Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2003, 21:41
battlestar
battlestar is offline
een vriendin van me is vegetarisch en daar ging ik afgelopen week eten, iets met soja , nou doe mij toch maar gewoon vlees..
nee, ik zou het niet volhouden.. misschien nog wel als ik wel vis zou 'mogen' eten, maar dan zou het nog moeilijk zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2003, 21:51
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 13-04-2003 @ 22:41:
een vriendin van me is vegetarisch en daar ging ik afgelopen week eten, iets met soja , nou doe mij toch maar gewoon vlees..
nee, ik zou het niet volhouden.. misschien nog wel als ik wel vis zou 'mogen' eten, maar dan zou het nog moeilijk zijn..
Ik dacht van mezelf ook dat ik het niet zou kunnen, vind vlees echt onwijs lekker . Maar toen dacht ik: kom, laat ik t ns een weekje proberen, en ben toen in een stuk doorgegaan... En dat is nu bijna een jaar geleden.

Enne, nog een keer dan maar he, maar DAN NU ECHT DE LAATSTE KEER:

Citaat:
Briseïs schreef op 07-04-2003 @ 10:13:
Mensen kunnen niet vegetarisch zijn!
Iedereen bestaat uit vlees! Je kunt hoogstens vegetariër zijn.
Oud 14-04-2003, 09:18
Verwijderd
ik ben dus geen vegetarier blijkbaar, ik eet wel gewoon vis. Maar het maakt me verder ook niet uit of ik mezelf nou vegetarier mag noemen of nie, ik eet gewoon geen vlees om hele andere redenen. Ik vond het zo zielig voor die arme beesten die gewoon geboren werden om vervolgens op je bord te verschijnen, maar ook omdat ik vlees niet meer vertrouwde met al die toestanden op het nieuws en begon het dus ook langzaam aan vies te vinden. 3de reden was me gezondheid. Toen ik vegetarier werd woog ik nog 100kilo. Meteen de dag dat ik gestopt was met vlees eten ben ik ook begonnen met afvallen, en die combinatie heeft er voor gezorgd dat ik al dat vet kwijt ben en nu een gezond leven heb. Vis ben ik wel altijd blijven eten, omdat ik het lekker vind, gezond en vooral gezonder dan vlees. En voor vissen vind ik het op de een of ander manier niet zo zielig ofzo, ze leven in het water ver van mij vandaan, ik zie ze nooit. En met dieren is het toch wel anders, ik zie elke week wel een jong kalfje ergens rondlopen..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 23:55
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 11-04-2003 @ 18:01:
Ja dat wou ik ook ff vragen. Hoe ver gaan jullie nou met vegetariër zijn? Eten jullie alleen kaas met vegetarisch stremsel? Geen gelatine, geen kroepoek? En bijv. tomaten cup a soup met rundvleesextracten?

Als ik thuis ben eet ik alleen kaas met vegetarisch stremsel, maar ergens anders is het te moeilijk om me daaraan te houden. Ik probeer gelatine zoveel mogelijk te vermijden, en ik eet alleen cassave kroepoek. Maar cup a soup... Ik doe af en toe net of ik niet zie dat er vlees extracten in zitten...
Geen vlees, geen vis, wel kaas met stremsel, wel gelatine, geen kroepoek, geen dingen met vleesextracten.
Oud 24-04-2003, 15:09
Verwijderd
Briseïs schreef op 11-04-2003 @ 18:01:
Ja dat wou ik ook ff vragen. Hoe ver gaan jullie nou met vegetariër zijn? Eten jullie alleen kaas met vegetarisch stremsel? Geen gelatine, geen kroepoek? En bijv. tomaten cup a soup met rundvleesextracten?

Als ik thuis ben eet ik alleen kaas met vegetarisch stremsel, maar ergens anders is het te moeilijk om me daaraan te houden. Ik probeer gelatine zoveel mogelijk te vermijden, en ik eet alleen cassave kroepoek. Maar cup a soup... Ik doe af en toe net of ik niet zie dat er vlees extracten in zitten...

Geen vlees, geen vis, wel kaas met stremsel, wel gelatine, wel (had ik niet eens aan gedacht.... )kroepoek, over het algemeen geen dingen met vleesextracten (in de tomaten cup-a-soup van het eigen merk van de edah zitten geen vleesextracten).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:50
duifeltje
duifeltje is offline
ik ben al 3/4 jaar vegetariër
Oud 25-04-2003, 14:51
duifeltje
duifeltje is offline
(sorry, 3 tot 4 jaar dus )
Oud 25-04-2003, 15:49
Kinshi
Kinshi is offline
ik eet wel kaas met van dat spul er om... maar goed ik eet dus geen kroepoek en cup-a-soup en nu lees ik hier honing... daar had ik nog niet over nagedacht maar dat eet ik nu dus ook niet meer. Mijn schoenen zijn wel van leer omdat ze nog van de vleestijd zijn
Oud 25-04-2003, 19:35
kees17
kees17 is offline
Ik ben blij dat er een forum gekomen is die eten en drinken heet, omdat ik stront ziek werdt van dat gezeik op flora en fauna.

Sorry moest er even uit.
Oud 26-04-2003, 12:16
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Bast schreef op 12-04-2003 @ 17:05:
vindt ik dus ook (zie mijn post hierboven). Mensen eten sneller wel gelatine en stremsel omdat je aan een snoepje of een plak kaas niet direct kan zien dat er dood dier in zit. Maar dood = dood en dus is het onzin om te zeggen dat dat onder veganisme valt en niet vegetarisme. Als je echt vegetarier bent eet je gewoon niets waarvoor dieren zijn gedood.

Een veganist is iemand die uit principe geen dierlijke producten tot zicht neemt of gebruikt.

"vege´tariër (de ~ (m.)) Iemand die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen."

Totaal vegetariers eten dus ook geen gewone kaas, of gelatine.
Even een paar vraagjes Ik ben zelf 3 jaar vegetarier, ik eet geen vlees en geen vis. Ik wist wel dat er in bepaalde snoepjes enz bepaalde bestandsdelen van dieren zit, maar aangezien ik niet precies wist welke snoepjes enz zitten, eet ik deze nog gewoon. Aangezien ik graag een 'totaal vegetarier' wil worden, en ik merk dat jij er veel verstand van hebt zou ik wel graag willen weten om welke etenswaren het dan gaat. En wat voor dierlijks hier dan in zit. Als je wilt mag je me hierover ook mailen: s_u_m_m_e_r1986@hotmail.com

Alvast heel erg bedankt! Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 14:28
Verwijderd
Ik eet niet vegetarisch, maar ik eet thuis alleen eco-scharrelvlees en scharrelvis (of nouja, ik bedoel dus: vis die gewoon vrijelijk in een oceaan of rivier heeft gezwommen tijdens zijn leven, en niet in een kooitje in een rivier, of in een zwembad-iets). Ik ben niet tegen het eten van vlees, wel tegen de bio-industrie. Als ik bij anderen mee-eet dan eet ik wel gewoon wat de pot schaft, maar dan neem ik weinig vlees.

Laatst gewijzigd op 26-04-2003 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 14:32
No return
No return is offline
ik ben nu iets van 6 jaar vegetariër en het bevalt me goed dus........
Oud 29-04-2003, 15:21
*-_-*
*-_-* is offline
'k eet al 4 jaar geen vlees of vis meer
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:14
Just-Rian
Just-Rian is offline
Ik ben m'n hele leven al een vegetariër! (m'n ouders zijn het ook en ik ben zo opgegroeid )

xx
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:16
Just-Rian
Just-Rian is offline
Ik heb ook altijd zo de neiging om mensen die persé vlees willen eten en er niet aan willen denken om geen vlees te eten bij hun maaltijd, gewoon 'nep' vlees voor te schotelen.. taak voor de toekomst
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:27
Sundae
Sundae is offline
Ik eet zelf gewoon vlees, al heb ik wel bewondering voor de mensen die vegetariër zijn. Ik vind vlees gewoon wel lekker, dus ik eet het.
Ik heb trouwens gehoord dat wanneer je 'nodige' vlees niet goed genoeg vervangt door andere producten dat het wel schadelijk is. Een vriend van mij is vegetarisch en had een tijdje geleden steeds last van stoornissen van zn evenwichtsorgaan. Hij viel opeens om enzo...heel raar. In het ziekenhuis hebben ze toen onderzoek gedaan en daar is uit gebleken dat hij toch een gebrek had aan stoffen die in vlees zitten. En dat terwijl hij wel gewoon genoeg vleesvervangende producten at. Dus ik denk opzich dat wanneer je vegetariër bent, je ook goed moet opletten met wat je eet en dat je genoeg van alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Net als dat vleeseters moeten opletten dat hun vlees goed gaar is, etc.
Oud 05-05-2003, 21:47
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
*~annûh~* schreef op 05-05-2003 @ 22:27:
Ik eet zelf gewoon vlees, al heb ik wel bewondering voor de mensen die vegetariër zijn. Ik vind vlees gewoon wel lekker, dus ik eet het.
Ik vind vlees ook lekker, ontzettend lekker zelfs, maar ik eet het niet. De 'dus' vind ik hier niet echt op zn plaats.

Citaat:
Ik heb trouwens gehoord dat wanneer je 'nodige' vlees niet goed genoeg vervangt door andere producten dat het wel schadelijk is.
Duh.

Citaat:
Een vriend van mij is vegetarisch
Mag ik nog een keer? Ja? Mag het?
Mensen kunnen niet vegetarisch zijn, we bestaan nu eenmaal uit vlees. Je kun hooguit vegetariër [size=5]zijn.[size]

Citaat:
en had een tijdje geleden steeds last van stoornissen van zn evenwichtsorgaan. Hij viel opeens om enzo...heel raar. In het ziekenhuis hebben ze toen onderzoek gedaan en daar is uit gebleken dat hij toch een gebrek had aan stoffen die in vlees zitten. En dat terwijl hij wel gewoon genoeg vleesvervangende producten at.
Das klote.

Citaat:
Dus ik denk opzich dat wanneer je vegetariër bent, je ook goed moet opletten met wat je eet en dat je genoeg van alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Net als dat vleeseters moeten opletten dat hun vlees goed gaar is, etc.
Joh.
Reageren

Regels voor berichten