Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat is het
![]() De bevolking hier wordt inderdaad nauwelijks gemobiliseerd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en natuurlijk zou het iedere president kunnen overkomen, maar het overkomt bush. en het zou iedere president kunnen overkomen dat ie stikt in een pretzel, maar dat overkomt bush. en het zou iedere president kunnen overkomen dat zijn speech vol met achterlijek taalfouten zit, maar het overkomt bush. Dat zegt ook wat vind je niet? en ik maak graag bush zwart, maar ik ga daarbij niet liegen. hij maakt zichzelf wel zwart. als jij vind dat bush zwart gemaakt wordt door de waarheid...
|
![]() |
halloho, ik weet niet of ik gelijk heb, maar vinden jullie de mensen die voor een oorlog zijn slecht. Ik ben zelf ook niet voor een oorlog, maar die Saddam Hoesein moet gewoon weg. Het is een enge vent. OK, Bush is ook geen lief mannetje....en hij moet ook normaal doen, maar Bush terroriseerd zijn land niet...Ik ben niet voor Bush ofzo hoor, maar ik vind dat mensen ook wel ff dieper moeten nadenken voordat ze een mening neerplanten.....Het is zo oud om alleen maar te zeggen dat je Bush haat omdat ie een oorlog begint. Dat zegt 80% van de Nederlandse bevolking. Je kan ook kijken waarom Bush het doet...Voor de olie doet ie het ook wel denk ik, maar hij wilt de mensen in Irak bevrijden. Jammer genoeg komen daardoor onschuldige burgers om het leven...maar kijk ook naar de toekomst. Bij elke oorlog sneuvelen er onschuldige mensen...Die Saddam die denkt alleen maar aan zijn eigen belangen....Al het geld wat Irak heeft gaat naar de vrienden van Saddam, de burgers kan hem geen ene ruk schelen...snappen jullie nou wat ik bedoel???
||
Citaat:
|
![]() |
Mensen, ik wil Bush niet verdedigen....Maar hij heeft die oorlog niet bepaald...dat doen al die generaaltjes en ministers...die zitten te zeiken over hun 'geweldige' leger...Okay Bush had ook NEE kunnen zeggen, maar hij heeft die oorlog niet bepaald..
||||
Citaat:
En tien minuten wachten op een tram is wel iets anders dan slachtoffers van een oorlog, je kunt het niet met elkaar vergelijken. Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"I am for peace. And I am for a negotiated peace. But this accord is not a just peace. "
Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 16:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wowww, makkelijk gezegd, ze hebben het ook van Frankrijk, Duitsland (?) Sovjet-Unie..., geloof ik, gekregen, niet alleen maar van de Verenigde Staten... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Halloho, jullie zijn allemaal wel tegen Bush, maar die man is nou eenmaal het gezicht van Amerika en doet hier en daar een speech, maar hij bepaalt amper wat! Dat doen al die hoge meneertjes al...Enne ik hoor jullie alleen maar zeiken over Bush, maar die Saddam is veel erger dan Bush! Die Saddam moordt z'n volk uit met chemische en biologische wapens! Dat is pas ziek, en de Amerikanen en Britten hebben het alleen maar gemunt op hele belangrijke gebouwen!! Dusse, jullie doen alsof Bush hier de slechterik is, maar dat is Saddam hoor, willen jullie dan dat ie Saddam nog langer zijn volk terroriseerd, en dat we (heel europa etc.) van Saddam afhankelijk vanwege de olie????!!!!!
|
Verwijderd
|
Oké, in deze oorlog worden er waarschijnlijk te veel (elke dode is teveel) slachtoffers gemaakt...
Maaaaaaarrr, die worden onder Saddam Hoessein ook gemaakt, hoor, en dat Saddam Hoessein chemische en biologische wapens heeft, is vrijwel zeker... (Tegenstanders zeggen immers toch dat ze ze zelf van de VS hebben gekregen? ... (Niet eens alleen van de VS, maar goed)) Denken jullie wel eens aan die Koerden en de Sji 'ieten? ... die leven elke dag in angst omdat Saddam zomaar weer eens met een chemische aanval komt... (Halabdja (Spel je dat zo wel?), bijvoorbeeld in '88) En dat het Bush om de olie gaat...? mwoah, deze oorlog kost bijna evenveel geld als alle olie in de wereld... Ik ben niet voor oorlog, maar volgens mij was dit de enige optie... praten en dwingen helpt niet, da 's in 12 jaar toch ook niet gelukt? En verder is het schandalig om Bush te vergelijken met Saddam! |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het gewoon belachelijk dat al die mensen over Bush zitten te zeiken, drie kwart van de bevolking wilt dat Saddam oprot (om het ff grof te zeggen)....Enne, Amerika wilde vanaf 1990 met Irak het vredig oplossen, maar wie gaf daar geen gehoor aan? Inderdaad, Saddam, als Saddam niet luistert naar de wereld en zijn eigen gang gaat, en niet luistert naar het volk, is het een slechte zaak! Jullie geven wel de VS de schuld, maar zet jezelf een keer in de positie van een Irakees, dan was je allang blij dat er wat werd gedaan aan Saddam...!!!
||
Citaat:
er zijn nog andere landen met olie hoor. en het is een walgelijke reden om oorlog te voeren. persoonlijk hoop ik dat saddam de olietoevoer blokkeert, dan zal er meer aandacht besteed worden aan schone energie.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed, om even mijn mening te geven: ik ben noch voor Bush, noch voor Saddam. De huidige Golfoorlog had al zo'n 12 jaar geleden voorkomen kunnen worden als de Amerikaanse en Britse troepen hadden doorgestoten naar Bagdad. Maar nee, de olievelden van Kuweit waren veilig en dus het economisch belang veiliggesteld. En ach, om toch maar heel stoer over te komen wilde Amerika maar wat sancties doorvoeren. Want ja, daarmee verzwak je Saddam ontzettend en wordt de bevolking van Irak dolgelukkig. Alsof een dictator geen sancties kan omzeilen... Ja, ik vind Saddam een monster. Nu de oorlog begonnen is, hoop ik dat de soldaten nu wel snel doorstoten naar Bagdad en daar die man in het nauw weten te drijven. Volgens het Europese scenario wordt hij dan naar het ICC gestuurd om berecht te worden voor zijn misdaden. Volgens het Amerikaanse scenario zal een soldaat hem heldhaftig, in een gevecht dat het "geweldige" Wilde Westen waardig zou zijn, de kop doorschieten ![]() Nou ja, het bewind van Saddam Hoessein en hijzelf zullen vallen, en daarmee is 1 kwaad de wereld uit. De toekomst van de V.S. ziet er, imho, heel onzeker en allesbehalve rooskleurig uit: ze hebben hun morele autoriteit verloren, hun positie in de Veiligheidsraad kun nu ter discussie worden gesteld (ze schijnen er zich toch niets van aan te trekken; waarom zouden ze dan nog een veto-recht hebben?) en ze hebben het Midden-Oosten tegen zich gekeerd. Dat lijkt me heel wat stof voor zorgen voor de Bush Administration, wat ik (als ik mijn gevoel laat spreken ![]()
|
Intenties van de VS zoals ze die verkopen zouden zijn:
1.- zorgen dat er geen massavernietigingswapens meer zouden zijn 2.- democratie stichten Over 1: die hebben ze nog niet gevonden en de vraag is of ze die vinden. Als de Amerikanen of Britten ze vinden, bekijk ik het alsnog wantrouwend, want het zou me niet verbazenals ze dit in scene gezet zouden hebben om domweg hun gelijk bij de int. gemeenschap te krijgen. Over 2: " "Democracy" under the Bush regime does not mean that the will of the majority of the people or their representatives rules. If it did, the U.S. government would have celebrated when Turkey voted that American troops could not use Turkey as a strategic military base" Momenteel zie ik de VS als agressor. Irak als het slachtoffer. (en nee, dit betekent niet dat ik saddam steun. Jezus. dat simplisme altijd dat om de hoek komt..tegen oorlog? oo dan ben je zeker pro-saddam ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is een typisch Westerse fout te denken dat het hoogst haalbare goed is, alles maar democratisch te maken. 'Organiseer maar gewoon vrije verkiezingen, dan wordt iedereen wel gelukkig.' Ik praat het gedrag van Saddam Hussein niet goed: het is een krankzinnige dictator die misdaden tegen de menselijkheid heeft begaan. Maar dat wil niet zeggen dat door hem te verwijderen en een democratie van Irak te maken, dat dan dús alles ineens goed komt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
over 2. "Iraqi Freedom" ik ben pas van de rechtvaardigheid van deze naam overtuigd als de Irakezen met miljoenen de straten van Bagdad op gaan om de bevrijders te verwelkomen..
||
![]() |
Citaat:
De acht doelen die de VS met de oorlog wil bereiken zijn: 1 : Het regime van Saddam Hoessein met een dusdanige kracht en omvang uitschakelen, dat het voor de Irakezen duidelijk is dat Saddam en zijn regime hun tijd hebben gehad. 2 : De Irakese massavernietigingswapens, hun raketten en productieplaatsen vinden, isoleren en vernietigen. 3 : Terroristen die in Irak toevlucht hebben gezocht, zoeken, gevangennemen en verdrijven. 4 : Verzamelen van informatie over terrorismenetwerken binnen en buiten Irak. 5 : Het verzamelen van informatie over het internationale netwerk van illegale activiteiten met massavernietigingswapens. 6 : De sancties beëindigen en onmiddellijk humanitaire hulp, voedsel en medische hulpmiddelen aan de vluchtelingen en de Irakese bevolking leveren. 7 : Het veiligstellen van de Irakese olievelden en de natuurlijke bronnen, en het gebruiken van de opbrengsten van die bronnen om het land na tientallen jaren van veronachtzaming door het Irakese regime weer op te bouwen. 8 : Het helpen van de Irakezen snel een representatieve regering in te stellen, die de buurlanden niet bedreigt en die de territoriale integriteit van het land verzekert. |
![]() |
||
Citaat:
In tijden van oorlog moet je niet alles geloven wat er gezegt wordt. Het nieuws is volledig in handen van de Amerikanen en aan de andere kant van de Irakezen. Dat bedoel ik met propaganda..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Politiek van de Verenigde Staten Mark Almighty | 205 | 20-04-2007 11:50 | |
Oplossing probleem Israel en de Palestijnen hhendrikxx | 158 | 01-11-2004 16:49 | |
Voor of tegen de oorlog? liefkindje | 162 | 04-04-2003 18:45 | |
Toch nog maar een keer BUSH!! Verwijderd | 27 | 13-03-2003 22:07 |