Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 04-04-2003 @ 21:06:
Het is Christenen, spreek uit 'kristenen', want dat moet zo volgens de Griekse uitspraakregels.
En nee, dit kon ik niet laten nee...
Niet waar zeg, de chi wordt als een G uitgesproken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2003, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 04-04-2003 @ 22:43:
Niet waar zeg, de chi wordt als een G uitgesproken!

Latijn...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 22:43
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ik zou er niet letterlijk op 'afknappen' maar ik zou er wel 10x vaker over nadenken van tevoren of ik ermee wl beginnen.
Oud 04-04-2003, 22:58
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 04-04-2003 @ 22:16:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik wilde graag even weten hoe andere mensen er tegen aan kijken, omdat ik verliefd aan het worden ben op een jongen die (voor zover ik weet) niet christelijk is.
Ik weet zelf ook dat het voor mijzelf ook veel makkerlijker zou zijn als ik een jongen tegen zou komen die ook christelijk is, maar ja, verliefdheid kun je niet sturen (wat soms weleens lastig is).

Trouwens, dat over het naar de kerk gaan. Ik begreep van sommige mensen dat zij dachten dat ik bedoelde dat je dan zelf ook met diegene mee naar kerk moet. Dit bedoelde ik dus niet, maar gewoon dat diegene zelf 1-2 keer per zondag naar de kerk gaat.
Ik denk dat dit valt onder dezelfde redenatie die die mensen (waaronder ik) een vreemd iets vinden. Hij moet zich blijkbaar toch aanpassen aan jouw normen en waarden, door 1 of 2 maal op de zondag naar de kerk te gaan... hoeft niet persee met jou... ja, denk niet echt, dat als hij geen Christen of zwaar Christen is, dat hij dat dan zal doen op zijn vrije zondag.

Vind je het niet vreemd, dat jij verliefd op hem bent en dat jij wilt dat hij zich gaat aanpassen aan jouw persoonlijke normen en waarden, ook al staat hij daar niet achter? Hij moet opeens maar gaan geloven zoals jij geloofd?

Ik vind het klets om naar de kerk te gaan, als je niet geloofd in de kerk, ondanks dat je vriendin of vriend dat wel doet... het is gewoon een leugen om dan naar de kerk te gaan, niets meer, niets minder.

Dat van het geen sex voor het huwelijk kan ik inkomen, omdat dat persee iets moet zijn, waar jullie beiden achter staan.

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 23:20
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
perseus schreef op 04-04-2003 @ 21:06:
Het is Christenen, spreek uit 'kristenen', want dat moet zo volgens de Griekse uitspraakregels.
En nee, dit kon ik niet laten nee...
AtHell, ik was het niet geheel eens met je uitspraak... maarre... ik vond bovenstaande reactie op jouw uitspraak zo stompzinnig... jongen, AtHell... kun je deze jongen niet wat af gaan zeiken... je hebt mijn zegen jongen, zal geen commentaar geven op jouw commentaar op hem, okee?
Oud 05-04-2003, 13:02
Another Way
Another Way is offline
Als ze geen sex voor het huwelijk wil en zo'n fanatiek kerk persoontje is wil ik voor geen goud een relatie met har
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 14:38
blupie
blupie is offline
hm... denk dat het probleem is dat zijn/haar ouders het dan ook vaak zijn (erg christelijk dus). en dan telkens en telkens opnieuw vragen als je op zondag daar slaapt en lekker wil uitslapen: ga jij niet mee?! (eigen ervaring jah... )
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef op 05-04-2003 @ 00:20:
AtHell, ik was het niet geheel eens met je uitspraak... maarre... ik vond bovenstaande reactie op jouw uitspraak zo stompzinnig... jongen, AtHell... kun je deze jongen niet wat af gaan zeiken... je hebt mijn zegen jongen, zal geen commentaar geven op jouw commentaar op hem, okee?
Ik weet dat hij stompzinnig was, maar ik kon het gewoon niet laten!

Ontopic: Ik denk niet dat ik in de toekomst nu wel af zal knappen door wat er eerder gebeurd is op mensen die strenger gelovig zijn dan ik, maar ik zal wel eerst langer de kat uit de boom kijken...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:37
AtHell
AtHell is offline
@ Perseus:

spot (de ~ (m.))

3 de handeling van spotten => hoon, ironie, sarcasme, scherts

En pp, ik voel me nu gebruikt, dat je het even weet.
Oud 05-04-2003, 17:44
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
AtHell schreef op 05-04-2003 @ 18:37:
@ Perseus:

spot (de ~ (m.))

3 de handeling van spotten => hoon, ironie, sarcasme, scherts

En pp, ik voel me nu gebruikt, dat je het even weet.
Ach jongen, kom je wel weer overheen... je bent nog jong
Reageren

Regels voor berichten