Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Als je zoveel drinkt kun je net zo goed meteen zelfmoord plegen.
Een rare vergelijking. Zeer overdreven.

Citaat:
Overigens geloof ik in reincarnatie en karma, dus dan worden jullie zuiplappen allemaal rijkelijk beloond in je volgende leven, maar niet heus.
Dat is dan een verschil in kijk op het leven. Ik geloof daar totaal niet in, dus dat is iets waar ik me allerminst druk om zal maken.

Citaat:
Volgensmij definieren jullie iemand die zorg voor zichzelf draagt als 'saai', maar dat is dus onzin.
Als dat zo is overgekomen dan is dat niet de bedoeling geweest. Ik bedoelde de opmerking over de geraniums meer als een extreem uiterste, dat was niet persoonlijk bedoeld. Het gaat erom dat je je aan de ene kant in 1 dag letterlijk dood kunt zuipen/drogeren en aan de andere kant je je leven lang druk maken om het minste geringste dat je 'schade' aan zou kunnen brengen. Er zit echter nog een scala aan mogelijkheden tussen. Genieten van de gezellige dingen des levensch en tegelijkertijd verantwoordelijk om gaan met je lichaam.
Theoretisch gezien zal het inderdaad niet gezond zijn, maar 'je zelf verzieken', zoals jij dat noemt, is wel erg overdreven gesteld.

Nouja, het is en blijft een andere kijk op zaken, uiteindelijk is het natuurlijk ieders' eigen keuze.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 14:21
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Faery schreef op 31-03-2003 @ 07:40:
Dit klopt niet. Jouw gevoel is niet hetzelfde als andermans gevoel. Waarom is dat van jou zo goed?

Daarnaast heeft niet iedereen de behoefte om gezond te leven. Als ik niet zou blowen of drinken maakte ik m'n lichaam nog wel kapot met sloten koffie, slaaptekorten en pijnstillers. Jammer dan, ik vind 't goed zo.
Dat klopt wel en daar heb ik een heel goed voorbeeld van:
Ik ben jarenlang dol op zoet en snoep geweest, bij vlagen kon ik mezelf vrijwel verslaafd noemen (geestelijk dan). Toen de gevolgen kwamen, ben ik radicaal gestopt. Na een hele tijd proefde ik het weer als iets zoet was, en besefte ik hoe stom het was om zoveel te snoepen. Op het moment zelf moest ik een heleboel snoep eten voordat ik het echt teveel vond, nu zijn mijn zintuigen weer 'terug' en proef ik hoe zoet iets eigenlijk is.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:31
Faery
Faery is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 31-03-2003 @ 15:21:
Dat klopt wel en daar heb ik een heel goed voorbeeld van:
Ik ben jarenlang dol op zoet en snoep geweest, bij vlagen kon ik mezelf vrijwel verslaafd noemen (geestelijk dan). Toen de gevolgen kwamen, ben ik radicaal gestopt. Na een hele tijd proefde ik het weer als iets zoet was, en besefte ik hoe stom het was om zoveel te snoepen. Op het moment zelf moest ik een heleboel snoep eten voordat ik het echt teveel vond, nu zijn mijn zintuigen weer 'terug' en proef ik hoe zoet iets eigenlijk is.
En via deze gedachtenkronkel beredeneerde je dat drugsgebruikers de volledige werkelijkheid niet meer kunnen 'zien', en jij, als geheelonthouder zijnde, kan dat wel? Jij bekijkt alles objectief?

Riiiiight. .
Oud 31-03-2003, 15:05
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Faery schreef op 31-03-2003 @ 15:31:
En via deze gedachtenkronkel beredeneerde je dat drugsgebruikers de volledige werkelijkheid niet meer kunnen 'zien', en jij, als geheelonthouder zijnde, kan dat wel? Jij bekijkt alles objectief?

Riiiiight. .
Ik vind het inderdaad een bijzonder kromme redenatie... nou ja, ik heb 't in ieder geval geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 19:00
kochanastrona
kochanastrona is offline
Weet je wat lekker is? wodka en veel ook. Probeer eens grasovka of wyborowa, verkrijgbaar bij Gall&Gall.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:19
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Faery schreef op 31-03-2003 @ 15:31:

Riiiiight. .
Neej, niet alles, maar een helehoop wel
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 23:07
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
18 jaar gemiddeld 2 liter sterke drank per jaar....
Zo om het half jaar 1 keer om helemaal van de wereld te raken
Oud 02-04-2003, 15:54
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
"I know I'm drinking myself to a slow death, but then I'm in no hurry."
Robert Benchley.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 17:04
kochanastrona
kochanastrona is offline
Iedereen weet wie Picasso is neem ik aan?

"The three most astonishing things in the past half-century have been the blues, cubism and Polish vodka..."

- Pablo Picasso

Nu mag je verder lullen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:02
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
als we het over die boeg gaan gooien; ik hecht weinig waarde aan de mening van een schilder...

wat denk je hier van

"He was a wise man who invented beer."
Plato.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten