Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
www.victorwooten.com
en ja, tuurlijk zijn vingeroefeningen handig, maar dat is gewoon n kwestie van nadenken en daar heb je zeker geen les voor nodig. ik kom uit n muzikale familie en heb wel wat shit van mn broers geleerd, maar bv. noten lezen ofzo weet ik geen drol vanaf. t beste is nog altijd goed luisteren naar andere bassisten en vooral ook naar andere instrumenten. luisteren naar gitaarloopjes en dan daar iets op verzinnen. als ik bv. n gitaar hoor, hoor ik in mn hoofd altijd gelijk n basloopje. les kan natuurlijk geen kwaad, maar ik ben van mening dat je dan n hoop shit van anderen leert en je jezelf niet genoeg echt kan ontplooien. dat t echt uit JEZELF komt. wat n zemel ben ik he.
||
![]() |
Citaat:
of je maakte n grapje
|
Nou is het niet bepaald rocketscience wat ik speel hehe. Maargoed geniale songs/riffs etc worden volgens mij nog altijd bedacht door gewoon te jammen of iets dergelijks....En niet door nauwkeurig een structuur uit te gaan leggen van hoe je nummer word.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
maarja, ik heb geen spijt gehad van m'n lessen |
![]() |
||
Citaat:
Les is niet "truukjes" van iemand anders aanleren. Met een goede docent leer je een goede techniek aan, en die techniek stelt jou in staat om je eigen dingen beter te doen. Een goede docent werkt als een quality control, hij/zij zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk vooruit gaat. En dat kan soms saai zijn, domme technische oefeningen etc, maar die zijn wel heel goed voor je speeltechniek. een goede docent geeft je een gereedschapskist met alle gereedschap (techniek, kennis over verschillende stijlen, timing) die je in staat stellen echt gave dingen te doen.
||
![]() |
Citaat:
ik ook zeker weten niet, 1 of 2 jaar is erg goed voor je techniek en je basis, daarna ontwikkel je een eigen stijl of geen stijl zoals ik .... ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Maar ik zou als je tenminste iets van geld hebt op les gaan. Dan leer je 't goed. Ik kan nog eigelijk niks. Maar ik kan ondertussen wel 4 frets bespelen zeg maar. Mijn hand is 'groter' geworden. Mijn tip is, leer met je pink spelen (links). En leer jezelf gelijk met 2 rechtervingers te spelen (als je rechts bent he). En met muziek mee spelen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dus ieder zn ding. en techniek is gewoon logisch nadenken
||
Citaat:
en verder kan je nog aan technieken denken als slap/pop, en tappen etc....
||
![]() |
Citaat:
Ik heb trouwens nooit les gehad, ik ben namelijk een HBO-er, ik werk niet en mijn pappie en mammie ('s mam en 's pap dus) betalen helemaal niks voor me. Ik heb dus geen geld. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Dingen met een onregelmatig toon lengtes en veel variatie zijn inderdaad veel leuker om te spelen. ![]() Citaat:
|
![]() |
|
hmm..
ik heb het ook zelf geleerd (voor zover ik iets kan), maar ik heb mezelf wel vanalles verkeerd aangelerd.. wat ik nu allemaal recht moet gaan trekken met oefeningetjes.. gewoon veel spelen.. en makkelijke (leuke) liedjes spelen zoals ratm en punk.. en dan steeds verder ik ben nou slayer en primus aant leren.. beetje uitersten, maar wel allemaal leuk hou het in het begin vooral simpel.. niet gaan slappen/plucken oid.. gewoon met vingers.. goed ritme houden en simpele loopjes spelen eelt kweken gvd!
|
![]() |
ik ben begonnen met slappen en plukken.
hoe dom is t dat ik wel kan slappen en plukken en niet met plectrum kan spelen haha. daar moet ik op gaan oefenen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En rechterhand techniek was gewoon niet wat...Het kleine beetje slappen dat ik mezelf probeerde aan te leren sloeg ook nergens op, positiewisselen met linkerhand was ook niks ![]() etc. etc. |
![]() |
|
ach ja, de betere muzikanten op deze wereld hebben vaak toch gewoon een goede leraar gehad, of vaak toch een docent geraadpleegd, dus het zal toch wel zn nut hebben
|
hey ik speel ook bas en ik ben ook eerst begonnen met zelf wat aankloten ging best redelijk, maar ben toch maar op les gegaan ik vind dat jeer veel van leert en je leert de dingen ook sneller en dingetjes zoals vingerzetting enz kun je denk ik daar het beste leren.
ik speel nu iets van 8/9 maanden en als je ziet wat ik in die tijd al geleerd heb das best veel.. ik schijn het nog veel sneller te leren als andere mischien dat het daardoor komt maar toch. maar zoals rhinus zei van die tab zo lees je die begin daar es mee speel makkelijke tabs. ik ben nu bezig met queen, the police en de rhcp en nog wat zooi... massol jacqueline |
![]() |
|
![]() |
Ik vind 't dan meestal te 'on bass' worden.
Anti-Flag - Angry, Young, and Poor & Anti-Flag - Stars and Stripes Vind ik bijvoorbeeld gave bass nummers. MAAR, 't is niet echt een bass geluid. Volgens mij zou 't veel gaver zijn als 't wat voller was. Tenminste, dat denk ik ![]() Maar ik weet 't niet zeker, want ik heb ze nog nooit met vingers horen spelen. Ja, door mij dan, maar dan speel ik 't zelf op een Squiler, dus dan hoor je 't 2 keer niet goed. Maar ieder z'n eigen smaak. ![]() 'Bass' of 'bas'? Wat is het nou? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Bas opnieuw gelakt.. Verwijderd | 26 | 15-01-2007 21:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bas van der Vlies 25 jaar kamerlid WärteR | 24 | 27-06-2006 22:10 | |
Muziek |
[filmpje] 11 String MIDI bass Milan Dado | 7 | 22-05-2006 21:34 | |
Muziek |
The Life and Art of Bass Playing (Tony Levin) SanderThomas | 0 | 12-08-2004 07:07 | |
Muziek |
Bassen! Yeah! Bassen! Rhinus | 30 | 21-07-2004 01:28 | |
Muziek |
[Bass] U-Lead - XL Bass (Heel veel bass) Obidos | 8 | 06-09-2003 00:36 |