Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 16:39
Isabel
Isabel is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 19-03-2003 @ 13:06:

En als wij in Frankrijk ofzo op vakantie zijn, moeten wij toch ook Frans praten omdat hun ons ander sook niet verstaan als we iets zeggen???
Je zegt het zelf over vakantie...
Oud 19-03-2003, 16:47
Steefjuh
Steefjuh is offline
JAja, idd. En daarmee bedoel ik dus, zijn wij de inwoners van Frankrijk en de allochtonen de vakantiegangers.
Ach, laat nou maar...
Oud 23-03-2003, 11:00
Isabel
Isabel is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 19-03-2003 @ 17:47:
JAja, idd. En daarmee bedoel ik dus, zijn wij de inwoners van Frankrijk en de allochtonen de vakantiegangers.
Ach, laat nou maar...
Oké ik snap hem...
Oud 23-03-2003, 11:03
Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
Isabel schreef op 23-03-2003 @ 12:00:
Oké ik snap hem...
oke!! gelukkig!!
Oud 23-03-2003, 11:41
Talon
Talon is offline
ik ga er niet mee om, ik vertrouw ze niet.
en ik heb mijn redenen daarvoor.

op dit forum lees ik vaak dat iedereen zo pro-allochtoon is,
en in een ander topic zie je dezelfde mensen zeggen dat ze maar weinig allochtonen kennen..
dan kan je er inderdaad geen problemen mee hebben.. maar niet iedereen groeit op in een elite kak-wijk.

Als ik een zooi van die allochtonen langs mijn auto zie lopen..
en dat ze dan met een geniepige blik in mijn auto loeren om te kijken wat er in ligt en of de radio er nog in zit... op zo'n moment krijg ik echt zin om die lui aan de hoogste boom op te knopen.

Maar niet alle allochtonen zijn zo, het zijn vooral turken, marrokanen, antillianen, molukkers, enzo
Van chinezen bv heb ik nooit last
Zouden die meer respect voor anderen hebben?

En nu zijn er vast mensen die mij een rascist gaan noemen ofzo...
Oud 23-03-2003, 11:55
nps
nps is offline
mijn omgangsnormen tegenover allochtonen? Het zelfde als tegenover de rest van de wereld. Waarvoor zou ik anders met allochtonen omgaan?
Oud 23-03-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 23-03-2003 @ 12:55:
mijn omgangsnormen tegenover allochtonen? Het zelfde als tegenover de rest van de wereld. Waarvoor zou ik anders met allochtonen omgaan?
Omdat veel van hen zich ook anders tegenover autochtonen gedragen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:59
Crimson Death
Crimson Death is offline
Ik praat soms wel met ze, ze worden nooit vrienden van me, ze gaan meer met andere allochtonen om dan met nederlanders, en meepraten wil niet in het arabisch . Naja. dan heb ik het over school
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:00
Chelsea
Chelsea is offline
marokanen hebben humor
Oud 23-03-2003, 12:06
nps
nps is offline
Citaat:
eXo schreef op 23-03-2003 @ 12:58:
Omdat veel van hen zich ook anders tegenover autochtonen gedragen.
Als mensen zich anders tegenover mij gedragen, gedraag ik mij zo terug. What u give is what u get. Maar ik ga niet van tevoren al mijn gedrag aanpassen omdat diegeen toevallig allochtoon is.
Oud 23-03-2003, 12:37
Isabel
Isabel is offline
Citaat:
Chelsea schreef op 23-03-2003 @ 13:00:
marokanen hebben humor
Oud 23-03-2003, 13:05
Isabel
Isabel is offline
Oud 23-03-2003, 13:13
Verwijderd
aangezien mijn school voor 75% uit allochtonen bestaat ga ik op school wel met veel buitenlandse jongeren om. Toch qua interesse in muziek, hobbies en kleding heb ik niet zoveel gemeen met ze eigenlijk. (Ook nie tmet de hollandse van school eigenlijk)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:57
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Citaat:
Isabel schreef op 19-03-2003 @ 16:04:
Jahoor, tuurlijk, dus als jij bijvoorbeeld in Kroatie op vakantie gaat, en daar in een restaurant zit, ga jij dan maar Kroatisch praten alleen om je aan te passen? Beetje vergezocht he... Tsss... Groetjes van Isabel, DE TOPICSTARTER
Is het belangrijk dat jij de topicstarter bent ofzo..??

Ontopic: Ik heb ook geen allochtonen in mijn vriendengroep, ik ken uberhaupt geen allochtonen eigenlijk... En de allochtonen uit mijn woonplaats zijn ontzettend ranzige lapzwansen die je alleen maar nafluiten en overdreven nakijken. Sorry voor de mensen hier die wel allochtone vriendjes hebben maar ik heb er niet zulke goede ervaringen mee...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:03
Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
Talon schreef op 23-03-2003 @ 12:41:

op dit forum lees ik vaak dat iedereen zo pro-allochtoon is,
en in een ander topic zie je dezelfde mensen zeggen dat ze maar weinig allochtonen kennen..
dan kan je er inderdaad geen problemen mee hebben.. maar niet iedereen groeit op in een elite kak-wijk.

Als ik een zooi van die allochtonen langs mijn auto zie lopen..
en dat ze dan met een geniepige blik in mijn auto loeren om te kijken wat er in ligt en of de radio er nog in zit... op zo'n moment krijg ik echt zin om die lui aan de hoogste boom op te knopen.

Maar niet alle allochtonen zijn zo, het zijn vooral turken, marrokanen, antillianen, molukkers, enzo

Om eerlijk te zijn: ik ben het met je EENS!!
Ik heb ook geen prettige ervaringen met allochtonen, dus daar komt het ook door. En het ligt er denk ik ook aan hoe je ouders erover denken.
Maakt me niet uit wat anderen nu van me vinden dit is toch mijn mening??
Ieder zijn eigen mening vind ik. Ik respecteer jullie ook om jullie mening dus mogen jullie dat ook wel bij mij doen...
Oud 23-03-2003, 15:21
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:

Die groepen die je daar noemt hebben inderdaad een slechte naam, maar degenen die hier echt alleen maar komen om te frauderen, jatten etc zijn Joegoslaven en Bulgaren enzo.
Maar ik heb het ook niet op marokkanen, turken e.d., als ik langs zo'n groepje loop kunnen ze het nooit laten me iets te flikken, en ik maak dan een (racistische) opmerking---> ruzie...
Ik heb dat soort dingen veel te lang gepikt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 15:54
Isabel
Isabel is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef op 23-03-2003 @ 14:57:
Is het belangrijk dat jij de topicstarter bent ofzo..??

Ontopic: Ik heb ook geen allochtonen in mijn vriendengroep, ik ken uberhaupt geen allochtonen eigenlijk... En de allochtonen uit mijn woonplaats zijn ontzettend ranzige lapzwansen die je alleen maar nafluiten en overdreven nakijken. Sorry voor de mensen hier die wel allochtone vriendjes hebben maar ik heb er niet zulke goede ervaringen mee...
*zucht*
Oud 23-03-2003, 16:01
Verwijderd
Ik heb geen buitenlandse vrienden en ik voel me niet aangetrokken tot buitenlandse jongens in de zin van leuk vinden/verliefd zijn..

Ik zit op een school waar geloof ik 75% allochtoon is, dus ik heb wel veel met buitenlanders te maken. Praat gewoon met ze, lach met ze, ga met ze om, maar voor de rest niets....
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:09
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2003 @ 17:05:
Haha.

Maar goed, dat is eigenlijk precies hetzelfde als een frietje bestellen in Maastricht: sommige van die limbo's mogen ook wel ondertiteld worden, die zijn ook niet te verstaan.
Het jambers effect. Van die boeren die zo beroerd babbelen dat ze op tv worden ondertitelt
Oud 23-03-2003, 16:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
mijn omgangsnormen tegen onbekende allochtonen zijn over het algemeen met minachting.... Meer minachting dan tegenover andere mensen.

En dan kun je wel heel leuk met zeververhaal dit en dat aankomen over vooroordelen, maar die wegen niet op tegenover waarnemingen uit een verleden die tot zulk g4edrag van mij hebben geleid.
Een typisch geval van eigen schuld dikke bult...

MEt bekende allochtonen waarvan ik weet dat ze ok zijn...niks mis, hardstikke goede knakkers
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:33
Isabel
Isabel is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-03-2003 @ 17:25:
mijn omgangsnormen tegen onbekende allochtonen zijn over het algemeen met minachting.... Meer minachting dan tegenover andere mensen.

En dan kun je wel heel leuk met zeververhaal dit en dat aankomen over vooroordelen, maar die wegen niet op tegenover waarnemingen uit een verleden die tot zulk g4edrag van mij hebben geleid.
Een typisch geval van eigen schuld dikke bult...

MEt bekende allochtonen waarvan ik weet dat ze ok zijn...niks mis, hardstikke goede knakkers
Maar je kent ze niet eens
Oud 23-03-2003, 17:25
Verwijderd
Ik beoordeel mensen niet op hun afkomst, eigenlijk. Weetikveel, ik behandel ze net zoals ik ieder ander behandel, niet vriendelijker of gemener, gewoon, als mensen. Dat lijkt me ook het meest logisch. *confused*

Ik heb genoeg allochtone vrienden en genoeg autochtone vrienden, ik maak geen onderscheid, hoewel je soms een cultuurverschil tegen zult komen. Maar dat heb je bij Nederlanders met een andere opvoeding (Of geloof..) ook. :/
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 23-03-2003 @ 13:06:
Als mensen zich anders tegenover mij gedragen, gedraag ik mij zo terug. What u give is what u get. Maar ik ga niet van tevoren al mijn gedrag aanpassen omdat diegeen toevallig allochtoon is.
True true... maar je gedrag aanpassen op basis van voorgaande ervaringen met mensen in 'n bepaalde categorie ( bijvoorbeeld combinatie van uiterlijk, entische achtergrond en geslacht ) is vrij normaal imho.

In andere woorden, als je vorige week door 'n stel Antillianen in bontkragen in elkaar ben geslagen loop je deze week met 'n grote boog om groepen Antilianen met bontkragen heen. Me dunkt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:44
Verwijderd
nou, ik ben zelf Iers, ik woon hiero in NL sinds m'n 8e, maar dit heeft niet veel te maken met wie ik omga...

ik ga weinig met nederlanders om, meeste vrienden zijn syrisch, ik kan met nederlanders geen goede vriendschap. ik weet niet waar het mee te maken heeft, maar bijna elke allochtoon dit ik ken, of ie nou turks, marokkaans of syrisch etc. is, is het met elkaar eens dat de meeste nederlanders op een vreemde manier met vriendschap omgaan, het is niet fout ofzo, begrijp me niet verkeerd, maar het is typisch af en toe. ik kan zo snel even geen voorbeelden bedenken maar als me iets te binnen schiet post ik nog wel even
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:55
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
eXo schreef op 23-03-2003 @ 18:32:
True true... maar je gedrag aanpassen op basis van voorgaande ervaringen met mensen in 'n bepaalde categorie ( bijvoorbeeld combinatie van uiterlijk, entische achtergrond en geslacht ) is vrij normaal imho.

In andere woorden, als je vorige week door 'n stel Antillianen in bontkragen in elkaar ben geslagen loop je deze week met 'n grote boog om groepen Antilianen met bontkragen heen. Me dunkt.
Neen. Ik ben al talloze keren lastiggevallen geweest door marokkanen/whatever...echt veel, maar dat is voor mij nooit een reden om racistische/bevooroordelende uitspraken te doen, want het is mij nog vaker overkomen door blanke mensen.
Dus zou ik iedereen moeten mijden??
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:15
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 23-03-2003 @ 22:55:
Neen. Ik ben al talloze keren lastiggevallen geweest door marokkanen/whatever...echt veel, maar dat is voor mij nooit een reden om racistische/bevooroordelende uitspraken te doen, want het is mij nog vaker overkomen door blanke mensen.
Dus zou ik iedereen moeten mijden??
Hmm.. nou misschien denk jij anders maar 't zit wel in mijn natuurlijk om die dingen op te slaan en in de toekomst daarnaartoe te handelen. Mijn ervaring is bijvoorbeeld dat veel allochtonen afzonderlijk vaak beste jongens zijn maar in 'n groep al gelijk 'n stuk minder aardig.

Maar goed, blijkbaar ben je 'n stuk socialer en idealistischer dan ik
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:19
Bludjinni
Bludjinni is offline
Oke, ik kan t ff niet laten hierop te reageren ^_^". Ik zag verschillende uitspraken die me nogal zwaar op het hart liggen, maar goed. Een daarvan was 'pro-allochtoon'. Hoe kan je in godsnaam 'pro-allochtoon' zijn? Ik snap wel wat je ermee bedoeld, maar het klinkt een beetje alsof we het over een of ander diersoort hebben die we aan het bestuderen zijn voor biologie.
T punt is namelijk - veel mensen zeggen dat allochtonen zich ook niet fijn naar 'ons' gedragen. Ik zou me ook niet fijn gaan gedragen als ik constant werd gediscrimineerd en met minachting werd bekeken, als er mensen met een grote boog om me heen lopen. En dan dat 'ons'... er is geen 'zij' en 'wij', er is maar 1 'wij', ongeacht afkomst, huidskleur, of geloof/levensovertuiging.
Vervolgens krijg je nog een heleboel klachten als 'economische vluchtelingen'. Ik vraag me af wat mensen onder economische vluchtelingen verstaan. 'Mensen die hierheen komen om van onze ecomomie te profiteren'. Sorry hoor, maar mogen deze mensen ook een fijn en zeker leven hebben zonder angst om de hongersdood te sterven? En klachten als 'Ja maar ze werken toch niet! Ze profiteren van de uitkeringen!' Weer vraag ik me af of mensen weten dat a) er van uitkeringen nauwelijks van valt te leven en b) dat asielzoekers die asiel hebben gekregen, maar nog geen verblijfsvergunning, NIET MOGEN werken?!

En dan tot slot om even terug te keren op de vraag: ik gedraag me net zo normaal of abnormaal naar een allochtoon als autochtoon toe.
Oud 23-03-2003, 22:20
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Citaat:
Isabel schreef op 23-03-2003 @ 17:33:
Blijkbaar wel dus, ze heeft het toch over haar slechte ervaringen uit het verleden met betrekking tot allochtonen?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:21
Bludjinni
Bludjinni is offline
hmmm hij heeft mn bericht 2 x gepost. -_-' sorry, my bad. mn browser -_-'
Oud 23-03-2003, 22:23
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef op 23-03-2003 @ 23:20:
Blijkbaar wel dus, ze heeft het toch over haar slechte ervaringen uit het verleden met betrekking tot allochtonen?
DE allochtoon bestaat niet...stop dus maar met dat veralgemenen, het klinkt dom.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Isabel schreef op 23-03-2003 @ 17:33:
ze als gehele groep onbekende allochtonen hebben me in meerdere gevallen een niet fijne situatie opgeleverd dan een wel fijne situatie. Integenstelling tot autochtonen.... Daar ga ik conclusies uit trekken voro mezelf en dus kom ik op dat standpunt. Dus ja ik ken ZE wel...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:57
J-roen
J-roen is offline
altijd als ik een allochtoon zie dan schop ik hem.
Oud 24-03-2003, 12:48
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
J-roen schreef op 23-03-2003 @ 23:57:
altijd als ik een allochtoon zie dan schop ik hem.
retard.

Als mensen hier komen omdat er oorlog in eigen land is, en hier gewoon komen werken enzo respecteer ik dat. Als ze hier gaan rotzooien zie ik ze met alle plezier ook weer vertrekken naar dat land.
ik vind ook dat als een allochtoon binnen 10 jaar dattie hier is criminele activiteiten uitvoert, hij/zij meteen het land uitgeflikkerd mag worden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:13
Isabel
Isabel is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 24-03-2003 @ 13:48:
retard.

Als mensen hier komen omdat er oorlog in eigen land is, en hier gewoon komen werken enzo respecteer ik dat. Als ze hier gaan rotzooien zie ik ze met alle plezier ook weer vertrekken naar dat land.
ik vind ook dat als een allochtoon binnen 10 jaar dattie hier is criminele activiteiten uitvoert, hij/zij meteen het land uitgeflikkerd mag worden.
Maar wat als ze hier zijn geboren en bijv. dus niet de nationaliteit van hun eigen land hebben?
Oud 24-03-2003, 15:17
Arun
Arun is offline
Mensen hebben zich normaal te gedragen, respect te hebben voor elkaar.. Ongeacht nationaliteit, huidskleur, afkomst, geloof of wat anders dan ook..!

Het kan mij niet schelen of je zwart, wit, bruin, geel, rood, paars of groen bent.. Je hebt je normaal te gedragen..
Oud 24-03-2003, 15:24
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik doe gewoon normaal tegen ze en respecteer ze net zoals ik Nederlanders respecteer. Tenzij ze zich vreemd gaan gedragen en stoer gaan lopen doen, maar ik vind dat ook niet leuk bij Nederlanders, dus dat heeft niets met het feit dat ze allochtoon zijn te maken.

En toch moet ik eerlijk zeggen dat ik bepaalde allochtone jongens liever vermijd. Dat is gewoon een vooroordeel, maar erg prettig voel ik me er niet bij. Komt ook door ervaringen etc. Is niet goed om ze dan over 1 kam te scheren, maarja.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Arun schreef op 24-03-2003 @ 16:17:
Mensen hebben zich normaal te gedragen, respect te hebben voor elkaar.. Ongeacht nationaliteit, huidskleur, afkomst, geloof of wat anders dan ook..!

Het kan mij niet schelen of je zwart, wit, bruin, geel, rood, paars of groen bent.. Je hebt je normaal te gedragen..
Ja mam.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:46
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ik gedraag me tegen iedereen hetzelfde.
tegen een nederlander die aardig tegen mij is doe ik aardig terug, bij een allochtoon is dit niet anders.
al kan ik me dood irriteren aan allochtonen die niet goed nederlands spreken en overal commentaar op hebben. (dat commentaar geld natuurlijk niet alleen voor allochtonen)
en ik kan er ook niet tegen als een turk of andere moslim een misdaad begaat en dan maar "inch allah" roept alsof hij/zij nix heeft gedaan.
verder heb ik allerlei verschillende vrienden, allochtoon tot gabber dus 't boeit me allemaal niets.
zolang de mense opzich maar OK zijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 24-03-2003 @ 16:46:
al kan ik me dood irriteren aan allochtonen die niet goed nederlands spreken en overal commentaar op hebben.
Heh die kende ik nog niet.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:21
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 23-03-2003 @ 23:23:
DE allochtoon bestaat niet...stop dus maar met dat veralgemenen, het klinkt dom.
De allochtoon niet nee.

Alleen vind ik dat mensen een raar beeld hebben van allochtonen.
Allochtonen zijn namelijk mensen die "van elders afkomstig zijn", maar dus wel een Nederlands paspoort/identiteit hebben.
Dus voor de staat Nederlands zijn.

Een buitenlander is iemand die van elders afkomstig is met een andere nationaliteit.

Dus allochtonen en buitenlanders op een hoop gooien is niet echt toepasselijk.
Oud 24-03-2003, 18:23
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 24-03-2003 @ 13:48:
retard.

*kuch*
wie is hier nou de retard. om maar eens een retorische vraag te droppen

zodra mensen in Nederland zijn moeten ze behandeld worden als Nederlanders en dus niet uitgezet worden.
Oud 24-03-2003, 18:28
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik doe altijd heel normaal tegen iedereen, dan kom ik er wel achter hoe de ander doet en gedraag ik me daar naar. En dan maakt het dus ook niet uit of iemand allochtoon is of niet.
Oud 24-03-2003, 18:31
nps
nps is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef op 23-03-2003 @ 23:20:
Dat zegt iets over de allochtonen door wie zij lastig is gevallen. En niet over de hele groep.
Oud 24-03-2003, 19:02
m'neer
m'neer is offline
Zolang allochtonen zich behoorlijk gedragen, wat uiteraard ook voor autochtonen geldt, en proberen te integreren, heb ik geen problemen met ze.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:03
Verwijderd
Allochtonen zien er anders uit, weg ermee!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:54
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Ninh schreef op 24-03-2003 @ 20:03:
Allochtonen zien er anders uit, weg ermee!
jij begrijpt het
ze hebben ook altijd van die rare kleren aan. en vreemde manier van praten.
Oud 24-03-2003, 19:59
Yolcu
Yolcu is offline
Ik ga met een paar Afrikanen om, bijna niet met Marokkanen of Turken.

Hoe mijn omgangsnormen zijn tegenover hen? Ik behandel ieder mens, die mij normaal behandelt, met respect. Of ze nou Turk, Marokkaan, Kaapverdiaan, Antilliaan of Nigeriaan zijn. (Ik noem maar wat)

En ik val over het algemeen op donkere jongens.. m'n bijna-vriend is een Nigeriaan. Mooi mooi mooi
Oud 24-03-2003, 20:06
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Nee hoor ik noem je een racist, zonder de s.

Ik vind het gewoon zo vreemd dat je, wanneer er allochtonen langs je auto lopen, er gelijk van uit gaat dat ze iets uit jouw auto willen stelen. Misschien kijken ze wel naar binnen met zo'n blik van: 'dat déze auto nog rond mag rijden'.

Nee even serieus, ik vind dat vooroordeel erg vreemd. Pas liep ik in de stad met een aantal donkere (pikzwarte ) jongens. Een stukje verderop was er een vechtpartij, veel politie erbij enzo, je kent het wel. Wij komen daar aanlopen. Een stuk of 10 zwarte jongens en wat blanke jongens en meiden. Het eerste wat de politie doet is de zwarte jongens wegduwen, onder het mom van "loop jij maar de andere kant op". De blanke mensen (waaronder ik dus) mochten wel doorlopen. Terwijl de vechtenden geen zwarten waren (anders zou ik het nog kunnen snappen -> dan zou de politie bang kunnen zijn dat het vriendjes van elkaar zijn en dat de vechtpartij uit de hand loopt). De vechtenden waren blanke jongens en toch moeten de zwarte jongens een heel stuk omlopen om bij hun fietsen te komen.

We leven in een vreemde wereld.. Ik stond hier best van te kijken, ik wist niet dat racisme nog zó aanwezig is hier in Nederland.
Oud 24-03-2003, 20:34
Indo4ever
Indo4ever is offline
Ikzelf ben kwart Nederlands, kwart Spaans, kwart Portugees en kwart Indonesisch (waarom indo 4ever zullen jullie denken??..tja je moet toch een keus maken ).

En toch ga ik alleen maar met autochtonen om. Dat komt waarschijnlijk vanwege de omgeving (een universiteit blijft toch een blank bolwerk, en op het vwo waren ik en mijn broertje zowat de enige kleurlingen). Ook zou ik eerder vallen op Nederlandse meisjes dan op allochtone meisjes.

Integratiepoces mislukt? hoezo?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 08:53
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Hangt er een beetje van af waar ik ben... Bij mij op school zit toevallig net een grote concentratie van die vervelende allochtoontjes. Van die typjes die het voor de rest verpesten... Kijk, als die ook maar in m'n richting lopen gaat m'n been al in de aanslag voor een gruwelijke doodschop... Maar da's iets persoonlijks, daar hebben ze het zelf naar gemaakt... Bij het uitgaan heb ik vaak de koelste gesprekken met allerlei allochtonen. Veel Afrikanen spreken ook Frans, is gebleken uit mijn ervaring... Kun je heel leuk mee praten...

Dus: Geen onderscheid, behalve op school, want daar loopt toevallig net een kudde irritante pestventjes rond.
Reageren

Regels voor berichten