dan ook nooit verlochenen.
Mits ik mij hier in Nederland aan de regels houd en meedraai in de samenleving zie ik het probleem niet.
Wat is er mis mee dat ik thuis Arabisch spreek en op school Nederlands spreek? Of dat ik 5 keer per dag kniel voor Allah? Niets lijkt mij. Ik ben toch goed geintegreerd en draai net zo goed mee in deze maatschappij als dat Anita van de overkant doet.

Toch denk ik niet dat ik in 2006 op de AEL zal gaan stemmen. Ja ik ben moslim en ben arabisch. En ja ik voel me dan ook wel aangetrokken tot deze partij, maar ik denk eigelijk niet dat zij iets zullen bereiken.
Daarom stem ik liever op een partij waarvan ik weet dat zij echt iets kunnen, een partij als Groen-Links of de SP, daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Dan neemt niet weg dat ik het belangrijk vind dat ook die mensen die wel op de AEL zullen gaan stemmen een geluid krijgen. Daar komt nog bij dat de Islam inmiddels de 2e godsdient in Nederland is en ook nog is de snelstgroeiende godsdient ter wereld is.
Als er politieke partijen bestaan als het CDA, de SGP en de Christenunie, waarom zou er dan geen islamitische groepering mogen komen? Er wordt immers zoveel gesproken over de Islam dat het misschien wel een verrijking zou zijn voor de politiek in NL. (Dit betwijfel ik overigens ten zeerste omdat naar mijn idee de AEL-NL bestuursleden een stelletje amateurs zijn, Aboe Jahjah daarentegen vind ik wel toppie.)

Verder vind ik t standpunt wat door velen extreem wordt genoemd, namelijk de ontmanteling van Israel, ook een beetje te ver gaan. Ik ben niet voor de ontmanteling van deze staat, ik ben er wel voor dat de de Palestijnen een eigen staat krijgen, dat de Israelies zich terugtrekken uit de bezette gebieden, dat alle vluchtelingen recht op terugkeer krijgen en dat Palestina wordt opgebouwd door de Israelis (zij zijn immers degenen die alles hebben verwoest).
Ik ben teleurgesteld in het feit dat de grote partijen nog steeds niet tot nauwelijks aandacht besteden aan deze issue, terwijl het bij velen mensen in Nederland een erg gevoelig punt is. (Zo ook bij mij), en dit standpunt van de AEL kan er dus misschien voor zorgen dat mensen om deze reden op hun zullen stemmen.

Maar ik zal ophouden met speculeren, het is overigens al laat.

Goeie nachtrust allemaal en moge vrede met jullie allen zijn.

Miss Maroc
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 12-03-2003 @ 23:12:

Ik citeer het volgende wat door een zekere Kenny McCormick eerder hier werd neergezet:
''De AEL is van mening dat het verdedigen en bevorderen van onze Arabisch-Islamitische identiteit, taal en cultuur is een plicht die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn. Onze Arabische natie is tot stand gekomen door de islam. In wisselwerking daarmee door de eeuwen heen bouwde zij de Arabisch-Islamitische beschaving op. Alle Arabieren behoren op enigerlei wijze tot die beschaving of ze moslims zijn of niet."

Ik ben me zeer bewust van mijn Arabische-Islamitische identiteit, ik zal deze dan ook nooit verlochenen.
Mits ik mij hier in Nederland aan de regels houd en meedraai in de samenleving zie ik het probleem niet.
Wat is er mis mee dat ik thuis Arabisch spreek en op school Nederlands spreek? Of dat ik 5 keer per dag kniel voor Allah? Niets lijkt mij. Ik ben toch goed geintegreerd en draai net zo goed mee in deze maatschappij als dat Anita van de overkant doet.
Precies, maar probleem is dat veel mensen niet eens weten wat het woord integratie inhoudt. Ze komen niet verder dan ''ze moeten fatsoenlijk Nederlands leren" en ''ze moeten zich aan onze normen en waarden houden''. Het merendeel van de allochtonen spreekt echter goed Nederlands en veroorzaakt vrijwel geen problemen bij de uitoefening van zijn/haar cultuur, maar door een kleine groep fanatieke moslims die passages uit de Koran in hun voordeel interpreteren en een kleine groep probleemjongeren wordt het imago van allochtonen aangetast.

[/B][/QUOTE]
Dan neemt niet weg dat ik het belangrijk vind dat ook die mensen die wel op de AEL zullen gaan stemmen een geluid krijgen. Daar komt nog bij dat de Islam inmiddels de 2e godsdient in Nederland is en ook nog is de snelstgroeiende godsdient ter wereld is.
Als er politieke partijen bestaan als het CDA, de SGP en de Christenunie, waarom zou er dan geen islamitische groepering mogen komen? Er wordt immers zoveel gesproken over de Islam dat het misschien wel een verrijking zou zijn voor de politiek in NL. (Dit betwijfel ik overigens ten zeerste omdat naar mijn idee de AEL-NL bestuursleden een stelletje amateurs zijn, Aboe Jahjah daarentegen vind ik wel toppie.)[/B][/QUOTE]

Dat komt doordat onder veel mensen het idee leeft dat de islam een gevaarlijke godsdienst is, ik hoop dat de AEL het tegendeel kan gaan bewijzen en de ogen van de Nederlanders kan openen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 21:31
hippie jesse
hippie jesse is offline
in dit topic wordt herhaaldelijk op een vrij fundmentalistische manier op de AEL gereageerd, dit lijkt mij vrij nutteloos, de pot maakt de ketel zwart, ik hoop dat fundamentalisten nooit te veel macht zullen krijgen.

Ook verbaas ik mij over de houding van Baron, Baron doet zich duidelijk voor als een aanhanger van de LPF.

De LPF die veel Nederlanders die hiervoor geen stem hadden een stem gaf

De LPF die dingen naar voren bracht die leefde onder mensen, waar politici daarvoor weinig aandacht aan besteed hadden, waardoor mensen geen stem hadden.

Als je het belangrijk vind dat iedereen zijn mening in een stem kan vertegenwoordiggen, dan je zeker voorstander van de AEL moeten zijn.

Ik zie namelijk dat de AEL een stem geeft aan een grote groep NEDERLANDERS die hiervoor geen stem hadden, nederlanders met een andere culturele achtergrond die 30 jaar geleden hier heen zijn GEHAALD. Deze nederlanders zijn sterk blijven vast houden aan hun cultuur, dit vind ik vrij logisch, aangezien deze cultuur sterk op zichzelf is gericht, en er gaan meer dan 3 generaties over heen als je van een cultuur af wel.

Deze groep nederlanders kan alleen bereikt worden als je als aanspreekpunt iemand neemt die deze groep ook daadwerkelijk vertegenwoordigd, ik weet niet zeker of de AEL dat is, maar ik hoop van wel. Maar het aanspreekpunt voor deze groep zal naar mijn inzien altijd wel iemand zijn die enige weerstand in de Nederlandse samenleving oproept, en voor deze weerstand moet je oppassen, kijk hiervoor maar naar antwerpen, daar heeft de weerstand tegen de ael een sterke polorisatie tot gevolg gehad.

Je kan beter proberen het dialoog te openen met wat zich voordoet, namelijk de ael.

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 22:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten