Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2002, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef:
...heel verhaal...

so very much agree
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2002, 12:52
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Zal ik het even voor hem onderbouwen? Ik zal het gefaseerd doen, dan kunnen extraverte (ik kies nu voor een eufemisme) mensen als jij het ook volgen:

Wie rookt, streeft een vorm van genot na.
In een sigaret bevindt zich tabak.
Tabak is een genotsmiddel.
Sub-conclusie: roken is een vorm van zelfbevrediging.
Is er één act te noemen die meer solitair is dan dat? Waarbij men zich meer van de buitenwereld afsluit dan daarbij?
"Sociaal" wil globaliter zeggen: rekening houdend met elkaar. "Asociaal" is het tegendeel.
Conclusie: wie rookt, is asociaal.
Zin voor zin klopt je stelling inderdaad... maar in de context van "roken is asociaal" slaat 'ie echt helemaal nergens op.
Oud 07-09-2002, 13:32
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
Paperz schreef:
Roken is a-sociaal... want ik ken weinig tot geen mensen die mij ooit vragen of ik 't erg vind dat hun een sigaret op steek... en er zijn ook genoeg mensen die rustig doorroken als je vraagt of ze dat niet willen doen als ik erbij ben... dan krijg je de o zo sociale opmerkingen "Stel je niet aan" "dan ga je maar ergens anders zitten" etc.
Ik denk dat dit eerder te maken heeft met ieders eigen omgeving. De een steekt in het wilde weg een peuk op, de ander persoon vraagt netjes van te voren. Mensen verschillen. Als ik bij iemand thuis kom, kijk ik eerst of er andere mensen roken. Stel het is zo, dan ga ik bij diegene even erbij zitten als ik een peuk wil roken. Als ik niemand in de omgeving zie roken, vraag ik eerst beleefd of er binnen mag worden gerookt. Zo nee, dan zal ik het ophouden en anders even buiten een sigaretje roken. In principe hoeft niemand er last van te hebben.

Citaat:
Kijk dat de staat veel verdient aan de accijns... ik vind 't best... verbieden levert niemand wat op... dat de pakjes steeds duurder worden... ook mooi... als 't zo door gaat zal roken over een paar decennia niet meer zo gewoon zijn (men zal wel overstappen naar iets anders) En roken brengt schade toe aan de gezondheid... best... maar zoals vele hier boven zeggen... hou 't bij je eigen gezondheid... ik heb totaal geen behoefte aan die vieze rook in me neus en in me keel...
Met dit stukje ben ik het wel met je eens voor het grootste gedeelte. Alleen denk ik dat de verhoging van de prijs niet veel invloed erop zal hebben. Als het te duur wordt, wordt de illegale sigarettenhandel weer actiever en zullen volle vrachtwagens sigaretten vanuit Polen / Rusland richting Nederlandse grens komen.

Citaat:
Wat ik me altijd afvraag... waarom begin je met roken... wat geeft mensen ign 't idee om ooit een tweede sigaret op te steken... de eerste is bij iedereen vies... dat weet ik bijna zeker...
en natuurlijk is dat bij zoveel dingen... maar waarom doe je zo wereldvreemd en denk je niet "goh gister zag ik op TV nog beelden van longkanker door roken" of "me opa doet bijna niks anders meer dan hoesten" of "Bij me moeder in de woonkamer was 't plafond al weer na een jaar geel uitgeslagen... en de rest zit waarschijnlijk in d'r longen"...
zulke gedachte komen toch echt niet bij me op bij bijvoorbeeld dat 2de kopje koffie... want de eerste was wel vies... maar veel nadeligs zit er niet aan vast...
Deze uitspraken zijn heel makkelijk te maken als je zelf nooit hebt gerookt. Mijn eerste sigaret was idd ranzig, maar ja ik was 13 en wou bij de groep horen. Zulke domme dingen doe je nu eenmaal in de puberteit. Maar na een paar peuken begon ik het lekker te vinden. En sindsdien rook ik eigenlijk. Voor mij is een sigaretje een heerlijk genotsmiddel. Ik heb dagen erbij dat ik veel rook, maar ik heb ook dagen erbij dat ik erg weinig rook. Maar stoppen lukt mij op dit moment niet. Ik geniet er nog teveel van. En bij die beelden van kapotte longen en verrotte levers krijg ik wel meestal zoiets van: hm kut. Maar één uurtje later is het beeld weer verdwenen.
Oud 07-09-2002, 13:38
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
Roken heeft geen nut en je bent dom en asociaal als je het doet.
Gelukkig ben jij sociaal genoeg om een fatsoenlijk punt hier neertezetten...
Oud 07-09-2002, 13:38
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Roken, ook al zo'n zwakte...maar goed even ervan uitgaand dat je er rond je pubertijd zo nodig aan moest beginnen (God weet waarom???), waarom niet onderhand eens kappen? Een kwestie van weggooien en niet meer aanschaffen en je vooral niet aanstellen.
Ga dan tenminste met z'n allen in een glazenbol zitten...
Oud 07-09-2002, 13:46
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Btw sinds 1 september mag je niet meer roken in de trein of op stations of op festivals/concerten.
Bron?

De rokerscabine's zijn al enorm ingekrompen en zijn bijna altijd hermetisch afgesloten van de rest van de trein.

Maar ok, als roken in de trein wordt verboden kan ik er wel meeleven. Daar gaat de wereld nietvan ten onder.

Echter het niet meer roken op stations schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Geef mij één goede reden om het roken op een perron in de buitenlucht te verbieden?

Citaat:
Diegene die hebben gerookt wel. Rokers kunnen zich niet voorstellen hoe irritant die rook is, zeker voor iemand die net gestopt is. Rokers kunnen zich ook niet voorstellen hoe gelukkig een niet-roker leeft. Zeker met minder stress dan de roker.

Eens.
Oud 07-09-2002, 13:50
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Roken, ook al zo'n zwakte...maar goed even ervan uitgaand dat je er rond je pubertijd zo nodig aan moest beginnen (God weet waarom???), waarom niet onderhand eens kappen? Een kwestie van weggooien en niet meer aanschaffen en je vooral niet aanstellen.
Ga dan tenminste met z'n allen in een glazenbol zitten...
Makkelijker gezegd dan gedaan...
Oud 07-09-2002, 13:58
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Roken, alcohol en drugs zijn slecht. Dat weet iedereen, al jarenlang. Het mag dus niet. Wie er gebruik van maakt, zou zich niet meer (normaal) mogen verzekeren.
Sanctie: wie er een ziekte van oploopt, moet zijn eigen dokterskosten betalen.
Nederland hoeft niet mee te betalen aan de ziektekosten van mensen die zich hun ziekten welbewust zelf op de hals hebben gehaald.
Misschien hebben ze in de vorm van accijns al wel een behoorlijk bedrag extra betaald
Oud 07-09-2002, 14:32
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Gonzo schreef:

Deze uitspraken zijn heel makkelijk te maken als je zelf nooit hebt gerookt.
Mja maar 't mooie is ik heb 't wel gedaan... sporadisch... waarom weet ik niet... ik doe wel vaker gekken dingen met een bezopen kop... maar ik heb 't nooit lekker gevonden... :/
Oud 07-09-2002, 14:50
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Onderbouw die fantastische stelling dan eens. Waarom ben je in jezusnaam asociaal als je rookt? Zolang je er voor zorgt dat anderen er niet al te veel last van hebben... en sommige mensen stellen zich gewoon gigantisch aan.
sta jij weleens in een cafe? Heb je je kleren weleens geroken als je er vandaan komt? Die shit adem ik ook in.
Sta je nooit naast iemand (bus, werk, treinperron, noem-maar-op) die een sigaret opsteekt? Weet je hoe boos ze kijken als je er wat van zegt? "dan ga je toch daar staan?" hoor je dan; flikker zelf op...
Verder nemen rokers om het uur minimaal 10 minuten rookpauze en stinkt de personeelsruimte 's ochtends naar die gore asbakken, want ik ken geen enkele roker die dat opruimt... en nee, ik stel me niet aan.
Die zielige mensen die in de stress raken als ze hun laatste sigaret opsteken "oh oh, waar is er hier een winkel, kan ik bij jou een peukie bietsen?" dat zijn de aanstellers.
Wil je dat ik doorga?
Dom is het ook want het heeft 0,0 nut en je krijgt er voor 5 euro per pakje kanker en longproblemen van... en nu ben ik de zeikerd omdat ik de waarheid zeg. Wedden?
Oud 07-09-2002, 15:36
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:

sta jij weleens in een cafe? Heb je je kleren weleens geroken als je er vandaan komt? Die shit adem ik ook in.
Sta je nooit naast iemand (bus, werk, treinperron, noem-maar-op) die een sigaret opsteekt? Weet je hoe boos ze kijken als je er wat van zegt? "dan ga je toch daar staan?" hoor je dan; flikker zelf op...
Verder nemen rokers om het uur minimaal 10 minuten rookpauze en stinkt de personeelsruimte 's ochtends naar die gore asbakken, want ik ken geen enkele roker die dat opruimt... en nee, ik stel me niet aan.
Die zielige mensen die in de stress raken als ze hun laatste sigaret opsteken "oh oh, waar is er hier een winkel, kan ik bij jou een peukie bietsen?" dat zijn de aanstellers.
Wil je dat ik doorga?
Dom is het ook want het heeft 0,0 nut en je krijgt er voor 5 euro per pakje kanker en longproblemen van... en nu ben ik de zeikerd omdat ik de waarheid zeg. Wedden?
Tja... idd, als je in een cafe bent geweest kunnen je kleren meestal wel gelijk de was in.. wat dat betreft heb je wel gelijk.

Alleen, als iemand buiten naast je een sigaret staat te roken, wat voor last heb jij daar dan van? Ik zelf heb daar iig geen last van... en als je daar wel last van hebt kunnen die mensen daar idd wel rekening mee houden. Maar ik vind dat het probleem niet bij het roken zelf ligt, maar bij de mensen die roken. Ik bedoel, als er iemand naast je staat die rookt, en jij hebt daar last van en diegene weigert om daar rekening mee te houden, ligt dat toch aan die persoon en niet aan het feit dat 'ie rookt? Die rookluvht kun je dan net zo goed vervangen door bijv. een dranklucht... feit blijft dat die persoon gewoon blijft staan waar 'ie staat.
Oud 07-09-2002, 16:16
pienie
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
pienie schreef:
aangezien de sigaretten rond 2003 5 Euro moeten gaan kosten...er veel te veel reclame op tv komt over 'stoppen met roken' je bijna nergens meer MAG roken, ze de rokers cabines in de treinen willen verbieden enz enz enz...dat we het nog niet over de leuke zinnen op de pakjes zelf hebben gehad...

maar roken is ook ongezond... je berokkent je omgeving schade, en het is medisch gezien een harddrug...

Is roken echt een slechte verslaving?!, naar mijn id is dat iets wat mensen al een hele HELE poos doen, en ik vind eerder dat de overheid wat meer aan de drugs omloop en verkoop mag gaan doen...

ja, want het is dus een harddrug... en cocaïne werd ook al door de inca's gebruikt, is cocaïne dus ook goed? De romeinen gebruikten opium, ach, opium wordt al zó lang gebruikt, dat moet dus maar goedgekeurd worden?

Waarom stort de overheid zich niet eens in de gokverlsaving?!, drankverslaving?!, medecijnverslaving?!, drugsverslaving?!, dan mensen lastig vallen die toch nog terug kunnen vallen op die paar sigaretten per dag...

maar daar stort de overheid zich ook wel op. Er zijn alleen minder alcohol-, gok-, medicijn-, en drugsverslaafden dan er rookverslaafden zijn...

Niet rokende mensen kunnen zich eit voorstelle dat misschien die 3 peuken per dag heel wat uitmaken ivb met stress en dergelijke...

als je dan eens gewoon minder stresserig gaat doen

Zelfs een dokter heeft op tv gezegd dat een paar peuken per dag heus zo slecht niet zijn, andere mensen beweren van wel...

1 dokter heeft gezegd dat t zo slecht nog niet is, veel mensen beweren dat het dat wel is... die dokter heeft nog geen revolutie ontketend bij mijn weten... als je extreem stresserig bent, kun je beter soms roken ja... maar ja, t is ook wel goed stom om zo stresserig te gaan doen...

En die paar glazen bier en wijn dan per dag?!, is dat dan opeens niet slecht voor je lever?!...

jahoor, dat is het wel... daarom zijn er ook foldertjes over alcoholmisbruik, en staat er steeds 'geniet, maar drink met mate', en lees je overal dat je beter niet kunt drinken...

Het beeldscherm waar jij nu achter zit is ook schadelijk voor je gezondheid, daar hoor ik je op dit moment ook niet over klagen, over dat opium en cocaine probje ok daar heb je een punt...

roken word medisch gezien als een harddrug tjah joints zijn er iig wel te verkrijgen...natuurlijk krijg je die joints pas als je in een vreselijke toestand verkeerd ( hmmm) en om pijn te verzachten...

Als de overheid de mensen zou helpen die hulp nodig hebben zijn ze al een heel eind verder...

Het enige waar ik niet tegen kan in dit topic is: ''maar als je nou es niet zo stresserig gaat doen''...bedenk een beter argument dan dat pelease...

Je leest overal drink met mate, maar ondertussen word het wel goedgekeurd om 1 of 2 glazen wijn per dag te drinken, dat is goed voor je bloedsomloop maar dat is dan ook het enige...ik bedoel omdat het goed is voor je bloedsomloop hoeft het nog niet goed te zijn voor de rest van je lichaam...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 16:51
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Tja... idd, als je in een cafe bent geweest kunnen je kleren meestal wel gelijk de was in.. wat dat betreft heb je wel gelijk.

Alleen, als iemand buiten naast je een sigaret staat te roken, wat voor last heb jij daar dan van? Ik zelf heb daar iig geen last van... en als je daar wel last van hebt kunnen die mensen daar idd wel rekening mee houden. Maar ik vind dat het probleem niet bij het roken zelf ligt, maar bij de mensen die roken. Ik bedoel, als er iemand naast je staat die rookt, en jij hebt daar last van en diegene weigert om daar rekening mee te houden, ligt dat toch aan die persoon en niet aan het feit dat 'ie rookt? Die rookluvht kun je dan net zo goed vervangen door bijv. een dranklucht... feit blijft dat die persoon gewoon blijft staan waar 'ie staat.
ik irriteer me aan die rook. Dan kan ik ook de wind de schuld geven die mijn kant op blaast. Dan ligt het niet aan de sigaret of de persoon die niet kan wachten, maar aan de wind. Of aan de airco die niet hard genoeg staat of het raam dat dicht is of de sgarenboer die ze verkoopt of de derecteur vd fabriek... het probleem blijft hetzelfde.
Oud 07-09-2002, 17:26
pienie
Citaat:
Kirk22 schreef:

ik irriteer me aan die rook. Dan kan ik ook de wind de schuld geven die mijn kant op blaast. Dan ligt het niet aan de sigaret of de persoon die niet kan wachten, maar aan de wind. Of aan de airco die niet hard genoeg staat of het raam dat dicht is of de sgarenboer die ze verkoopt of de derecteur vd fabriek... het probleem blijft hetzelfde.
hij bedoelt alleen maar, dat de persoon die rookt en waar jij dus tegen zou zeggen: meneer/mevrouw zou je die peuk aub uit willen maken want ik heb er last van...dat het die persoon zijn fout is omdat hij geen rekening houd met jouw...

tenminste zo vatte ik het op...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 17:37
*meissie*
*meissie* is offline
5 euro?! zijn ze para geworden!! naja ik blijf roken niet moeilijk doen
Oud 07-09-2002, 17:54
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
pienie schreef:

hij bedoelt alleen maar, dat de persoon die rookt en waar jij dus tegen zou zeggen: meneer/mevrouw zou je die peuk aub uit willen maken want ik heb er last van...dat het die persoon zijn fout is omdat hij geen rekening houd met jouw...

