Citaat:
ABgirl schreef op 04-04-2003 @ 22:16:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik wilde graag even weten hoe andere mensen er tegen aan kijken, omdat ik verliefd aan het worden ben op een jongen die (voor zover ik weet) niet christelijk is.
Ik weet zelf ook dat het voor mijzelf ook veel makkerlijker zou zijn als ik een jongen tegen zou komen die ook christelijk is, maar ja, verliefdheid kun je niet sturen (wat soms weleens lastig is).
Trouwens, dat over het naar de kerk gaan. Ik begreep van sommige mensen dat zij dachten dat ik bedoelde dat je dan zelf ook met diegene mee naar kerk moet. Dit bedoelde ik dus niet, maar gewoon dat diegene zelf 1-2 keer per zondag naar de kerk gaat.
|
Ik denk dat dit valt onder dezelfde redenatie die die mensen (waaronder ik) een vreemd iets vinden. Hij moet zich blijkbaar toch aanpassen aan jouw normen en waarden, door 1 of 2 maal op de zondag naar de kerk te gaan... hoeft niet persee met jou... ja, denk niet echt, dat als hij geen Christen of zwaar Christen is, dat hij dat dan zal doen op zijn vrije zondag.
Vind je het niet vreemd, dat jij verliefd op hem bent en dat jij wilt dat hij zich gaat aanpassen aan jouw persoonlijke normen en waarden, ook al staat hij daar niet achter? Hij moet opeens maar gaan geloven zoals jij geloofd?
Ik vind het klets om naar de kerk te gaan, als je niet geloofd in de kerk, ondanks dat je vriendin of vriend dat wel doet... het is gewoon een leugen om dan naar de kerk te gaan, niets meer, niets minder.
Dat van het geen sex voor het huwelijk kan ik inkomen, omdat dat persee iets moet zijn, waar jullie beiden achter staan.