Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 01:50
empyrian
empyrian is offline
er is niks mooiers dan het wegkwijnende gekrijs van baby's in een vuilniszak met bakstenen in het kanaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2003, 02:02
idmind
idmind is offline
Het enige wat ik kan zeggen is: de reden dat jij kinderen zo veracht is, dat jij het kind in diep jezelf (in jouw wezen) veracht.

Ik wil daarmee niet zeggen dat als je het kind in jezelf beter weet te respecteren en er van gaat houden dat je dan meteen van kinderen alles moet hebben. Maar dan zal wel je afschuw (dat gene wat er nu exceptioneel bovenuit steekt) af nemen en heb je meer de mogelijkheid om te zien dat ook kinderen wezens zijn zoals jij.

Zelf zou ik ook nooit kinderen willen (helpen maken).
Ik verafschuw ze echter niet…

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 08:25
Verwijderd
Hrm. Ik sta best neutraal tegenover kinderen. Soms kan ik ook niet tegen het gekrijs en lopen ze alleen maar in de weg, maar anderzijds betrap ik mezelf er ook op dat ik ze soms schattig vind. En bij eigen kinderen zou dat laatste nog een stuk sterker zijn denk ik
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:43
Isa
Isa is offline
Geen wonder dat er kindermishandeling op de wereld is. als alle mensen op psychologie zo zijn dan ga ik ze geen hulp meer geven.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:53
damaetas
damaetas is offline
ja dat heb ik ook al een hele tijd (ben de jongste van 4 dus het gaat hier ook ni om broertjes of zusjes ofzo)
het is de laatste tijd wat minder geworden, omdat ik enkele coole kindere heb ontmoet. maar echte kleintjes, jonger als 8 jar ofzo. nouja daar heb ik echt iets tegen eigenlijk
Oud 05-05-2003, 12:57
Fortisi
Fortisi is offline
Ugh, ik heb dat ook, vooral met jongetjes, vroeger op de basisschool had ik dat al, toen ik al wat ouder was, mijn god wat kon ik me irriteren aan die krengen die net weer moesten struikelen voor jóuw voeten zodat jij ook geen stap meer kon verzetten, en dat gejengel en gekrijs "mamaaaaaa ik wil dat, mamaaaaa ik wil 5 euro *huil*jank*huil*krijs*"

En het leukste is, ik heb een paar huizen verderop zo'n jongetje, die volgens mij ook niet helemaal 100 is, en maar krijsen en zeuren dat ie weer wat wilt hebben, een klap in je smoel, dát kan je krijgen

Baby's daarintegen vindt ik harstikke schattig , zolang ze maar niet teveel gaan huilen enzo..
nee kleine kleuters díe zijn het pure kwaad.

Wat je al zei, met hun waterpistooltjes en god knows what else, heerlijk is het dan als je er volgens hun eng uitziet hahaha, gewoon éven boos aankijken en ze durven niks meer

Nu maar hopen dat ik niet later besluit om kinderen te nemen
Oud 05-05-2003, 13:08
Nona
Nona is offline
Ach ja; dat gekrijs in de supermarkt moet je als ouder ook maar 1 x toelaten. Nooit toegeven, want dan gaan ze het de volgende keer absoluut weer doen. En als je kind het na 100 x weigeren nog doet, dan is er iets serieus mis met je kind.

Toen ik nog in de supermarkt werkte (deli, kaas, brood, zuivel), kwam er een keer een meisje met haar moeder. Mijn collega bood haar een stukje worst aan, en ze zei heel netjes "alstublieft" en toen ze het kreeg "dankuwel". Zij heeft ook nog een plakje kaas gekregen, puur omdat ze zo lief was. Zo moet je je kinderen nou zien op te voeden!
Oud 05-05-2003, 13:26
Verwijderd
Ik heb geen hekel aan alle kleine kinderen maar sommige
In de supermarkt, op straat, in de bus staan ze maar te huilen, stampen en gillen. En als je er dan iets van zegt vliegt de moeder je bijna aan.
Het is toch niet mijn schuld dat ze niet op kan voeden?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 05-05-2003 @ 14:08:
Toen ik nog in de supermarkt werkte (deli, kaas, brood, zuivel), kwam er een keer een meisje met haar moeder. Mijn collega bood haar een stukje worst aan, en ze zei heel netjes "alstublieft" en toen ze het kreeg "dankuwel". Zij heeft ook nog een plakje kaas gekregen, puur omdat ze zo lief was. Zo moet je je kinderen nou zien op te voeden!
Ik had het als kind geweigerd van een vreemde.

*weet niet wat beter is*
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 16:56
pitje
pitje is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 03-05-2003 @ 16:15:
Hmm.. misschien.
Ik ging wel met leeftijdsgenootjes om enzow, maar idd, ik ging altijd veel liever met oudere en volwassenere mensen om..
wat een onthulling!

dat heb ik nou ook. Ik ging vroeger (euh.. nog steeds eigenlijk) vooral met mensen ouder dan mijzelf om. En ook ik heb een giga-hekel aan kinderen. Daar zou het dus best aan kunnen liggen denk ik.
Oud 06-05-2003, 19:11
Isa
Isa is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 05-05-2003 @ 13:57:
Ugh, ik heb dat ook, vooral met jongetjes, vroeger op de basisschool had ik dat al, toen ik al wat ouder was, mijn god wat kon ik me irriteren aan die krengen die net weer moesten struikelen voor jóuw voeten zodat jij ook geen stap meer kon verzetten, en dat gejengel en gekrijs "mamaaaaaa ik wil dat, mamaaaaa ik wil 5 euro *huil*jank*huil*krijs*"

En het leukste is, ik heb een paar huizen verderop zo'n jongetje, die volgens mij ook niet helemaal 100 is, en maar krijsen en zeuren dat ie weer wat wilt hebben, een klap in je smoel, dát kan je krijgen

Baby's daarintegen vindt ik harstikke schattig , zolang ze maar niet teveel gaan huilen enzo..
nee kleine kleuters díe zijn het pure kwaad.

Wat je al zei, met hun waterpistooltjes en god knows what else, heerlijk is het dan als je er volgens hun eng uitziet hahaha, gewoon éven boos aankijken en ze durven niks meer

Nu maar hopen dat ik niet later besluit om kinderen te nemen
Jammer dat mensen als jij vaak niet het inlevingsvermogen hebben om zowel het kind te begrijpen (en van te houden) alswel te beseffen dat jullie ouders precies zo tegen jullie onhandelbare en ondankbare jongeren aankijken
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:20
BlackMystery
BlackMystery is offline
aha ik weet dat ik niet de enigste ben
ik heb dit ook zeer hard
terwijl iedreen zit te roepen van hoe lief zo'n klein ding is
heb ik meer het gevoel over me dat ik het wil doodtrappen
weet eigenlijk niet uit wat het voortvloeit
ma dacht dat ik daar raar me was
Met citaat reageren
Advertentie