![]() |
||
Citaat:
Wanneer de bijwerkingen niet zo erg zouden zijn, zou het inderdaad een geweldig middel zijn. Er zijn ook geoeg mensen die nu clear zijn en nergens last van hebben (zoals jij), maar ja, of het zo uitpakt weet je niet van te voren... Feit blijft dat er heel voorzichtig mee om gegaan moet worden en dat van tevoren goed bekeken moet worden of het middel wel of niet voorgeschreven moet worden. |
![]() |
|
ik heb af en toe op mijn gezicht last van maar de meeste blijven heeeel klein..en af en toe word er dannes eentje groter
![]() ![]() |
![]() |
|
Hebben jullie puistjes?
Nee, nu niet meer. Vroeger (twee jaar geleden, voor ik met de pil begon) wel Zo ja, veel/weinig? Toen had ik er veel. Ben ermee naar de dokter geweest en wist bij het zien van een stukje schouder al genoeg. Mijn hele rug en schouders zaten eronder. Nu heb ik nog wel eens een paar kleintjes maar dat is niet de moeite waard en vooral wanneer ik ongesteld moet worden. Wat doe je er tegen? Ik gebruik de pil. DIANE 35 om precies te zijn. Helpt echt, maar is wel een zware. Van die zalfjes helpen bij mij echt helemaal niet! En het is een vies gedoe. DIANE 35 helpt overigens ook tegen overbeharing en, uiteraard, is het een veilige pil waar je zwangerschappen mee voorkomt. |
![]() |
||
Citaat:
ik ben het wel met je eens dat je niet zomaar roaccutane moet gebruiken, maar iemand die al meerdere medicijnen heeft gebruikt zonder succes en veel dingen niet meer wilde doen zoals ik (ik durfde geen t-shirts meer te dragen omdat mijn boven+onderarmen vol puisten zaten) heeft er veel baat bij! (nu kan ik gewoon weer lekker zwemmen zonder dat ik me schaam!) dus ik ben heel blij dat het middel bestaat! en het grootste deel van de mensen die het gebruikt heeft toch alleen last van droge lippen enzow, die andere bijwerkingen zijn echt maar uitzonderingen! maar helaas is het in deze maatschappij zo dat ze van een muis een olifant maken en de unieke gevallen veel te erg belichten!
|
Verwijderd
|
ik had2 a 3 weken terug last van puistjes...ze kwamen altijd wel terug
nu doe ik een kuurtje van 2 weken en t helpt echt iedere dag 2 capsules innemen en een half uurtje voordat je iets gaat eten het heet tetracycline aanbevolen! geen bijwerkingen en ik ben er best blij mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar helaas zijn de gevallen niet zo uniek en ben ik mede wat sceptisch tegenover het middel ivm eigen ervaringen. Ik heb het twee dagen gebruikt (ik wist niks af van bijwerkingen voordat ik het ging gebruiken) en toen heb ik moeten stoppen omdat ik ontzettende last kreeg van bijwerkingen. Sindsdien heb ik last van hoofdpijn en droge ogen (niet zo erg dat ik er gek van wordt, maar zo af en toe behoorlijk onaangenaam), terwijl ik daarvan voordat ik de roaccutane gebruikte, NOOIT last had. Uiteraard geen vaststaand verband, maar ik weid mijn klachten wel (mede) aan de roaccutane. Wat als ik het vijf maanden gebruikt had... Verder is uit wetenschappelijk onderzoek (gewoon officieel, door vakmensen bla bla) gebleken dat meer dan 10% permanente klachten overhoudt, in veel gevallen droge huid en lippen. |
![]() |
|
![]() |
ik heb zelden last van puistjes. de laatste tijd zelfs bijna nooit.
ik heb ze voornamelijk tijdens mn menstruatie, in die week. ik drink erg veel water, dat is het enige wat ik er tegen doen. en ik moet zeggen dat dat heel erg werkt. zeker als ik ze voel opkomen, drink ik 2 liter water per dag. dan onderdruk ik het en komen ze niet. |
![]() |
|
@ Cryptic Winterstorm:
Tetracycline is alleen op voorschrift van de dokter, dus eerst ff een receptje halen! (kan zijn dat bv minocycline eerst geprobeerd wordt, omdat dat lichter is geloof ik) Geen wondermiddelen natuurlijk, maar misschien werkt t voor jou! (Bij mij werkte t ook alleen als ik een kuur deed van een paar weken/maanden, en daarna kwamen ze zo weer terug..)
|
Volgens mij is uitknijpen niet heel erg slecht, als je zorgt dat het spul wat er uitkomt niet overal zit natuurlijk, daar krijg je namelijk meer puistjes van, zelf knijp ik ze wel eens uit met een tissue en dan doe ik er sterilon op, dan drogen ze uit en gaan ze snel weg. Bij mij worden het er niet meer als ik uitknijp.
