![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik heb nog een vraagje voor de mensen die naar een dietiste zijn geweest/gaan.
Als de dietiste je adviezen geeft over de voeding, doet ze het neem ik aan met betrekking tot jou persoonlijk, maar waar denkt ze dan allemaal aan ? Oftewel, in hoeverre zijn de persoonlijke adviezen van een dietiste persoonlijk ? Ze vraagt denk ik je lengte, momenteel gewicht, hoeveel je af wilt vallen ? Wie o wie geeft mij een antwoord ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Aaaha. Ik vroeg me namelijk af, of iemand hier rond de 1.60 (oke, ik weet dat ik veel vraag omdat het niet zo'n vaak voorkomende lengte
is ![]()
|
Verwijderd
|
Yeeps.
Nu ja, ik weeg nog steeds 57kg en ik erger me verschrikkelijk aan, aangezien ik nu reeds 12 dagen bezig ben. Ik denk dat ik maar wat meer ga sporten, aangezien ik weer meer eet... vandaag gegeten: - yoghurt - 5 zemelkoekjes - 4 witte boterhammen met confituur - 2 patatjes met vis, worteltjes en ajuin (gestoofd) en saus. Bah, waarom moest ik nu zonodig saus eten?? Ik had beter wat appelmoes genomen, het zou mss wat beter gaan. ('k moet nl. véél minder naar het toilet.. ![]() Gasten veel suc6 met jullie gezonde(re) dieet dan het mijne, ik hoop dat het jullie wel lukt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
MAANDAG; ONTBIJT-1-2 koppen thee of koffie zonder melk en suiker
1 snee brood boter dun uitstrijken 1 gekookt ei 1 appel LUNCH-2 snee brood 1 ons magere ham 1 zure augurk 1 glas sap DINER- 1 sinaasappel 100-120gr vlees 2 soeplepels groente 2 kleine aardappelen 1 glas karnemelk DINSDAG;ONTBIJT- 1-2 koppen thee of koffie 2 snee brood 1 eetlepel jam LUNCH- 1 banaan 2 snee brood 250gr magere kwark 1 glas sap DINER- 1 appel 1 magere schnitzel of 2 plakken lever(met weinig boter braden) 2 eetlepels aardappelsalade 1 grote portie sla en 1 glas sap WOENSDAG;ONTBIJT1-2 koppen thee of koffie 1 snee brood 1 plak magere kaas 20 + of slankie 1 gekookt ei LUNCH- 2 snee brood 1 ons magere vleeswaren 1 kop thee of koffie 1 klein broodje of knackerbrod DINER- 1 sinaasappel 1 ons vlees 1 soeplepel gekookte rijst 1 grote portie sla DONDERDAG ONTBIJT-1-2 koppen koffie of thee 1 snee brood 50 gr magere worst 1 sinaasappelen LUNCH- 2 snee brood 1 ons mager vlees 1 grote portie sla 1 glas sap DINER- 2 soeplepels macedoine(bonduelle) 1 glas karnemelk 2 knackerbrod VRIJDAG;ONTBIJT- 1-2 koppen thee of koffie 2 snee brood 1 ons magerkaas LUNCH- 1 banaan 1 kop koffie of thee 1 stuk appeltaart 1 broodje van gistdeeg DINER- 1 ons vis of vlees 3 eetlepels aardappelsalade of 2 kleine aardappelen 1 portie sla 1 klein glas bier of cola ZATERDAG ONTBIJT- 1-2 koppen thee of koffie 1 snee brood 2 gekookte eieren LUNCH- 2 broodjes 1 ons magere worst warm of koud DINER- 1 soeplepel goulashvlees mager 2 aardappelen 1 grote portie sla 1 glas sap ZONDAG;ONTBIJT- 1-2 koppen koffie of thee 2 snee brood 1 eetlepel jam LUNCH- 2 snee brood 50 gr magere kaas of slankie 1 zure augurk 2 koppen thee of koffie 1 stuk appeltaart of kwarktaart zonder slagroom DINER- 1/2 haantje 2 eetlepels aardappelsalade 1 klein portie sla 5 halve perzikken zonder sap 1 glas sap
|
MAANDAG; ONTBIJT-1-2 koppen thee of koffie zonder melk en suiker
1 snee brood boter dun uitstrijken 1 gekookt ei 1 appel LUNCH-2 snee brood 1 ons magere ham 1 zure augurk 1 glas sap DINER- 1 sinaasappel 100-120gr vlees 2 soeplepels groente 2 kleine aardappelen 1 glas karnemelk DINSDAG;ONTBIJT- 1-2 koppen thee of koffie 2 snee brood 1 eetlepel jam LUNCH- 1 banaan 2 snee brood 250gr magere kwark 1 glas sap DINER- 1 appel 1 magere schnitzel of 2 plakken lever(met weinig boter braden) 2 eetlepels aardappelsalade 1 grote portie sla en 1 glas sap WOENSDAG;ONTBIJT1-2 koppen thee of koffie 1 snee brood 1 plak magere kaas 20 + of slankie 1 gekookt ei LUNCH- 2 snee brood 1 ons magere vleeswaren 1 kop thee of koffie 1 klein broodje of knackerbrod DINER- 1 sinaasappel 1 ons vlees 1 soeplepel gekookte rijst 1 grote portie sla DONDERDAG ONTBIJT-1-2 koppen koffie of thee 1 snee brood 50 gr magere worst 1 sinaasappelen LUNCH- 2 snee brood 1 ons mager vlees 1 grote portie sla 1 glas sap DINER- 2 soeplepels macedoine(bonduelle) 1 glas karnemelk 2 knackerbrod VRIJDAG;ONTBIJT- 1-2 koppen thee of koffie 2 snee brood 1 ons magerkaas LUNCH- 1 banaan 1 kop koffie of thee 1 stuk appeltaart 1 broodje van gistdeeg DINER- 1 ons vis of vlees 3 eetlepels aardappelsalade of 2 kleine aardappelen 1 portie sla 1 klein glas bier of cola ZATERDAG ONTBIJT- 1-2 koppen thee of koffie 1 snee brood 2 gekookte eieren LUNCH- 2 broodjes 1 ons magere worst warm of koud DINER- 1 soeplepel goulashvlees mager 2 aardappelen 1 grote portie sla 1 glas sap ZONDAG;ONTBIJT- 1-2 koppen koffie of thee 2 snee brood 1 eetlepel jam LUNCH- 2 snee brood 50 gr magere kaas of slankie 1 zure augurk 2 koppen thee of koffie 1 stuk appeltaart of kwarktaart zonder slagroom DINER- 1/2 haantje 2 eetlepels aardappelsalade 1 klein portie sla 5 halve perzikken zonder sap 1 glas sap dit is mijn 10 dagen dieet..
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je vaker de fiets pakt of gaat wandelen is dat ook bewegen hoor.. Vind t goed van je dat je er iets aan wilt doen! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dat valt best mee..wat mis ik nou eigenlijk? mineralen en vitamines niet want ik eet groente en fruit vetten niet want ik eet vlees, en er zit jus bij enz ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Hey hoe komt het dat je soms niet meer verder afvalt, hoe weinig je ook eet en hoe lang je het ook volhoudt?
Ik zit al heel lang op dit gewicht en kom er maar niet onder hoe hard ik het ook probeer. En nee het is geen ondergewicht, het is nog steeds een gezond gewicht maar ik kom er maar niet onder. Het ligt ook niet aan mijn eetpatroon want ik snoep niet veel en eet verder heel gezond. Wat kan ik nu doen? Accepteren dat er niet meer af gaat? Of stug volhouden met lijnen? Ik wil er eigenlijk nog een heel klein ietsie pietsie beetje vanaf voor de zomer. Bikini-tijd enzo ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Je hoeft niet echt een zwaar dieet te pakken om af te vallen maar gewoon gezond gaan eten!
Je eet geen of in het weekend ofzo een uitzondering zoals een gebakje als je het niet meer houden kan. Je moet veel groente en minimaal 2 stuks fruit eten. Je gaat ff sporten zoals 15 minuten rennen. Je kan sit-ups doen dat is ook heel goed. Nou als je zo verder gaat valt er heel wat af maar het word steeds minder en als je iedere maant maar een onsje afvalt tja dan weet ik het niet meer ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Hoi hoi mensen..
Ik zal me even voorstellen.. Ik ben mandy ben 15 jaar.. tzjah.. enne, dat was het weer ![]() Ik zat vanmiddag op school, had 2 uur uitval, dus ik op internet ff naar forum toe enzo, toen kwam ik bij lijntoppic 10 uit, daarna zag ik pas lijntopic 11... *doet er allemaal nie toe*.. IK heb jullie tips gelezen.. tips nah, ervaringen.. you understand ![]() En er zitten echt wel enorm nuttige dingen bij.. Ik heb nog tijdje nagedacht enzow, en toen ben ik tot het besluit gekomen morgen te beginnen met lijnen.. Ik heb er nog eens goed overnagedacht, amar bleef bij dat besluit.. Ik heb ook een enorm "onrustige" eetperiode achter de rug.. Ik heb het idee dat ik at om mijn gevoelens te onderdrukken, ik denk dat veel van jullie hier wel weten wat ik ermee bedoel.. Maar daarnaast kwamen ook weken dat ik nauwelijks at.. En gebruik maakte van lax.. En weet ik veel.. Dan gaat het toch telkens op en neer enzow.. Ik ben vroeger gepest.. Ik denk dat daar een groot deel ook mee heeft te maken.. Ik ga hier niet mijn hele levensverhaal neerzetten, maar dan zijn jullie beetje "op de hoogte" .. Mensen zeggen wel telkens dat ik niet dik ben, dat ik mooi ben.. Maar zelf zie ik dat niet.. mensen vroeger, en ik zelf hebben me zo'n negatief beeld laten geven.. En weet ik veel.. als er iets af is dan zie ik het wel.. Dus ja week feel wat ik hier mee wil zeggen.. Ik wil gewoon weer lekker in de zomer in een bikini kunnen lopen.. niet telkens naar beneden hoeven tek ijken en denken van g0h mandy, dat mag er ook wel af..!! Dus ik besluit morgen te beginnen.. Ik weet niet ofdat het mee of tegen zal vallen, dat zullen we nog wel zien.. Maar ik dronk al veel enzow, thee, water dus daar zal ik het niet moeilijk mee hebben ![]() Nou genoeg over mij.. Als jullie nog tips hebben dan hoor ik het wel.. En ik denk dat ik hier elke dag even verslag kom geven van hoe het was gegaan.. Het lijkt me wel leuk om hier beetje contacten te krijgen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.. Ojah nog even wat info: Ik ben 1.69 en weeg 60 Kilo.. Ze zeggen dat het niet extreem veel is maar van mij mag dat buikje er wel af.. Nou mensen.. veel succes allemaal met je dieet.. En honger jezelf niet uit..!! *kus* *Knuffel* Een meisje dat morgen begint met lijnen
||
Citaat:
Ik ben in een week: 3 kilogram afgevallen, dat ging zo snel dat ik er een beetje van schrok en nu weer twee weken niet lijn! Blijf nu ff op het gewicht en morgen ga ik weer beginnen, hoop dat ik het nu wel wat langer volhoudt maar als het te snel gaat dan stop ik weer eventjes! Daarna is het voor mij wel weer moeilijker om te beginnen met lijnen maar goed... Volgens mijn dokter is afvallen echt iets voor de lange termijn, dus vandaar! Ik moet trouwens afvallen omdat ik reuma heb en door mijn gewicht er nog meer druk op mijn gewrichten onstaat! Naja, allemaal veel succes! @ N*A*Shezbaernon: Ik lees je posts altijd door en vind het echt heel knap dat je al weet dat je eetpatroon niet gezond is! Maar ik vraag me eigenlijk af of het eten ook je 'normale' leven beïnvloedt, zoals het volgen van een studie, uitgaan, etc! Ik heb namelijk een tijd gehad dat ik zo weinig at dat ik bijna omviel, geen kracht had en ontzettend moe en lusteloos was! Ik hoop echt dat het goed komt, al klinkt dat wel erg melodramatisch! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je zei dat je af moest vallen voor je reuma.. zit daar dan ook een ander "speciaal" dieet aan, of zouden ook ik en andere mensen het kunnen volgen? Zojah.. wat eet je op een dag? Ik hoor het nog wel.. Succes met lijnen
|
![]() |
ik ben weer goed bezig,
damnz, dit forum heeft goede invloed op me ![]() ![]() vandaag 4 liter water gehad ![]() verder verdeelt over de hele dag: -2 boterhammen met KIPFILET *thnx voor de tip* -2 boterhammen met lightjam -2 boterhammen met 30+ kaas -normale portie avond eten -2 plakken ontbijt koek met dieetmargarine -appel -banaan -glas sinasappelsap -glas appelsap -2 glazen melk. ben op de goede weg!! verder vandaag heel druk geweest, zelfs een wandeling gemaakt van 2 uur ![]() kan teveel drinken eiglijk kwaad, nee tog ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ontbijt: Glas melk, twee crackers met kaas, sla, tomaat en komkommer en een banaan 1e Pauze: Twee appels 2e Pauze: Banaan en een bakje komkommer Thuis: Bakje yoghurt met kiwi's Avondeten: Gewoon wat ik die avond kook, meestal aardappelen (wel zonder jus), stukje vlees en verse groente Niet echt bijzonder dus, ik weet ook dat het behoorlijk weinig is en dat boterhammen echt geen kwaad kunnen! Maar bij mij zet ieder grammatje voedsel ook echt aan... Oh, ik drink heel veel water daarnaast, zeker zo'n twee à drie liter maar ik ren dan ook de hele tijd naar de toilet das wat minder! En een paar kopjes groene thee voor het slapen gaan helpt bij mij de stoelgang heel goed op gang! Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Veel succes! |
![]() |
|
Hallo!! Ik lees al een tijdje mee met jullie en ik ben zelf geen dieeter maar ik wil wel graag op gewicht blijven. Dat lukt eigenlijk aardig maar het is toch leuk om al jullie tips te lezen.
Wat ik vandaag heb gegeten: Ontbijt: 2 volkoren beschuitjes met 3/4 vet pindakaas en light jam 1 appel Thee met zoetjes Lunch: 2 volkorenboterhammen (1 met dun jam en 1 met tonijn uit blik op water en augurkjes) 1 appel Diner: 1 lepel basmati-rijst 5 dimsum broccoli soyasaus optimel yoghurt met appel en klein beetje honing Tussendoor: 2 beschuitjes met 3/4 pindakaas en light jam Is dit een beetje gezond? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kreeg dit dieet van een kennis die zelf zwaar overgewicht heeft en die is sinds eind januari tot nu 18 kilo afgevallen met dit dieet.. Je mag ondertussen zoveel water en thee zonder suiker en melk drinken ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Bij mij komt ook alles er direct bij op als ik iets meer eet op een dag. Erg frustrerend! En zo hard dieeten hou je niet lang vol, je gaat toch een beetje sjoemelen als je geen resultaat ziet. Zeker in deze tijd (examens....)!
||
Citaat:
![]()
|
Alle koekjes en snoepje en al dat lekkers is niet goed bij het lijnen en dat weten jullie maar wat nou echt ook een super boosdoener is zijn sommige dranken zoals:
-appelsap -sinaasappelsap -mulit Wat wel goed is is slappe aanmaak limo of light dranken want ik zag dat iemand die dingen wel dronk op zijn dieet en das echt net snoep of erger
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Heeft je diëtiste ook gezegd waarom het zo slecht is?
||
Citaat:
![]() Dit weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik denk zo vanwege je posts over hoe veel je eet enzo ... ik zou van die dieet dat *~*SuSHiJoW*~* gepost heeft ook aankomen, en niet zo weinig ook, maar ik vind het ook niet gek als ik bijna niet eet. Mag ik dan weten hoe lang je bent en hoe veel je weegt ? En hoe veel je NOG af wilt vallen ?
||
Citaat:
krijgen, hoe veel het voor mijn doen zou zijn ![]()
||
Citaat:
![]() Natuurlijk heeft het ook invloed op mijn 'normale' leven, in de zin dat er nog iets aan mijn leven als 'normaal' te beschouwen is. Om het maar kort te maken : het eten/niet eten heeft invloed op ALLES. Ik durf niet tussen de mensen als ik gegeten heb/te veel gedronken (en dus mijn buik uitpuilt) -> ik moet afspraken met vrienden afbellen, afspraken bij dokter/kapper/fotograaf afbellen, ik kan niet naar buiten, ik kan niet sporten, ik kan nix anders aan dan dikke lange truien om het te verbergen, ik kan niet anders dan mezelf ziek maken om het 'kwijt te raken' Ik heb vaak geen energie -> ik kan niet naar school, naar buiten, sporten, ik kan niet ff iets naar de winkelcentrum gaan halen, ik moet niet oppassen dat ik altijd meteen op de grond neer kan ploffen omdat ik anders flauwval, ik moet oppassen dat mijn moeder mij niet ziet omdat ze anders doorkrijgt hoe slecht het gaat, ik moet oppassen dat ze niet merkt hoe slecht ik me voel Ik moet overgeven -> oppassen dat ze het niet horen en merken, oppassen dat de afvoer niet verstopt, oppassen dat er geen luchtje blijft hangen als ik de WC/badkamer verlaat, oppassen dat ik er niet te lang blijf, reddingmaneuvres bedacht hebben voor het geval dat er iemand 'toevallig' ![]() Ik moet lax gebruiken -> ik word ziek, ik heb problemen met geld, ik ben misselijk dat ik denk dat ik doodga, ik maak mijn lichaam kapot, ik kan een paar dagen niet naar buiten Een paar voorbeelden. Dat overgeven probeer ik te minderen, alhoewel dat heel moeilijk gaat, en van lax ben ik op de laatste epizode na afgekickt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat: