Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik liep langs R'dam CS. Dan zitten er 10 zwervers op de bankjes te bedelen, en de rest van de dag te zitten. Terwijl er tegenover die bankjes andere mannen in een oranje hesje (dat waren duidelijk ook daklozen) hard werken om de plantsoenen te fatsoeneren. Die verdienen zelf wat geld door te werken. Daar heb ik veel meer respect voor dan de mensen die geen huis hebben en alleen geld vragen van andere mensen, die daar voor gewerkt hebben. Ik ben eerder geneigd geld te geven aan zo'n plantsoenmedewerker (want die zal het ook absoluut niet breed hebben) dan aan iemand die met een stapeltje kranten in zijn hand staat. Natuurlijk is de lichamelijke en geestelijke conditie van veel van die mensen zo slecht dat ze geen normaal werk kunnen doen, dat hoef je me niet te vertellen. Ik vind het alleen raar dat het lijkt alsof deze mensen de hele dag niets doen, en niet eens proberen iets van hun leven te maken, iets te doen, proberen een klein kamertje te vinden. Er ZIJN zat instanties die je kunnen helpen. Natuurlijk krijg je dan geen schone kamer van 40 vierkante meter, maar je kunt er in ieder geval heen. Iedereen in Nederland heeft recht op werk en een dak boven zijn hoofd. Deze uitspraak is eerder al geroloogd, maar het is één van je rechten. Ga er dus achteraan, denk ik dan, en probeer jezelf te veranderen, met de hulp van mensen die je willen helpen. Als je dat naief vindt, mag je dat best van mij vinden. Ik heb er gewoon een andere kijk op dan veel mensen, die die mensen zielig vinden en aan elke zwerver een euro geven om ze te helpen. Zo help je ze niet hoor, de euro is op en de zwerver is weer blut. Als je echt iets wilt doen, ga dan vrijwilligerswerk doen o.i.d.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Quis gaat naar een fessaaival! #1459 Noedelhap | 500 | 15-07-2011 14:50 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #70 Verwijderd | 500 | 29-06-2010 13:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
Psychologie |
Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen..... HelpMePlease | 12 | 07-10-2002 17:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #5! Snufje | 200 | 23-09-2002 20:59 |