Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 23:10
Cheops
Cheops is offline
religie is vergif...
en dat is gewoon bijna niet weg te krijgen, ik heb zo vaak discussies gehad met felle christelijken en islamieten, maar die mensen zijn een beetje star, maarja daar kunnen ze eerlijk gezegd ook niet veel aan doen.. En ik denk niet dat je op een forum de mensen zo snel overtuigu dat ze zich opeens gaan bekeren..
Oud 24-04-2003, 08:54
Blue Sky
Blue Sky is offline
Zo he wat een enige discussie hier.... Ik kom dus van Marokko.nl en ik wordt gewoon bang hoe jullie over moslims denken.....

Ik zelf ben een Nederlandse Moslima (mijn ouders zijn 100 % NEderlands en zijn ongelovig).

Ik ga jullie even het standpunt van de Moslims uitleggen.

Homoseksualiteit is Haram (niet toegestaan). Dit omdat Allah de mens (mannen en vrouwen) zo heeft gemaakt dat het perfect zou matchen. Je hebt immers een man (zaad) en een vrouw (ei) nodig om baby´s te maken. Moslims dienen alles wat haram is te vermijden en zo ook homoseksualiteit.

En over aanpassen. Je kan en mag het woord van Allah niet aanpassen omdat het de mensheid wat beter uitkomt.

En nog iets in vele andere geloven is homoseksualiteit ook niet toegestaan (Katholieken, JOden enzo...), dus waarom pissen jullie zo tegen de islam aan?

En even over het feit dat ik een biseksuel islamitsche vriendin heb die naar de hel zou gaan. Ik weet dat Allah rechtvaardig is en dat als hij vindt dat ze voor een tijd (ja voor een tijd) naar de hel zou moeten, dat dat de correcte beoordeling is. Verder ga ik er niet vanuit dat ik meteen in het Paradijs kom, want ik heb in mijn leven ook zondes begaan.....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:04
Verwijderd
Ik vind je niet eng ofzo hoor, helemaal niet, het is jouw geloof en daar kan ik echt helemaal níets over zeggen. Ik accepteer dat vólledig. Ik vind het alleen súper knap dat je met die angst om door Allah afgewezen te worden - of dat je biseksuele vriendin wordt afgewezen - kan leven... Zou ik echt niet kunnen...

Zelf zie ik - als er al een soort God bestaat - hem als liefde. Hij zit dan in elk mens, en keurt alle vormen van liefde goed. Ik denk dat God iets heel fijns moet zijn, iemand waarvoor je niet bang moet zijn. Iemand die uit liefde bestaat....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:09
Blue Sky
Blue Sky is offline
Ik ben zelf zeker geen lesbie of bi....

Het is juist goed om vrees te hebben voor god. Dat zorgt ervoor dat je de juiste keuzes maakt in het leven en goed nadenkt voordat je iets doet. Ik weet zelf dat ik zina (zonden) heb gepleegd en dat ik daarvoor moet boeten of vergeving krijg.

Over mijn vriendin, ik zal haar nooit laten vallen. Zij was er toen ik het nodig had en ik zal er voor haar zijn. Toch zal ik als zij echt gaat samenwonen met een lesbische vriendin, niet meer bij haar thuis kunnen komen, omdat er harame dingen gebeuren. Wel zal ik haar gewoon ergens anders kunnen ontmoeten.

Ik probeer als moslima respect te hebben voor alle levende wezens, ongeacht uiterlijk, kleur, religie, afkomst of geaardheid, maar het wordt me wel moeilijk gemaakt. Ik als Nederlandse Moslima wordt veroordeeld door vele mensen. Ik ben een overloopster, geloof alleen omdat mijn partner Marokkaan is enzovoort.............

Respect moet je verdienen en een ieder die geen respect voor mij heeft zal geen respect van mij krijgen!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Blue Sky schreef op 24-04-2003 @ 10:09:

Respect moet je verdienen en een ieder die geen respect voor mij heeft zal geen respect van mij krijgen!!!!!
Zo denk ik zelf ook, maar ik respecteer in principe iedereen van te voren al en laat dat respect pas los wanneer ze mij niet respecteren... Ik merk dat veel mensen mij gewoon bij voorbaat al níet respecteren omdat ik biseksueel ben - mijn oma en opa respecteren me bv al niet. Maar ja, dat moet ik dan maar zo laten....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:18
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 23-04-2003 @ 21:57:
wat is de titel van dat topic??
Bi en homoseksualiteit in de islam
zo ongeveer
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:22
Blue Sky
Blue Sky is offline
Ik vind het heel vervelend voor je, maar je moet je bedenken dat je opa en oma uit een andere generatie komen en aan het idee moeten wennen.... Misschien over een tijdje.........

Verder is het ook zo met moslims. Misschien dat over een aantal jaren het idee wordt geaccepteerd dat er nou eenmaal homo´s en lesbies zijn. Het enige wat niet zal gebeuren is dat het binnen de islam wordt toegestaan... Het is haram en blijft haram........
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:30
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het werkelijk waar echt verschrikkelijk dat er nog mensen zijn die zo denken. Echt ontzettend zielig allemaal..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:49
Loezzel
Loezzel is offline
Je moet respect hebben voor elkaars geloof vind ik. Ik vind dat de meeste mensen hier een kern van waarheid in hun meningen hebben zitten.
Waar ik het helemaal mee eens ben is dat ik het niet vind kunnen als Moslims homoseksualiteit in ons land afstraffen door ze bijvoorbeeld in elkaar te gaan slaan omdat het vanuit hun geloof niet mag. Ze moeten er wel aan denken dat ze in een land wonen met een totaal andere cultuur en een ander geloof. Ik vind het oké dat ze voor hun geloof opkomen, maar niet op deze manier en zeker niet als ze in een andere cultuur leven waar zo helemaal niet over homoseksualiteit wordt gedacht.
Oud 24-04-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 24-04-2003 @ 11:49:
Je moet respect hebben voor elkaars geloof vind ik. Ik vind dat de meeste mensen hier een kern van waarheid in hun meningen hebben zitten.
Waar ik het helemaal mee eens ben is dat ik het niet vind kunnen als Moslims homoseksualiteit in ons land afstraffen door ze bijvoorbeeld in elkaar te gaan slaan omdat het vanuit hun geloof niet mag. Ze moeten er wel aan denken dat ze in een land wonen met een totaal andere cultuur en een ander geloof. Ik vind het oké dat ze voor hun geloof opkomen, maar niet op deze manier en zeker niet als ze in een andere cultuur leven waar zo helemaal niet over homoseksualiteit wordt gedacht.
Idd, iedereen moet elkaars levenswijze accepteren, dat betekent niet dat iedereen hetzelfde moet leven, alleen rekening met elkaar houden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 11:11
Loezzel
Loezzel is offline
@ Andijvie:

Haha, bedankt voor het duidelijker uitleggen van mijn mening
Oud 24-04-2003, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 24-04-2003 @ 11:49:
Je moet respect hebben voor elkaars geloof vind ik. (...)
Voor mij houdt dat in: iedereen mag doen wat hij zelf wil zolang het Nederlandse positieve recht daardoor niet geschonden wordt.

Je kunt Nederlandse homohaters ook niet verbieden homo's te haten. Ik zie het verschil niet tussen homohaat ingegeven door geloof en homohaat ingegeven door andere oorzaken. Het effect is hetzelfde, en het is zelfs verdedigbaar dat homohaat door religie minder erg is omdat de homohater een minder groot verwijt kan worden gemaakt. Je kunt je immers afvragen in hoeverre het iemand is aan te rekenen dat hij een bepaald geloof heeft. Daar kies je niet voor, dat wordt met de paplepel ingegoten en geïndoctrineerd.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 11:20
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Nare Man schreef:

Je kunt Nederlandse homohaters ook niet verbieden homo's te haten. Ik zie het verschil niet tussen homohaat ingegeven door geloof en homohaat ingegeven door andere oorzaken .
Dan heb je geloof ik mijn verhaaltje niet zo goed gelezen. Ik zie daar ook geen verschil tussen, maar ik vind dat je homo's niet in elkaar mag slaan omdat ze homo zijn en dat laten zien. Hier in Nederland mag dat, dus je hebt geen reden die homo's bijvoorbeeld te slaan. Dat geldt net zozeer voor Moslims als voor homohaters.
Het was gewoon ff een voorbeeld, snappie?
Oud 24-04-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2003 @ 12:14:
Voor mij houdt dat in: iedereen mag doen wat hij zelf wil zolang het Nederlandse positieve recht daardoor niet geschonden wordt.

Je kunt Nederlandse homohaters ook niet verbieden homo's te haten. Ik zie het verschil niet tussen homohaat ingegeven door geloof en homohaat ingegeven door andere oorzaken. Het effect is hetzelfde, en het is zelfs verdedigbaar dat homohaat door religie minder erg is omdat de homohater een minder groot verwijt kan worden gemaakt. Je kunt je immers afvragen in hoeverre het iemand is aan te rekenen dat hij een bepaald geloof heeft. Daar kies je niet voor, dat wordt met de paplepel ingegoten en geïndoctrineerd.
Je hebt helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 13:09
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
ik kon het niet laten, maar heb toch wat gepost daar...kan een beetje grof uit de hoek komen, maar hoe sommige mensen daar praten, daar gaan toch je nekharen van overeind staan??

dit heb ik geplaats:

