Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 19:03
oneMen
oneMen is offline
meelopers en mensen die vrienden willen maken zijn twee verschillende dingen.

Bijna iedereen wil wel vrienden hebben, daar is niets negatiefs aan. Iemand die een stelling als dit bedenkt gaat zelf waarschijnlijk onder vage (meeloop) redenen uit of zelfs helemaal niet.

oneens dus.

Waar uitgaan dan wel voor is?
*dansen
*vrienden maken
*drinken
*gezelligheid
*meiden/jongens

Iedereen heeft weer andere beweegredenen om uit te gaan..
Oud 25-04-2003, 00:28
Denise84
Denise84 is offline
Haha, wat een kromme stelling. Meelopers = vrienden willen maken?? Afhankelijk van hun lichaam en vrienden maken? Afhankelijk van hun lichaam en meeloper zijn?

Lekker logische verbanden gebruik je

Laatst gewijzigd op 25-04-2003 om 00:30.
Oud 26-04-2003, 15:51
Tjaslon
Tjaslon is offline
over eerste post: Ik ben het met je stelling eens, maar je argumenten slaan (vind ik) nergens op..

Andere vraag: iedereen loopt mee, wat is het probleem?? (ik zelf zie er wel meerdere maar goed.)
Oud 26-04-2003, 16:24
love duo
love duo is offline
vinden wij niet. uitgaan doe je om je uitteleven en om lol te maken met vrienden. het is gewoon ontspanning.
Oud 26-04-2003, 18:30
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
love duo schreef op 26-04-2003 @ 17:24:
vinden wij niet. uitgaan doe je om je uitteleven en om lol te maken met vrienden. het is gewoon ontspanning.
Een andere vraag zou zijn: waarom heb je lol? Misschien omdat je je sociale banden sterker/uitgebreider maakt? Lol is gewoon een emotie, die op zijn beurt van oorprong, net zoals alle emoties, ook een doel/nut heeft.
Oud 27-04-2003, 11:06
Saartje*
Saartje* is offline
Citaat:
Diovai schreef op 22-03-2003 @ 20:11:
Stelling: Uitgaan is voor meelopers, mensen die vrienden willen maken, koste wat kost. Mensen die moeten scoren, kortom mensen die afhankelijk zijn van hun lichaam. Echte vrienden kun je ook in plaatsen zonder alcohol ontmoeten en bezoeken, plaatsen zonder harde muziek, plaatsen waar je ook om drie uur 's middags heen kunt, bij voorkeur thuis. Uitgaan is volledig overbodig, irritant, vervelend en zelfs verachtelijk. Thuis zitten is beter.

Eens/oneens
Fout...

Uitgaan is voor mensen die even *sociaal* willen doen. Die mensen willen leren kennen en eventueel hun vriendenkring willen vergroten. Hier is toch nix mis aan denk ik? Bij mijn weten is er nx mis aan nieuwe mensen leren kennen...
Uitgaan is voor mensen die even hun dagelijkse sleur achterlaten en zich een avondje willen amuseren

Thuiszitten is een keuze die je zelf maakt.
Oud 27-04-2003, 19:50
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Diovai schreef op 22-03-2003 @ 20:11:
Stelling: Uitgaan is voor meelopers, mensen die vrienden willen maken, koste wat kost. Mensen die moeten scoren, kortom mensen die afhankelijk zijn van hun lichaam. Echte vrienden kun je ook in plaatsen zonder alcohol ontmoeten en bezoeken, plaatsen zonder harde muziek, plaatsen waar je ook om drie uur 's middags heen kunt, bij voorkeur thuis. Uitgaan is volledig overbodig, irritant, vervelend en zelfs verachtelijk. Thuis zitten is beter.

Eens/oneens
Oneens
Als ik uitga, doe ik dat om lekker uit mijn naatje te gaan en een gezellige avond met mijn vrienden te hebben..
Ik bemoei me meestal eigenlijk helemaal niet met mensen die ik niet ken...

PS. Diovai, ben je dik en/of lelijk?
Oud 30-04-2003, 19:03
AGH
AGH is offline
Citaat:
meelman schreef op 05-04-2003 @ 11:53:
Conclusie, uitgaan is dus best wel iets voor macho's, want omdat ik géén macho ben kan ik geen vrienden maken die wel gezellig zijn
Waarom is uitgaan iets voor macho’s?
Of sinds wanneer is dat zo?

Ik ben ook geen macho, althans niet dat ik hoop.
Ik drink, rook, snuif, slik niet en pleeg geen overspel, bovendien loop ik ook niet met mijn seksleven te koop, heb geen tatoeage van een Chinees teken, stem links en ben niet echt groot.
Echter ik ga toch om in een wereldje dat vooral door mensen wordt omschreven als een ontoegankelijke machowereld, waarin alles gaat om statusverheffing door middel van geweld, alcohol en andere ‘mannenzaken’.
Mijn eerste conclusie: Status verkrijg je niet door drank of sex. Daardoor krijg je een naam.
Respect dwing je juist af door te laten zien wat je waard bent als je nuchter bent.

Macho’s maken niet snel vrienden, die maken snel bekenden.
Het uitgaanswereldje wordt getypeerd door mensen die elkaar willen kennen om daar een bepaalde status mee te verwerven. Zo opvallend mogelijk met bepaalde mensen praten, zo breed mogelijk staan, hele avond agressief kijken (vooral niet lachen!) en anderhalf uur over je biertje doen om vooral niet dronken te worden, zodat je misschien voor lul kunt komen te staan. Mijn tweede conclusie: macho’s zijn absoluut niet gezellig en daarmee wil je ook geen vrienden maken.

Als je ‘saaie’ vrienden hebt (ik weet niet of je saai bent als je niet uitgaat) weet ik niet hoe je ze mee moet trekken het uitgaansleventje in. Misschien via een sportvereniging of iets dergelijks.
Maar vrienden maak je in ieder geval niet door macho te zijn, ik denk juist dat je vrienden maakt door niet macho te zijn.
Een macho is zichzelf niet, elke man is een mietje en elk mietje is een man.
Oud 30-04-2003, 19:14
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
rsieswerda schreef op 25-03-2003 @ 19:52:
Uitgaan is gewoon ff uit de dagelijkse sleur komen,
conclusie: uitgaan is voor mensen met een saai kutleven

En ik ben het wel een beetje met de stelling eens, maar dat is vooral omdat de uitgaansgelegenheden hier vooral slechte sfeer proberen te compenseren met een hoog volume, terwijl ik liever met wat vrienden op het gemakje ergens wil zitten praten en wat drinken..

Regels voor berichten