Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik red de afgestudeerde mensen omdat: 1) Ze niets toevoegen aan de maatschappij. De mensen die in beslag worden genomen om die planten te verzorgen kunnen beter worden ingezet in de bejaardenverzorging. Ook is het zeer demotiverend downers te verzorgen omdat er, in tegenstelling tot tweejarige kinderen, geen vooruitgang in zit. 2) Er niemand, behalve misschien naaste familie om ze zal rouwen als ze dood gaan en dan nog niet erg heftig. 3) Ze geld opbrengen in plaats van kosten. We zijn wel een rijk land, maar dat bijven we door geen geld te verspillen aan kostbare botanische projecten als het instandhouden van downers. Je kan zeggen: 1) Ze zijn gelukkiger dan de afgestudeerden. (1 Bewijs dat maar eens. Er is geen feitenmateriaal om dat aan te tonen. 2) De afgestudeerde mensen ontwikkelen zich ook niet. (2 Dat vind ik een vreemd argument, volgens mij ook niet waar. In het algemeen kunnen mensen die gestudeerd hebben dingen leren, meer en makkelijker dan mensen met het downsyndroom. Ontwikkeling stel ik hier gelijk aan leren. Mensen met het downsyndroom kunnen dingen leren als het vullen van automaateieren, waar we in niet echt op zitten te wachten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Op dit moment kun je het verschil tussen mongolen en afgestudeerde academici nog een beetje zien. Maar als straks al die mensen die de Tweede Fase hebben moeten volgen, afstuderen, dan valt er intellectueel nauwelijks meer onderscheid te maken tussen mongolen en academici.
Waarom zou je dan nog eerst de academici moeten redden? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Intellectueel verschil zal alleen nog maar groter worden. Ik geloof alleen dat jij jezelf er niet in moet betrekken ![]()
|
![]() |
Ik ben absoluut niet boos. Boosheid is geen goede basis voor een discussie. Ik ben eigenlijk nooit boos. Als ik daar last van zou hebben, zou ik niet op dit forum moeten komen. Ik argumenteer ook niet ad hominem. Als ik dat zou doen, zou ik mijn argumenten anders inkleden.
Ik begrijp wat jullie standpunt is ten aanzien van mongolen. Maar nu het volgende: wat zouden jullie doen als het ging om 100 afgestudeerde christenen en 100 afgestudeerde moslims? Mijn (eotionele - heb ik al eerder toegegeven) argumenten vóór de mongolen gaan dan niet meer op. Ik ben benieuwd. |
![]() |
|
Ik heb aan beide godsdiensten een hekel..
maar....ligt er natuurlyk aan..of die moslims nederlands kunnen spreken ![]() Ahm..... Ik zou voor de christenen kiezen, in Nederland is de christelijke moraal ingeburgerd ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die hebben al een verlichting meegemaakt ... moslims nog niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik verdedig de downers nogal, omdat ik nogal ziek wordt van al die mensen die met Nuttige of Financiele redenen komen... (misschien dat ik daarom doorsla naar de downers) ook ik vind dat de mensen nogal neerkijken op mensen met het syndroom van down (wie zijn wij om hen te beoordelen) en dan ga ik nogal doorslaan naar de andere kant, verder ben ik niet boos ofzo, vind t wel grappig om te zien hoe erg het 'efficiency'-denken erin gepompt is verder moet je toch ergens een discussie over hebben, dus sla je altijd een beetje door naar een extremer standpunt (nouja eigenlijk nooit, maar hier wel) overigens bedacht ik net de grandiose oplossing om gewoon jezelf daar van kant te maken, hoef je geen keuze te maken en ook niet verder te leven met je geweten nee ik heb geen feitenmateriaal om aan te tonen dat 'mongolen' gelukkiger zijn, net zo min als jij met de vrienden van de slimmen, ik ga er echter vanuit dat ze onwetender zijn, en naar mijn inzien is dat vaak gelukkiger, dus vandaar (veel mensen worden nl ongelukkiger, of minder gelukkig, van kennis en denken, zie maar eerder topic daarover) verder blijf ik niet de rest van mijn argumenten en weerleggingen op andermans weerleggingen herhalen als dat niet nodig is, ook al zou dat retorisch gezien wel handig zijn, maar daar zijn we hier niet voor
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Dus als je het doet heb je de gedachte gedurende je dood dat je 200 mensen in je leven heb vermoord. |
![]() |
|
![]() |
Die terrorist in de vraagstelling, was dat een moslim? Lijkt me van wel, de huidige mode volgend. Blaas dan de moslims op. Als ze zo dom zijn, hebben we er toch niets aan.
![]() @Umphra: Je zit alleen maar de mongolen te verdedigen (was goed dat woord te gebruiken): Wie zijn wij om te oordelen over wie er dood moet? Financiële redenen mogen niet, ze zijn even gelukkig. Waarop wil je dan kiezen? @allemaal: Eigenlijk moet je helemaal niet onderhandelen met zo'n terrorist, gewoon de hele boel op laten blazen en daarna het land waar die woont (wij weten waar je huis woont!) platgooien. Als je nog serieus gaat kiezen maak je je belachelijk. Wat denk je dat je aan psychiatrische zorg kwijt bent als die academici dan gered worden, wetend dat er 100 mongolen voor ze zijn geofferd? Hm, dit is een financieel argument in het voordeel van de mongolen. |
![]() |
|
![]() |
als ze even gelukkig zouden zijn (en financieel doet niet mee, zoals het hoort
![]() ![]() zal der nog ff over nadenken, dus ik kom der op terug
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik vind inderdaad eigelijk dat we ze zouden moeten redden. Is wel zo eerlijk en het lost de populatie problemen ook nog eens op. Bij de christenen en de moslims zou ik niet eens zo hard mijn best doen. |
![]() |
|
![]() |
ik weet niet wat ik zou kiezen..
kvind ze allebei gelijkwaardig. aan de ene kant denk ik ook dat de mensen met het syndroom van Down gelukkiger zouden zijn.. dus misschien dan toch hen. maar aan de andere kant is er meer kans dat er mensen die ik ken aan de kant van de academici zitten. en hoe egocentrisch het ook is.. dan zou ik voor hen kiezen. ik denk wel dat ik de keuze zou maken.. al was het maar met een aftelspelletje of zo.. maar ik denk dat ik nadien zelfmoord zou plegen. ik zou niet kunnen leven na zon keuze. je hebt 100 mensen de dood ingestuurd ![]()
|
![]() |
ik zou niet kunnen leven daarmee, echt niet.
en zelfmoord plegen is echt niet zo moeilijk hoor.. het is alleen een feit dat ik nooit in zon situatie verzeild ga geraken.. en jach.. kheb eigelijk ook wel gezworen nooit zelfmoord te plegen, dus dat mag ik eigelijk ook niet doen..
||
![]() |
Citaat:
kijk om het nu voor anderen niet te doen, ok, maar aan jezelf beloven? nouja ieder zijn plzier ofzow ow sorry beetje offtopic
|
![]() |
op zo'n momenten denk je gewoon dat het nooit meer beter wordt.. maar het rad van fortuna draait, en als je helemaal onderaan hangt kan je alleen maar omhoog. het wordt beter, zoiezo. dus het is stom om zelfmoord te plegen.
en het is ook ongelooflijk laf..
||
![]() |
Citaat:
De maatschappij kan mij inderdaad helemaal niets verotten. Wat ik belangrijk vind zijn mijn eigen normen en waarden die helaas gedeeltelijk ook door onze westerse maatschappij zijn gevormd. Ik denk inderdaad dat je meer hebt aan de afgestudeerde helft in onze westerse samenleving. Ik kies voor de mongolen omdat die mensen vaak echt gelukkig zijn. Onder echt geluk versta ik niet een tv, computer, of een cd-speler. Ik versta onder geluk ook geen water dat uit de kraan komt of electriciteit. Ik ben van mening dat je ook zonder al die dingen die het leven makkelijker maken heel erg gelukkig kunt zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Om antwoordt te geven op je vraag: Werk maar eens met die mensen, dan kun je zien hoe gelukkig ze (kunnen) zijn. Dan heb je daar geen wetenschappelijk bewijs meer voor nodig, maar geloof je het gewoon. |
![]() |
|
Ja dan kies ik dus voor allemaal dood. een keuze maken is onmogelijk, ik zou net zo lang inpraten met de terrorist over allemaal vrijlaten tot hij ze allemaal dood maakt. alles of niets. ik hoop dat hij daarvan terug deinst (is in deze dan niet zo natuurlijk, dat is een gegeven)
|
![]() |
Allemaal dood? Dat vind ik zwak. Maak die keuze, dan kan je er nog 100 of 101 redden, licht eraan of je jezelf meevermoordt.
Ik had wel graag iets bewezen willen hebben ja, toch wel handig, maar daar gaat het hier niet over, ander onderwerp. Als je met downers werkt, werk je waarschijnlijk met de mensen die niet in de 'Zweede band' zitten, '...or am I mistaken' [unquote] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
onderzoek over aanranding> meisjes met zo'n gebeurtenis gezocht! anhur | 3 | 26-09-2008 22:07 | |
Verhalen & Gedichten |
tsjah.. lijkt op n gedicht..? (a) Tijgerrr | 4 | 27-01-2005 22:46 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
visual basic HELP! deecee | 4 | 05-07-2004 23:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal dat ik al eerder heb geplaatst, met aanvulling. Flipje het Kipje | 126 | 06-09-2002 14:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opgraving Fortuyn live op tv Verwijderd | 50 | 30-07-2002 17:34 | |
Software & Hardware |
welk Os voor de pc ... Verwijderd | 20 | 01-05-2002 04:38 |