Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2003 @ 19:40:
Whow.

Dan werk je je dus neem ik aan compleet uit de naad, alleen om je vriendje te zien. En in die tweeënhalve maand zit je je op te vreten van eenzaamheid. Of niet natuurlijk...en in het geval dat je je niet zit op te vreten kun je blijkbaar makkelijk zonder hem en is het de vraag of het het geld wel waard is.

Ik zou er gewoon een simpele kosten-baten-analyse van maken.
't valt wel mee met dat uit me naad werken.. ik heb geld op de bank staan en ik heb wat zakgeld.. dus dat spaar ik op.. ik gebruik het geld toch ook nergens anders voor... op wat cadeautjes voor vriendinnen en soms iets kleins kopen in de stad na.
en ja ik voelde me verot die 2,5 maand, maar hetw as het wachten waard.. want sinds vorig jaar zomer zien we elkaar 1 tot 2 keer in de maand. en dan natuurlijk soms 1 of 2 weken lang.. ligt aan de vakantie van school..
en dat ik hem niet kan zien, zegt niet dat ik zonder hem kan. want het was heel moeilijk, vooral omdat mijn ouders liepen te kloten, maar we spraken elkaar elke dag, dus dat maakte een hoop goed en we wisten dat als we dat een poosje volhielden dat we dan voor altijd bij elkaar konden zijn... tenminste zo dachten wij er allebei over.. en nu zien we elkaar dus 1 keer in de 2 weken en dat bevalt heel goed

wat is in hemelsnaam een simpele kosten baten analyse...
zo slim ben ik ook weer niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2003, 19:57
22B
22B is offline
Citaat:
SkAnOuK schreef op 15-03-2003 @ 18:55:
jaha,,, denken jullie dat dat kan??
Dat je ineens met iemand chat die wel leuk lijkt te zijn....
en dat je later misschien wel bij elkaar komt?
Welles zon situatie mee gemaakt?
Ja, ik heb zelf ook deze situatie meegemaakt. Elkaar leren kennen op een chat van teletekst, gaan msn-en, en nu hebben we alweer ruim 9 maanden wat met elkaar. Alleen zij woont Friesland, en ik bij Eindhoven... Maar als je echt het gevoel hebt dat t kan lukken, zou ik t zeker proberen.
Oud 19-03-2003, 20:37
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Bijna hetzelfde verhaal als hierboven... Ik heb mijn vriendje ook via internet leren kennen. We hebben nu inmiddels bijna 5 maanden verkering. Alleen hij woont in Limburg, en ikkuh dus in Delft, is ook een beetje ver weg... Maar ja, dat maakt het ook juist weer leuk om elkaar te zien!!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 18-03-2003 @ 20:09:
verhaaltje
Weet je, ik vind dat jij er echt opvallend goed en verstandig mee om gaat, met de grote afstand. Erg knap Ik weet niet of ik dat zo zou kunnen... go StefanLovertje&SuperS! En dat wou ik alleen maar even zeggen

Kosten/baten analyse houdt zo'n beetje in dat je bekijkt hoe veel het kost, dat je bekijkt hoeveel voordeel je er van hebt, en dat je dat dan met elkaar vergelijkt. Maar ik neem aan dat nare man sarcastisch was.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-03-2003 @ 11:48:
Weet je, ik vind dat jij er echt opvallend goed en verstandig mee om gaat, met de grote afstand. Erg knap Ik weet niet of ik dat zo zou kunnen... go StefanLovertje&SuperS! En dat wou ik alleen maar even zeggen
dankjewel
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:59
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Diovai schreef op 15-03-2003 @ 19:30:
Ik wil graag wachten tot het huwelijk en we denken beide IRL niet op elkaar te vallen vanwege karakterverschillen. Maar geil vinden we elkaar wel op internet!
Ja doei!! Dan blijf ik voor eeuwig maagd want ik wil nie trouwen naja, misschien heeft t wel wat, maar neej. Kword tog maar geen non denk ik
Oud 25-03-2003, 19:20
SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
't valt wel mee met dat uit me naad werken.. ik heb geld op de bank staan en ik heb wat zakgeld.. dus dat spaar ik op.. ik gebruik het geld toch ook nergens anders voor... op wat cadeautjes voor vriendinnen en soms iets kleins kopen in de stad na.
en ja ik voelde me verot die 2,5 maand, maar hetw as het wachten waard.. want sinds vorig jaar zomer zien we elkaar 1 tot 2 keer in de maand. en dan natuurlijk soms 1 of 2 weken lang.. ligt aan de vakantie van school..
en dat ik hem niet kan zien, zegt niet dat ik zonder hem kan. want het was heel moeilijk, vooral omdat mijn ouders liepen te kloten, maar we spraken elkaar elke dag, dus dat maakte een hoop goed en we wisten dat als we dat een poosje volhielden dat we dan voor altijd bij elkaar konden zijn... tenminste zo dachten wij er allebei over.. en nu zien we elkaar dus 1 keer in de 2 weken en dat bevalt heel goed

tja....misschien is het handig om de kosten te delen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:45
AtHell
AtHell is offline
De meeste mensen zijn niet eens in staat om een gewone relatie te laten werken, waarom zou dat via een kabeltje wel lukken.
Oud 25-03-2003, 20:18
Engeltje_Mij
Engeltje_Mij is offline
Zeker mogelijk!!.. van veel chatten komt bellen.. van bellen komt afspreken.. en tja.. naja.. dan heb je wel al een hechte band als je dan iets afspreekt.. denk ik.. maar wel mogelijk trouwens!.. een webcam maakt alles nog handiger!!.. hebt idee dat je elkaar al kent..

Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2003 @ 19:40:
Ik zou er gewoon een simpele kosten-baten-analyse van maken.
Idd, ik denk niet dat ik het er voor over zou hebben. Zoveel geld en ik word al 'gek' als ik hem een week niet kan zien, damn.

@ Stefanlovertje
En nooit weet je hoe het zal zijn als je echt samen bent. Want nu ben je blij als je hem weer ziet, omdat je hem zo gemist hebt, je waardeert de tijd meer. Maar als je elkaar altijd ziet, kan het heel anders gaan ed en je bent nog jong, dit is misschien je 2e echte vriendje... tja, het is jouw leven
Oud 25-03-2003, 20:31
Arun
Arun is offline
Citaat:
Nou ik heb nu een relatie min of meer via MSN gekregen. Het meisje kende ik een beetje, maar door MSN is het aan gegaan zeg maar..

Wat Engeltje_Mij al zegt, als je 't gezellie hebt op MSN ga je 's bellen en sms-en, dan spreek je een keer af en dan is 't een relatie..

MSN is de opstap geweest, maar het is geen internetrelatie..
Oud 26-03-2003, 12:00
Qamra
Qamra is offline
Citaat:

kosten; wat moet je ergens voor doen.. Meestal gaat het om geld, maar in dit geval dus keuzes voor jezelf stellen, hem gruwelijk missen, verdriet hebben, etc..
baten; wat levert het op, ook dit gaat meestal om geld. In dit geval; je houdt van hem, hij is je zielsmaatje, jullie gaan kindjes maken en jullie kleinkindjes vertroetelen.. Verzin het maar

Duidelijk

En ja hoor i-netrelaties kunnen wel (mensen leren kennen op het i-net en dat het irl wat wordt..). Drie ex'en van mij ben ik op i-net tegen gekomen. Om verschillende redenen is het uit; eentje vond een opmerking van mij op het forum niet zo geweldig en ging met de dood dreigen, een ander daar ging het gewoon niet mee, we pasten écht niet bij elkaar. En de laatste, ja lullig voor hem maar ik wilde niet zoveel moeite voor hem doen.. De baten wogen lichter dan de kosten zeg maar

En nou ja, ik sta voor alles open
Oud 26-03-2003, 17:42
Northern Lights
Northern Lights is offline
heb nu toch persoonlijk sterk mn twijfels dr bij.
laatst meisje ontmoet waar k gek op was geworden en vice versa. is bij haar ineens de verliefdheid weg:\
2e keer dat het op niets uitloopt via i-net dus toch maar niet meer
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:41
Davine
*hand omhoog steek* jup ikkuh...
Laatst nog, kan gebeuren, maar tis wel fokop als hij dan ver weg woont, net als bij mij........
Spreek un keer af en vraag oftie van je houdt en bladiebla probeer is wat
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:57
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 17-03-2003 @ 00:58:

Ik vertel dingen via internet die ik IRL nooit zou vertellen.
Kijk. Dat is hartstikke fijn hoor. Maar dat is dus niet jouw ware aard, de spontane en open jongen. Wel over internet. Niet IRL. Je meet een meisje waar je zoveel aan hebt verteld, en je klapt ineens dicht. Dat meisje ging voor jouw open karakter. Je blijkt gesloten te zijn.

Je deed je anders voor op internet.

In hoeverre is het dan een goede kennismaking geweest? Alleen maar dat je iemand de verkeerde verwachtingen hebt gegeven, en je uiteindelijk bij de ontmoeting elkaar toch weer opnieuw moet leren kennen.

Mijn mening :

Verliefd worden kunnen we op wie/wat/waar/wanneer dan ook.

Dus ook op die jongen die je nog nooit had gezien en alleen op internet sprak, ook op de cassiere van de Albert Heijn die je altijd zo leuk een goedenmorgen wenst en ook die uitsmijter die je gratis binnen laad in je discotheekje.

Verstandig is het niet, maar sinds wanneer hebben emoties ooit met verstand te maken gehad?

Of het ooit wat wordt? Zo kunnen. Maar je hebt, net als met andere potentiel relatiemateriaal, het grote risico dat het niets wordt. Dat neem je, of dat neem je niet.

En dat is het hele verhaal. Zo
Oud 30-03-2003, 00:11
Bikinie-meisje
Ik vraag me iets af he... Er zijn echt opvallend veel mensen hier die relaties hebben/hebben gehad dmv het internet. Wat zou er voor hun zijn zonder internet dan? Hadden ze dan die ene jongen aan de overkant van de weg gehad, 2 minuutjes afstand? Ze zouden niet zo snel iemand uit Friesland ontmoeten als ze zelf in Eindhoven wonen. Althans, als je niet de middelen hebt om zoveel te reizen.

Laat ik het zo zeggen :

Je bent 16. Bent verliefd op iemand van internet. Spaart wat geld op en reist de 200 km erheen, het klikt, je wordt verliefder, relatie geboren.

(Zonder internet had je die kans niet zo snel gehad , om op iemand te vallen van zoooverrrr weg)

Je bent 16 en het is 1980. Je bent verliefd op de melkboer. Je bestelt een fles melk, het klikt, je wordt verliefder, relatie geboren.

(Treinkaartje naar bestemming 200km van je vandaan of een melkfles, tel je winst )

.....Wat ik wil zeggen is dat ik het niet zo goed vind dat mensen die zonder internet nooit bij elkaar zouden komen, nu wel bij elkaar komen. Ze hebben de middelen en de gelegenheden niet om elkaar tegen te zijn gekomen IRL. Ik val niemand persoonlijk aan. Maar het brengt weer veel problemen met zich mee...

Ik ben er dus absoluut geen voorstander van. Maar zoals ik al zei:

Oud 30-03-2003, 20:50
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Uit chat heb ik een paar keer iemand ontmoet, geen keer echt iets geworden.

Uit mail heb ik ook een keer iemand ontmoet.
Die iemand is nu mijn vriendin... voor al 8 maanden.

Mwa... denk dat dat wel iets kan worden, maar het moet dus klikken als je elkaar ziet

(je klikt het, je maakt het)
Oud 30-03-2003, 20:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb m'n vriendin via internet ontmoet, via een forum.

Twee dagen nadat we elkaar voor het eerst op MSN hadden gesproken, zagen we elkaar voor het eerst...

En een week later weer...

En nu, ik hoop dat we voor altijd samen blijven, wat ik voel is gewoon niet te beschrijven...

Maar goed, ik heb haar dus via internet ontmoet...

We wonen maar 20km van elkaar, dus dat is nog wel te doen, zelfs op de fiets.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:01
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 30-03-2003 @ 01:11:
Ik vraag me iets af he... Er zijn echt opvallend veel mensen hier die relaties hebben/hebben gehad dmv het internet. Wat zou er voor hun zijn zonder internet dan? Hadden ze dan die ene jongen aan de overkant van de weg gehad, 2 minuutjes afstand? Ze zouden niet zo snel iemand uit Friesland ontmoeten als ze zelf in Eindhoven wonen. Althans, als je niet de middelen hebt om zoveel te reizen.

Laat ik het zo zeggen :

Je bent 16. Bent verliefd op iemand van internet. Spaart wat geld op en reist de 200 km erheen, het klikt, je wordt verliefder, relatie geboren.

(Zonder internet had je die kans niet zo snel gehad , om op iemand te vallen van zoooverrrr weg)

Je bent 16 en het is 1980. Je bent verliefd op de melkboer. Je bestelt een fles melk, het klikt, je wordt verliefder, relatie geboren.

(Treinkaartje naar bestemming 200km van je vandaan of een melkfles, tel je winst )

.....Wat ik wil zeggen is dat ik het niet zo goed vind dat mensen die zonder internet nooit bij elkaar zouden komen, nu wel bij elkaar komen. Ze hebben de middelen en de gelegenheden niet om elkaar tegen te zijn gekomen IRL. Ik val niemand persoonlijk aan. Maar het brengt weer veel problemen met zich mee...

Ik ben er dus absoluut geen voorstander van. Maar zoals ik al zei:

En dan gaan we er nu eventjes de evolutietheorie bij halen... of iets dat er ogenschijnlijk een beetje op lijkt.

Als iemand moeite heeft iemand te vinden in eigen omgeving, moet deze dan maar verhuizen om contact te krijgen met mensen die ze dan weer elke dag tegen het lijf kan lopen?

Nee

Het is namelijk inderdaad zo, dat het tegenwoordig voor iedereen mogelijk is met haast iedereen in contact te komen, bij wijze van het internet... dit is een van de mooie nieuwe technologiën beschikbaar gemaakt voor de mens... later misschien ook voor dier, maar ik wijk af... waarom geen gebruik maken van een nieuwe kans?

De afstand, tja... de kosten, misschien... misschien heb jij dat niet over voor de liefde van je leven, maar anderen kunnen van mening verschillen en wel degelijk dit over hebben voor een nieuwe liefde.

Okee, voorbeeld:
Vroeger, en dan praat ik best wel over 10000 jaar geleden ofzo... had men geen krant, wist men niet af van het bestaan van de andere kant van de wereld, reisde men niet naar de andere kant van de wereld.... heden weten mensen dat wel... moeten ze nog steeds niet naar de andere kant van de wereld reizen? Vind je dat ze in de plaatsen moeten blijven waar ze zitten?

Nog een voorbeeld:
Vroeger had men alleen een grot als woning... nu heeft men huizen... moeten de mensen toch weer in grotten gaan leven, omdat ze de nieuwe technologie van het huizen bouwen niet moeten accepteren maar to the basics moeten blijven? Denk van niet .

Wellicht een voorbeeld:
In de jaren 80 werd er amper gebruik vgemaakt van internet... wat zeg ik, het was lang niet zo ontwikkeld als het op dit moment is. Dit moment, is het zo ontwikkeld, dat mensen daadwerkelijk hele gesprekken kunnen voeren online... en ze kunnen mensen vinden online... mogelijke levenspartners? Waarom hier geen gebruik van maken???

Ik zou zeggen, gebruik de middelen die je hebt en die je wilt gebruiken (mits niet tegen de regels van het Nederlands wetboek)
Oud 30-03-2003, 21:01
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 30-03-2003 @ 21:50:
(je klikt het, je maakt het)
In de K'nex fase blijven hangen lieverd ?.
Oud 30-03-2003, 21:20
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
AtHell schreef op 30-03-2003 @ 22:01:
In de K'nex fase blijven hangen lieverd ?.
Goh, ben ik nu al je lieverd, schatje van me... nou, dank je wel hoor

Maarre, nee, niet K'nex, moest gewoon dat zinnetje gebruiken... wist nog niet eens meer van welk product het eigenlijk af kwam.. maarre, bedankt voor het herfrissen van mijn geheugen (eigenlijk heb ik nooit met K'nex te maken gehad... op de reclames van tv na dan)
Oud 30-03-2003, 21:21
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
******** schreef op 15-03-2003 @ 19:01:
Als je alleen maar met elkaar chat en mailt: je houdt jezelf voor gek.

Als je ook belt en met elkaar afspreekt: ja is best mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:26
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 30-03-2003 @ 22:20:
Goh, ben ik nu al je lieverd, schatje van me... nou, dank je wel hoor

Het was kleinerend bedoeld

Maarre, nee, niet K'nex, moest gewoon dat zinnetje gebruiken... wist nog niet eens meer van welk product het eigenlijk af kwam.. maarre, bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen (eigenlijk heb ik nooit met K'nex te maken gehad... op de reclames van tv na dan)

Grapjas.
Oud 01-04-2003, 11:21
Bikinie-meisje
Ik vind het gewoon achterhaald. Je vind elkaar aardig, interessant en misschien zelfs leuk. En dan ga je afspreken om te kijken of dat IRL ook zo is. Ik vind het één grote onzin. Zo hoort het niet vind ik... (JA, ik heb trauma's )

En om op internet te gaan met de bedoeling je ware liefde te vinden? Dat vind ik zelfs grappig.

En ik vind het niet perse beter (het nummer 1 argument van dit topic lijkt wel ) dat we nu afgaan op het 'innerlijk'. Ik vind het allemaal misleidend. Het hele chatgebeuren. De ware bedoelingen komen toch niet boven via tekst.
Oud 01-04-2003, 13:09
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 01-04-2003 @ 12:21:
Ik vind het gewoon achterhaald. Je vind elkaar aardig, interessant en misschien zelfs leuk. En dan ga je afspreken om te kijken of dat IRL ook zo is. Ik vind het één grote onzin. Zo hoort het niet vind ik... (JA, ik heb trauma's )

En om op internet te gaan met de bedoeling je ware liefde te vinden? Dat vind ik zelfs grappig.

En ik vind het niet perse beter (het nummer 1 argument van dit topic lijkt wel ) dat we nu afgaan op het 'innerlijk'. Ik vind het allemaal misleidend. Het hele chatgebeuren. De ware bedoelingen komen toch niet boven via tekst.
Kijk, dat je het onzin vind... dat mag je best vinden, jouw mening, maar anderen kijken daar wellicht anders op, zoals ik. (zie stelling evolutie-theorie)

Maar om het misschien nog iets duidelijker te maken:

Ik ben iemand, die gaat wel eens uit, niet al te vaak, maar wel eens. Als ik uit ga, dan doe ik dat niet voor de vrouwtjes, ik ga niet uit om de ware te vinden maar om het naar mijn zin te hebben.
Hetzelfde geval is het met het internet. Ik heb mijn vriendin niet gevonden omdat ik op zoek was naar de liefde via internet, maar omdat ik die liefde per internet per ongeluk tegen het lijf ben gelopen. Ik was op zoek naar een penpall, voor de mensen die niet weten wat dat is, dat is iemand, grotendeels wonend in een land in het buitenland, waarmee je dan gaat schrijven/ mailen/ chatten, what ever you want, over het land, over de omstandigheden, de verschillen en gewoon een leuk contact aan over te houden ergens op een geheel andere plek dan je thuis. Voor sommige mensen word dit gezien als iets wat wel leuk kan zijn, zo ook voor mij... het was heus niet mijn bedoeling verliefd te worden, dat is iets dat gewoon kan gebeuren, net als in real life.

Zo veel verschil is er niet tussen real life en digitaal... de een richt zich vaak meer op uiterlijk, de ander op innerlijk... alhoewel er nog steeds veel mensen zijn die via internet iemand willen selecteren op uiterlijk ... en daar zie ik dan weer het nut niet echt van in . (en ja, voor mij telt innerlijk meer dan uiterlijk)
Oud 05-04-2003, 20:35
Sjoukie
Sjoukie is offline
Ik ken nu een jongen uit Limburg (ik woon zelf in Friesland) nu denk ik 3,5 jaar, we mailen,smsen,cammen en bellen. Maar ik heb hem nog steeds nooit ontmoed. Het lijkt me wel leuk om hem een keer IRL te zien om te zien of t dan ook zo klikt.......

Ik heb wel een Duitse, ja je leest t goed , een duitse jongen ontmoed. We schreven elkaar brieven al 4 jaar denk ik, en vorige zomer is ie op de camping gekomen, 2 dagen, een chatiefde was t niet, het is sindsdien nog steeds een hele goede vriend van me....:-)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 00:53
DeuS
DeuS is offline
Had ik op dit forum een tijdje, dat ik een meisje wel heel erg aardig vond, maar ben haar uit het oog verloren. Ik weet niet of ze nog hier rondhangt, maar zou graag weer eens met haar willen praten.
Ze heet Freeke en komt uit België. Ze post ook onder de naam Freeke.

Freeke als je dit leest, stuur eens een mailtje alsjeblieft

DeuS@freeler.nl

Groetjes Leander
Oud 07-04-2003, 10:45
cerys
cerys is offline
ik heb wel iets van 3 keer verkering gekregen met iemand die ik eerst via internet leerde kennen. 2 ervan woonden hier, ander 60 km bij me vandaan, met die laatste heb ik een jaar verkering gehad, maar ik vind het wel heel moeilijk die afstand. maar heb het er zeker voorover (veel meer dan 60 km zou ik alleen minder snel doen..)
Reageren

Regels voor berichten