Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2002, 14:16
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Er bestaat zoiets als burgerarrest...
Iedere burger mag iemand aanhouden, mits daarbij geen geweld wordt gebruikt.
En jij ging er geen geweld bij gebruiken zei je? Waarom leg je de link tussen arrestatie en judo dan? En ik zei in mijn vorige post ook dat je niks mag doen....
Oud 11-08-2002, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

Proportioneel geweld

Iemand opsluiten in een kantoortje vanwege diefstal van een twee uiro kostende lipstick is duidelijk niet proportioneel...wederrechtelijke vrijheidsberoving

Maar iemand die een ander mishandelde, in een houdgreep nemen, mag...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:09
`CrazY G
`CrazY G is offline
Citaat:
nare man schreef:

Iemand opsluiten in een kantoortje vanwege diefstal van een twee uiro kostende lipstick is duidelijk niet proportioneel...wederrechtelijke vrijheidsberoving

wat een specifiek voorbeeld. Zeker eigen ervaring??? hahaha
Oud 11-08-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

en jij dacht dat inbrekend tuig daarop let?

ze lachen je vierkant uit man

Citaat:
nare man schreef:

En terecht. Je hoort niet te rijden zonder rijbewijs. Niks 'oefenen met vriendje'. Daar heb je rijscholen voor.
niet iedereen kan veel rijlessen betalen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
niet iedereen kan veel rijlessen betalen.
Het zal toch ooit moeten. Ook al kun je op je veertiende perfect rijden, dan nog zul je een door het Centraal Bureau Rijvaardigsheidsbewijzen afgegeven rijbewijs moeten bezitten. Zo niet, mag je niet rijden. Dat is nu eenmaal de wet, en waarom de wet zo is hoef ik hier (hopelijk) niet uit te leggen. Je bent dus minstens de kosten van het aanvragen en afleggen van dat examen kwijt. En eerlijk gezegd denk ik dat er geen rijschool zal zijn die mensen examen laat afleggen bij hen zonder ze ooit één les te hebben gegeven.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:44
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
don't_fade schreef:
en Marcade met stelen mag ook niet bedoel ik meer dat je sommige dingen gewoon maar moet doen ik bedoel je leeft maar een keer. en daarin moet je soms risico's lopen en geen moreel gezeik hierover.
Andere mensen leven ook maar een keer; totdat ze geschept worden door een ongeduldig 17jarig meisje die les krijgt van haar papa, en papa geen tweede rempedaal had toen het nodig was.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Het zal toch ooit moeten. Ook al kun je op je veertiende perfect rijden, dan nog zul je een door het Centraal Bureau Rijvaardigsheidsbewijzen afgegeven rijbewijs moeten bezitten. Zo niet, mag je niet rijden. Dat is nu eenmaal de wet, en waarom de wet zo is hoef ik hier (hopelijk) niet uit te leggen. Je bent dus minstens de kosten van het aanvragen en afleggen van dat examen kwijt. En eerlijk gezegd denk ik dat er geen rijschool zal zijn die mensen examen laat afleggen bij hen zonder ze ooit één les te hebben gegeven.
mjah, maar ik doel dus op de mensen die rijen bij rijschool ÉN bij pa (hint, hint)...

net ff op zo een verlaten landsweggetje gereden, nou moet ik vrijdag al afrijden dus het is meer ff routine kweken
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
@pie schreef:

maar ok, toen ik zowat klemzat tussen bomen in de berm en een maïsmachine was ik blij dat er nog een instructeur naast me zat, dat ik dat dus had geleerd..
We hadden het over rondkachelen over een parkeerterrein. Dat is dus met een vaartje van 30km/u op een breede weg zonder bomen en maiskneuzers rondrijden. Is IMHO nauwelijks levensgevaarlijk te noemen.

Dit is IMHO ook kompleet wat anders dan joyriden. Je moet met 30km/u wel heel erg je best doen om iemand een been te breken.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Er komt niemand 's avonds mijn huis binnen, dat is punt één.
Punt twee is dat hij je waarschijnlijk eerst leksteekt. 3 jaar judo is leuk, maar het tegen een mes op te nemen is levensgevaarlijk, om het nog maar niet te hebben over een vuurwapen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou...ik geloof er niet zoveel van dat je keurig 50 reed en niet slingerde. Je wordt heus niet 'zomaar' aan de kant gezet en naar je rijbewijs gevraagd als je gewoon normaal rijdt.
Jawel. Aangezien mensen over het algemeen harder dan 50 rijden, is een jong iemand die zich perfect aan de maximumsnelheid houdt verdacht. Agenten weten precies waar ze makkelijk een dergelijk peebeetje kunnen scoren.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Of het nou dertig of driehonderd euro is; je betaalt het maar. Er rijden al genoeg onbekwame klootzakken rond op de weg.
Yup. Maar die hebben meestal WEL hun rijbewijs. Het hebben van dit roze papiertje zegt namelijk erg weinig over de mentaliteit van de bestuurder.

De wetgeving is op een aantal punten IMHO gewoon krom. Half-blinde bejaarden mogen met 40km/u over een bochtige 80km weg kachelen, maar je mag je kind niet op een verlaten weg les geven.

In noorwegen mag iedereen die 18 is en een rijbewijs heeft, lesgeven aan een iemand van boven de 18. Ik zie niet waarom er in nl. dan zo streng opgetreden moet worden tegen dergelijke 'overtredingen'.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 08:36
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Havock schreef:

ik heb 3 jaar judo, 5 jaar jiu jitsu en heel wat lessen Militaire ZelfVerdediging achter de rug.

[/i]
ik ken 27 vechtsporten!

bij naam

wat wil je doen als die kill 'n pipa of knife bij zich draagt? meeste inbrekrs gaan juist, omdat er gasten zoals jij rondlopen niet onbewapend op pad....

dan ga jij leggen beven samen met unex *niet persoonlijk bedoeld ofzo*
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 08:38
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Of het nou dertig of driehonderd euro is; je betaalt het maar. Er rijden al genoeg onbekwame klootzakken rond op de weg.
ik rijd al brommers sins me 15e en ik moet zeggen, hoe langer ik me snertificaat heb, hoe minder verantwoord ik ben gaan rijden...

juist dat extra risico tijdens 't rijden omdat je je papieren niet heb maakt je bewust van 't feit dat 't zeer fout kan gaan, dus rijd je voorzichtiger.

face it, nu ben ik verzekerd, ofwel bij 'n crash ik stuk (onkruid vergaat niet) en scoot stuk, rest word gedekt, zowel schade aan de andere kant, als mijn ziekenhuiskosten (als de ander fout was boeit 't niet, of je mag rijden of niet, de andere kant moet dokken)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 08:43
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
nare man schreef:

En eerlijk gezegd denk ik dat er geen rijschool zal zijn die mensen examen laat afleggen bij hen zonder ze ooit één les te hebben gegeven.
examen kun (moet?) je direct bij 't cbr doen, die boeit 't dan niet of je nou wel of geenm rijlessen heb gehad, rijd je goed dan slaag je
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 08:47
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Jawel. Aangezien mensen over het algemeen harder dan 50 rijden, is een jong iemand die zich perfect aan de maximumsnelheid houdt verdacht. Agenten weten precies waar ze makkelijk een dergelijk peebeetje kunnen scoren.
agree.....

me scoot is mooi gespoten, en ziet der beswel snel uit, als ik met me scoot 35 rijd (hij loopt ff niet harder) is't ten eerste doodeng, je moet op de weg, iedereen rijd daar 50+, en ten 2e is't verdacht, ofwel 9 van de 10 wouten die langssjeezen gooien hin bak voor me en komen met de lichtkrant vragen of ik wil stoppen

toen ik nog "braaf" 85 kon, en relaxt met 55 = 65 met 't verkeer meereed werd ik veel minder vaak aan de kant gezet

aan 't weggedrag kunnen agenten heel snel zien of iemand ervaren is in't verkeer, en iemand die ze als onervaren beschouwen heeft potentieel geen rijpapieren, dus checken ze je
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 08:50
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Yup. Maar die hebben meestal WEL hun rijbewijs. Het hebben van dit roze papiertje zegt namelijk erg weinig over de mentaliteit van de bestuurder.

-> zie m'n post beginnende met "ik rijd al scoot zins me 15e"

De wetgeving is op een aantal punten IMHO gewoon krom. Half-blinde bejaarden mogen met 40km/u over een bochtige 80km weg kachelen,
-> op 80 km wegen is de minimumsnelheid verhoogd naar 50 km/uur om bromfietsen te weren en te kunnen bestraffen bij gebruik, ideem voor 70 km wegen, op de snelweg moet je minimaal 65 rijden.

maar je mag je kind niet op een verlaten weg les geven.
-> da's idd. minder risico

In noorwegen mag iedereen die 18 is en een rijbewijs heeft, lesgeven aan een iemand van boven de 18. Ik zie niet waarom er in nl. dan zo streng opgetreden moet worden tegen dergelijke 'overtredingen'.
omdat ze weten dat 't gebeurt en in NL draait 't niet om de mensen prettig maken, 't draait om geld verdienen aan je inwoners...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 09:35
Verwijderd
Unexplained, nog ff over die bestraffing voor rijden zonder rijbewijs. Niet dat ik je niet geloof, integendeel, maar waar heb je die bestraffing opgezocht? Heb je een URL?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 11:01
Roos
Roos is offline
Citaat:
don't_fade schreef:
zoals ik het opgezocht heb kom ik niet hoger dan een boete van 144 euro en dat is dan voor het rijlesgeven zonder certificaat(particulier). dit heb ik van de boetebase van de site van het OM en daar kan ik niets bij vinden van voorkomen voor de rechter.
Ja, die straf krijgt de vriend, maar dat meisje krijgt natuurlijk ook een geldboete omdat ze zonder rijbewijs reed.
Oud 12-08-2002, 16:02
Souris
Souris is offline
das dom.
ben blij dat ik je niet tegenkwam.
industrieweg is dan wel rustig maar toch..
een ongeluk zit in een klein hoekje...
Oud 12-08-2002, 16:04
Souris
Souris is offline
Citaat:
Snaak schreef:

examen kun (moet?) je direct bij 't cbr doen, die boeit 't dan niet of je nou wel of geenm rijlessen heb gehad, rijd je goed dan slaag je
neej je moet ook ervaring hebben en natuurlijk inzicht.
en vergeet je theorie niet
Oud 12-08-2002, 16:19
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
crazyellow schreef:

neej je moet ook ervaring hebben en natuurlijk inzicht.
en vergeet je theorie niet
theorie-examen MOET welo direct bij cbr, da's iets wat ik zo goed als zeker weet
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Snaak schreef:

ik ken 27 vechtsporten!

bij naam

wat wil je doen als die kill 'n pipa of knife bij zich draagt? meeste inbrekrs gaan juist, omdat er gasten zoals jij rondlopen niet onbewapend op pad....

dan ga jij leggen beven samen met unex *niet persoonlijk bedoeld ofzo*
mag-lite heeft lichtbundel die je in het donker een paar minuten nachtblindheid kan veroorzaken... en als je em goed concentreert loopt ie de rest van de dag met koppijn rond.

en ik kan em altijd nog gooien, bovendien is mijn mag-lite wat langer als die mesjes die zij hebben (ml=40 cm lang)

en ik heb een assault vest liggen.

das genoeg voor de proppeschietertjes die zij hebben.

on topic

en wat vinden jullie van extra rijden als je al met rijles bezig bent om de handling en routine er beter in te krijgen?

want ik moet 9 september in dienst dus MOET hem nu halen, en dan heb ik schijt aan of iets wel of neit mag
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 10:51
Main
Main is offline
tja.........da risico loop je als je gaat rijden zonder rijbewijs
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 09:24
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ik heb tot nu toe duizenden guldens uitgegeven aan dat rijbewijs en ik heb het nog steeds niet. Ik kan supergoed rijden, ik bekijk alle spiegeltjes, en ik begrijp werkelijk niet waaarom ze mij dat rijbewijs de vorige keer dat ik opging niet hebben gegeven.

MAg ik dan af en toe toch ff een rondje rijden in de auto van mijn vader i.p.v. maar weer 80 piek neer te leggen voor een les terwijl ik alles al weet.

Stelletje gekke moraalridders! Ga werken voor je eigen rijbewijs, hoe ga je dat betalen?
Oud 18-08-2002, 15:57
magic feelings
magic feelings is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
144 Euro plus dat je moet voorkomen bij het O.M.

Je zult binnenkort een brief krijgen met de mededeling dat jij en/of je ouders moeten voorkomen bij het kantongerecht.

De rechter zal dan je verdere straf bepalen. Waarschijnlijk zal dit iets van 2 jaar rijontzegging zijn, wat betekent dat je twee jaar lang je rijbewijs niet kunt halen of lessen mag nemen.

Ohja, je vriend krijgt misschien een bekeuring voor rijles geven zonder bevoegdheid. Dit kost hem 310 Euro. Dit is bovenop de boete die jij krijgt!!

Edit: even opgezocht
Overigens mag je wel op eigen terein rijden (dus van jezelf/je oudeers of van die vriend van je) maarja, gepakt is gepakt, sterke ermee
Oud 18-08-2002, 16:13
WijfMan
WijfMan is offline
eigen schuld dikke bult
Oud 19-08-2002, 17:39
Verwijderd
...het stomste wat je kan doen......als jij iemand een rolstoel had ingereden had je de rest van je leven kunnen betalen, omdat je niet verzekerd bent......die boete is volkomen terecht
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 12:16
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
Bor schreef:

jong geleerd is oud gedaan
tenzij je het verkeerd aanleert, ben je straks weer langer bezig met de juiste manier van autorijden aan te leren.
Oud 20-08-2002, 13:05
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Havock schreef:

daarom rij je dan ook op verlaten landweggetjes
waar de politie naturlijk ook rijd...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 13:19
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Chimera schreef:

We hadden het over rondkachelen over een parkeerterrein. Dat is dus met een vaartje van 30km/u op een breede weg zonder bomen en maiskneuzers rondrijden. Is IMHO nauwelijks levensgevaarlijk te noemen.

Dit is IMHO ook kompleet wat anders dan joyriden. Je moet met 30km/u wel heel erg je best doen om iemand een been te breken.
GTA3 liefhebber?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:16
paul's herberg
paul's herberg is offline
Ik vind dat het mag! om te oefenen ik heb ook flink geoefend met mijn vader + mijn broer!
als het maar netjes gaat niet te snel enz en een beetje verlaten terreintjes opzoeken.

In belgie mag dit ook lessen met je vader ernaast die auto's zijn gewone standaard auto's dus geen dubbele pedalen enz.

Mijn vriendin is ook bijna 18 en die kan ook al behoorlijk goed schakkelen en sturen gaat ook steeds beter straks het kijken enzo nog !! ik denk dat ik ook maar een rijschool ga beginnen!!

en als je je rijbewijs nog niet hebt kunnen ze hem ook niet afpakken!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:47
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
paul's herberg schreef:

en als je je rijbewijs nog niet hebt kunnen ze hem ook niet afpakken!
ze kunnen wel je rijbevoegdheid opzeggen....dat betekend niet lessen en niet rijden.

en de boetes die erop zitten zijn ook niet al te laag!
Oud 20-08-2002, 18:48
DaDude
DaDude is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Dat is niet lullig, dat is haar eigen schuld.

Levensgevaarlijk en volledig onverantwoord om zonder rijbewijs zomaar in een auto te gaan rijden.

maar goed dat jij je aan de regels houd
Reageren

Regels voor berichten