Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 19:20
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Na lang wikken en wegen heb ik dan toch besloten om morgen m'n stem op de VVD uit te gaan brengen. Ik zat eerst zeer sterk te denken aan Johan Flemmix van de Partij van de Toekomst - puur als proteststem, omdat het milieubeleid van de VVD me niet aanstaat -, maar in feite is zo'n keuze een weggegooide stem. Dan draag ik liever m'n 'kleine steentje' bij aan een centrum-rechtskabinet. Overigens, op wie ik ga stemmen weet ik nog niet, maar in ieder geval op iedereen behalve 'mister nervosity himself' Gerrit Zalm (die had 't moeten laten bij z'n Minister van Financiën-taak...).
Oud 21-01-2003, 19:22
R-J-N
R-J-N is offline
zat te twijfelen tussen SP en CDA (vraag me niet waarom tussen die 2) Maar aangezien PvdA in de peilingen nu bovenaan staat ga ik defenitely CDA stemmen.

Mij lijkt het veel verstandiger om op standpunten te kunnen stemmen. Dat elke stemgerechtigde uit een aantal categorien als Financien, Veiligheid, Sociale Zaken, Onderwijs e.a. degene kan kiezen die hun het meets aanspreekt, ongeacht welke partij het is. En dan moeten de partijen hun verkozen standpunten gaan verdedigen in de 2e Kamer of zow.......
Oud 21-01-2003, 19:25
stout!
stout! is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Overigens, op wie ik ga stemmen weet ik nog niet, maar in ieder geval op iedereen behalve 'mister nervosity himself' Gerrit Zalm (die had 't moeten laten bij z'n Minister van Financiën-taak...).
Dat gaat toch al een stuk beter? Ik vind 't hem juist wel wat menselijks geven dat hij een beetje zenuwachtig is bij een tv-uitzending. Beter dan zo'n relaxede zelfingenomenheid.
Oud 21-01-2003, 19:27
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Heeft men in Belgie meerdere stemmen per persoon dan?
Je kan op meerdere personen die op dezelfde lijst staan stemmen (dat heten voorkeurstemmen) of je kan op de hele lijst stemmen Je kan dus niet op personen van verschillende lijsten stemmen
Oud 21-01-2003, 19:28
Dminor
Dminor is offline
Belgen...
Oud 21-01-2003, 19:30
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Citaat:
stout! schreef:
Dat gaat toch al een stuk beter? Ik vind 't hem juist wel wat menselijks geven dat hij een beetje zenuwachtig is bij een tv-uitzending. Beter dan zo'n relaxede zelfingenomenheid.
Mwah, maar wat die Zalm doet om aandacht te krijgen, ik vind hem een irritant ventje. Ook met dat flipperen, en ik heb een aantal keer beelden gezien van een flipperdende Zalm.. nou die wil je niet nog een keer zien. Zijn lichaamsdelen vliegen om en om zo'n 10 kilomter de lucht in als blijk hoezeer Zalm geconcentreerd en meelevend is, terwijl je ziet dat het gewoon nep is, net als die 'schaterlach' van hem
Maarja misschien zien jullie het anders, ik mag hem niet zo. Om het zacht uit te drukken

Ohja en op zijn persoonlijke site beveelt hij ons The Indiana Jones en The Madison nogwat flipperkast aan
Oud 21-01-2003, 19:30
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
stout! schreef:
Jazeker. Je had 'm drie jaar geleden eens moeten zien in het openbaar; dan stond hij bij wijze van spreken met knikkende knietjes en een bevochtigde broek zijn verhaal te houden. Je kan wel duidelijk merken dat er nu een verbetering in zit. Alleen als ik 'm vergelijk met VVD-coryfeeën uit het verleden zoals Wiegel en Bolkie valt Gerrit er totaal bij in het niet. Bos vind ik trouwens wel het toppunt van een relaxede zelfingenomenheid - dit op een negatieve manier. Wat betreft performance blijft Marijnissen toch nog 't beste naar mijn mening.

Off-topic; ben je nog van plan om me binnenkort te verblijden met een mailtje of is 't onderzoek stopgezet, ?
Oud 21-01-2003, 19:33
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Je kan op meerdere personen die op dezelfde lijst staan stemmen (dat heten voorkeurstemmen)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het maximum aantal stemmen is dan - dat jij zelf uit kunt brengen -, ?
Oud 21-01-2003, 19:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het maximum aantal stemmen is dan - dat jij zelf uit kunt brengen -, ?
Dat weet ik niet precies, dacht stuk of 10 ofzo? Maar dat moet ik nog eens navragen voor wanneer ik zelf mag gaan stemmen
Oud 21-01-2003, 19:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Dat weet ik niet precies, dacht stuk of 10 ofzo? Maar dat moet ik nog eens navragen voor wanneer ik zelf mag gaan stemmen
Maar dat is dus op één enkele lijst dus eh, niet van verschillende partijen
Oud 21-01-2003, 19:48
stout!
stout! is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Off-topic; ben je nog van plan om me binnenkort te verblijden met een mailtje of is 't onderzoek stopgezet, ?
Haha nee ik hoop t niet, ik wil je steeds mailen maar heb het superdruk en er komt steeds iets tussen . Ik voeg je anders wel even toe ok?
Oud 21-01-2003, 19:51
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
Partij van de arbeid
Oud 21-01-2003, 20:00
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Om een links kabinet te krijgen zeker? Zo denken mijn ouders ook, maar dan over een centrum rechts kabinet. Ik geef je een advies.. stem gewoon op GL.
nee niet links.. dat lukt toch niet.. PvdA zal waarschijnlijk een coalitie vormen met CDA als het CDA nog wil, maar als CDA de grootste partij wordt zullen ze waarschijnlijk de kant van de VVD opgaan en dat zie ik niet echt zitten
Oud 21-01-2003, 20:04
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ik heb er ook aan zitten denken ja
Maar er zijn al genoeg mensen die zo denken, en ik steun liever een partij die het meer nodig heeft.
de SP heeft het misschien wel meer nodig dan de PvdA, maar op dit moment denk ik toch even eerst aan de mensen die de dupe zullen worden van een rechts kabinet
Oud 21-01-2003, 20:06
Zoulou
Zoulou is offline
stem lijst popaul, lijsttrekker frits!
Oud 21-01-2003, 20:08
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
! Tien lijkt me wel erg veel zeg. Ik zou het wel graag willen weten maar ik kan 't 1-2-3 ff niet achterhalen hoeveel 't er daadwerkelijk zijn.

Stout!; geeft niks; voeg me maar toe, . (de_demagoog@blablabla...)
Oud 21-01-2003, 20:24
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
! Tien lijkt me wel erg veel zeg. Ik zou het wel graag willen weten maar ik kan 't 1-2-3 ff niet achterhalen hoeveel 't er daadwerkelijk zijn.
Vreemd joh, dan lijkt het in geen enkele zin op het nederlandse stelsel..
Oud 21-01-2003, 20:24
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:

Stout!; geeft niks; voeg me maar toe, . (de_demagoog@blablabla...)
Niet toch, als 't allemaal stemmen op dezelfde lijst zijn? Als je op de hele lijst stemt, stem je toch op nóg meer mensen?
Oud 21-01-2003, 20:27
Ciao Che
Ciao Che is offline
Groen links
Oud 21-01-2003, 21:22
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Niet toch, als 't allemaal stemmen op dezelfde lijst zijn? Als je op de hele lijst stemt, stem je toch op nóg meer mensen?
Volgens mij is dit een klassiek geval van miscommunicatie. Bedoel je nu daadwerkelijk dat je 10 keer mag stemmen (d.w.z., tien verschillende namen mag aankruisen?) of probeer je aan te geven dat er zo'n 10 - of meer... - personen op de lijst te vinden zijn waaruit je kiezen kan...?
Oud 21-01-2003, 21:39
Gothic
Gothic is offline
GL, maar nu denk ik Wouter Bos, ik wil absoluut de VVD niet in de regering...
Oud 21-01-2003, 21:57
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik denk Thom de Graaff of Femke Halsema..
Echt frustrerend btw: verkiezingen een maand voordat je 18 wordt
Oud 21-01-2003, 22:15
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Volgens mij is dit een klassiek geval van miscommunicatie. Bedoel je nu daadwerkelijk dat je 10 keer mag stemmen (d.w.z., tien verschillende namen mag aankruisen?) of probeer je aan te geven dat er zo'n 10 - of meer... - personen op de lijst te vinden zijn waaruit je kiezen kan...?
Je kan volgens mij op ongeveer 7 à 10 mensen stemmen die op die lijst staan dacht ik op 'n lijst staan ongeveer 30-40 mensen of meer dacht ik...
Oud 21-01-2003, 22:27
harrie84
harrie84 is offline
toch partij van de toekomst

ben lid geworden met wat vrienden van me en als ze 1 zetel krijgen geven ze een feest met gratis bier
Oud 21-01-2003, 22:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
harrie84 schreef:
toch partij van de toekomst

ben lid geworden met wat vrienden van me en als ze 1 zetel krijgen geven ze een feest met gratis bier

Meen je dit :/

Dus je stemt alleen maar om de bier
En die zetel halen ze NOOIT.
Oud 21-01-2003, 22:36
Verwijderd
Ik zou PVDA stemmen, hoewel ik Partij van de Toekomst ook wel 1 zetel gun.
Oud 21-01-2003, 23:42
?OWAN!
?OWAN! is offline
Femke Halsema van Groen Links
Oud 22-01-2003, 00:08
Boogie
Boogie is offline
Zie Actualiteit & Nieuws, bijvoorbeeld dit topic.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten