Citaat:
anarpunk schreef op 26-04-2003 @ 14:03:
IK snap niet waar het heen gaat de laatste tijd in deze maatschappij. Iedereen denkt maar wat te kunnen doen en zeggen, zonder te weten waarom. MEnsen staan nergens meer voor, allemaal massaschapen zonder goede schapehoeder. IK vind het schandelijk, punk bijvoorbeeld is echt een leefstijl maar wordt ondermijnt door al dat neppe gespuis op straat. Ik hoop dat vooral al die alto figuren eens beseffen dat dit geen spelletje is. Gekleurde veters is niet punk! IK bedoel, echte punkies die dragen bepaald soort kleding, omdat het punk is. OP de feesten wordt geneukt, vrouwen worden lekker hard genomen, bier wordt op ze gegooid. Dat is nog eens punk. ANarchisme is waar het om draait, doen wat jij wil op deze wereld. Een huisie hier een huisie daar, ik wil het hebben dus is het van mij. Deze computer ook, is niet van mij maar ik heb hem nodig dus gebruik ik hem maar. Ik kots er op als ik dat wil. EIgendom is diefstal. Saddam achtervolgen is levensberoving, Volkert opsluiten ook, mijn pik niet gebruiken is ook zonde.
|
Jij hebt blijkbaar GEEN IDEE van wat anarchisme inhoudt. Je hebt vast nog nooit gehoord van Pierre-Joseph Proudhon? En de naam Bakoenin zal je ook niet bekend voorkomen. Ik word nogal ziek van mensen als jij die denken dat anarchisme gaat om doen wat je zelf wilt, want dat is een hele grove vergissing. Het echte politieke anarchism is een "staats"vorm waarbij het volk zelf de touwtjes in handen neemt en ervoor zorgt dat IEDEREEN het goed heeft. De bakker bakt broden en deelt ze gratis uit, de wegenmaker legt een weggetje van het huis van de bakker naar het huis van de dokter. En de dokter doet een verbandje om de hand van de wegenmakers als die weer eens op zijn hand geslagen heeft. Allemaal zonder er geld voor te vragen.
De kern van anarchisme is dus dat je kijkt naar wat er moet gebeuren en het doet als jij dat kan.
Ik kan je echt aanraden om eens een boek van Proudhon of Bakoenin te lezen voordat je jezelf nog eens anarchist durft te noemen. Door dat hersenloze geblaat van jou krijgen mensen een heel verkeerd idee van wat anarchisme nu werkelijk inhoudt.