Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het heel vervelend voor je, maar je moet je bedenken dat je opa en oma uit een andere generatie komen en aan het idee moeten wennen.... Misschien over een tijdje.........
Verder is het ook zo met moslims. Misschien dat over een aantal jaren het idee wordt geaccepteerd dat er nou eenmaal homo´s en lesbies zijn. Het enige wat niet zal gebeuren is dat het binnen de islam wordt toegestaan... Het is haram en blijft haram........ |
![]() |
|
Je moet respect hebben voor elkaars geloof vind ik. Ik vind dat de meeste mensen hier een kern van waarheid in hun meningen hebben zitten.
Waar ik het helemaal mee eens ben is dat ik het niet vind kunnen als Moslims homoseksualiteit in ons land afstraffen door ze bijvoorbeeld in elkaar te gaan slaan omdat het vanuit hun geloof niet mag. Ze moeten er wel aan denken dat ze in een land wonen met een totaal andere cultuur en een ander geloof. Ik vind het oké dat ze voor hun geloof opkomen, maar niet op deze manier en zeker niet als ze in een andere cultuur leven waar zo helemaal niet over homoseksualiteit wordt gedacht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt Nederlandse homohaters ook niet verbieden homo's te haten. Ik zie het verschil niet tussen homohaat ingegeven door geloof en homohaat ingegeven door andere oorzaken. Het effect is hetzelfde, en het is zelfs verdedigbaar dat homohaat door religie minder erg is omdat de homohater een minder groot verwijt kan worden gemaakt. Je kunt je immers afvragen in hoeverre het iemand is aan te rekenen dat hij een bepaald geloof heeft. Daar kies je niet voor, dat wordt met de paplepel ingegoten en geïndoctrineerd. |
![]() |
||
Citaat:
Het was gewoon ff een voorbeeld, snappie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik kon het niet laten, maar heb toch wat gepost daar...kan een beetje grof uit de hoek komen, maar hoe sommige mensen daar praten, daar gaan toch je nekharen van overeind staan??
dit heb ik geplaats: Sommige mensen snap ik daadwerkelijk echt niet hier! Ik heb namelijk geleerd van mijn ouders respect te hebben voor ieder mens..of je nou uit Nederland...Marokko...Afrika..wat dan ook komt, maar ook voor mensen die toevallig op hetzelfde geslacht vallen. Want dat zijn ook mensen. Ik begrijp heel goed dat sommige mensen zich vasthouden aan hun geloof en de regels opvolgen..maar door dingen te zeggen die gewoon mens onteerend zijn, ben je zelf geen haar beter. Begrijp me niet verkeerd...ik heb veel respect...vooral voor de vrouwen die moslim(a) zijn. Ik zou het namelijk niet kunnen, dingen blindelings opvolgen uit een boekje en je daaraan houden. Een vriendin van mij is ook moslima..ze keurt mensen die op hetzelfde geslacht vallen niet goed...maar uit haar mond zou je nooit zulke vernederende dingen horen als wat jullie hier allemaal roepen... Ik vind het te triest voor woorden...dat iemand kan zeggen dat het een ziekte is, want dat is het niet, anders zou je net zo goed kunnen zeggen dat moslim zijn een ziekte is, want jullie leven toch ook je eigen leven? Jullie proberen gewoon respect af te dwingen wat ik gewoon oneerlijk vind, want het is echt niet zo dat alles wat jullie vinden waar is. Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar laat iedereen wel in z'n waarde. Om eerlijk te zijn is mijn mening over de meeste mensen hier al aardig veranderd...heb erg veel medelijden met jullie...kan niet begrijpen dat allah een goede god is als hij ervoor zorgt dat je een ander mens moet haten.... gatver! |
![]() |
|
@Blue Sky
Homosexualiteit word dus gezien als een ziekte en haram. Wat word er in de Islam dan als medicijn genoemt of wat kun je er tegen doen??? Zou hetzelfde zijn wanneer iemand een ziekte had waardoor ie persé varkensvlees moest eten. Zou zo iemand dan gestraft moeten worden omdat hij zina heeft gepleegd? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb mijn mening toch een beetje veranderd:
Ik vind dat jullie je te druk maken om dit hele verhaal. Ik bedoel: je had nooit op die site hoeven komen en dan had je ook nooit gehoord dat ze zulke wrede uitspraken deden over homo's. Natuurlijk valt het niet goed te praten in een cultuur als de onze, maar die site is niet voor niets bedoeld voor Marokkaanse jongeren en niet voor Nederlandse jongeren...
||
Citaat:
het valt in geen enkele cultuur goed te praten. en het is een forum dat toegankelijk is voor iedereen. Dus waarom zouden wij er niet mogen komen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|