tenminste zo vatte ik het op...
Jij snapt het

Ik bedoel, die rooklucht kun je dan net zo goed inruilen voor een dranklucht ofzo...
Oud 07-09-2002, 19:22
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Roken, alcohol en drugs zijn slecht. Dat weet iedereen, al jarenlang. Het mag dus niet. Wie er gebruik van maakt, zou zich niet meer (normaal) mogen verzekeren.
Sanctie: wie er een ziekte van oploopt, moet zijn eigen dokterskosten betalen.
Nederland hoeft niet mee te betalen aan de ziektekosten van mensen die zich hun ziekten welbewust zelf op de hals hebben gehaald.
Verzekeringen zijn commercieel hoor

En ze verzekeren je hier dolgraag tegen.

Als verzekeringen mensen die roken en drinken uitbetaling zouden weigeren dan zouden die mensen naar verzekeringsmaatschappijen gaan die dat wel doen, waarom doen die andere het wel? - Omdat ze zelfs per persoon hoogstwaarschijnlijk winst maken.
Oud 07-09-2002, 20:19
alpha
alpha is offline
Ik ben zowiezo tegen roken, je stoort er de ander mee. Daarom ben ik er voor om sigaretten en dergelijke gewoon in prijs te verdubbelen. En de mensheid wordt gezonder (Minder kosten te betalen aan de zorg) en het is schoner, fijner, een mooiere wereld waarin geleefd wordt.
Oud 07-09-2002, 20:41
R
R is offline
Opzich kan ik er niet van wakker liggen.
Alleen als mensen onder de 15 het doen vindt ik het wel erg gaar, maar dat is aan hun.
En de meeste rokers zijn zo gierig, dat is wel w-e-k
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 22:01
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Zin voor zin klopt je stelling inderdaad... maar in de context van "roken is asociaal" slaat 'ie echt helemaal nergens op.
Leg eens uit. Volgens mij klopt het wel.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 22:47
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Leg eens uit. Volgens mij klopt het wel.
Ik zie gewoon het verband niet tussen roken en "solitair bezig zijn". Roken is iets wat je voor jezelf doet ja... maar kijk eens om je heen op straat: daar lopen allemaal mensen die dingen voor zichzelf doen. De één luistert naar een discman, de ander zit op een bankje in het zonnetje... allemaal dingen waar die mensen van genieten. Zijn dat dan allemaal aso's?

Ik vind dat je een onderscheid moet maken tussen ergens van genieten, en ergens van genieten en anderen daarbij overlast bezorgen.
Oud 08-09-2002, 17:22
de abt van sion
Citaat:
M@rco schreef:

1) Ik zie gewoon het verband niet tussen roken en "solitair bezig zijn". Roken is iets wat je voor jezelf doet ja... maar kijk eens om je heen op straat: daar lopen allemaal mensen die dingen voor zichzelf doen. De één luistert naar een discman, de ander zit op een bankje in het zonnetje... allemaal dingen waar die mensen van genieten. Zijn dat dan allemaal aso's?

2) Ik vind dat je een onderscheid moet maken tussen ergens van genieten, en ergens van genieten en anderen daarbij overlast bezorgen.
1) Die zijn allemaal asociaal, ja, in de ware zin van het woord. Alleen van iemand die naar een discman luistert, heb je geen last, tenminste niet op het moment. Over twintig jaar betaal je wel mee aan de medische behandeling van zijn gehoorproblemen.
2) Roken bezorgt anderen per definitie last, al was het maar in de vorm van het meeroken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 23:09
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Ik zie gewoon het verband niet tussen roken en "solitair bezig zijn". Roken is iets wat je voor jezelf doet ja...

Roken is "SOLIDAIR bezig zijn" dat vind ik ook... roken is gewoon 1 grote meeloperij iedereen (lees: IEDEREEN!!!!) die rookt, is begonnen om dat ze erbij wilde horen, stoer wilde doen (blijkt maar weer hoe stoer een sigaret is ), en wat doe je dan presies voor jezelf dan?? kan iemand mij dat eens uitleggen... hoe kan je je rustig voelen met een sigaret in je handen, als je weet dat er andere mensen last van hebben zorrie hoor....

Heb je zelf weleens gewerkt met mensen die roken?? ik werk bij de gamma en daar roken veel mensen, heb je enig idee hoe irritant het is om in de goederen ontvangst te lopen en er staan 3 mensen te roken terwijl jij je de kolere (zorrie maar dit moet ff int heetst van de strijd...) loopt?? en alleen maar omdat rokers niet van hun verslaving af kunnen (eerder willen) komen of een uurtje kunnen wachten??... want als je wilt stoppen ken dat egt wel... ik heb zo 5 voorbeelden in de familie die in een keer gestopt zijn... als hun het kunnen waarom de rest dan niet???

Citaat:
Ik vind dat je een onderscheid moet maken tussen ergens van genieten, en ergens van genieten en anderen daarbij overlast bezorgen.
Zorrie maar dit is helemaal dom.... kom je uit een ei ofzo??? als ik er nou van geniet om biologischewapens te testen in het centrum van amsterdam??... ja dat slaat tog ook nergens op... als je het zo graag wilt doen en je weet dat je er andere mensen mee hebt, dan wacht je tog tot je ergens bent waar niemand last van je hebt.... ja sorry ik ben zo opgegroeid, misschien jij niet, (maar daar weet ik nix over) ik kan me best voor stellen dat er aso's zijn die denken: de schijt aan alles ik doen wat ik wil.... maar zo werkt het niet.... als je dat wil doen moet je je eigen staat gaan beginnen ofzo.. want als iedereen doet waar die zin in heeft schiet het ook niet op...

conclusie: als jij iets wilt doen waar je je eigen gezondheid schaad en die van andere doe je dat maar in je eigen huis of kamer.... ik hang de vlag uit op de dag dat er buiten ook nie meer gerookt mag worden Want dat vind ik tog wel redelijk....

P.S.: willen de 14 tm 16 jarige rokende kleutertjes mij ff uitleggen waarom ze zijn gaan roken??? of heb je soms geen reden, dan gaat ik er maar vanuit dat het een van de bovengenoemde redenen is....

zo nu ben ik ff lekker me ei kwijt... mzzlz STePHaN
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Gonzo schreef:

Echter het niet meer roken op stations schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Geef mij één goede reden om het roken op een perron in de buitenlucht te verbieden?
Nog nooit in Engeland geweest??? Daar mag je ook nie roken in treinen, metro's EN OP PERONNEN reden??? Omdat de peronnen van hun zijn en zij bepalen wat er op de peronnen gebeurd... Ik vind het nogal logisch als het roken op peronnen wordt afgeschaft, ten eerste zullen de peronnen er een stuk schoner uitzien ipv allemaal vertrapte peuken en shag-ies op de grond. Het verbieden als kaugom zoals in tailand (geloof ik ) zou ook ten goede komen aan de schone vloeren (niet alleen de vloeren van de ns) maar dat is een hele andere discussie....

Kort om: het is aan de eigenaar van de grond of er gerookt mag worden of niet, maar zoals je kon lezen in mijn andere reply ben ik een voorstander van het verbieden van buiten roken...

mzzlz STePHaN
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 23:31
Denise84
Denise84 is offline
roken stinkt! Ik vind het verschrikkelijk als ik 's ochtends beneden kom er hangt een rookwalm van mijn sigaretten-rokende moeder (en soms ook mijn sigaar-rokende vader). Of na het sporten in het hockeypaviljoen, bah! In de auto.. het is gewoon vies die rook!
Maar toch kan ik niet uitsluiten dat ik nooit een sigaret zal roken
Stom is dat..
Oud 09-09-2002, 12:18
pienie
OK een belangrijk nieuwtje voor de discussie:

ik heb wat info opgezocht en natuurlijk is alles commercieel en wil iedereen er het meest geld aan verdienen...vandaar dat sit weetje nogal erg euhm RAAR is...

Roken opzich is echt NIET verslavend, als het puur natuur zou zijn, het leuke komt dat juist het VERSLAVENDE goedje in de FABRIEK erbij word gegooid!...

EN DAAROM ZIJN ER ZOVEEL RECHTZAKEN TEGEN TABAKSFABRIEKANTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:33
de abt van sion
Citaat:
Denise84 schreef:
Stom is dat..
Je zegt het zelf...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:35
de abt van sion
Citaat:
pienie schreef:
OK een belangrijk nieuwtje voor de discussie:

ik heb wat info opgezocht en natuurlijk is alles commercieel en wil iedereen er het meest geld aan verdienen...vandaar dat sit weetje nogal erg euhm RAAR is...

Roken opzich is echt NIET verslavend, als het puur natuur zou zijn, het leuke komt dat juist het VERSLAVENDE goedje in de FABRIEK erbij word gegooid!...

EN DAAROM ZIJN ER ZOVEEL RECHTZAKEN TEGEN TABAKSFABRIEKANTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Dat is geen nieuwtje, dat weten we al jaren.

EN DAAROM IS HET NODIG DAT MENSEN HUN VERANTWOORDELIJKHEIDSGEVOEL EENS EEN BEETJE AANSCHERPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:37
de abt van sion
Roken is evenals alchol drinken en drugs gebruiken gewoon zelfbevrediging. Bij McDonald's of een andere snackbar gaan eten is gewoon bordeelbezoek.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:39
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Roken is evenals alchol drinken en drugs gebruiken gewoon zelfbevrediging. Bij McDonald's of een andere snackbar gaan eten is gewoon bordeelbezoek.
muhahaha, altijd lachen met jou
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:40
Psychopath
Psychopath is offline

is dat duidelijk?
Oud 09-09-2002, 16:42
de abt van sion
Citaat:
Dark-Sugar schreef:

is dat duidelijk?
Nee. Reageer je op ikheetfroukje of op mij? Als het op mij is, ben je onnozel.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:45
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Vooruitzien is ook een groot goed. Ga matig om met roken, alcohol en snacks. Gebruik geen drugs.
waaaaat??? ik hoop wel dat je met snacks patat enzo bedoelt en niet snackies als in pillen!!

als je wel pillen bedoelt: gek!
als niet: deze post bestaat niet
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:46
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

ik denk dat ie op het topic reageerde
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:54
Sommetje
Sommetje is offline
Kijk, als mensen willen roken, moeten ze dat zelf weten, maar het is heel hinderlijk als zij (en ik weet ook wel dat het niet alle mensen betreft) dat doen waar ik of andere niet-rokers bij zijn. Dat vind ik heel hinderlijk, want daar kan ik (en ik ben echt niet de enige)niet goed tegen. Maar ik vind het wel heel betuttelend van de overheid om het roken te ontmoedigen. Ik denk dat iedereen de gevaren kent en voor zichzelf een afweging kan maken.
Oud 09-09-2002, 17:05
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

jij, de almachtige
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 17:19
Tangaslip Jongentje
Tangaslip Jongentje is offline
Als ik uitga en ik heb geen scharrel of vriendin bij me mag ik wel een peukie meeroken. Maar dat is dan ook enkel zaterdags of vrijdags.
Maar ik zou t dus niet doen als ik weet dat ik een meid ga tongen, want dan knapt ze meteen op me af, en dat moet natuurlijk niet.
Oud 10-09-2002, 08:33
pienie
Citaat:
de abt van sion schreef:

Dat is geen nieuwtje, dat weten we al jaren.

EN DAAROM IS HET NODIG DAT MENSEN HUN VERANTWOORDELIJKHEIDSGEVOEL EENS EEN BEETJE AANSCHERPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Dat weten WE helemaal niet al JAREN!!!!!!!!!!!!...want WE is misschien jij in meervoud, maar niet IEDEREEN weet dit, laat dat aub duidelijk zijn...

Ik vind het alleen een beetje absurt dat er verslavende middelen in word gegooid terwijl we nu onderhand wel weten dat het schadelijk is...

