Advertentie | |
|
![]() |
|
tuurlijk zullen de mensen (homo sapiens) een keer uitsterven. dan zijn we geevolueerd in een nog beter ras. wanneer dit gebeurt weet niemand, maar wel staat vast dat het gebeurd. wetenschappers hebben er zelfs al een naam voor bedacht (homo superior of zoiets)
|
ik denk dat je niet kan zeggen of de mensheid vergaat of niet...
als er op korte termijn iets gebeurd, zoals een virus of een komeet is de mens nog niet machtig genoeg om het ge vaar tegen te houden... Als die komeet over 150 jaar komt, is die technologie echt wel zo veel verbetert dat de kans groot is dat we die komeet dan tegen kunnen houden.. (hoeveel vooruitgang is er de afgelopen 150 jaar wel niet geweest?) punt 1 is dus dat we op een gegeven moment door technologie gevaarlijke externe factoren kunnen tegenhouden die het voortbestaan van de mens bedreigt... nu maar hopen dat de rampen geduld genoeg hebben om op dat moment te wachten ![]() verder is de mensheid en de wereld een "systeem". Dit systeem zoekt altijd naar balans... als er een te grote overbevolking is resulteert dit in bijvoorbeedl voedselnood of virussen, die het aantal mensen zullen laten afnemen tot een voor de natuur acceptabel niveau... ( het is namelijk niet echt waarschijnlijk dat een virus ALLE mensen zal pakken, dat komt omdat er een hoge diversiteit is onder de mensen en waarschijnlijk mensen overblijven die niet door de ziekte gepakt kunnen worden) Je hebt echter in zo'n systeem ook een point of no return... Als we daarin zitten zijn we lichtelijk genaaid... dan kan het systeem zichzelf niet meer in balans brengen en ga je in een spiraal naar beneden (of de wetenschap/technologie kan het systeem weer in balans brengen) Punt 2: zolang we nog niet over het point of no return heen zijn, dan loopt het voorstaan van de mens minder gevaar (je hebt natuurlijk ook nog bv atoomoorlogen die hier weinig mee te maken hebben), er is een hoge diversiteit dus de kans is groot dat iemand het overleeft... verder denk ik dat de technologie ons op een gegeven moment zal toestaan om naar andere planeten te gaan... (zoals al eerder gezegd in de topic) Dan is de kans dat de mensheid uitsterft ontzettend klein, want op een gegeven moment zullen de mensen die op zo'n nieuwe planeet zitten, zich ook verder gaan verspreiden.. (de mens evolueert wel, maar van oorsprong zijn we hetzelfde en nooit uitgestorven) Ik denk dat factor tijd beslissend is, op een gegeven moment staat onze technologie ons toe om die komeet tegen te houden, of om een oplossing te geven voor dat gat in de ozonlaag.. maar dan moet dat wel snel genoeg zijn... ik maak me niet druk over het tekort aan fossiele brandstoffen, er zijn namelijk al genoeg alternatieven maar de industriele multinationals (zoals shell) proberen die ontwikkeling tegen te houden omdat ze meer profijt hebben bij de fossiele brandstoffen... (maar er zijn bijvoorbeeld al auto's die op waterstof lopen enzo dus als de nood hoog is komen de alternatieven te voorschijn) later misschien meer.. het bericht wordt een beetje groot ![]()
|
nou ja ; ik denk inderdaad toch uiteindelijk wel door zo'n great Disaster zoals het imploderen van de zon ( 6 miljard jaar van nu) of komeetinslag(2060) of zwarte gaten . Maar misschien komt het niet eens zover , want zo lang men weet is er maar (in totaal ) in dag zonder oorlog geweest op aarde (!) : dus ik denk wel dat het zo misschien komt
|
![]() |
Ik ben er vrijwel van overtuigd dat de mens niet uit zal sterven, dit niet alleen door de steeds evoluerende technologie, maar ook door een andere, spirituele invloed. Noem het God, noem het Allah, wat je wilt, maar voor mij bestaat er iets als een hogere macht, en ik denk niet dat die van plan is om de mensheid in de nabije toekomst te laten uitsterven.