Je moet trouwens ook niet met je nagels of een pincet ofzow uitknijpen want dan kan je er littekens aan over houden.
|
Beste is niet uitknijpen. Levert altijd littekens op. Alleen als het hele kleine puistjes zijn, zie je daar niks van. Ook zonder uitknijpen komen er wel littekens, maar minder snel en diep. Van die mensen met van die 'gaten-gezichten', vol met littekens, zul je tegenwoordig niet meer zo snel krijgen. Dan moet je volgens mij wel jaren lang heel erg last van acne gehad hebben. Tegewoordig zijn er wel zo veel remedies e.d., dat acne bijna altijd wel verminderd kan worden. Verder bestaan er littekenbehandelingen voor mensen die erg last hebben van littekens.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb niet echt last van puistjes. Af en toe eentje. Maar dat is niet vaak. Eerst had ik er meer last van, maar slik nu een half jaar de pil en dat helpt schijnbaar wel, terwijl het niet de diane-35 is maar gewoon microgynon 30.
Ik heb wel last van puistjes op me rug, vooral op de bovenkant bij de schouders zeg maar. Wat kan ik hier tegen doen, want de zon helpt ook niet. Verder heb ik wel last van mee-eters, en ik heb echt geen idee hoe ik dat wegkrijg (dan bedoel ik dus niet uitknijpen maar gewoon middeltjes die helpen). Iemand een tip?
|
ik had er veel last van totdat ik sans soucis van mn tante kreeg(schoonheidssalon)
dit hielp bij mij erg goed ik heb dr geen last meer van vandaar pil idd helpt ook maar om dat echta lleen te doen tegen puistjes is nogal overdreven vind ik zo goed zijn die hormonen ook wee niet he....
||
![]() |
Citaat:
ik heb er ook een heeeeeeeele droge huid en droge ogen aan overgehouden, maja wel beter op zich dan een heel lijf vol puisten........ |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie dat een aantal mensen tevreden zijn over tetracycline en minocycline. Nu is mijn vraag of deze nog bijwerkingen heeft zoals bijvoorbeeld zonneallergie?
Ik ben namelijk een aantal weken geleden bij de dokter geweest voor mijn puistjes en die zij dat hij geen kuren of medicijnen meer voor schreef tegen puistjes in de zomer omdat je dan zonneallergie kan krijgen. Is dat nu bij tetracycline en minocycline ook het geval??? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het is niet goed om make-up over je puistjes heen te smeren!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Gewoon biergist pillen bij je drogist of 'de tuinen' halen! Het is niet duur (afhankelijk van het merk van 2,5ve euro tot hooguit 7 euro) en het help! Het zuivert je huid (en haar) van binnen uit.
Ik heb echt al jaaaren last van puistjes en heb ook elk smeerseltje en lotionnetje geprobeerd. Toen kwam een vriendin van mij die ik al een aantal weken niet meer had gezien en die ook altijd al last van puistjes en andere huidproblemen had gehad een weekendje bij me logeren. Ik stond versteld toen ze mn kamer in kwam lopen; Gladde huid! Zij was al een tijdje aan de pillen, dus ik neem aan dat je ze ook een tijdje moet slikken op het ultieme resultaat te bereiken. Toch zag je bij mij na 10 dagen al een verschil. Er kwamen gemiddeld 3/4 minder puistjes opzetten en de mooie lege gladde plekken huid kwamen tevoorschijn. Ik neem er nu nog 3 op een dag, 's ochtends, 's middags en 's avonds met wat water, maar ik denk erover om naar 2 op een dag te gaan. Natuurlijk heb ik hier en daar nog wel eens een puistje, maar dat neem ik voor lief. Wel gewoon elke dag blijven schoonmaken met tonic! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
puisjes telefoontjex | 4 | 21-03-2015 17:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
waarom denken mensen nog steeds dat je van chocolade puistjes krijgt? speelgoedgitaar | 20 | 15-09-2010 21:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
puistjes of toch niet? moon | 11 | 11-05-2006 06:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
HET middel tegen puisjes? darkstyle | 11 | 27-01-2004 07:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
21 jaar, en nog (jeugd)puistjes Cryptic Winterstorm | 89 | 10-11-2002 19:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
Puistjes waar je je scheert en lidtekens wegkrijgen AsTheFutureRepeats | 2 | 12-02-2002 18:15 |