Maarja aan de andere kant, je mag hier ook je lichaam verkopen als je dat wilt...het draait gewoon zoals gewoonlijk allemaal op de poen...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Kirk22 schreef:
Roken heeft geen nut en je bent dom en asociaal als je het doet.
Jeez hoe zwart-wit denk jij??
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:45
humandoll
humandoll is offline
ik probeer te stoppen met roken...en dat is moejluk! heel erg moejluk!!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 18:19
Schuah
Schuah is offline
roken is lekker.
Oud 10-09-2002, 18:21
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Het lijkt mij dat al dat gedoe tegen roken juist voor meer roken zorgt...

Ik vind het stinken.
Oud 11-09-2002, 13:51
humandoll
humandoll is offline
Citaat:
Schuah schreef:
roken is lekker.
ja! dat vind ik nu ook!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 15:21
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
humandoll schreef:

ja! dat vind ik nu ook!
Moet jeeens een week niet roken en er dan 1 opsteken. Kun je lachen!
Oud 12-09-2002, 10:26
pienie
Citaat:
dystopia schreef:

Moet jeeens een week niet roken en er dan 1 opsteken. Kun je lachen!
word je lekker draaierig...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 10:30
miro
miro is offline
Ik rook zelf. Maar dat neemt niet weg dat ik sommige rokers erg asociaal vindt, roken in een niet-rokers trein, roken in een kleine ruimte, roken onder het eten. Ja zelfs ik vind t goor, ik vind t ook goor om in t rookhok in de trein te zitten. Ja, veel rokers zijn erg asociaal.

Die onzin dat roken vermindert gaat worden door maatregelen van de overheid slaat ook nergens op. Tuurlijk willen ze niet dat rokers stoppen met roken, dat zijn hartstikke veel inkomsten! Rokers stoppen niet zomaar, ook niet als de pakjes 5 euro kosten, dat zijn alleen maar weer meer inkomsten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 10:49
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Alle overheidsinkomsten aan tabak en dergelijke halen het vast wel bij de uitgave aan die ziektekosten.

Alles is tegenwoordig kankerverwekkend, zelfs tomaten. Zelfs van kraanwater kun je ziek worden.

Als ik me beter voel met alcohol en nicotine in me lichaam is daar niks mis mee; als ik anderen maar niet lastig val. In rokers-coupe's val ik niemand lastig; onzin om deze dus weg te halen.

Verder heb ik deze discussie eindeloos veel gevoerd, en heb geen zin gezegde dingen te herhalen.
Oud 12-09-2002, 10:55
Severus
Severus is offline
Ik sta er eigenlijk heel onverschillig over. Ja, roken is slecht, ik weet het. Ik heb als kind (en ook nu nog) altijd passief meegerookt omdat mijn moeder Marlboro Light-sigaretten rookt en mijn pap sigaren van Lodewijk XIV (ofzoiets). Mijn gezondheid kon ze geen reet schelen, blijkbaar; hun egoïstische drang naar een smoke was belangrijker.

Zelf rook ik niet, maar als ik ergens passief meerook, heb ik er geen problemen meer mee. Mijn longen zijn toch al verneukt, door mijn ouders. Wat zou het nog?

Als iemand wil roken, fine by me. Ik zal je niet tegenhouden. Je moet het zelf maar weten.

*zucht* Who cares.....

Ripper
Oud 12-09-2002, 11:22
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Alle overheidsinkomsten aan tabak en dergelijke halen het vast wel bij de uitgave aan die ziektekosten.

.
hier moet ik je gelijk geven.

het is zo dubbel allemaal. er zit een hoge accijns op de sigaretten. een pakje sigaretten kost 'los'hooguit 1 euro, de rest van het bedrag gaat linea recta naar de staatskas. als ze het roken willen minderen(wat misschien goed is voor de volksgezondheid), schieten ze wel in hun eigen been. zij krijgen nu dus minder inkomsten binnen.

maar goed, dat zullen ze wle weer creatief oplossen, met het volk, meer belasting te laten betalen

Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 12:57
fruitmand
fruitmand is offline
roken is vies
aan de andere kant vind ik het soms heel aantrekkelijk als ik mensen zie roken
maar het is toch vies.

ben allergisch voor rook, dus toen mn ex begon heb ik het uitgemaakt.
het stinkt ook enorm!!!!
Reageren

Regels voor berichten