Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In de eerste plaats ben ik geen jaargenoot van je, dat mocht je willen. Op dat tijdstip slechts medeaspirant. En ruggegraat? jij? Wouter? Kom nou, je drie maal inschrijven voor de eigen intro waarvan tweemaal weglopen en een keer niet op komen dagen! En kom nu niet weer met je argument dat je meedeed onder druk van vrienden want dat ontkracht elke schijnbare aanwezigheid van ruggegraat. Daarnaast vind ik het ongepast zo uitgebreid te oordelen over een ontgroening als je zelf amper 1 van de 10 dagen hebt meegemaakt. Hou toch op! Mister Eigenheimer.
||
Citaat:
||
Citaat:
Er is dus niets mis met Acapulco maar t is niets voor mij, en ze zijn ook niet echt 'opvallend'. Niemand kent ze bijna. Los hombres locos daarentegen vind ik wel lachen, veel mee geouwehoerd tijdens de open intro enz.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En nee, andere mensen hebben niet de behoefte om verenigingsmensen te verdedigen en dat hoeft ook helemaal niet. En als je mij het 2 jaar geleden had gezegd dan was ik het ook niet eens geweest met die uitspraak. Ik vind het alleen een beetje jammer dat je hier zo'n ontzettend verkeerd beeld creeert van een vereniging voor het hele forum, iedereen gelooft je op je woord omdat ze jou de slimste forummer vinden.. erg jammer ![]()
|||||||||||
*heeft tijd over*
Citaat:
Verder vind ik dat je nogal rare dingen zegt: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens: ik heb noch mijn vereniging noch het corps ooit zien pretenderen dat er louter diepgaande conversaties worden gevoerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Dit type kan zich op twee manieren ontwikkelen: in het eerste geval heb je de mensen die nauwelijks op de vereniging zijn, maar naar de buitenwereld wel grote verhalen hebben en interessant doen met hun polootje met logo erop. De andere helft schrijft zich na verloop van tijd uit. Niets persoonlijks overigens, maar ik snap je zwaar negatieve gevoelens niet helemaal. Hoe lang ben je eigenlijk lid geweest, en klopt dat verhaal hierboven dat je oordeelt op basis van één dag ontgroening? (Hoe kun je uberhaupt lid geweest zijn zonder die af te maken??)
||
![]() |
Citaat:
Praat niet zo interessant als je de oude nederlandse taal niet beheerst. We hebben hier te maken met 2de naamval onzijdig (lid = onzijdig en het geeft een bezit aan). Daarom gebruikt men hier in het oud nederlands het lidwoord "des" en niet "der". Het zou dus moeten zijn: "Hier spreekt een lid des mooie NSV Carolus Magnus". </offtopic> Ik zou best een ontgroening lopen om lid te worden van een vereniging. Ik word nu in Tilburg niet direct lid van een vereniging, omdat ik gewoon eerst wat vrienden aan het maken ben, als dan blijkt dat die lid zijn van een vereniging (en eventueel een dispuut), word ik dán wel lid. Geforceerd vriendjes worden heb ik geen zin in. (En daarnaast zit ik niet op kamers, ben hier bezig met rijlessen én vermaak ik me hier ook nog prima met m'n vrienden).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is frappant, te zien hoe jij je gedraagt, nu je jezelf een onderdeel van het collectief acht...je klinkt net zoals de leden van de IC 'onze mooie N.S.V. Carolus Magnus'. Blijkbaar zijn ze precies in hun doel geslaagd. Ik hoor het Manting nog zeggen 'jullie slappe klooien hebben geen identiteit...wij zullen jullie een identiteit geven!'. Als dat is waar je naar op zoek bent, prima. Als jij de zekerheid van een groep achter je niet kunt missen, ook prima. Dat jij er voor kiest je eigen identiteit te laten groeien binnen de grenzen die zij voor je stellen, prima. Je bent de zoveelste in de rij die geen verschil maakt. Hoe heet dat ook alweer, sociale cohesie? Of was het nou absorptie? Ik denk dat het laatste meer op z'n plaats is. Gelukkig ben ik al in het trotse bezit van een identiteit, mooi dat jij er nu ook ééntje hebt. Het is echter een tweedehansje, eentje die al zovaak verstrekt is. Dus als jij jezelf lekker voelt moet je je plezier vooral niet door mij laten bederven, maar beroep je alsjeblieft niet op het standpunt dat je onderdeel uitmaakt van 'die mooie vereniging'. Het verandert namelijk niks aan je. Het is leuk voor in jouw vrije tijd, maar als je het als doel op zich ziet, kan ik slechts medelijden met je hebben. À propos over geschiedvervalsing: ik doelde niet op 'de wijven van de IC' die bij mij in het jaar moeten zitten, maar wel op enkele andere leden van CM, waaronder de praesessen van de jaren 2000-2001 en 2001-2002. Over Rasing overigens geen kwaad woord, dat is een prima kerel die ook totaal niet rancuneus is, in tegenstelling tot jijzelf. Maarja, ik kan het je niet kwalijk nemen. Net koud twee maanden de introductie achter de rug en je voelt je al verheven. Proficiat, je bent een echte Carolinger aan het worden. I rest my case. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ver verheven, moet je even horen wie het zegt?? "niet de meest intellectuele types " "vooral de non-intellectuele types en de meelopertjes" "totale afwezigheid van elke vorm van identiteit of ruggegraat" "zielige, non-individualistische en volgzame middelbare scholiertjes" "kuddedieren" "kansloze wijven" "een verrader, een slappeling, die op het cruciale moment toegeeft aan vernederingen en voor die het begrip 'persoonlijke waardigheid' dus eigenlijk geen betekenis heeft" "de mensen die werden gepest, geen vrienden hadden, onder de plak zaten bij hun ouders" Ongegronde generalisatie van de bovenste plank, en dat uit de mond van iemand die altijd zo openminded is, mensen in hun waarde laat, onze forumheld ![]() Citaat:
||
Citaat:
Ik ben dus helemaal voor een vereniging EN ontgroening.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ontgroening Verwijderd | 115 | 11-11-2008 23:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God bestaat/bestaat niet, bewijzen? vedetje | 502 | 03-09-2008 16:34 | |
Algemene schoolzaken |