Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
en nog meer cellen, en bewakingspersoneel, en wie betaald dat allemaal? wij de burgers.
Geef die lui liever een baan onder toezicht, laat ze zich lekker nuttig maken. Laat ze wolkenkrabbers bouwen enzo, als er eentje naar beneden valt, ligt niemand daar echt wakker van.
Of stuur ze naar een land dat in oorlog is, laat ze terreur acties uitvoeren op de familieleden van de tegenpartij.
Uit onderzoek is gebleken dat vele eerdergenoemde personen zich opnieuw vergrijpen aan dezelfde handelingen. Als levenslang de enige oplossing is moet dat maar. Bovendien kunnen mensen die in de gevangenis zitten ook nuttig zijn, helaas ligt het woord 'werkkampen' nogal gevoelig, wat overigens best te begrijpen is, maar mensen laten werken voor hun eten en onderdak in de gevangenis kan best, daar heeft niemand last van.
Maar goed, ik dwaal af nu naar de discussie over de manier waarop mensen gevangen worden gehouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2003, 15:32
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
dat zal een worst wezen, dat neemt neit weg dat die man al 5 jaar in de cel zit en er vrij weinig aan gedaan wordt, zo moeilijk is dat namelijk niet hoor, ff voor een zaak te gaan zitten
oh jawel, als 't OM ook maar één proceduretje verkeerd doet gaat de verdediging daar genadeloos op inhaken dus ik vind 't normaal dat ze alles minutieus voorbereiden. Het duurt inderdaad wel lang, maar zolang ie opgesloten zit heeft niemand last van 'm.
Oud 03-01-2003, 20:09
Isa
Isa is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
dus omdat ze slecht behandelt zijn mogen ze zomaar een vrouw/meisje verkrachten

nee.

en strafvermindering krijgen?

ze hebben iig een andere straf nodig dan mensen die van nature zo zijn.

ben ik t niet mee eens, je verkracht iemand de doorzaak moet dan sowieso onderzocht worden maar t is niet in te schatten of t echt gebeurd is, of een slechte jeugd daarin meespeelt of niet, jij doet t.

niks jij doet het. wie mishandeld is heeft (vaak) veel minder
controle over zijn impulsen, en een onontwikkelde moraal.
sterke negatieve emoties sturen het menselijk gedrag.
als je elke dag met de riem geslagen word (ofzoiets) en geen liefde ontvangt dan ga je automatisch alles haten enz.

Ik ken ook mensen die een slechte jeugd hebben gehad/hebben en die geen foute dingen doen,

so? niet iedereen word slecht en er zijn gradaties in mishandeld worden.

dat vind ik geen excuus

gedeetelijk wel. ga is diep mediteren en stel jezelf is voor dat je elke dag met geweld bejegend word. dat je geen thuis hebt.
dat het verdriet zich elke dag meer en meer in je opstapelt.

en zijn die meisjes ermee geholpen? dat hij een slechte jeugd gehad heeft of niet?
sommige die een beetje inlevingsvermogen hebben misschien wel ja. sommigen zijn zelfs al zijn ze slachtoffer in staat te denken zoals ik nu doe. ikzelf zo het veel erger vinden om verkracht/mishandeld te worden door iemadn die van nature sadistisch is dan door iemand waarvan ik weet dat hij zelf ook heeft geleden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
sommige die een beetje inlevingsvermogen hebben misschien wel ja. sommigen zijn zelfs al zijn ze slachtoffer in staat te denken zoals ik nu doe. ikzelf zo het veel erger vinden om verkracht/mishandeld te worden door iemadn die van nature sadistisch is dan door iemand waarvan ik weet dat hij zelf ook heeft geleden.
als die gene zelf veel pijn heeft gehad in zijn leven vind ik t toch knap zielig als ie andere expres pijn gaat doen, voor zulke mensen heb ik dus echt geen respect, omdat t gewoon geen excuus is, hij weet namelijk al wat voor pijn t kan doen!

niet dat zulke mensen sowieso respect verdienen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:09
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Verkrachting -> lul eraf. Dat zal ze leren
en dan: oeps onschuldig
Oud 03-01-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Pr0xy schreef:
en dan: oeps onschuldig
dan moeten ze zittend pissen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:17
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
dan moeten ze zittend pissen
nee, ik wil alleen maar aangeven dat we hier niet meer zo'n achterlijke cultuur hebben als ze nu nog in Afghanistan en Irak hebben (dit zeg ik onder voorbehoud overigens).
Oud 03-01-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Pr0xy schreef:
nee, ik wil alleen maar aangeven dat we hier niet meer zo'n achterlijke cultuur hebben als ze nu nog in Afghanistan en Irak hebben (dit zeg ik onder voorbehoud overigens).
dat weet ik ook wel, en dat weet de rest van nederland ook wel dat niet in nederland doorgevoerd wordt, door de belangen van mensen ect. maar als zoiets in de wed zou staan, alleen maar staan dat zou al wat meer afschrikken dat de straffen dat ze nu hebben, toch?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:38
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
dat weet ik ook wel, en dat weet de rest van nederland ook wel dat niet in nederland doorgevoerd wordt, door de belangen van mensen ect. maar als zoiets in de wed zou staan, alleen maar staan dat zou al wat meer afschrikken dat de straffen dat ze nu hebben, toch?
Als het in de wet staat, zou men het ook moeten toepassen, geen goed idee dus!
Oud 03-01-2003, 21:42
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Als het in de wet staat, zou men het ook moeten toepassen, geen goed idee dus!
Tenzij er een niet openbaar deel bijstaat waarin wordt vermeld dat het alleen is om een schrikreactie op te wekken.
Oud 03-01-2003, 21:48
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Pr0xy schreef:
Tenzij er een niet openbaar deel bijstaat waarin wordt vermeld dat het alleen is om een schrikreactie op te wekken.
Een niet-openbaar deel? Dat mag niet, de wet moet voor iedereen in z'n geheel toegankelijk zijn...
Oud 03-01-2003, 21:52
Isa
Isa is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
als die gene zelf veel pijn heeft gehad in zijn leven vind ik t toch knap zielig als ie andere expres pijn gaat doen, voor zulke mensen heb ik dus echt geen respect, omdat t gewoon geen excuus is, hij weet namelijk al wat voor pijn t kan doen!

o dus jij hebt meer respect voor een sadist van nature dan voor een sadist die sadistisch is uit ellende? volgens mij snap jij enkele dingen niet van de menselijke geest.
zulke mensen gaan dood aan stress en andere negatieve gevoelens en proberen dat te compenseren met een heel erg goed gevoel ,namelijk macht. wreedheid geeft een bepaald aangenaam gevoel en niemand verlangt meer naar zulke gevoelens dan mensen die flink lijden.

hij weet al wat voor pijn het gaat doen? logisch dat je zo denkt maar alweer fout. zoveel lijden vern**kt juist je inlevingsvermogen, mensen moeten eerst liefde ontvangen en zichzelf goed voelen alvorens ze zich het lijden (of het geluk) van anderen kunnen voorstellen. compassie kan niet groeien op een te zwaar lijdende geest.
door het lijden word je juist egoistisch en gaat je geest zich niet bezig houden met andermans lijden, eerder met het wegnemen van je eigen lijden. soms, helaas, door wreedheid.
de hersenen worden volgepropt met natuurlijke verdovingsmiddelen om het lijden, zowel van jezelf als van anderen, te vergeten.

niet dat zulke mensen sowieso respect verdienen
o soms wel imho. ik geloof liever dat mensen van nature goed dan slecht zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 02:27
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Een niet-openbaar deel? Dat mag niet, de wet moet voor iedereen in z'n geheel toegankelijk zijn...
precies, jij snapt hem.
Oud 04-01-2003, 03:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Pr0xy schreef:
precies, jij snapt hem.
Ik studeer niet voor niets Rechten eh
Oud 04-01-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
o soms wel imho. ik geloof liever dat mensen van nature goed dan slecht zijn.
ik zeg nergens dat mensen die niks ergs meegedmaakt hebben respect verdienen(zie onderste kleine regel)

Maar ik heb ook zat meegemaakt, en ik ga ook niet jongens op staat in de bosjes sleuren, op hun lul zitten om hun te verkrachten, omdat ik dingen heb meegemaakt.

Als je met zulke gedachtes zit moet je namelijk niet op straat gaan hangen maar regelrecht naar een psycholoog/psychiater(wat ik al heel dom vid dat ze bij zulke mensen strafvermindering doen dmv meer therapie en minder celstraf ipv dat ze er een straf opzetten,want t schiet echt niet 1,2,3 in je als je iemand ziet van die wil ik hebben, dan zoek je ze uit, dus dan ben je al een soort van tijdbom)
Dan moet je al niet zo stom zijn om iemand te verkrachten omdat je zogenaamd heel zielig bent en macht nodig hebt, zulke dingen kun je nooit goed praten, hoe ver weg je ook bent

sadist is een sadist, of ze nou erge dingen hebben meegemaakt of niet, dat neemt niet weg dat ze dingen doen wat ze niet mogen doen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 15:18
Isa
Isa is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik zeg nergens dat mensen die niks ergs meegedmaakt hebben respect verdienen(zie onderste kleine regel)
K
Citaat:
Maar ik heb ook zat meegemaakt, en ik ga ook niet jongens op staat in de bosjes sleuren, op hun lul zitten om hun te verkrachten, omdat ik dingen heb meegemaakt.
1. hoeveel ergs heb jij meegemaakt in je leven? jij krijgt naar ik aanneem wel genoeg liefde thuis.
2.goed zo. vrouwen hebbennatuurlijk ook veel minder behoefte om te verkrachten denk ik.
Citaat:
Als je met zulke gedachtes zit moet je namelijk niet op straat gaan hangen maar regelrecht naar een psycholoog/psychiater
een psych kan je geen macht geven. en je ook niet altijd van je lijden afhelpen tenzij het een plaatsvervangende vader/moeder type is.
Citaat:
(wat ik al heel dom vid dat ze bij zulke mensen strafvermindering doen dmv meer therapie en minder celstraf ipv dat ze er een straf opzetten,want t schiet echt niet 1,2,3 in je als je iemand ziet van die wil ik hebben, dan zoek je ze uit, dus dan ben je al een soort van tijdbom)
ik heb liever therapie en celstraf. bij de therapie moeten ze zich voorstellen dat ze hun eigen slachtoffer zijn dat schijnt te helpen.
Citaat:
Dan moet je al niet zo stom zijn om iemand te verkrachten omdat je zogenaamd heel zielig bent en macht nodig hebt, zulke dingen kun je nooit goed praten, hoe ver weg je ook bent
zeker wel. wat niet inhoud dat ze niet de cel in moeten om herhaling te voorkomen, maar iemand die echt heel erg mishandeld is die wil ik best begrijpen.
Citaat:
sadist is een sadist, of ze nou erge dingen hebben meegemaakt of niet,
en toch is er een verschil.
Citaat:
dat neemt niet weg dat ze dingen doen wat ze niet mogen doen. [/B]
mee eens.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 15:31
Welmoed
Welmoed is offline
die mensen die zulke dingen doen moeten geholpen worden, die zijn zelf echt zo gek dat ze in staat zijn tot die dingen. Je kunt ze na een keertje aanranden wel een paar jaar in de cel stoppen maar daarna zullen ze zich waarschijnlijk toch wel weer vergrijpen.
Oud 04-01-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
K

1. hoeveel ergs heb jij meegemaakt in je leven? jij krijgt naar ik aanneem wel genoeg liefde thuis.
ik ken mensen die minder meegemaakt hebben en met zelfmoord in hun gedachte zitten, geef wel aan, in welke mate t kan zijn, en liefde thuis heb ik voldoende gehad inderdaad, dat neemt niet weg dat iemand wel wat ergs niet thuis, kan meemaken
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 21:45
schuldige omstander
schuldige omstander is offline
Ik denk dat 12 jaar een goeie tijd zou zijn om zo iemand weg te stoppen in een inrichting, met uitzondering van mensen die het in hun kop halen om kinderen en zelfs baby's te verkrachten, die mogen van mij echt een spuitje krijgen. Ziekelijk is dat gewoon.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
schuldige omstander schreef:
Ik denk dat 12 jaar een goeie tijd zou zijn om zo iemand weg te stoppen in een inrichting, met uitzondering van mensen die het in hun kop halen om kinderen en zelfs baby's te verkrachten, die mogen van mij echt een spuitje krijgen. Ziekelijk is dat gewoon.
kinderverkachters kunnen niet naar de hoeren als vervanging. vrouwenverkrachters wel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:19
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Mijn kameraad Arjen komt hier net met het voorstel om duimschroeven op z'n ballen te zetten, of zijn snikkel te kietelen met een cactus.

Ik zelf ben van mening dat er voor zo iemand een peleton homo's ingehuurd moet worden die hem dan echt kijhard in z'n kont neuken.

Of mischien z'n leuter eraf ofzo. Als ie dat ding niet thuis kan houden, tja. Knoopie erin en klaar.
Oud 06-01-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Ik zelf ben van mening dat er voor zo iemand een peleton homo's ingehuurd moet worden die hem dan echt kijhard in z'n kont neuken.
Straks vind ie dat nog lekker ook
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 23:12
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Maar goed dat we hier niet zo'n achterlijke cultuur hebben als 'de Moslims'.
Oud 16-01-2003, 07:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Maar goed dat we hier niet zo'n achterlijke cultuur hebben als 'de Moslims'.
ik denk niet dat de moslims erop komen om een peleton homos in te huren om zo'n gast keihard in de ont te neuken.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 09:44
soffietje
soffietje is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:
Deze bedoelde ik dus...maximaal 12 jaar!

Maar wat die geldboete uit de vijfde categorie is? (vijfde categorie is toch het hoogste? )
staat ook in je wettenbundel..als je in het register zoekt op geldboete...volgens mij is de vijfde het hoogt de zesde is alleen voor bedrijven en rechtspersonen...dacht ik uit mien hoofdje....ik moet het ook leren voor m'n tentamen komende week...
Reageren

Regels voor berichten