![]() |
|
1. Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen sowwie) 13 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? vrij regelmatig, kan 2, 3 dagen verschillen (ben niet aan de pil trouwens) 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? gemiddeld 5 daagjes 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? vooral de rug! En bovenbenen willen ook nog wel eens pijn doen... 5. Gebruik je tampons of maandverband? maandverband 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? Geen idee eigenlijk... mijn moeder gebruikte altijd maandverband dus ben ik dat automatisch ook gaan gebruiken. 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) n.v.t.
|
![]() |
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen sowwie) 13 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? vrij regelmatig, normaal iedere keer een paar dagen later dan de laatste menstruatie 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 4 à 5 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? de dag voor ik ongesteld moet worden heb ik last van m'n benen, de dag zelf heb ik vooral buikpijn... 5. Gebruik je tampons of maandverband? tampons 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) ja |
![]() |
|
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen sowwie) 13 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? best wel regelmatig. 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 6 of 7 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? mn rug soms 5. Gebruik je tampons of maandverband? tampons 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? - 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) nee, ik deed dus eerst s nachts enkel tampon. maar in de nacht vloei ik altijd heel veel dus toen heb ik het een tijdje met maandverband geprobeerd, maar dat was ook niet echt iets. dus toen ben ik het s nachts maar allebei gaan gebruiken...
|
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen ![]() -eeuhm...12 ofzo? het gebeurde in de vakantie voordat ik in de brugklas kwam zegmaar. 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? -ik hou het niet zo bij, ik denk dat het best regelmatig is 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? -een week ongeveer (voodat alles zegmaar echt weer normaal is) 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? -ja! van mijn buik vooral, van mijn rug heb ik geen last, maar bij mij werkt het meestal op m'n darmen zodat ik daar ook weer last van heb, erg handig... 5. Gebruik je tampons of maandverband? -maandverband 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? -ik vind het ranzig om met mijn vingers in die drab te zitten, en ik vind 't teveel gedoe. 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) -n.v.t.
|
1. Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd? 11
2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? regelmatig 3. Hoelang ben je meestal ongesteld?5 dagen tot een week 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? ja, beide veel 5. Gebruik je tampons of maandverband? allebei, maar het liefst maandverband 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? nee |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen ![]() euh 13 of 14 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? ik was eerst elke 3 weken ongesteld, toen ben ik aan de pil gegaan, dus nu is het wel regelmatig ja 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 7 dagen oid 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? meestal wel buik 5. Gebruik je tampons of maandverband? maandverband 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? je kan nie goed zien of je het moet verwisselen enzo, vind ik irritant |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Blueeyez03 schreef op 20-03-2003 @ 09:01:
Hoi hoi, Ik ben ff benieuwd naar de volgende dingen.... 1. Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd? (als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen ![]() 12 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? ik was heel regelmatig ongesteld, nu niet meer, sinds een maandje of 3. Zal wel weer komen... 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? Dag of 6 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Ik heb buikpijn en last van mijn bovenbenen 5. Gebruik je tampons of maandverband? Allebei, meestal de eerst dagen tampons en maandverband en daarna maandverband. 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? De laatste dagen is het niet meer zo erg, dus dan is het niet meer nodig, vind ik niet zo handig enzo. 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) Ja, soms wel, maar das eigenlijk meestal omdat ik al in bed lig als ik er aan denk, en dan heb ik geen zin meer om eruit te komen!
|
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen ![]() Net een paar dagen 12 jaar 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Ik was niet echt regelmatig.. Er zat tussen de 26 en 35 dagen tussen. Hoeveel dat scheelde dus per maand, maar nu met de pil uiteraard wel 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? voor de pil 6/7 dagen, nu 4 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Buik en als ik ongesteld ben erge buikpijn + last van mijn rug. Zelf met de pil nog erger buikpijn 5. Gebruik je tampons of maandverband? Door elkaar heen, waar ik zin in heb. 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? nvt 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) nee 's nacht maandverbaand
|
Verwijderd
|
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen ![]() 10 (een maand voor mijn 11e verjaardag..) 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Sinds ik met de pil ben gestopt is het allemaal wat onregelmatig geworden, maar voor die tijd was ik altijd in de 1e week van de maand ongesteld..(ook toen ik de pil nog niet gebruikte..) 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? Vier dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Nee, wel van opruimwoede haha ![]() 5. Gebruik je tampons of maandverband? Tampons dag, maandverband 's nachts 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? N.v.t. 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) Nee, dat is vies. Je mag een tampon niet langer dan 4 uur in hebben en aangezien de nacht bij mij langer dan 4 uur duurt.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Blueeyez03 schreef op 20-03-2003 @ 09:01:
[B]Hoi hoi, Ik ben ff benieuwd naar de volgende dingen.... 1. Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd? (als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen ![]() 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? normaal gezien heel regelmatig 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 7 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? ja, heel veel last in mijn buik soms ook rug 5. Gebruik je tampons of maandverband? vroeger maandverband, na de ontmaagding tampons 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) natuurlijk niet, dat is heel ongezond. Je vagina moet ook een beetje ' verluchten' Nou dat was het wel zo'n beetje...
|
1. Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd? net 12 jaar
2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? redelijk regelmatig 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? week ![]() 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Ja meestal ontzettend in mijn buik, soms ook rug en/of bovenbenen. Daarnaast ben ik veel moe deze periode. Tijdens de menstruatie heb ik dit alles nog 3 dagen --> Ik heb er ibuprofen voor. 5. Gebruik je tampons of maandverband? Tampons, maar 's nachts maandverband. 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) Nee, maandverband dus. Opzich kun je wel een tampon inbrengen voor 's nachts, maar dat vind ik toch een vies idee, zo'n ding zeker 8 uur inhouden.
|
![]() |
op mn 15e pas [b]2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? [b] het verschilt enorm vaak, soms ben k t 2 maanden niet, dan weer om de 3 weken. 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 5 a 6 dagen ongeveer, verschilt ook nogal vaak 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? meestal van mn rug, dat heb ik al een week van te voren ofzo, als ik eenmaal ongesteld ben ook wel van mn buik 5. Gebruik je tampons of maandverband? maandverband, behalve als k ga sporten ofzo 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? doet zeer! en kdurf niet ![]() 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) nope
Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 11:54. |
![]() |
|
Verwijderd
|
14,5 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? regelmatig, ben aan de pil vandaar. Voor ik aan de pil ging was dat vrij onregelmatig. 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? Vijf dagen. 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Meestal buik, onderrug en bovenbenen. 5. Gebruik je tampons of maandverband? maandverband 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? ik krijg ze er niet in ![]() ![]() 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) nvt |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
- Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?
12,5 - Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? ik was regelmatig, tot 2 maand geleden, en nu is t opeens onregelmatig mja! - Hoelang ben je meestal ongesteld? 5,6 of 7 dagen, hangt er een beetje vanaf - Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? vooral buik, maar rug ook wel - Gebruik je tampons of maandverband? maanverband - Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? - Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) nee
||
![]() |
Citaat:
2. Meestal wel regelmatig.. ja kan weekje verschil zijn.. 3. Uh.. 5/ 6 dagen ? 4. Buik!! Aaah! Zo erg! Rug ook wel.. maar heb bijna altijd last van rug dussja weet niet of het daardoor erger wordt 5. Beide.. Meeste tampons 6. -- 7. Eerste dagen als het heel erg is wel.. meestal dan.. niet altijd ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
2. Ik ben aan de Pil, dus ik kan het zelf bepalen, best onregelmatig omdat ikhet vaak even uitsle. bijv. als ik n wedstrijd heb en n witte rijbroek aan moet of als ik op vakantie ga. 3. verschillend, soms 4 dagen soms 10 4. ja, ik werd er altijd heel erg ziek van (koorts hoofdpijn buikpijn etc.) maar toen ben ik aan de pil gegaan en is het super veel minder geworden ![]() 5. tampons 6. - 7. ja, anders wordt 't zo'n rooie kliederboel
|
-11 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? -regelmatig 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? -4 à 5 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? -nee nergens last van 5. Gebruik je tampons of maandverband? -tampons 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? -nvt 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) -ja |
![]() |
||
Citaat:
2. het is wel regelmatig. 3. meestal 4dagen. 4. ja, meestal van me buik maar ook wel eens van me rug. 5. gewoonlijk maandverband maar als ik ga zwemmen of op visite ed gebruik ik een tampon. 7. nee nooit
|
![]() |
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen sowwie) ik was net 1 week 13 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? heel onregelmatig 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? dag of 4 soms wel kortter 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? ik heb altijd pijn in me rug en als ik ongesteld moet worden krijg ik 1 keer veel puistjes 5. Gebruik je tampons of maandverband? tampons en 's nachts maandverband 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) is heel verschillend ligt eraan of ik heel erg ongesteld ben of een beetje |
![]() |
|
12 ! heel jong dus ...! 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? regelmatig, ik pak de pil, daarmee... 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 5 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? de dag ervoor heb ik last van lichte krampen. 5. Gebruik je tampons of maandverband? tampons, als ik ga slapen maandverband. 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? / 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? nee, kheb gehoord dat dit heel ongezond is dus gebruik maandverband snachts
|
![]() |
+-12 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Heel regelmatig, ik kan ze tot op de dag uitrekenen 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 4à5 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Vroeger beide, maar nu heb ik gewoon last van krampen in de buik! 5. Gebruik je tampons of maandverband? Maandverband 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? Ik heb het wel gebruikt, maar ik vond het maar ambetant! Ik kreeg ze nooit op de juiste plaats, ik bleef ze steeds voelen! 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? Neen, dan nam ik steeds een maandverband!
||
Citaat:
|
![]() |
|
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen ![]() 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? de laatste tijd ben ik redelijk regelmatig ongesteld 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? iets van een 4-5 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? jah toch wel... meer van men rug 5. Gebruik je tampons of maandverband? tampons 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet?/ 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) nope, is vrij ongezond naar het schijnt. dan gebruik ik maandverband
||
Citaat:
|
![]() |
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen sowwie) Ik was net 13 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? was meteen al regelmatig 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 5 of 6 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? soms heb ik last van me buik en onderrug maar nie zo vaak... wel heb ik een soort 'zeurgevoel' daar beneden ![]() 5. Gebruik je tampons of maandverband? tampons 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? gebruik ze wel ![]() 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) yup laat m in
|
13 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Vrij regelmatig; met speling van 3 dagen. 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? Ongeveer 5 dagen. 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Soms een beetje van m'n buik, zelden van m'n rug. 5. Gebruik je tampons of maandverband? Tampons, soms in combinatie met maandverband. 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? N.v.t. 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? Nee, gebruik een nieuwe. |
![]() |
|
![]() |
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen ![]() 10. Beetje jong, ik weet het ![]() 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Ik ben vrij regelmatig ongesteld, alleen wel na een dag of 26 telkens. 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 6 dagen ongeveer. 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Ja, en dat niet alleen. Ik heb hevige menstruaties en daarbij heb ik ook weleens wat andere probleempjes. Krijg er medicijnen voor dus dat is wel oke. 5. Gebruik je tampons of maandverband? Maandverband. Ik heb een hekel aan tampons. 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? Ik vind ze irritant. Bovendien lijkt het me vies om in te doen, maar dat zal wel aan mij liggen ![]() 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) Deze hoef ik dus niet te beantwoorden ![]() |
![]() |
|
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen ![]() Rond m'n 11/12e regelmatig, daarvoor een hele tijd heel erg onregelmatig 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Nu heel onregelmatig. ![]() 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? Vroeger zo'n anderhalve week 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Ja, en van de binnenkant van m'n onderbenen, misselijk, hoofdpijn, chagrijnig.. ![]() 5. Gebruik je tampons of maandverband? Tampons 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? nvt 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) Ja, wissel 'm meestal halverwege om.. (kan niet lang slapen)
|
Ik heb nu amenorroe dus menstrueer ik niet, maar beantwoord de vragen wel voor de tijd dat ik nog wel menstrueerde :
1. Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd? 12 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Regelmatig 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? Echt ongesteld maar 2 dagen, 3 dagen daarop nog een beetje 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Buik, stemmingswisselingen 5. Gebruik je tampons of maandverband? Tampons 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) Ja
|
11 jaar 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? heel regelmatig, meestal tot op de dag precies (en dan zonder pil) 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 5 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? yep, buikpijn, hoofdpijn, chagrijnig 5. Gebruik je tampons of maandverband? tampons, dan vergeet ik tenminste dat ik ongesteld ben. 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? - 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) Ik doe voor het slapen gaan een nieuwe in en als ik wakker word ook.
|
Verwijderd
|
13.. 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Regelmatig.. om de 29 dagen ongeveer.. 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? soms 4 of 5 dagen.. 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Nooit last van m'n buik gehad, alleen m'n onderrug, heel erg.. 5. Gebruik je tampons of maandverband? Tampons.. zou iedereen moeten doen.. maandverband is kut 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? n.v.t. 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) Ja, altijd.. |
![]() |
|
Ik was nogal laat, kwas namelijk bijna 16 jaar. ![]() 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Redelijk regelmatig, zo om de 5 weken. 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 5/6 dagen. Maar de laatste 2 dagen heel licht. 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Ja vooral de eerste twee dagen heb ik flinke buikpijn en last van mn liezen en onderrug. 5. Gebruik je tampons of maandverband? Maandverband. 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? Omdat ik het vies vind en onprettig. 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) N.v.t.
|
Euh, dat was 2 dagen voor mijn 14e verjaardag: 13 dus ![]() 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? Ik ben vanaf meteen het begin heel regelmatig ongesteld, meestal om de 3,5 week.. 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? Ik reken altijd een week, de laatste 2 dagen zijn echter heel weinig/licht. 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? Soms helemaal geen last van lichamelijke klachten, soms alleen last van mn buik. Ik ben wel behoorlijk chagerijnig, opvliegerig en emotioneel (soms) ![]() 5. Gebruik je tampons of maandverband? Overdag tampons, snachts maandverband.. 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? - 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) Nee ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
-11 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? -verschilt heel vaak 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? -min 7 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? -onderrug 5. Gebruik je tampons of maandverband? -beiden 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? --- 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) -nee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
(als je nog niet ongesteld bent heeft t weinig zin verder te lezen sowwie) 12 2. Ben je regelmatig ongesteld of verschilt het heel vaak? vrij regelmatig 3. Hoelang ben je meestal ongesteld? 6 dagen 4. Als je ongesteld moet worden heb je dan vaak last van je buik of rug? soms maar niet altijd gelukkig en niet zo erg 5. Gebruik je tampons of maandverband? maandverband, ik kan niet met tampons omgaan ![]() ![]() 6. Als je geen tampons gebruikt; waarom niet? zie boven 7. Als je gaat slapen laat je dan je tampon in? (als je die gebruikt) n.v.t Het is niet voor een enquete ofzo ik ben gewoon benieuwd...
|
|