Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Na deze quote: wat ik me ook afvraag is: hoeveel mensen zullen deze symboliek snappen als ze de film zien? dacht ik dat je de verhalen van kenjirro te diep en slim vond voor het grote publiek. Maar het blijkt dat je het net als ik vergezocht vind. Citaat:
Ik zou zelf niet kunnen verzinnen dat de moordenaars in Scream symbool staan voor het communisme (of anders voor het fascisme) en verbanden kunnen leggen. In sommige films zit er gewoon geen symboliek.
Laatst gewijzigd op 10-05-2003 om 00:02. |
![]() |
||
Citaat:
En het is vaak zo dat mensen die bijvoorbeeld Lynch, Coen of Welles niet begrijpen naar hersenloze films zonder inhoud kijken.
||
Citaat:
Iedereen heeft het recht om te reageren op anderen. Wat doe je hier anders?
||
Citaat:
bitch. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
sorry tegen wie heb je het? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() iig..titels.. lotr 1&2, the matrix, amelie, the shawshank redemption, forrest gump, lola rennt, moulin rouge, fight club, twelve monkeys, shrek, the others, saving private ryan, léon, schindler's list, the pianist, as good as it gets, being john malcovich, X-men, the game, groundhog day, back to the future, the virgin suicides, enemy of the state, interview with the vampire, house of yes, lang leve de koningin, toy story zoiets? ook maar gekopieerd uit een vorig bericht van me.. zal vast een leek zijn in jouw/iedereens ogen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Kenjirro, als je van plan bent om het te maken in de filmwereld, zul je met wat originelere plots/scripts moeten komen, misschien meer in de richting van cult films. Voorbeelden van originelere films zijn bijvoorbeeld de films van M. Night Shayamalan, de films van Tim Burton en de film "What's Eating Gilbert Grape" van Lasse Halström. Voor mij dan, hè, daar hoef jij het niet persé mee eens te zijn. ![]() Genres die een no-go zijn als je net begint met het maken van films: science-fiction, violence (= dus vechtfilms), actie-films, comedy en horrorfilms. Ze zijn allemaal nogal cliché-genres. Je maakt meer indruk met een film in het genre drama en/of filosofie, bijvoorbeeld een film over een persoon met een bepaalde handicap en hoe die persoon er mee omgaat, waarbij je de emoties van die persoon goed weergeeft enzo. Zoiets. Of met een intelligente thriller zoals "What Lies Beneath" of "The 6th Sense" maak je ook meer kans. Je moet een intelligent in elkaar gezette film bedenken, waarbij mensen moeten nadenken. Dat getuigt van creativiteit, vindingrijkheid en gevoel. Wel een nadeel ervan is dat zo'n intelligente film mogelijk flopt -> George Clooney's "Solaris" flopte in de USA, omdat het een film is waarbij je moet nadenken en daar zijn die Amerikanen nou net te (stront)lui voor. ![]() Nou ja, in ieder geval Kenjirro, ik adviseer je om eerst maar eens veel naar andere films te kijken, en ook veel de commentaren lezen die mensen geven over bepaalde films (lees zeker ook de stukjes van critici). En denk erbij na. Klopt het bijvoorbeeld wat de critici zeggen? Ben je het met hen eens? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom? Leer zelf na te denken over films, zodat je ze beter begrijpt. Vraag jezelf bijvoorbeeld eens af waarom een bepaalde film succes heeft, en een andere niet. Wat maakt die ene film nou specialer? Enzovoorts. Alvorens je films gaat maken, zou ik dus maar eens eerst films en alles wat ermee te maken heeft grondig bestuderen. Het is allemaal echt niet zo gemakkelijk als het lijkt, hoor. Het lijkt me verstandig als je eerst eens filmwetenschappen gaat studeren (indien dat mogelijk is met jou vooropleiding) of ga anders eens een paar cursussen volgen bij Open Studio op: http://www.openstudio.nl Ook lijkt het me verstandig als je begint met schrijven. Het bedenken van plots is wel gemakkelijk, maar probeer ze uit te werken. Maak er een verhaal van (geen script, een echt verhaal). Word bedrijvig in het schrijven (en dus moet je ook eens een aantal boeken gaan lezen). Zelf schrijf ik veel fan fiction, dus misschien zou je daar mee kunnen beginnen als opstapje. Kortom: probeer je wat meer te ontwikkelen op creatief vlak. Nou, het is allemaal maar een voorstel, hoor. ![]() ![]() Zelf ben ik van plan om ook ooit iets in de filmwereld te gaan doen, maar ik ga eerst even een andere opleiding doen (je moet natuurlijk wel iets achter de hand hebben) en wat meer meemaken van het leven alvorens ik aan bijv. de filmacademie ga studeren (levenservaring is namelijk belangrijk; je zult bij het maken van films namelijk daaruit moeten putten). ![]() ![]() Citaat:
In ieder geval, als je serieus bezig bent met het denken aan een toekomst in de filmwereld: veel succes, Kenjirro! Je zult het nodig hebben. Groetjes, Ripper
||
Citaat:
Films kunnen cliché zijn, er is zat originele horror, comedy, violence, actie en science fiction.
||
Citaat:
![]() ![]() Groetjes, Ripper
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Decoupage, mise-en-scene en compositie. Een genre is eigenlijk alleen maar je werkgebied. OPEN STUDIO is een redelijk plek om te beginnen, verwacht in ieder geval niet te veel van hun cursussen. Ik zou je SHOT BY SHOT van Steven D. Katz aanraden. Ook FEATURE FILMMAKING AT USED-CAR PRICES van Rick Schmidt. Waarom ga je niet bij een videoclub? Hoogstwaarschijnlijk stikt het van de gepensioeneerden, maar deze mensen hebben al jaren ervaring en sommigen hebben zelfs nog met film gewerkt. Er valt daar altijd wat te leren: wat je wel moet doen, en wat je juist niet moet doen.
|
![]() |
|
|