Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat gierigheid afhangt van de persoon, niet van diens vermogen. Iemand die veel geld heeft geeft niet per definitie minder weg dan iemand die weinig geld heeft. De meeste mensen die ik ken die beneden modaal verdienen, zijn juist hartstikke krenterig, draaien elke euro vijf keer om, terwijl mijn ouders juist hartstikke vrijgeving zijn - ettelijke donaties, donateurschappen, schenkingen, ik geef zelf regelmatig geld aan daklozen
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ligt er aan hoe je het bekijkt natuurlijk. Stel dat een rijk iemand 100 euro heeft op zijn bankrekening, en een mindergestelde 10. Dan is 1 euro voor de rijkere om weg te geven niet zo veel, maar voor de mindergestelde persoon is dat in verhouding veel meer geld.. kan je zelf ook wel nagaan natuurlijk. Hoeveel men kwijt wil ligt ook aan de persoon zelf, maar voor mij hoeft een rijke niet tien euro te geven omdat ie toevallig over meer geld bezit.
![]() Uitspraken als 'hoe rijker je wordt, hoe minder je weggeeft' is onzin en m.i te generaliserend..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Liefde & Relatie |
Eerste stap Verwijderd | 25 | 30-03-2003 21:22 | |
Liefde & Relatie |
Help, wat moet k doen :S Freaked Reality | 49 | 11-04-2002 18:07 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 |