Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 21:18
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Rens schreef op 13-05-2003 @ 12:41:

Maar toch ben ik wel vastbesloten om het te gaan doen.. Ik houd alleen niet echt van veel vertalen, maar in A'dam zit nu, in de nieuwe structuur, ook archeologie en prehistorie in de studie, end at vind ik echt het gaafste! ( maar nee, ik ga geen archeologie studeren)
Ik ken die studie in Amsterdam niet, maar als je niet van vertalen houdt moet je echt geen klassieke talen gaan doen. Mijn fout was dat ik dacht: dat vertalen doe ik er wel bij en het ging me om de cultuur. Nou, na twee maanden had ik totaal genoeg van al die grammatica en het vertalen.

Waarom wil je geen archeologie gaan studeren als het je zo erg interesseert?
Oud 14-05-2003, 09:04
Rens
Rens is offline
Ik wil voor de klas, en vertalen vind ik op zich niet erg, maar mijn leraar nu verpest het gewoon zo! Het lijkt me wel echt een leuke studie. Ik ga aan de UvA studeren, want dan kan ik in de minor Nieuw-Griekse Taalverwerving doen, of Nederlandse Gebarentaal verwerving.. Het liefst zou ik Nederlandse Gebarentaal en GLTC combineren, maar ik ben bang dat dat een beetje te hoog gegrepen is..
En archeologie vind ik wel heel gaaf, maar ik wil dat niet studeren, omdat ik mezelf niet mijn verdere leven zie graven.. En vooral de Klassieke tijd interesseert me..
Oud 15-05-2003, 15:06
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
renskeeeee!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:55
Rens
Rens is offline
He Liesbeth!!! Ik dacht al wel dat jij het was Wat een enthousiaste begroeting!!
Ik vind het echt super gaaf dat je ook klassieke talen gaat studeren!!! Wij zijn de enige twee op school die alle 2 de talen hebben, hè?? Of zit er nog iemand bij jou in de 4e?? Naja, wel grappig dat je hier uithangt! hahaha
Weet je nu al waar je gaat studeren?? Niet in Leiden saaie pias, Amsterdam, daar kun je nóg beter winkelen hoor! ( en is super gezellig!!) Maar Biermans heeft ook in Leiden gestuurd, en ik ben toen ook met hem op de faculteit wezen kijken, maar hij zei dat ik beter naar Amsterdam kon gaan (Smolenaars geeft daar les) want ik wil ook Nieuw-Griekse Taalverwerving (en Nederlandse Gebarentaal, help help help )
Oud 16-05-2003, 19:18
Lotte85
Lotte85 is offline
Vanaf september ga ik in Groningen klassieke talen studeren! K heb er erg veel zin in!!!
maar eerst t examen nog...
Wie gaan r nog meer in Groningen GLTC studeren?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 19:18
Rens
Rens is offline
Mmm, ik heb tóch mijn studiekeuze maar omgegooid.. Onbekende, op zich had je wel gelijk.. Ik hoor echt van iedereen dat je wel moet kiezen wat je écht leuk vindt, en dat je niet alleen op grond van bijvoorbeeld beroepsperspectieven je keuze maken.. Dus nu ga ik toch archeologie studeren... Helaas moet ik eerst nog een jaartje middelbare school...
Wie gaat er nog meer archeologie studeren (in Amsterdam)???
Oud 08-06-2003, 21:59
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Rens schreef op 08-06-2003 @ 20:18:
Mmm, ik heb tóch mijn studiekeuze maar omgegooid.. Onbekende, op zich had je wel gelijk.. Ik hoor echt van iedereen dat je wel moet kiezen wat je écht leuk vindt, en dat je niet alleen op grond van bijvoorbeeld beroepsperspectieven je keuze maken.. Dus nu ga ik toch archeologie studeren... Helaas moet ik eerst nog een jaartje middelbare school...
Wie gaat er nog meer archeologie studeren (in Amsterdam)???
Dat lijkt me een verstandige keuze, want GLTC is niet leuk als je niet van vertalen houdt.
En als je eerst nog 6VWO moet doen, dan heb je nog wel even de tijd om er over na te denken!
Oud 14-06-2003, 18:49
Rens
Rens is offline
Ja, maar dat gaat wel lukken hoor!! Iig ben ik wel blij dat ik t toch ga doen (en vooral, dat mijn ouders t wel een beetje goed vinden ("T Is jouw keuze") en nu kan ik nog wel lekker een klassieke taal eruit flikkeren, want echt veel is er ook niet aan met die leraar...
Oud 11-07-2003, 21:23
Summersmile
Summersmile is offline
Jongens, heb een vraagje..eerst mijn situatie...
Sinds de tweede klas deed ik op mijn oude school Latijn, en ik ben dit jaar min of meer cum laude afgestudeerd voor het Gymnasium (geen 8,0 of hoger maar wel 7,6). Na ja boeiuh daar gaat het niet om. In 4gym en verder wilde ik Gr & La doen. Mocht niet. Het was roostertechnisch niet mogelijk (was dan enige leerling met Grieks), qua studielast onverantwoord (samen 960 uur, zou dan 50 uur per week aan school besteden ), bovendien had ik er de cijfers niet voor (stond een dikke 9 voor Grieks...uhm...laag is dat niet te noemen).
Het kon dus niet. Ik baal(de) ervan, want ik heb lange tijd Klassieke Talen willen studeren, ben vorig jaar zelfs nog in Nijmegen geweest (Seneca, wat is die Kessels een duffe man zeg!) op een voorlichtingsdag. Daar bleek dat je wel kon worden toegelaten als je een Klassieke Taal deed maar dan moest je die andere gaan inhalen. Omdat ik dacht (en denk) dat ik dat niet kan en zeker ook niet wil (kan niet tegen stressen) ben ik er vanaf gestapt. Kan ik, met mijn gebreken, toch wel GLTC doen?
Oud 18-07-2003, 21:56
Rens
Rens is offline
Ja, maar dan moet je wel Grieks inhalen.. (mm, gaat wel tijd en moeite kosten!)... Ik zou maar eens gaan informeren dan... In Amsterdam kan het iig wel...
Oud 27-07-2003, 15:14
Hop Marianneke
Hop Marianneke is offline
Ik ga in oktober starten in de eerste kan van Klassieke filologie (latijn en grieks dus) aan de KULeuven

eerst ging ik geneeskunde doen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 13:14
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Ik ga volgend jaar naar Leiden, als enige, zo schijnt .
Oud 28-07-2003, 17:08
MickeyV
MickeyV is offline
Ah, Naso. Hoe was Italië?
Oud 29-07-2003, 09:37
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2003 @ 18:08:
Ah, Naso. Hoe was Italië?
Als een fantasticum, dank u.
Oud 30-07-2003, 13:42
Ellun
Ellun is offline
Ik ben er nog steeds niet uit, het lijkt me nog steeds erg leuk, KT. Maar ik vertrek eerst naar Australie en daarna kies ik wel.

Ellen
Reageren

Regels voor berichten