Sommige mensen snap ik daadwerkelijk echt niet hier! Ik heb namelijk geleerd van mijn ouders respect te hebben voor ieder mens..of je nou uit Nederland...Marokko...Afrika..wat dan ook komt, maar ook voor mensen die toevallig op hetzelfde geslacht vallen. Want dat zijn ook mensen. Ik begrijp heel goed dat sommige mensen zich vasthouden aan hun geloof en de regels opvolgen..maar door dingen te zeggen die gewoon mens onteerend zijn, ben je zelf geen haar beter.
Begrijp me niet verkeerd...ik heb veel respect...vooral voor de vrouwen die moslim(a) zijn. Ik zou het namelijk niet kunnen, dingen blindelings opvolgen uit een boekje en je daaraan houden. Een vriendin van mij is ook moslima..ze keurt mensen die op hetzelfde geslacht vallen niet goed...maar uit haar mond zou je nooit zulke vernederende dingen horen als wat jullie hier allemaal roepen...
Ik vind het te triest voor woorden...dat iemand kan zeggen dat het een ziekte is, want dat is het niet, anders zou je net zo goed kunnen zeggen dat moslim zijn een ziekte is, want jullie leven toch ook je eigen leven?
Jullie proberen gewoon respect af te dwingen wat ik gewoon oneerlijk vind, want het is echt niet zo dat alles wat jullie vinden waar is. Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar laat iedereen wel in z'n waarde. Om eerlijk te zijn is mijn mening over de meeste mensen hier al aardig veranderd...heb erg veel medelijden met jullie...kan niet begrijpen dat allah een goede god is als hij ervoor zorgt dat je een ander mens moet haten.... gatver!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 14:54
twim
twim is offline
@Blue Sky

Homosexualiteit word dus gezien als een ziekte en haram.
Wat word er in de Islam dan als medicijn genoemt of wat kun je er tegen doen???
Zou hetzelfde zijn wanneer iemand een ziekte had waardoor ie persé varkensvlees moest eten. Zou zo iemand dan gestraft moeten worden omdat hij zina heeft gepleegd?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 06:13
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Neophyte schreef op 24-04-2003 @ 15:54:
@Blue Sky

Homosexualiteit word dus gezien als een ziekte en haram.
Wat word er in de Islam dan als medicijn genoemt of wat kun je er tegen doen???
Zou hetzelfde zijn wanneer iemand een ziekte had waardoor ie persé varkensvlees moest eten. Zou zo iemand dan gestraft moeten worden omdat hij zina heeft gepleegd?
Uitroeien is het medicijn.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 07:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2003 @ 12:14:
Het effect is hetzelfde, en het is zelfs verdedigbaar dat homohaat door religie minder erg is omdat de homohater een minder groot verwijt kan worden gemaakt. Je kunt je immers afvragen in hoeverre het iemand is aan te rekenen dat hij een bepaald geloof heeft. Daar kies je niet voor, dat wordt met de paplepel ingegoten en geïndoctrineerd.
Volgens mij is het gewoon hetzelfde. Homohaat bij Nederlanders is ook met de paplepel ingegoten hoor. Denk maar aan ouders en vrienden die agressief tov homo's zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:41
Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb mijn mening toch een beetje veranderd:

Ik vind dat jullie je te druk maken om dit hele verhaal. Ik bedoel: je had nooit op die site hoeven komen en dan had je ook nooit gehoord dat ze zulke wrede uitspraken deden over homo's.
Natuurlijk valt het niet goed te praten in een cultuur als de onze, maar die site is niet voor niets bedoeld voor Marokkaanse jongeren en niet voor Nederlandse jongeren...
Oud 25-04-2003, 17:17
twim
twim is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 25-04-2003 @ 17:41:

Ik vind dat jullie je te druk maken om dit hele verhaal. Ik bedoel: je had nooit op die site hoeven komen en dan had je ook nooit gehoord dat ze zulke wrede uitspraken deden over homo's.
Natuurlijk valt het niet goed te praten in een cultuur als de onze, maar die site is niet voor niets bedoeld voor Marokkaanse jongeren en niet voor Nederlandse jongeren...
Net zoals Stormfront voor Neo-Nazi's is.

het valt in geen enkele cultuur goed te praten.
en het is een forum dat toegankelijk is voor iedereen. Dus waarom zouden wij er niet mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 17:19
Loezzel
Loezzel is offline
Ik zeg niet dat je er niet mag komen, ik zeg alleen dat het voor Marrokkaanse jongeren bedoeld is... En ik zei al in mijn eerdere posts dat ik het ook niet vind kloppen, dus niet boos worden aub
Oud 25-04-2003, 17:53
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 25-04-2003 @ 17:41:

Ja, maar dan zijn er nog heel veel holebi-mensen in de moslimgemeenschap die er niet voor uit durven te komen, verstoten worden, belachelijk gemaakt worden, en ook daar voel ik me verantwoordelijk voor.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
kaasstaafje schreef op 25-04-2003 @ 18:53:
(...) en ook daar voel ik me verantwoordelijk voor.
Niet doen. Je bent geen Atlas die een globe hoeft te torsen ofzo, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten