Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Roken, ook al zo'n zwakte...maar goed even ervan uitgaand dat je er rond je pubertijd zo nodig aan moest beginnen (God weet waarom???), waarom niet onderhand eens kappen? Een kwestie van weggooien en niet meer aanschaffen en je vooral niet aanstellen.
Ga dan tenminste met z'n allen in een glazenbol zitten...
|||
Citaat:
![]() De rokerscabine's zijn al enorm ingekrompen en zijn bijna altijd hermetisch afgesloten van de rest van de trein. Maar ok, als roken in de trein wordt verboden kan ik er wel meeleven. Daar gaat de wereld nietvan ten onder. Echter het niet meer roken op stations schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Geef mij één goede reden om het roken op een perron in de buitenlucht te verbieden? Citaat:
Eens. ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Sta je nooit naast iemand (bus, werk, treinperron, noem-maar-op) die een sigaret opsteekt? Weet je hoe boos ze kijken als je er wat van zegt? "dan ga je toch daar staan?" hoor je dan; flikker zelf op... Verder nemen rokers om het uur minimaal 10 minuten rookpauze en stinkt de personeelsruimte 's ochtends naar die gore asbakken, want ik ken geen enkele roker die dat opruimt... en nee, ik stel me niet aan. Die zielige mensen die in de stress raken als ze hun laatste sigaret opsteken "oh oh, waar is er hier een winkel, kan ik bij jou een peukie bietsen?" dat zijn de aanstellers. Wil je dat ik doorga? Dom is het ook want het heeft 0,0 nut en je krijgt er voor 5 euro per pakje kanker en longproblemen van... en nu ben ik de zeikerd omdat ik de waarheid zeg. Wedden?
||
Citaat:
Alleen, als iemand buiten naast je een sigaret staat te roken, wat voor last heb jij daar dan van? Ik zelf heb daar iig geen last van... en als je daar wel last van hebt kunnen die mensen daar idd wel rekening mee houden. Maar ik vind dat het probleem niet bij het roken zelf ligt, maar bij de mensen die roken. Ik bedoel, als er iemand naast je staat die rookt, en jij hebt daar last van en diegene weigert om daar rekening mee te houden, ligt dat toch aan die persoon en niet aan het feit dat 'ie rookt? Die rookluvht kun je dan net zo goed vervangen door bijv. een dranklucht... feit blijft dat die persoon gewoon blijft staan waar 'ie staat.
|
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- pienie schreef: aangezien de sigaretten rond 2003 5 Euro moeten gaan kosten...er veel te veel reclame op tv komt over 'stoppen met roken' je bijna nergens meer MAG roken, ze de rokers cabines in de treinen willen verbieden enz enz enz...dat we het nog niet over de leuke zinnen op de pakjes zelf hebben gehad... maar roken is ook ongezond... je berokkent je omgeving schade, en het is medisch gezien een harddrug... Is roken echt een slechte verslaving?!, naar mijn id is dat iets wat mensen al een hele HELE poos doen, en ik vind eerder dat de overheid wat meer aan de drugs omloop en verkoop mag gaan doen... ja, want het is dus een harddrug... en cocaïne werd ook al door de inca's gebruikt, is cocaïne dus ook goed? De romeinen gebruikten opium, ach, opium wordt al zó lang gebruikt, dat moet dus maar goedgekeurd worden? Waarom stort de overheid zich niet eens in de gokverlsaving?!, drankverslaving?!, medecijnverslaving?!, drugsverslaving?!, dan mensen lastig vallen die toch nog terug kunnen vallen op die paar sigaretten per dag... maar daar stort de overheid zich ook wel op. Er zijn alleen minder alcohol-, gok-, medicijn-, en drugsverslaafden dan er rookverslaafden zijn... Niet rokende mensen kunnen zich eit voorstelle dat misschien die 3 peuken per dag heel wat uitmaken ivb met stress en dergelijke... als je dan eens gewoon minder stresserig gaat doen Zelfs een dokter heeft op tv gezegd dat een paar peuken per dag heus zo slecht niet zijn, andere mensen beweren van wel... 1 dokter heeft gezegd dat t zo slecht nog niet is, veel mensen beweren dat het dat wel is... die dokter heeft nog geen revolutie ontketend bij mijn weten... als je extreem stresserig bent, kun je beter soms roken ja... maar ja, t is ook wel goed stom om zo stresserig te gaan doen... En die paar glazen bier en wijn dan per dag?!, is dat dan opeens niet slecht voor je lever?!... jahoor, dat is het wel... daarom zijn er ook foldertjes over alcoholmisbruik, en staat er steeds 'geniet, maar drink met mate', en lees je overal dat je beter niet kunt drinken... Het beeldscherm waar jij nu achter zit is ook schadelijk voor je gezondheid, daar hoor ik je op dit moment ook niet over klagen, over dat opium en cocaine probje ok daar heb je een punt... roken word medisch gezien als een harddrug tjah joints zijn er iig wel te verkrijgen ![]() Als de overheid de mensen zou helpen die hulp nodig hebben zijn ze al een heel eind verder... Het enige waar ik niet tegen kan in dit topic is: ''maar als je nou es niet zo stresserig gaat doen''...bedenk een beter argument dan dat pelease... Je leest overal drink met mate, maar ondertussen word het wel goedgekeurd om 1 of 2 glazen wijn per dag te drinken, dat is goed voor je bloedsomloop maar dat is dan ook het enige...ik bedoel omdat het goed is voor je bloedsomloop hoeft het nog niet goed te zijn voor de rest van je lichaam... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
tenminste zo vatte ik het op ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik bedoel, die rooklucht kun je dan net zo goed inruilen voor een dranklucht ofzo...
||
Citaat:
En ze verzekeren je hier dolgraag tegen. Als verzekeringen mensen die roken en drinken uitbetaling zouden weigeren dan zouden die mensen naar verzekeringsmaatschappijen gaan die dat wel doen, waarom doen die andere het wel? - Omdat ze zelfs per persoon hoogstwaarschijnlijk winst maken.
|
Ik ben zowiezo tegen roken, je stoort er de ander mee. Daarom ben ik er voor om sigaretten en dergelijke gewoon in prijs te verdubbelen. En de mensheid wordt gezonder (Minder kosten te betalen aan de zorg) en het is schoner, fijner, een mooiere wereld waarin geleefd wordt.
||
Citaat:
Ik vind dat je een onderscheid moet maken tussen ergens van genieten, en ergens van genieten en anderen daarbij overlast bezorgen.
||
![]() |
Citaat:
2) Roken bezorgt anderen per definitie last, al was het maar in de vorm van het meeroken. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Roken is "SOLIDAIR bezig zijn" dat vind ik ook... roken is gewoon 1 grote meeloperij iedereen (lees: IEDEREEN!!!!) die rookt, is begonnen om dat ze erbij wilde horen, stoer wilde doen (blijkt maar weer hoe stoer een sigaret is ![]() Heb je zelf weleens gewerkt met mensen die roken?? ik werk bij de gamma en daar roken veel mensen, heb je enig idee hoe irritant het is om in de goederen ontvangst te lopen en er staan 3 mensen te roken terwijl jij je de kolere (zorrie maar dit moet ff int heetst van de strijd...) loopt?? en alleen maar omdat rokers niet van hun verslaving af kunnen (eerder willen) komen of een uurtje kunnen wachten??... want als je wilt stoppen ken dat egt wel... ik heb zo 5 voorbeelden in de familie die in een keer gestopt zijn... als hun het kunnen waarom de rest dan niet??? Citaat:
conclusie: als jij iets wilt doen waar je je eigen gezondheid schaad en die van andere doe je dat maar in je eigen huis of kamer.... ik hang de vlag uit op de dag dat er buiten ook nie meer gerookt mag worden ![]() ![]() P.S.: willen de 14 tm 16 jarige rokende kleutertjes mij ff uitleggen waarom ze zijn gaan roken??? of heb je soms geen reden, dan gaat ik er maar vanuit dat het een van de bovengenoemde redenen is.... zo nu ben ik ff lekker me ei kwijt... mzzlz STePHaN |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kort om: het is aan de eigenaar van de grond of er gerookt mag worden of niet, maar zoals je kon lezen in mijn andere reply ben ik een voorstander van het verbieden van buiten roken... mzzlz STePHaN |
![]() |
|
roken stinkt! Ik vind het verschrikkelijk als ik 's ochtends beneden kom er hangt een rookwalm van mijn sigaretten-rokende moeder (en soms ook mijn sigaar-rokende vader). Of na het sporten in het hockeypaviljoen, bah! In de auto.. het is gewoon vies die rook!
Maar toch kan ik niet uitsluiten dat ik nooit een sigaret zal roken ![]() Stom is dat.. ![]()
|
OK een belangrijk nieuwtje voor de discussie:
ik heb wat info opgezocht en natuurlijk is alles commercieel en wil iedereen er het meest geld aan verdienen ![]() Roken opzich is echt NIET verslavend, als het puur natuur zou zijn, het leuke komt dat juist het VERSLAVENDE goedje in de FABRIEK erbij word gegooid!... EN DAAROM ZIJN ER ZOVEEL RECHTZAKEN TEGEN TABAKSFABRIEKANTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
EN DAAROM IS HET NODIG DAT MENSEN HUN VERANTWOORDELIJKHEIDSGEVOEL EENS EEN BEETJE AANSCHERPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als je wel pillen bedoelt: ![]() als niet: deze post bestaat niet ![]() |
![]() |
|
![]() |
Kijk, als mensen willen roken, moeten ze dat zelf weten, maar het is heel hinderlijk als zij (en ik weet ook wel dat het niet alle mensen betreft) dat doen waar ik of andere niet-rokers bij zijn. Dat vind ik heel hinderlijk, want daar kan ik (en ik ben echt niet de enige)niet goed tegen. Maar ik vind het wel heel betuttelend van de overheid om het roken te ontmoedigen. Ik denk dat iedereen de gevaren kent en voor zichzelf een afweging kan maken.
|
Als ik uitga en ik heb geen scharrel of vriendin bij me mag ik wel een peukie meeroken. Maar dat is dan ook enkel zaterdags of vrijdags.
Maar ik zou t dus niet doen als ik weet dat ik een meid ga tongen, want dan knapt ze meteen op me af, en dat moet natuurlijk niet. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik vind het alleen een beetje absurt dat er verslavende middelen in word gegooid terwijl we nu onderhand wel weten dat het schadelijk is... Maarja aan de andere kant, je mag hier ook je lichaam verkopen als je dat wilt...het draait gewoon zoals gewoonlijk allemaal op de poen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik rook zelf. Maar dat neemt niet weg dat ik sommige rokers erg asociaal vindt, roken in een niet-rokers trein, roken in een kleine ruimte, roken onder het eten. Ja zelfs ik vind t goor, ik vind t ook goor om in t rookhok in de trein te zitten. Ja, veel rokers zijn erg asociaal.
Die onzin dat roken vermindert gaat worden door maatregelen van de overheid slaat ook nergens op. Tuurlijk willen ze niet dat rokers stoppen met roken, dat zijn hartstikke veel inkomsten! Rokers stoppen niet zomaar, ook niet als de pakjes 5 euro kosten, dat zijn alleen maar weer meer inkomsten. |
![]() |
|
Alle overheidsinkomsten aan tabak en dergelijke halen het vast wel bij de uitgave aan die ziektekosten.
Alles is tegenwoordig kankerverwekkend, zelfs tomaten. Zelfs van kraanwater kun je ziek worden. Als ik me beter voel met alcohol en nicotine in me lichaam is daar niks mis mee; als ik anderen maar niet lastig val. In rokers-coupe's val ik niemand lastig; onzin om deze dus weg te halen. Verder heb ik deze discussie eindeloos veel gevoerd, en heb geen zin gezegde dingen te herhalen.
|
Ik sta er eigenlijk heel onverschillig over. Ja, roken is slecht, ik weet het. Ik heb als kind (en ook nu nog) altijd passief meegerookt omdat mijn moeder Marlboro Light-sigaretten rookt en mijn pap sigaren van Lodewijk XIV (ofzoiets). Mijn gezondheid kon ze geen reet schelen, blijkbaar; hun egoïstische drang naar een smoke was belangrijker.
![]() ![]() Zelf rook ik niet, maar als ik ergens passief meerook, heb ik er geen problemen meer mee. Mijn longen zijn toch al verneukt, door mijn ouders. Wat zou het nog? Als iemand wil roken, fine by me. Ik zal je niet tegenhouden. Je moet het zelf maar weten. *zucht* Who cares..... Ripper
||
![]() |
Citaat:
het is zo dubbel allemaal. er zit een hoge accijns op de sigaretten. een pakje sigaretten kost 'los'hooguit 1 euro, de rest van het bedrag gaat linea recta naar de staatskas. als ze het roken willen minderen(wat misschien goed is voor de volksgezondheid), schieten ze wel in hun eigen been. zij krijgen nu dus minder inkomsten binnen. maar goed, dat zullen ze wle weer creatief oplossen, met het volk, meer belasting te laten betalen ![]() |
![]() |
|
roken is vies
aan de andere kant vind ik het soms heel aantrekkelijk als ik mensen zie roken maar het is toch vies. ben allergisch voor rook, dus toen mn ex begon heb ik het uitgemaakt. het stinkt ook enorm!!!!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
soft- harddrugs stickie | 76 | 07-03-2006 10:13 | |
Liefde & Relatie |
Stiefbroertje rookt wiet binnenshuis Timmert | 52 | 05-10-2005 20:07 | |
Verhalen & Gedichten |