Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 19:58
ESCO
ESCO is offline
Bikinie-meisje
17V - Lid

gepost op 20-06-2002 @ 10:57

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
rockyj schreef:
wat maak je je druk over 5 euro, misschien heb je hem wel echt geholpen.

het gaat mij niet om het geld; het gaat me er om dat ze verhaaltje niet waar was

Joh die verhalen kloppen nooit,maar met junkies kan je echt lachen als ze met een verhaal komen duurt meestal 5 minuten lang, klopt helemaal niks van over dat ze t huis uit gegooid zijn van een vriend en nou naar z'n zus toe moet in amsterdam want daar kan die weer een nacht overnachten.

Bij mij is t hoe langer t verhaal hoe meer je kan lachen, krijg nog wat terug voor je geld.
Oud 20-06-2002, 21:22
Joostje
Joostje is offline
prob is

als je dakloos bent krijg je geen baan
als je werkeloos bent krijg je geen geld
als je geldloos bent krijg je geen onderdak
je krijgt pas na een paar maanden soort van daklozenuitkering vd staat

prob2 is

hele hoop zwerver skopen alleen bier enz enz en ze shoppen ook nog es bij de AH -> duur.

dilemma
Oud 24-06-2002, 13:31
Joanie
Joanie is offline
Toch is zwerven een makkelijk verdient baantje... Net zoiets als hoer, als je het maar goed doet...
Oud 24-06-2002, 13:35
beuk
beuk is offline
Citaat:
Joostje schreef:
prob is

als je werkeloos bent krijg je geen geld
uitkering

Citaat:
hele hoop zwerver skopen alleen bier enz enz en ze shoppen ook nog es bij de AH -> duur.

dilemma
En daar moet ik medelijden mee hebben? Ze zoeken het maar uit.
Oud 24-06-2002, 14:03
fruitmand
fruitmand is offline
doe ik ook altijd
kan nooit voorbij een zwerfer lopen zonder ze iets te geven
en hier is dat een GROOT probleem omdat 5% van de mensen hier in parijs zwerfers zijn
Oud 24-06-2002, 15:14
Verwijderd
ben n keer bedreigd door n zwerver omdat we (ik+vriend) niet genoeg geld gaven, klootzak, sindsdien negeer ik zwervers..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:03
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ben je echt zo naief of lijkt het alleen maar zo?
Ik ben niet naief, ik heb alleen een uitgesproken mening over dit onderwerp.
Ik liep langs R'dam CS. Dan zitten er 10 zwervers op de bankjes te bedelen, en de rest van de dag te zitten. Terwijl er tegenover die bankjes andere mannen in een oranje hesje (dat waren duidelijk ook daklozen) hard werken om de plantsoenen te fatsoeneren. Die verdienen zelf wat geld door te werken. Daar heb ik veel meer respect voor dan de mensen die geen huis hebben en alleen geld vragen van andere mensen, die daar voor gewerkt hebben. Ik ben eerder geneigd geld te geven aan zo'n plantsoenmedewerker (want die zal het ook absoluut niet breed hebben) dan aan iemand die met een stapeltje kranten in zijn hand staat.
Natuurlijk is de lichamelijke en geestelijke conditie van veel van die mensen zo slecht dat ze geen normaal werk kunnen doen, dat hoef je me niet te vertellen. Ik vind het alleen raar dat het lijkt alsof deze mensen de hele dag niets doen, en niet eens proberen iets van hun leven te maken, iets te doen, proberen een klein kamertje te vinden. Er ZIJN zat instanties die je kunnen helpen. Natuurlijk krijg je dan geen schone kamer van 40 vierkante meter, maar je kunt er in ieder geval heen.
Iedereen in Nederland heeft recht op werk en een dak boven zijn hoofd. Deze uitspraak is eerder al geroloogd, maar het is één van je rechten. Ga er dus achteraan, denk ik dan, en probeer jezelf te veranderen, met de hulp van mensen die je willen helpen.
Als je dat naief vindt, mag je dat best van mij vinden. Ik heb er gewoon een andere kijk op dan veel mensen, die die mensen zielig vinden en aan elke zwerver een euro geven om ze te helpen. Zo help je ze niet hoor, de euro is op en de zwerver is weer blut. Als je echt iets wilt doen, ga dan vrijwilligerswerk doen o.i.d.
Reageren

Regels voor berichten