Ik denk bijvoorbeeld aan het leven zelf. Wat gebeurt er als we dood gaan? Reincarnatie? Zo niet, dan zou het uberhaupt helemaal niks uitmaken als de wereld vergaat; ik ben er dan toch niet meer. Als we het op reincarnatie gooien (of de hemel) dan zou er dus een hogere macht in het spel moeten zijn die het hele zaakje coordineert. Diezelfde hogere macht die waarschijnlijk het beste met de mensheid voorheeft, en deze niet zou willen laten vergaan. Er wordt hier vaak gezegd dat de mensheid een ras is dat gedoemd is om zichzelf te vernietigen. Ik denk niet dat dit het geval is. Ik denk dat de mensheid een ras is dat fouten maakt, maar daaruit wijze lessen kan trekken voor de toekomst. Neem nou het broeikaseffect. Waarschijnlijk zullen we ooit andere planeten gaan kolonizeren, en dan kun je er zeker van zijn dat we nooit die fout een tweede keer maken.... De zon zal ooit uitdoven, dat is een feit. Maar ook is bekend dat dit nog zeer lang zal duren en dat we dus lang genoeg de tijd hebben om ons uit te breiden naar andere zonnenstelsels. |
![]() |
||
Citaat:
Poeh intellectueel ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mij kan het niet schelen, al sterven we morgen door een of ander iets uit. Wat maakt het uit? Al die gedachten van de mens zijn dan weg, en niemand zal er naar omkijken.
Je kunt op zoveel manieren naar dit soort dingen kijken. Dit soort discussies berusten altijd op meningen die je zelf hebt gevormd door dingen die je hebt meegemaakt, gelezen en hebt ervaren. Niemand is uiteindelijk zeker zijn over wat er gebeurt, nadat alle mensen zullen zijn gestorven. (Fantaseren kan wel natuurlijk) Damn wat krijg je van dit soort topics een moedeloos gevoel zeg, bah! Eigenlijk heb ik er helemaal geen zin om zo mee bezig te zijn... ![]() Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 23:24. |
![]() |
|
Kopie van verhaal dat ik gepost heb op lifestyle:
In mijn beleveningswereld zie ik 3 toekomsten... 1ste: Aarde is in zijn geheel een continent dat geregeerd wordt door een aantal presidenten, die het volk dienen op eerlijke wijze, niet 1 persoon heeft de macht. Honger, armoede en oorlog kennen we niet meer, want de mensen van de aarde zijn 1 volk. 2de: We vernietigen onszelf met ons koppige, kortzichtige gedrag. De drang voor het alleenrecht op overleven... Machtszuchtige mensen die op corrupte wijze aan de macht komen, mensen die over lijken gaan. Ondergang door de mensheid zelve... 3de: Ziektes zorgen ervoor dat we niet meer kunnen voortplanten, ziektes zorgen ervoor dat we vroegtijdig zullen sterven. Zonder samenwerking zal er geen geneesmiddel gevonden kunnen worden... (zie hoeveel mensen er AIDS hebben en met hoeveel het aantal zeropositieve stijgt) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Een imploderende zon, een botsing met een ander zonnestelsel (najah onze gehele melkweg komt in botsing met een andere, knappe mensen die ver genoeg kunnen komen om dat te overleven), een virus, een zwart gat (najah erg veel zwarte gaten), een komeet, een oorlog (nu zijn er al genoeg atoombommen om het onszelf erg vervelend te maken) etc cetera, de vraag is niet: of, het is wanneer en hoe. (oe, wat een cliché)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De Wetenschap gaat met zulke grote sprongen vooruit dat ik niet denk dat de mens uit zal sterven. De aarde wel. Die zal vast wel een keer geraakt worden door een of andere meteor ofzo. Maar ik denk tegen die tijd dat de mens al in staat is om een habitat te creeren op andere planeten. Het hoeft trouwens niet eens door een inslag te komen, de mens sloopt de aarde ook eigenhandig. Als straks alle natuurlijke energiebronnen enzo op zijn gaan ze toch weer op zoek naar nieuwe energiebronnen. De wil om te overleven is te groot bij mensen om zich uit het veld te laten slaan door een virus of een oorlog. Behalve als ze van die psychopaten aan de macht brengen zoals Bush. Maarja, rare dingen die eigenlijk niet horen te kunnen gebeuren toch.
Dus conclusie: mensheid sterft niet uit en bush moeten ze in een cel doen met 5 homofiele chimpansees. Ik dank u voor uw aandacht |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Grote Niets akumabito | 9 | 04-09-2005 17:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Abortus; ja of nee? Verwijderd | 196 | 30-01-2004 18:42 |