Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2003, 11:01
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
empyrian schreef op 21-04-2003 @ 04:35:
nee, het is cliché geworden om anti-USA te zijn 'omdat anderen dat ook zijn en dat dus stoer is'. het feit dat jij dat met 'anti-verkrachtig' en dergelijke vergelijkt en daarnaast mijn toch niet zo ingewikkelde stelling helemaal verkeerd begrijpt, is in mijn ogen een stuk 'heel heel dommer' dan mijn uitspraak.
daar kan ik dus net hetzelfde op zeggen als ik hiervoor al gezegd heb, nl. het is niet omdat er een groep is die anti-amerikaans is uit meeloperij dat het hele anti-oorlogsstreven cliché is. misschien heb JIJ MIJ niet goed begrepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 17:49
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 21-04-2003 @ 12:01:
daar kan ik dus net hetzelfde op zeggen als ik hiervoor al gezegd heb, nl. het is niet omdat er een groep is die anti-amerikaans is uit meeloperij dat het hele anti-oorlogsstreven cliché is. misschien heb JIJ MIJ niet goed begrepen.
misschien ben jij wel naïef en blind, en zie je niet dat het hele anti-oorlogstreven hier gebaseerd is op meeloperij. 'hele, hele, domme uitspraak'.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:10
SSER
SSER is offline
Citaat:
empyrian schreef op 21-04-2003 @ 18:49:
misschien ben jij wel naïef en blind, en zie je niet dat het hele anti-oorlogstreven hier gebaseerd is op meeloperij. 'hele, hele, domme uitspraak'.
En het pro-oorlogstreven hier is dan geen meeloperij? En bijv. nazi's zijn geen meelopers?
Ouwehoer niet man.
Oud 21-04-2003, 18:17
toaoaoe
toaoaoe is offline
Komt wel van een frans progamma, maar het refrein is Engels Les Guignols-We fuck the world
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:14
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
empyrian schreef op 21-04-2003 @ 18:49:
jaja..jaja..patpat...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:36
DeadNation
DeadNation is offline
Hoe kan iets belangrijks als je standpunt ten opzichte van de oorlog nou cliche zijn? Tenzij je er dus niet goed overnagedacht hebt.....Maar om zoiets cliche te noemen zet je jezelf ook te kijk. Want jij vind iets dus cliche dus neem je het tegenovergestelde standpunt in. Dan heb je er toch ook niet goed overnagedacht of ligt dat nu aan mij?(sorry voor t kutgeschreven verhaal )
Oud 21-04-2003, 19:47
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 21-04-2003 @ 20:36:
Hoe kan iets belangrijks als je standpunt ten opzichte van de oorlog nou cliche zijn? Tenzij je er dus niet goed overnagedacht hebt.....Maar om zoiets cliche te noemen zet je jezelf ook te kijk. Want jij vind iets dus cliche dus neem je het tegenovergestelde standpunt in. Dan heb je er toch ook niet goed overnagedacht of ligt dat nu aan mij?(sorry voor t kutgeschreven verhaal )
patpat. nenee ik keur het goed, maar ja wie ben ik.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:48
DeadNation
DeadNation is offline
Uhmm t was niet tegen jou gericht. Jij zei niet dat een anti-oorlogsstandpunt cliche was toch? Correct me if i'm wrong.
Oud 21-04-2003, 19:53
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Solefald - The USA don't exist
Oud 21-04-2003, 20:52
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
jongens, het gaat hier over muziek....
Oud 21-04-2003, 21:51
DeadNation
DeadNation is offline
jongen, zoek een hobby.
Oud 21-04-2003, 22:14
SSER
SSER is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 21-04-2003 @ 20:36:
Oud 21-04-2003, 23:20
Verwijderd
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 18-04-2003 @ 18:25:
Volgens mij gaat het bij die liedjes meer om de regering dan om het land.
Err.. Hoe komen die mensen dan in de regering, vraag ik mij af?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 00:04
Verwijderd
Sorrie hoor, contralto's -haha-, maar zonder oorlog had Muhammed Saeed Al Sahaf z'n zegje niet kunnen doen.. en dat hadden we voor geen goud willen missen, niet?
Als je het zo bekijkt is 5000 niet zo veel.

Bovendien is het wel degelijk zo dat je als alto per definitie ook meteen contra-MacDonalds bent. Is in te komen, zij het niet dat velen hun stellingname niet kunnen verdedigen en ja.. dan houdt 't op. Anti-Amerika is trouwens wel heel absoluut uitgedrukt.

En de vergelijking Anti-Amerika Anti-Nazi slaat kant noch wal: ik gooi toch ook geen foto's van mijn moeder in m'n bier.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 00:05
Verwijderd
Country Joe and the Fish - Vietnam

Heel toepasselijk, ook in deze tijd, aangezien Vietnam zo te vervangen is door Saddam
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 00:10
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
SSER schreef op 21-04-2003 @ 19:10:
En het pro-oorlogstreven hier is dan geen meeloperij? En bijv. nazi's zijn geen meelopers?
Ouwehoer niet man.
en nu ouwehoer JIJ, pleit ik voor 'bijv. nazi's'?! vermoeiend, iets simpels overbrengen..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 09:50
Martian
Martian is offline
Red army choir-Soviet national anthem

Laatst gewijzigd op 22-04-2003 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:39
king112
king112 is offline

geen idee!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef op 22-04-2003 @ 01:05:
Country Joe and the Fish - Vietnam

Heel toepasselijk, ook in deze tijd, aangezien Vietnam zo te vervangen is door Saddam
Hmm op de 1 of andere manier lukt dat me niet zo, 'n land vervangen door een besnorde meneer.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 03:07
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef op 22-04-2003 @ 01:04:
En de vergelijking Anti-Amerika Anti-Nazi slaat kant noch wal: ik gooi toch ook geen foto's van mijn moeder in m'n bier.
Slaat als kut op dirk of raakt kant noch wal. Ook kun je tussen wal en schip vallen. Vanzelfsprekend de spreekwoordelijke dirk, kut, kant, wal en schip.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 14:46
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 22-04-2003 @ 18:33:
Hmm op de 1 of andere manier lukt dat me niet zo, 'n land vervangen door een besnorde meneer.
Is ook de naam van een prachtige stad in het stoffige Irak: Saddam-city

Citaat:
Dobermann schreef op 23-04-2003 @ 04:07:
Slaat als kut op dirk of raakt kant noch wal. Ook kun je tussen wal en schip vallen. Vanzelfsprekend de spreekwoordelijke dirk, kut, kant, wal en schip.
Jaja, integratie. Geef me nog een jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:32
Verwijderd
Alles moet tegenwoordig anti-USA zijn en als je een andere mening bent toegedaan moet je meteen je kop houden of word je zelfs als pro-oorlog bestempeld. Heb gewoon mijn eigen ideeën en meningen en ben het niet altijd eens met de gang van zaken, maar betwijfel toch echt of ik het beter kan.
Wat ik niet snap is waarom wel alles anti-Bush en USA is en niet anti-Saddam, daar hoor je dan nix over of ligt dat nu aan mij?

Maar wat ik wel een prettig nummer vind en wat niet alleen van toepassing is op the USA:
Liam Lynch - My United States Of Whatever.

Dusseh... whatever...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 17:29
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Mutant schreef op 23-04-2003 @ 16:32:
Wat ik niet snap is waarom wel alles anti-Bush en USA is en niet anti-Saddam, daar hoor je dan nix over of ligt dat nu aan mij?
Wie heeft gezegd dat tegenstanders van Bush en z'n oorlog voorstanders zijn van saddam?
Niemand, dat is de gemakkelijke Bush-oplossing die jij erop plakt (namelijk: "Al wie niet meewerkt, is onze vijand" "Al wie niet meewerkt, is voor saddam")

Daar heb je zeker heel lang over nagedacht?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 17:31
PieterB
PieterB is offline
zoveeeeeeeeeel
agnostic front - uncle sam is vet

"Uncle Sam"

Go to work give your shares
We'll drain the life from you
The internet so cool tax dollars hard at work
Built my new swimming pool
You think you elected me so trust I know what's best
For you
What do I get for my taxes?
Social security
You will never control me

Sit down watch the news we censorded it for you
We control everything you're thinking
So don't be feeling blue
Conform and don't ask questions you'll wind up in jail
Subliminal happiness is what you want as we can tell
Kicked in the head
For non conformity
You will never control me!

Uncle same-he wants you to take his hand-see you through
Give your life-never trust no one who lies to you
Remember-vietnam nothing but-total scam
Can you trust-Uncle sam when he smiles and lies to you?
Nixon-watergate, clinton-It's too late
George Bush-he can't wait to control all our minds
Oud 23-04-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft gezegd dat tegenstanders van Bush en z'n oorlog voorstanders zijn van saddam?

Dat bedoel ik dus niet. Misschien wat verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel dat men nu wel de straat opgaat om te protesteren tegen de doden van de oorlog van Bush, maar dat over de doden die zijn gevallen en nog vallen onder Saddam niet wordt gerept.
Je veralgemeent me en daar houd ik niet van,snap ook niet waarom je zo afbrekend moet zijn maar ok, ik zal me verkeerd hebben uitgedrukt. Iig probeerde ik te zeggen dat niet begrijp dat er zoveel anti-USA-animo is maar dat je in die 10 jaar dat Saddam zn gang kan gaan nog nooit iets hebt gehoord. De oorlog nu is niet alleen de schuld van Bush, Saddam zit er ook voor iets tussen, waarom dan alleen protesteren tegen Bush?
Krijg het waarschijnlijk nog niet fatsoenlijk neergetypt en wil zeker niet zeggen dat iedereen die anti-Bush is meteen pro-Saddam is.

Greetinxxx
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:47
SSER
SSER is offline
Citaat:
Mutant schreef op 23-04-2003 @ 18:49:
Iig probeerde ik te zeggen dat niet begrijp dat er zoveel anti-USA-animo is maar dat je in die 10 jaar dat Saddam zn gang kan gaan nog nooit iets hebt gehoord. De oorlog nu is niet alleen de schuld van Bush, Saddam zit er ook voor iets tussen, waarom dan alleen protesteren tegen Bush?
Krijg het waarschijnlijk nog niet fatsoenlijk neergetypt en wil zeker niet zeggen dat iedereen die anti-Bush is meteen pro-Saddam is.
Om alleen al het feit dat Bush tot veel meer in staat is (ook al is de hele wereld ertegen) dan Saddam..

ontopic: Rise Against - Blood Red, White and Blue
Oud 24-04-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Bush tot veel meer in staat is (ook al is de hele wereld ertegen) dan Saddam
TOch nog ff, kan het niet laten, langs de ene kant ja... langs de andere kant: ik denk niet dat Bush het voor mekaar krijgt om zonder gigantische wereldprotesten en enorme media-aandacht 100 000en mensen te laten verdwijnen zonder dat iemand daar iets over weet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten