Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nee flauwekul.
Eerst hebben we al het nuttigheidsprincipe. Het is geenszins nuttig om mensen die toch niet ver moeten reizen, voor minder geld te laten reizen. Flauwekul gewoon. Dan hebben we het sociaal-economisch principe. Door verhoging van het aantal OV's krijgen wij een grotere uitgave in de collectieve sector, die leidt tot enerzijds verhoging van de belastingen en een recessie van de economie of tot anderzijds bezuiningen op ander gebied, bijvoorbeeld de gezondheidszorg of het onderwijs zelf. Het is enkel negatief voor de mensen zelf. Bovendien bij besteding van geld aan de NS, kunnen de NS de kwaliteit van het vervoer verbeteren en zal de economie in een opwaartse spiraal terechtkomen door de extra bestedingen, waar iedereen weer voordeel van heeft. Geen goed idee. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Je vergeet een derde 'optie': verhoging van de staatsschuld. Citaat:
Of denk je dat de NS geen geld krijgt ofzo? De overheid sluit een contract met de NS hoor..
|
Niet van MIJN belastinggeld!
Klinkt leuk hoor, maar je realiseert je niet dat als jij lekker vrij kan reizen (ook al heb je dat absoluut niet nodig), anderen voor de kosten opdraaien. Maar ach, wat kan jou dat schelen? Dat geld is veel beter te besteden aan de gezondheidszorg en het onderwijs. Niet aan 6-VWO'ers die bijna allemaal binnen een halfuur fietsen van hun school wonen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Oh, ja ik wist niet precies hoe het zat met de OVs...maar ik denk dat ik het nu begin te begrijpen, dan heb je gelijk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En de meeste middelbare scholen zijn nooit echt ver weg van je huis. Als het nou echt zover is en het is bijna niet te fietsen dan zou ik het lullig voor je vinden. Maar als je nou een uurtje moet fietsen en je loopt te zeuren om een OV...doei
|
![]() |
|
|