Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2003, 18:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 27-03-2003 @ 14:30:
Dat mogen ze in Turkije doen; we zijn hier in nederland.

I-N-T-E-G-R-A-T-I-E heet dat.

Jij moet eens leren hoe integratie werkt, namelijk niet aanpassing van alleen maar 1 kant, maar ook in mindere mate(in dit geval Nederlandse) kant. De ene kant moet zich aanpassen en de andere kant moet open staan voor andere culturen. Iets wat jij niet doet, aangezien je tegen suikerfeestjes bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 18:58
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 27-03-2003 @ 14:30:
Dat mogen ze in Turkije doen; we zijn hier in nederland.
Ik ga er van uit dat er ook wel mensen in jouw residentie Heerlen wonen die Nederlands burger zijn, maar wel bv. islamitische feestdagen vieren. Feestdagen zijn toch niet per land gegroepeerd (Turkije suikerfeest, wij pasen)?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
NN schreef op 27-03-2003 @ 19:58:
Ik ga er van uit dat er ook wel mensen in jouw residentie Heerlen wonen die Nederlands burger zijn, maar wel bv. islamitische feestdagen vieren. Feestdagen zijn toch niet per land gegroepeerd (Turkije suikerfeest, wij pasen)?

ja, er zijn gelukkig ook veel NLers die wél open staan voor andere culturen en die wel wat willen leren van andere culturen, al is het alleen maar om t een beetje te snappen en niet om aan te passen.

En nee idd, in dit geval iig niet.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:00
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 27-03-2003 @ 19:22:
I-N-T-E-G-R-A-T-I-E heet dat.

Jij moet eens leren hoe integratie werkt, namelijk niet aanpassing van alleen maar 1 kant, maar ook in mindere mate(in dit geval Nederlandse) kant. De ene kant moet zich aanpassen en de andere kant moet open staan voor andere culturen. Iets wat jij niet doet, aangezien je tegen suikerfeestjes bent.
Ik pas me al genoeg aan; het feit dat ik al moet samenleven in dit land met 800.000 moslims vind ik al genoeg aanpassing van mijn kant. En dat ik dan ook nog weet dat ze suikerfeest vieren en dat ze 5 keer per dag bidden is interesse van mijn kant. Ik sta dus al open genoeg. Maar als die islamieten, zoals jij, gaan zeuren dat we toch eigenlijk van het suikerfeest een nationale feestdag moeten maken gaat me dat toch echt te ver.
En NN, Dit paasontbijt is voor daklozen, ongeacht welk geloof ze hebben. Zijn het Islamieten dan mogen ze ook komen. En als ze dat niet bevalt gaan ze maar fijn dakloos worden in Marokko, Turkije of weet ik waar al die ali baba's vandaan komen. Met onze cultuur wordt niet gemarchandeerd; ik wil best wat voor moslims doen, maar wel vanuit christelijk perspectief. Een paasontbijt dus en gaan suikerfeestontbijt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 27-03-2003 @ 22:00:
Ik pas me al genoeg aan; het feit dat ik al moet samenleven in dit land met 800.000 moslims vind ik al genoeg aanpassing van mijn kant. En dat ik dan ook nog weet dat ze suikerfeest vieren en dat ze 5 keer per dag bidden is interesse van mijn kant. Ik sta dus al open genoeg. Maar als die islamieten, zoals jij, gaan zeuren dat we toch eigenlijk van het suikerfeest een nationale feestdag moeten maken gaat me dat toch echt te ver.
En NN, Dit paasontbijt is voor daklozen, ongeacht welk geloof ze hebben. Zijn het Islamieten dan mogen ze ook komen. En als ze dat niet bevalt gaan ze maar fijn dakloos worden in Marokko, Turkije of weet ik waar al die ali baba's vandaan komen. Met onze cultuur wordt niet gemarchandeerd; ik wil best wat voor moslims doen, maar wel vanuit christelijk perspectief. Een paasontbijt dus en gaan suikerfeestontbijt.
Dat getal is wel voor een belangrijk deel door je eigen overheid tot stand gekomen En verder zegt een getal niet veel, wat boeit t nou. (Islam is een behoorlijk groot geloof op deze aardkloot dus...)
En weinig moslims bidden 5x per dag, alleen de ouderen nog. De jongeren vaka zelfs haast nooit meer, alleen tijdens belangrijke feestadgen ofzo. OMG, jij kan echt niet lezen he Waar heb ik in godsnaam gezegd dat het een nationale feestdag ofzo moet worden? whahaha sorry hoor
Kennelijk weet je dus nog niet zoveel als je denkt.

Ali baba's <> kaaskop

En dat laatste is fijn.

o, en als ik je posts lees merk ik dus echt nix van openstaan voor anderen, terwijl je toch rechts bent en voor vrijheid zou moeten zijn Je probeert nu een leuk beeld van jezelf te schetsen, maar daar trap ik niet in, al hoewel die organisatie van dat eten wel goed van je vind.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:38
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 27-03-2003 @ 22:37:
Dat getal is wel voor een belangrijk deel door je eigen overheid tot stand gekomen En verder zegt een getal niet veel, wat boeit t nou. (Islam is een behoorlijk groot geloof op deze aardkloot dus...)
En weinig moslims bidden 5x per dag, alleen de ouderen nog. De jongeren vaka zelfs haast nooit meer, alleen tijdens belangrijke feestadgen ofzo. OMG, jij kan echt niet lezen he Waar heb ik in godsnaam gezegd dat het een nationale feestdag ofzo moet worden? whahaha sorry hoor
Kennelijk weet je dus nog niet zoveel als je denkt.

Ali baba's <> kaaskop

En dat laatste is fijn.
okokok, ik had dat "zoals jij" weg moeten laten, ik kan het gewoon niet laten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 27-03-2003 @ 22:00:
Ik pas me al genoeg aan; het feit dat ik al moet samenleven in dit land met 800.000 moslims vind ik al genoeg aanpassing van mijn kant. En dat ik dan ook nog weet dat ze suikerfeest vieren en dat ze 5 keer per dag bidden is interesse van mijn kant. Ik sta dus al open genoeg.
Goh, door mensen als jij ontstaat er dus zo'n tweedeling in de maatschappij. Respecteer mensen nu eens, dan kunnen beide partijen tevreden zijn. Kernwaarde van de Nederlandse cultuur is tolerantie, dat jij als LPF normen en waardenbewaker dat niet doorhebt is nogal vreemd.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:52
BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-03-2003 @ 22:43:
Goh, door mensen als jij ontstaat er dus zo'n tweedeling in de maatschappij. Respecteer mensen nu eens, dan kunnen beide partijen tevreden zijn. Kernwaarde van de Nederlandse cultuur is tolerantie, dat jij als LPF normen en waardenbewaker dat niet doorhebt is nogal vreemd.
Staat er dan dat ik ze niet respecteer? Maar ik vind wel dat mensen respect moeten verdienen; ik geef ze dat niet zomaar.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 27-03-2003 @ 22:52:
Staat er dan dat ik ze niet respecteer? Maar ik vind wel dat mensen respect moeten verdienen; ik geef ze dat niet zomaar.
Nee, maar meer tolerantie kan geen kwaad. Je generaliseert te veel, je hoeft niet bang te zijn van moslims. Als je ze demoniseert (heerlijke term) gaan ze alleen nog maar minder doen wat jij wilt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 22:00
Verwijderd
Oeps, gaan we toch weer over de islam etc. praten in een topic dat daar niet voor bedoeld was.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 22:05
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-03-2003 @ 22:59:
Nee, maar meer tolerantie kan geen kwaad. Je generaliseert te veel, je hoeft niet bang te zijn van moslims. Als je ze demoniseert (heerlijke term) gaan ze alleen nog maar minder doen wat jij wilt.

Inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten