Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is er fout aan. Die sites zijn dus echt niet betrouwbaar ![]() Wil je een goede vertaling dan moet je er maar een echt boek van gaan kopen wat in T Nederlands vertaald is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het staat gewoon niet. Belemmert je, Je lijkt dan net een spook ofzo. Is toch nie bevorderend voor de communicatie! Bovendien is t niet godsdienstig, terwijl die drages juist beweren van wel. Ik vind t gewoon schandlig lelijk staan als ik zo iemand zie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Smoesjes....wat als ze m afdoen? Gaan die jongens dan geilen op hun gezicht ofzo? Dat kunnen ze nu ook wel, maar dan bij anderen. Die jongens gaan hun echt niet bespringen ofzo. Een gezicht doet echt niet zoveel hoor. Pas als je je wat naakter gaat kleden, misschien dat ze je dan gaan bekijken, maar mensen die met sluiers lopen gaat een jongen echt niet bekijken hoor. Blijkbaar ja...maar ik geloof er dus nix van en heb t ook nog nooit van iemand gehoord. Zelfs niet van een paar mensen die ik ken die koran-les geven. Dus t lijkt me bullshit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind bijvoorbeeld ook dat je bepaalde andere uitingen in kleding kunt verbieden op grond van de openbare orde of goede zeden. Denk aan een hakenkruis of Nederlands vlaggetje (verstoring openbare orde), maar ook het dragen van een minuscuul, ontzettend geil uitziend leren outfitje door meisjes. Dat is in strijd met de goede zeden. Dat soort dingen mogen allemaal verboden worden en ik vind dat een gezichtssluier of andere volledige bedekking daar ook onder valt omdat het vanwege het onmogelijk maken van communicatie strijd met de openbare orde oplevert. Let wel: het gaat hier om uitingen die geen daden van belijdenis zijn. Het dragen van een Nederlands vlaggetje, geile outfit of burqa valt niet onder daden van belijdenis zoals ze beschermd worden door art. 6 Gw (hoewel over dat laatste nog twijfel bestaat: een rechter zal zich er nog over moeten uitspreken maar ik zie geen reden waarom deze een andere redenatie zal volgen, ook de Commissie Gelijke Behandeling heeft zich al tegen de sluier uitgesproken en ik zie geen aanleiding voor eventueel de HR om anders te beslissen). Daden van belijdenis die wél door art. 6 Gw beschermd worden mogen natuurlijk niet bij APV of door een verordening op school beperkt worden. Dat moet gebeuren bij of krachtens wet in formele zin. Verder wil ik Kenny McCormick wel even wijzen op het feit dat er een wéreld van verschil bestaat tussen een sletterige sekscultuur en het dragen van een compleet, allesverhullend gewaad. Het één is niet het enige alternatief voor de ander. Gematigdheid is hier het sleutelwoord. |
![]() |
||||
Citaat:
quote] In vrijwel alle gemeentes in Nederland is het bijvoorbeeld ook bij APV verboden om gemaskerd over straat te gaan, gewoon in het belang van transparantie in de openbare ruimte. Ik vind bijvoorbeeld ook dat je bepaalde andere uitingen in kleding kunt verbieden op grond van de openbare orde of goede zeden. Denk aan een hakenkruis of Nederlands vlaggetje (verstoring openbare orde), maar ook het dragen van een minuscuul, ontzettend geil uitziend leren outfitje door meisjes. Dat is in strijd met de goede zeden. Dat soort dingen mogen allemaal verboden worden en ik vind dat een gezichtssluier of andere volledige bedekking daar ook onder valt omdat het vanwege het onmogelijk maken van communicatie strijd met de openbare orde oplevert. [/quote] als ik die meisjes op straat of in de pauzes tegenkom communiceer ik niet met ze. Wel vind ik dat ze in winkels het ding af moeten doen als de cassiere anders niet met ze wilt praten. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
daarbij meen ik ook dat wij
het recht van vrijheid van meningsuiting hebben toch en als mensne een hoofddoek willen dragen dan doen ze dat, want we hebben ook nog zoiets als vrijheis van geloofspvertuiging en dat heeft absoluut niks met hoedjes of petjes te maken (wat overigens bij mij op school wel gedragen mag worden) ![]()
||
Citaat:
|
t is belachelijk, als zij dat willen dan mag dat toch, het is bovendien schending van een aantal wetten.................
ik vind t zelf misschien wel een beetje te veel van het goede die hele gezichtsluier, maar het istoch wel mooi hun eigen keuze en daar mag je ze niet in tegenwerken dit is tenslotte toch een democratisch land?? xdelal
||
![]() |
Citaat:
maar dan moeten ze niet bij een peuterspeelzaal gaan werken ofzo ![]() kijk, als je schoonmaker wordt is t geen probleem opzich, maar toch, ik vind t geen 'gezicht' om zo iemand te zien. |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die worden hier niet geschonden. Ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom niet. Lees eerst de topic maar 'ns. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar nare man, is het niet een schending van de persoonlijke levensssfeer door deze meisjes in de PAUZE, toch echt vrije tijd, verbieden een gezichtssluier te dragen?
Bovendien, grondrechten beschermen mensen tegen andere mensen en de overheid en niet tegen zichzelf. Dus als die meisjes de voor- en nadelen van het dragen van zo'n sluier in hun vrije tijd hebben afgewogen en tot de conclusie zijn gekomen dat het beter is zo 'n sluier te dragen, is daar toch niets op tegen? Door het dragen van zo'n sluier wordt de openbare orde echt niet verstoord, waar ik bij het dragen van een masker eventueel nog wel in kan komen. En het dragen van een bivakmuts? Mag dat ook niet? |
![]() |
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder: nee, een bivakmuts mag inderdaad ook niet. In veel APV's van gemeenten is opgenomen dat je niet gemaskerd aan het maatschappelijk verkeer mag deelnemen, ook weer in het belang van de openbare orde. Een masker of bivakmuts wordt (uiteraard) door geen enkel grondrecht beschermd. En Kenny (ik heb even geen zin om je zin voor zin te quoten): 1. Natuurlijk heb je gelijk dat moslimvrouwen zichzelf op verschillende wijzen mogen bedekken teneinde niet als lustobjecten gezien te worden. Dát is ook niet aan de orde, het hoofddoekje staat hier buiten kijf. Het gaat alleen om de dingen die je écht helemaal bedekken, die zijn mijns inziens in strijd met de openbare orde, dus gaat een beroep op persoonlijke vrijheid (wat geen grondrecht is) of een beroep op de vrijheid van godsdienst (wat wel een grondrecht is) niet op, om al meerdere malen genoemde redenen, zoals ik ook al tegen Che Guevara heb gezegd is hier geen objectieve maatstaf. Een rechter zal uitspraak moeten doen om de knoop door te hakken. 2. 'Gij zult communiceren en daarbij zal Uw gezicht zichtbaar zijn': die regel is er inderdaad niet uitdrukkelijk, maar het zou wel een uitvloeisel kunnen zijn van de openbare orde. Let wel zou kunnen, dat is aan de rechter te bepalen. Ik vind zelf wél dat je van mensen mag verwachten dat ze ongesluierd en ongemaskerd over straat gaan voor het geval dát ik me ze zou willen communiceren. 3. De Commissie Gelijke Behandeling is inderdaad niet het volk, dat beweer ik ook niet. Ik haalde dat voorbeeld aan omdat ik aan thugs-angel wilde uitleggen waarom het feit dat Nederland een democratie is, niets te maken heeft met (onbeperkte) grondrechten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
T is trouwens wel aansprakelijkheid... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het probleem is ook geowon dat het argument wat die meiden voordragen niet klopt en makkelijk verworpen kan worden. Draag dan een sluier waar wel je hele gezicht te zien is |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
nee, ik vind van niet, want je kunt t niet zo interpreteren aangezien er nergens iets staat wat er maar ook op lijkt en zo wek je wel de indruk voor de NLse bevolking dat de islam zulke rare dingen kent en is dus niet integratiebevorderend, wat dus wel schadelijk is voor de bevolking. |
![]() |
||
Citaat:
En trouwens, mensen vinden altijd wel wat omfout te interpreteren als ze dat echtwillen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Che Guevara: 1. Maar ook zozeer beperken in je grondrechten? En waarom is pauze geen vrije tijd? Staat dat in de wet? - Dat staat inderdaad in de wet. Net zoals een pauze die jij verplicht bent te krijgen van je werkgever tijdens je werk ook gewoon onderdeel uitmaakt van je diensttijd, maakt ook een pauze uit van de schooltijd. 2. Maar de openbare orde verstoren doe je niet door het dragen van een gezichtssluier, daar zijn we het toch over eens nu? - Ik heb nooit gezegd dat ik het daarmee eens was, ik vind nog steeds dat het dragen van zo'n ding in strijd is met de openbare orde, o.g.v. de redenatie die ik al een aantal malen heb opgevoerd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is hierboven tig keer uitgelegd waarom vrije keuze niet altijd maar onbeperkt gerespecteerd moet worden, waarom er regels zitten aan kleding en gedrag, etcetera. LEES dat eerst eens door, misschien snap je het dan wat beter. |
![]() |
|
![]() |
Openbare orde zou inderdaad de enige beperkingsgrond zijn die ik me hier kan indenken. Horizontale werking is er ook al niet, of het moet het recht zijn om ieders gezicht te kunnen zien.
Wat wel mogelijk zou zijn is de openbare orde problematiek die voort zou kunnen vloeien uit de maatschappelijke onrust die zou voortvloeien uit het dragen van een gezichtssluier. Een wet of regel wordt er, zolang de meisjes nog op school zitten, niet overtreden. Dit wordt pas anders als ze een beroep gaan uitoefenen waar een (gezichts)sluier niet is toegestaan. Ik wil in dit verband de turkse kandidaat-griffier te berde brengen, die met haar hoofddoek de dresscode in de rechtszaal zou verstoren. De achtergrond van die regel, het uitstralen van onpartijdigheid van de rechtssprekende macht, maakte een inperking van haar godsdienstvrijheid noodzakelijk. Zij werd hier niet anders behandeld dan welk ander lid van de zittende of staande magistratuur ook. Een zwarte soepjurk en een slabbetje, dat is de dresscode. Zelfs parelkettinkjes mogen niet over het befje heenhangen. Een beroep op het verbod van discriminatie was dus ook niet succesvol. Hoe het ook alweer zat met het keppeltje weet ik niet meer. Er waren, toen in Nederland nog niet bijna alle joden waren vergast, wel degelijk uitzonderingen voor joden. Zo mochten zij de belofte afleggen, omdat de eed voor hen niet was toegestaan. Voor niet-joden was de eed verplicht, buitenkerkelijkheid was geen reden om de belofte te mogen afleggen.
||
Citaat:
er ontbreekt gewoon iets en dat wil ik rechtzetten, k weet alleen nog nie hoe. Vrije keuze wortd idd niet altijd gerespecteerd en dat vind ik echt jammer
||
Citaat:
![]() en daar bedoel ik jou heus niet mee hoor ![]()
|
![]() |
|
|