Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() dat zou dan pas een verassing zijn en een grote wending in het verhaal, als die hele ring na verloop van tijd onnodig is geworden voor sauron, en dat hij zoveel macht gekregen heeft dat hij zonder kan. waarom denk je niet verder dan het boek? ![]()
|
Ik vind zo ongeveer elke verandering die Peter Jackson heeft aangebracht een mislukking
- Film 1, de zwarte ruiters die achter Frodo aangalloperen vlak voor de pont. - Ook in film 1, het weglaten van Bomdadil, toch wel 1 van de meest meesterlijke karakters. - Film 1, het vervangen van Glorfindel door Arwen - Film 2, faramir is helemaal foutç - Film 2 - Aragorn gaat helemaal niet dood, het is ook veel te onwaarschijnlijk en op deze manier hebben Ghan Buri Ghan geschrapt en ook dat is overgevelijk. - Gimli is een "comedy sidekick" Het enige wat goed is gedaan is het karakter van Legolas die is in de film weer veel beter dan in het boek. En natuurlijk Gollum.
|
...geniet nou maar gewoon van de films
![]() Ik begrijp 't wel hoor; Jackson heeft gezegd zich zo goed mogelijk aan de boeken te houden, maar sommige keuzes heeft-ie toch echt, met pijn in z'n hart (ongetwijfeld ![]() Maarre, geniet nou maar gewoon van de films ![]() |
![]() |
|
nouja...het is ook niet zo belangrijk... Maar bij de Eowyn Faramir romance staan ze opeen gegeven moment op de stadsmuur te zoenen en dan staat er: Het ravenzwarte en gouden haar vermengde zich in de wind ' ofzoiets.
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
...dus je kan nog even van Viggo genieten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat van Gimli is jammer ja, maar tegelijkertijd ook wel weer grappig... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat Tom Bombadil betreft: ik had een paar jaar terug ergens gelezen dat hij er uit gelaten is om dat het eigelijk onbekend is wat hij eigelijk is. Is hij een Hobbit? Een mens? Een reus? In het boek staat daar niks over. Als ik het fout heb, zet dan ff waar het staat (hoofdstuk natuurlijk, sommige uitgaven hebben andere nummering) |
![]() |
||
Citaat:
...en dan duurt-ie nóg drie uur ![]() |
![]() |
|
Tom Bomdadil is juist interessant omdat niemand weet wat hij is. Hij zegt zelf de oudste te zijn, zeg maar de eerste in Midden Aarde maar dat kan niet want de eerstgeboren zijn te elfen en dat betekdn dat hij dus apart zou staan van de Valar en dat zou wel een raar verhaal zijn.
Maar doordat niemand weet wat hij nou psies is is hij juist zo mystiek. En het is gewoon leuk dat de ring geen invloed op hem heeft, dat als hij hem zou hebben hem zou weggooien dat is toch hilarisch. Iedereen in heel Midden Aarde wil dat ding hebben en Tom interesseert zich er niet voor. Nee Tom Bombadil is een karakters dat Tolkien zeker niet weg had moeten laten en Jackson dus ook niet.
|
![]() |
Hmm.. Ik kijk wel uit naar RotK. De afgelopen twee films waren geweldig, niet in de laatste plaats door de geweldige muziek. Bij deze een spontane ode aan Howard Shore: dat hij maar een lang en gezegend leven moge leiden door zijn goede werken
![]() En om nog maar even een duit in het zakje te doen over Faramir: alhoewel hij niet helemaal uit de verf kwam in de film, vond ik zijn personage vrij goed geslaagd. Jackson had immers te maken met enige beperkende factoren. Zo kon hij moeilijk een film van zeven uur lang maken. Dus hij moest in een korte tijd mensen laten kennismaken met Faramir. En hij kwam toch wel over zoals hij in het boek was: trouw aan Gondor, zeer bedachtzaam en niet echt gebrand op de oorlog. Nu kan hij in de derde film echt tot zijn recht komen, hoop ik. Ik kan nauwelijks meer wachten ![]()
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik begrijp je stantpunt en ik vind het leuk dat je er op deze manier op reageert. Toch blijf ik erbij dat Bomdadil juist een toevoeging is omdat hij een eigen dimensie heet in heel midden aarde. Daarnaast ben ik het wel met je eens dat Peter Jackson hem nooit zo had neer kunnen zetten als in het boek.
Dan over de schijndood van Aragorn. Dat stuk van Arwen zal me niet zoveel kunnen schelen ik vind haar karakter sowieso niet zo interessant maar ik begrijp dat Jackson haar meer tekst heeft willen geven. Waar het mij om gaat is dat na Gandlaf waarvan iedereen nog wel zou kunnen geloven dattie dood was komt nu ineens het onwaarschijnlijke dat Aragorn dood zou zijn terwijl iedereen weet dat dat toch niet waar is. Dat vind ik een zwak punt. Ik ben het met je eens dat zowel Gimli als Legolas beter uitgewerkt zijn dan in het boek. Maar in Gimli's geval is dat een degradatie want hij kan nog zo grappig zijn, niemand neemt hem meer serieus en dat vind ik jammer. Dan nog even over Faramir en het naar voren brengen van de kracht van de ring. Ik vind dat dat ik Frodo's gedrag al veel duidelijker naar voren komt dan in het boek (waarvoor hulde) maar nu lijkt het juist alsof Faramir heel erg op Boromir lijkt en dat is juist in het boek niet zo en dat vind ik ook zonde.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Nog één klein detail wat ik niet helemaal begreep:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Snif snik, boehoehoehoe ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Gimli was de hele tijd alleen maar een grappige strijdlustige dwerg, en in mijn ogen dus een typetje.
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |