Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Commotie om linkse rechter Volkert van der G. Wetenswaardigheden: Rechter zaak-Fortuyn is collega Volkert Collega wordt dus bedoelt en ik zie niet in wat dit uit zou moeten maken...
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Als mijn vader vermoord wordt voor mijn ogen door bijv. twee buitenlanders, dan ga ik ook dingen roepen die eigenlijk nergens opslaan. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder is dat jammer dan, want daar is het Nederlandse Strafrecht niet voor bedoelt. Dat is iets tussen staat en dader. @nare man: Ik heb proces niet heel erg gevolgd, en ook de uitspraak nog niet gezien/gehoord, dus ik moet eerst eea nog nalezen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ze zijn een beetje simpel... Als je daar als een debiel gaat schreeuwen en met spandoeken gaat staan dat de moordenaar van 'ons pimmeke' levenslang moet krijgen terwijl je hem niet eens persoonlijk kent dan ben je primitief..
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
www.fok.nl
Ook gaat er van de uitspraak geen afschrikking af, zo zei Eerdmans: ''Iedere gek die een politicus wil vermoorden weet nu dat je na 12 jaar weer buiten de cel staat. Blijkbaar is het zo dat als je voor je mening uitkomt, je kop eraf gaat." LPF-leider Mat Herben noemde de uitspraak ''onverteerbaar''. Maar 10 jaar in een comfortabele cel voor de moord op Pim, onbegrijpelijk, aldus Herben. ''Op 43-jarige leeftijd staat Van der Graaf, als de eerste Nederlander na Baltasar Gerards in de geschiedenisboeken, gewoon weer op vrije voeten'', zo zei een boze Herben, die zich zeer kwaad maakte over de motivering van de rechtbank. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
't Is alleen toch zo dat hij het niet zal krijgen volgens de wet. Maar ja, zij mogen het schreeuwen als ze willen.. |
![]() |
||
Citaat:
lees nare man z'n post hierover op pagina 1 even asjeblieft...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien is dat ook goed. Het is voldoende. Achttien jaar gevangenisstraf is welhaast onmenselijk lang, dat kun je niet bevatten als je zelf nooit in de gevangenis hebt gezeten. Levenslang is echt zo'n ontzettende modekreet, door LPF-aanhangers gebezigd omdat ze er eigenlijk nog steeds niet overheen zijn dat Pimmie dood is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik neem niet eens de moeite meer op daar nog te posten. Het is gewoon te erg voor woorden, de onzin die mensen daar uit hun strot kunnen krijgen. Zouden ze nou echt zelf al die onzin die ze uitkramen, geloven? Het wil er bij mij niet in dat mensen zo dom zijn.
Maar goed, we hebben de afgelopen anderhalf jaar natuurlijk al wel wat hoogstandjes te zien gekregen. De lol kan niet op. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik word er ook zo moe van. Je kunt een hoop mensen gewoon niet duidelijk maken hoe de vork nou precies in de steel steekt, omdat ze daar gewoon te dom voor zijn. Dat klinkt misschien heel hard maar het is wel de waarheid. Al die 'linkse mafia'-topics en dat geblaat...wat moet je daarmee? Neersabelen, zo hard en grof mogelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hier staat 1 jaar ![]()
|
![]() |
Deze straf had ik eigenlijk wel verwacht. Wat ik me nu afvraag is of zijn verdediging nog heeft gerefereerd naar uitlatingen van politici (Nawijn) die dan mogelijk van invloed zouden moeten zijn op de strafmaat.
Die argumentatie heb ik namelijk altijd al erg vreemd gevonden. Je mag ervan uitgaan dat de rechterlijke macht in Nederland onafhankelijk is, de gedragingen van een figuur als Nawijn zouden mijns inziens nooit invloed mogen hebben op de uiteindelijke strafmaat. Nare man: sinds wanneer is professor Tak 'strafrechtdeskundige'? Ik dacht dat hij alleen inleiding deed...
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Simpel gezegd. Dan kom hij over 12 jaar de cel uit en dan knalt een of andere debiele Pim Fortuyn aanhanger die nog niet over zijn woede heen is gegroeit hem wel weer overhoop.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ik zeg alleen dat ze dan simpel en primitief zijn...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Dus ik leer het wel uit de boeken. Wat had jij voor privaatrecht?
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik had m'n password niet gewijzigd voor kiss, en nu heb ik thuis (=bij m'n ouders) een activeringscode, die ik nog een keer in moet vullen... Dus dat kijk ik morgen of overmorgen wel.
|
Verwijderd
|
Ik vind het absolute waanzin, er is in mijn optiek maar èèn gepaste straf: en dat is levenslang. Voor men gaat mekkeren, mauwen en mij in het "domme, nazistische LPF"-stemkader gaat duwen wil ik het e.e.a. eerst wel even toelichten.
Het betrof hier een politicus. Iemand die betaald wordt voor het geven van zijn visie, of het schetsen van de partijvisie. Zulke mensen, die zich bewust heel kwetsbaar opstellen voor heel het land door sociaalmaatschappelijke kwesties te beoordelen, beredeneren en rechtvaardigen in hun wijsbegeerte over goed/kwaad/eerlijk/oneerlijk zijn nodig voor een gezonde democratie. Immers, zonder politici geen politiek. Deze mensen moeten wij koesteren en beschermen, ongeacht of hun mening conform jouw mening is. Daarom had men Volkert van der G. levenslang moeten geven. Dat heeft helemaal niets met primitieve wraakgevoelens te maken, maar met het grotere plaatje. Ik besef me heel goed dat het totaal geen enkele garantie is voor een vrij land voor politici wanneer Volkert levenslang had gekregen, maar verdomme, dan heb je tenminste als justitieël orgaan laten zien dat de democratie en vrijheid van meningsuiting (hoewel dat ietwat ongelukkige woordkeuze is, maar iets beters schiet me niet te binnen) in het kader van eerstgenoemde prioriteit 1 is. Voor de mensen die slecht zijn in begrijpend lezen; ik zeg hier dus tussen de regels door dat het me niet uitmaakt of het nou een rechtse bal of een linkse rakker betreft. |
![]() |
|
Grappig dat op teletekst staat dat een of andere MPF-er politicus die het niet met de straf eens is zei:Hij moet na zijn vrijlating niet hier lanmgskomen", daarmee dus volkert bedreigend, terwijl zij juist (zogenaamd) zo'n hekel hadden mensen bedreigen.
![]() Wist niet dat nare man voor een hoge straf was. Had gedacht dat hij rationeler was maarja wat doe je eraan? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel, na 2000 jaar zijn er nog steeds debielen die achter Jezus aan wandelen. Dus wat is 12 jaar nou eigenlijk?
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik bedoel maar, mensen zijn gek.
||
![]() |
Citaat:
![]() Slaat echt nergens op wat je zegt ![]() ![]() Het zijn eerder LPFers die voor de doodstraf enzo zijn ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
'Pas bij 18 jaar alcohol kopen' Elecdruid | 12 | 27-11-2011 11:31 | |
Muziek |
Trashfest 2009 (18-21 juni) @ De Buze - Steenwijk SjappieExtra | 5 | 05-06-2009 10:03 | |
Psychologie |
18 en volwassen magicflower | 64 | 11-08-2004 02:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoger beroep: 18 jaar voor Volkert van der Graaf Insane Juggalo | 115 | 24-07-2003 09:38 | |
Liefde & Relatie |
28-18 18-18 20marianne12 | 19 | 14-09-2002 19:55 | |
Muziek |
Moby-18 angely | 1 | 20-06-2002 10:50 |