Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 09:16
Martian
Martian is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-05-2003 @ 09:54:
Waar baseer jij het op dat de JDL extreem zou zijn? Misschien zijn ze wel net zo gematigd als het CDA, dat immers ook een godsdienstige achtergrond heeft.
Partij? Ik kreeg meer het idee dat het een soort van militie is. Kan fout zijn.

Maar het CDA noemt zich niet Nederlandse Defense Organisatie, die gelooft in de onverwoestbaarheid van het Arische volk. Dat is mijn probleem.

Citaat:
Wat mij betreft mag deze partij het proberen; dat is het punt van een democratie, je mag een partij oprichten, zolang deze zich houdt aan de wet. Ik denk echter niet dat het een groot succes zal zijn; zoveel joden zijn er naar mijn idee niet in Nederland. Maar misschien bewegen ze zich gewoon onopvallend.. dan kan zo'n partij die voor hun belangen opkomt helemaal geen kwaad.
Van mij mogen ze het ook proberen. Tot ze de wet overtreden. En dan keihard aanpakken.

Een op ras gebaseerde partij is fout en eng.
Oud 09-05-2003, 09:16
Gatara
Gatara is offline
Er is ook een Katholieke Defensie Liga
http://www.hyksos.com/cath/
Oud 09-05-2003, 09:19
Martian
Martian is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-05-2003 @ 10:16:
Er is ook een Katholieke Defensie Liga
http://www.hyksos.com/cath/
Een Oekrainse organisatie van mensen die slecht Engels kunnen en de aandacht proberen te vestigen op Soviet-misdaden tegen hun lijkt me niet echt hiermee vergelijkbaar. :/
Oud 09-05-2003, 09:19
Gatara
Gatara is offline
Als je in google zoekt naar joodse defensie liga dan spreekt joods.nl notabene over een radicale organisatie.
(het artikel waar dit vandaan komt, kan ik helaas op joods.nl niet vinden )

Verder:

Jewish Defence League laat meisie skors oor opstel oor Jode

DIE onverdraagsaamheid van die Jode is helder en duidelik aan die kaak gestel toe hulle 'n meisie uit haar skool laat skors het omdat sy 'n opstel geskryf het waarin sy nie die kant van die Jode gestel het nie, maar teen hulle standpunt ingeneem het.

Layla Cassim is uit die Crawford College in Johannesburg geskors nadat sy in 'n opstel oor die Palestynse vraagstuk in die Midde-Ooste gunstig oor die aanspraak van die Palestyne geskryf het, en daardeur teen die Jode standpunt ingeneem het.

Daar is verlede jaar in Oktober 'n stuk uit 'n koerant op die skool se kennisgewingbord aangebring oor die Palestynse vraagstuk waarin die Joodse kant van die saak gestel is. Dit het Cassim laat reageer deur self 'n opstel oor die Palestynse vraagstuk te skryf wat nie te vleiend jeens Israel en die Jode was nie. Dié het sy ook op die kennisgewingbord aangebring as antwoord op die koerantartikel.

Die gevolg hiervan was dat die Jewish Defence League die opstel as "anti-semities" bestempel het, en druk op die skool uitgeoefen het om haar te skors, wat toe wel gebeur het. Die Jewish Defence League het eers aan Cassim se vader 'n brief geskryf waarin hulle versoek is om die opstel te onttrek. Indien dit nie gebeur nie, het hulle gedreig om op te tree.

Intussen het James Crawford, 'n voormalige direkteur van Crawford College oor Radio 702 Cassim beskryf as "anti-Blank, anti-Joods, fundamentalisties en radikaal" en dat sy "eendag 'n goeie terroris sal wees".

Die Kommissie vir Menseregte het Cassim se saak opgeneem, en 'n verslag geskryf oor die diskriminasie teen haar deur die Jode. Daarin word die standpunt ingeneem dat Cassim se reg op vryheid van spraak belemmer is, en dat daar na die verskyning van die pro-Joodse artikel in die koerant, nie toegelaat is dat die ander kant van die saak aangehoor word nie. Daar is ook bevind dat sy geskors is sonder 'n dissiplinêre verhoor, en dat haar kant van die saak glad nie aangehoor is nie. Hulle voer aan dat daardeur haar die reg tot onderwys ontneem word. Die kommissie het ook bevind dat haar opstel nie "rassisties, anti-semities of anti-Blank" was nie.

Hierteen het Crawford College 'n hofinterdik teen die Menseregtekommissie en die Cassim-gesin verkry waarin hulle verbied word om die inligting wat in die verslag vervat is, bekend te maak. Dit was nog 'n oorwinning vir die Joodse toesmeeraksie, en beperking van vryheid van spraak. Dit sal egter deur die Menseregtekommissie en die Cassim-familie bestry word.

Hierdeur is die Joodse onverdraagsaamheid ten beste geïllustreer. Op geen wyse word toegelaat dat enigiemand enigiets teen die Jode sê nie, terwyl hulle vrye teuels het om aan te val wie hulle wil, sonder dat die teenparty enige reg het om homself te verweer.

Slegs die Joodse standpunt mag aangehoor word.

Die dreigende houding wat die Jode ook teen die Cassim-gesin ingeneem het, toe die Jewish Defence League gedreig het dat hulle sal optree, dui op afdreiging, vreesaanjaging en terrorisme. Terwyl hulle bevind dat Layla 'n "goeie terroris" sal wees, is hulle optrede self niks anders as terrorisme nie, in dié sin dat hulle die teenparty afdreig en met vreesaanjaging te kenne gee dat hulle sal "optree", wat daarop neerkom dat hulle reg in eie hande sal neem.

Die Jode is heftig daarteen gekant dat enige standpunt wat teen die Jode ingeneem word, geopper mag word. Dit is die toppunt van onverdraagsaamheid, en stem ooreen met hulle uitgangspunt dat geen debat toegelaat mag word oor die lot van Jode tydens die Tweede Wêreldoorlog nie, en dat dit 'n onvergeeflike sonde is om te wil beweer dat daar geen holocaust plaasgevind het nie, of selfs dat daar minder as 6 miljoen Jode tydens die oorlog in Duitse kampe te sterwe gekom het.
http://www.hnp.org.za/afrikaner/okto1/jode.htm
Oud 09-05-2003, 09:21
Gatara
Gatara is offline
(ik hoop dat jullie Afrikaans kunnen lezen. Als iets niet duidelijk is, moet je het zeggen, dan vertaal ik dat even....)
Oud 09-05-2003, 09:23
Martian
Martian is offline
SimShalom zal wel blij zijn met zulk soort stukjes...

Mkay, als dat waar is, verbied dat stel censurerende racisten dan van tevoren maar vast.
Oud 09-05-2003, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 07:48:
Goh, dat kwam ook al in mij op dus.

Wat mijn perfecte idee eigenlijk is:

De strijd over of Israel wel of geen legitieme staat is, moet geen rol spelen binnen Nederland. Als er onenigheid is tussen joden en moslims over Israel/Palestina, dan moeten ze die ter plekke gaan uitvechten en niet hier.

Hier zijn we nu bezig elkaar af te maken, terwijl het grote gevaar van extreem-rechts komt.
De AEL en JDL zouden moeten samenwerken tegen organisaties zoals de NVU en Stormfront, gewelddadige acties organiseren.
Precies, en niet alleen tussen joden en moslims, maar ook tussen moslims en autochtonen, dat zou al heel wat angsten bij o.a onze vrienden Baron en Fortuynist wegnemen. Dan merken ze dat niet alle moslims klaarstaan met een bundeltje explosieven om hun lichaam om een paar duivelse heidenen naar de andere wereld te helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 07:42:
Ik zal je eens iets laten zien wat ik van een extreem-rechts forum heb. Nederlandse afdeling van dat forum.
Zie: http://www.stormfront.org/forum/forumid22.php
En huiver. Hoewel, BARON heeft het er vast wel naar zijn zin.

(...)

Als ik de beheerder van die klotesite een keer in m'n handen krijg, overleeft 'ie het niet...
Is overigens ook gelieerd aan de KKK.
Ik ken die sites, ik ben per ongeluk een keer op zo'n site beland en ben er erg van geschrokken. Die lui zouden het liefst alle buitenlanders cq. joden willen laten vermoorden. Ze hebben blijkbaar nog nooit van Auschwitz gehoord, of het Dagboek van Anne Frank gelezen. Eigenlijk zou je ze verplicht een paar maanden in Auschwitz moeten opsluiten en hen laten ervaren wat de joden, homo's etc. hebben ervaren in WO II, dan piepen ze wel anders.
Trieste lui, maar je moet wel zorgen dat ze niet te veel invloed krijgen en hen via rationele argumenten volledig uitlullen (wat gelukkig absoluut niet moeilijk is ).
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 09:37
Anne
Anne is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 07:42:
Ik zal je eens iets laten zien wat ik van een extreem-rechts forum heb. Nederlandse afdeling van dat forum.
Zie: http://www.stormfront.org/forum/forumid22.php
En huiver.
Ja, daar ben ik laatst een keer per ongeluk op terecht gekomen (ik zocht naar artikelen over Femke Halsema, en zij bleek op een jodenlijst van het stormfront te staan ). Dat was inderdaad écht heel erg huiveren. Die reacties!
Oud 09-05-2003, 09:45
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-05-2003 @ 10:16:
Partij? Ik kreeg meer het idee dat het een soort van militie is. Kan fout zijn.

Geldt ook voor mij, maar de link naar de bron werkt niet meer, dus ik kan het niet uitzoeken. Ik dacht dat het een politieke partij was, omdat Evito in een adem de AEL en de JDL noemde. Laten we het houden op een organisatie.

Citaat:
Maar het CDA noemt zich niet Nederlandse Defense Organisatie, die gelooft in de onverwoestbaarheid van het Arische volk. Dat is mijn probleem.

Er is toch niet zoveel mis met geloven in onverwoestbaarheid? Een beetje zelfvertrouwen kan geen kwaad. Zolang ze het eigen volk maar niet boven andere volken plaatsen. En ze niet handelen naar zulk een vermeend verschil tussen rassen.

Citaat:
Van mij mogen ze het ook proberen. Tot ze de wet overtreden. En dan keihard aanpakken.

Een op ras gebaseerde partij is fout en eng.
Ja, maar deze partij lijkt te zijn gebaseerd op een gemeenschappelijke overtuiging. Ik lees nergens dat ze het joodse volk verheven vinden ofzo.
Oud 09-05-2003, 14:00
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Goed idee tegen de AEL-extremisten!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 15:02
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 09-05-2003 @ 10:03:
Hoe heeft de JDL zich eigenlijk ingedacht zich te beschermen tegen neo-nazies? knokploegen? een soort van buurtpreventie die dan de politie belt? Hoe precies?
Zoiets, ja.

Het gevaar is wel degelijk groot.

Neo-nazi's zijn m.i. een veel groter gevaar dan moslim-extremisten.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 15:03
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-05-2003 @ 20:47:
5 mei 2003
Bron: http://www.joods.nl:9673/rubrieken/s...rtikel?nr=2818

De Jewish Defense League is wereldwijd actief, van Australie, Rusland en de VS tot Zuid-Afrika, Denemarken en nu ook opnieuw Nederland.
Ooit is JDL in New York opgericht om de joodse Gemeenschap aldaar te beschermen tegen de aanvallen van neo-nazi's. Dat was en is niet alleen in Brooklyn nodig, maar ook in Pretoria, Kopenhagen, Moskou en Amsterdam.

De Joodse Defensie Liga is enkele decennia geleden ook al eens actief geweest op Nederlandse bodem. Na een jarenlange afwezigheid is de noodzaak van een Liga intussen te hoog om afwezigheid te kunnen accepteren.

Op de officiële website van de Joodse Defensie Liga Holland zijn de uitgangspunten van de Jewish Defense League te lezen.

In het kort:

* Ahavat Jisroeël - Liefde voor de joodse staat
* Hadar - Waardigheid, zelfrespect en trots
* Barzel - IJzer
* Misjmaat - Discipline, zelfbeheersing, toewijding en eenheid
* Bitachon - Vertrouwen in de onverwoestbaarheid van het joodse volk

.........DUS???
Oud 09-05-2003, 15:03
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
5 mei 2003
Bron: http://www.joods.nl:9673/rubrieken/s...rtikel?nr=2818

De Jewish Defense League is wereldwijd actief, van Australie, Rusland en de VS tot Zuid-Afrika, Denemarken en nu ook opnieuw Nederland.
Ooit is JDL in New York opgericht om de joodse Gemeenschap aldaar te beschermen tegen de aanvallen van neo-nazi's. Dat was en is niet alleen in Brooklyn nodig, maar ook in Pretoria, Kopenhagen, Moskou en Amsterdam.

De Joodse Defensie Liga is enkele decennia geleden ook al eens actief geweest op Nederlandse bodem. Na een jarenlange afwezigheid is de noodzaak van een Liga intussen te hoog om afwezigheid te kunnen accepteren.

Op de officiële website van de Joodse Defensie Liga Holland zijn de uitgangspunten van de Jewish Defense League te lezen.

In het kort:

* Barzel - IJzer

.........dus??
Oud 09-05-2003, 15:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-05-2003 @ 10:15:
Jij bent toch veel te intelligent om in 700 idioten een groot gevaar te zien? Bovendien worden ze waarschijnlijk allang in de gaten gehouden door de BVD (hoe heet dat nu) en/of de gewone politie.

Hoeveel voorbeelden van racistisch geweld tegen Joden heb jij uit, zeg, de afgelopen 5 jaar?
"Al hier kan gesteld worden dat er sprake is van een ernstige toename van het aantal antisemitische incidenten - met name van geweldpleging, bedreiging met geweld en scheldpartijen, merendeels door Arabische jongeren - in de volledige verslagperiode, maar er hebben geen ernstige aanvallen op synagogen of Joodse winkels plaatsgevonden, zoals in het buitenland het geval is."

Tabel 2.2 Uitingen van antisemitisme in de periode van 1999 tot mei 2002

------------------1999 2000 2001 2002
Fysiek geweld 1 6 6 6
Bedreiging met geweld 1 1 8 9
Schelden 17 32 55 40
Vernieling synagogen, begraafplaatsen - - 2 2
Bekladding synagogen - 6 - 1
Bekladding joodse begraafplaatsen 1 2 3 -
Bekladding monumenten - - 4 3
e-mails 10 31 110

Vergeef me dat ik hier een bepaalde stijgende laan in zie?

Bron:
Monitor racisme en extreem-rechts. Vijfde rapportage / Jaap van Donselaar, Peter R.
Rodrigues – Amsterdam: Anne Frank Stichting, Leiden: Departement Bestuurskunde,
Universiteit Leiden. – met lit. opgave.
Te downloaden (198 pagina's) van: http://www.justitie.nl/Images/11_19990.pdf
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:17
Verwijderd
Fysiek geweld is gelijk gebleven. Bekladding synagogen is afgenomen. Vernieling/bekladding begraafplaatsen is gelijk gebleven. Bekladding monumenten is afgenomen.

Weet je wat selectieve perceptie is?

We hebben het hier trouwens nog steeds over een enorm klein aantal. Als je het aantal uitingen van discriminatie tegen moslims op jaarbasis zou bekijken kom je waarschijnlijk op een veelvoud hiervan uit, ook per persoon uitgesplitst. Ik ben te lui om daar een bron van te zoeken.

Het gaat mij er gewoon om dat er zoveel gezeken wordt. Die anderhalve jood die bang is dat ze 'de zee in worden geflikkerd' moet eens stil zijn. Er zijn belangrijker dingen dan aandacht te schenken aan een groep van enkele tientallen fanatieke antisemieten.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-05-2003 @ 17:17:
Fysiek geweld is gelijk gebleven. Bekladding synagogen is afgenomen. Vernieling/bekladding begraafplaatsen is gelijk gebleven. Bekladding monumenten is afgenomen.

Weet je wat selectieve perceptie is?

We hebben het hier trouwens nog steeds over een enorm klein aantal. Als je het aantal uitingen van discriminatie tegen moslims op jaarbasis zou bekijken kom je waarschijnlijk op een veelvoud hiervan uit, ook per persoon uitgesplitst. Ik ben te lui om daar een bron van te zoeken.

Het gaat mij er gewoon om dat er zoveel gezeken wordt. Die anderhalve jood die bang is dat ze 'de zee in worden geflikkerd' moet eens stil zijn. Er zijn belangrijker dingen dan aandacht te schenken aan een groep van enkele tientallen fanatieke antisemieten.
En nu komt het addertje onder het gras vandaan: de cijfers van 2002 zijn slechts van de eerste vijf maanden!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:29
skaez
skaez is offline
het is gewoon allemaal TUIG
Oud 09-05-2003, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 17:22:
En nu komt het addertje onder het gras vandaan: de cijfers van 2002 zijn slechts van de eerste vijf maanden!
Dat had je eerder moeten zeggen, dat kunnen wij toch niet weten?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:33
Verwijderd
Dan nog zijn het maar kleine aantallen.

Ik kan me altijd zo groen en geel ergeren aan die paranoïa van een hoop mensen. Joden zijn daar bijzonder goed in: zodra ze op TV beelden zien van een AEL-demonstratie staan ze bij wijze van spreken al met de koffers en het vliegticket in de gang.

Mensen moeten in het algemeen eens wat minder primair reageren. Niet meteen op hun achterste benen staan en roepen dat ze bedreigd worden of dat hun cultuur overrompeld wordt. Daar hebben vooral BARON en SimShalom een handje van maar er zitten hier wel meer van die mensen die om het minste of geringste piepen dat hun cultuur bedreigd wordt of dat voor hun volk de ondergang dreigt.

Weet je, de meeste mensen valt het niet eens op dat iemand jood is. En ook al zouden ze het weten dan nog kan het ze geen ruk schelen. Het is júist dat gehamer op die stomme eigen identiteit, die verbondenheid, dat blinde elkaar achternalopen, wat voor zoveel onbegrip en onvrede zorgt en ertoe bijdraagt dat er antisemitisme is.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:40
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 16:02:
Neo-nazi's zijn m.i. een veel groter gevaar dan moslim-extremisten.
Dat ben ik met je eens, maar de joodse lobby is ook wel erg drammerig eerlijk gezegd. Als men begint te klagen omdat het aantal "e-mails met gescheld" is toegenomen, dan hebben ze werkelijk niets te doen.
Oud 09-05-2003, 16:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-05-2003 @ 17:31:
Dat had je eerder moeten zeggen, dat kunnen wij toch niet weten?
Staat er duidelijk bij.
Maar ik verwachtte al dat jullie er overheen zouden lezen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:44
Verwijderd
[QUOTE]nare man schreef op 09-05-2003 @ 17:33:

Dan nog zijn het maar kleine aantallen.

Maar nog wel te veel.

Ik kan me altijd zo groen en geel ergeren aan die paranoïa van een hoop mensen. Joden zijn daar bijzonder goed in: zodra ze op TV beelden zien van een AEL-demonstratie staan ze bij wijze van spreken al met de koffers en het vliegticket in de gang.

Neem het ze eens kwalijk, de Tweede Wereldoorlog heeft diepe sporen nagelaten. Maar wat ik dan niet begrijp is dat zo'n Leon de Winter beweert dat de joden niets van WO II hebben hoeven leren m.b.t het beleid van de Israëlische regering t.o.v de Palestijnen, maar anderzijds wel met een beschuldigend vingertje wijzen naar elke vorm van kritiek op Israël door het anti-semitisch te noemen. M.a.w: ze verwachten wel dat niet-joden wat geleerd hebben van WO II.

Mensen moeten in het algemeen eens wat minder primair reageren. Niet meteen op hun achterste benen staan en roepen dat ze bedreigd worden of dat hun cultuur overrompeld wordt. Daar hebben vooral BARON en SimShalom een handje van maar er zitten hier wel meer van die mensen die om het minste of geringste piepen dat hun cultuur bedreigd wordt of dat voor hun volk de ondergang dreigt.

Onderbuikgevoelens noemen ze zoiets, mensen denken niet genoeg na en worden verblind door de media. BARON ziet in iedere Marokkaan een crimineel of extremist en SimShalom is helemaal ongenuanceerd, zelfs als je redelijk bent. Niet vervelend bedoeld, maar als iedereen eens wat verder zou kijken dan z'n neus lang is zouden er al zo veel minder 'problemen' zijn.

Weet je, de meeste mensen valt het niet eens op dat iemand jood is. En ook al zouden ze het weten dan nog kan het ze geen ruk schelen. Het is júist dat gehamer op die stomme eigen identiteit, die verbondenheid, dat blinde elkaar achternalopen, wat voor zoveel onbegrip en onvrede zorgt en ertoe bijdraagt dat er antisemitisme is.

Geldt ook niet voor andere culturen/religies?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 17:44:
Staat er duidelijk bij.
Maar ik verwachtte al dat jullie er overheen zouden lezen.
Oeps ja, mei 2002. Ik lette meer op de cijfertjes eronder
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
AANGEPAST AAN VERWACHTINGEN 2002
Fysiek geweld 1 6 6 14
Bedreiging met geweld 1 1 8 22
Schelden 17 32 55 96
Vernieling synagogen, begraafplaatsen - - 2 5
Bekladding synagogen - 6 - 2
Bekladding joodse begraafplaatsen 1 2 3 2
Bekladding monumenten - - 4 7
e-mails --- 10 31 110 264

Bron:
Monitor racisme en extreem-rechts. Vijfde rapportage / Jaap van Donselaar, Peter R.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 19:05
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Dat zegt niks over de oorzaak, die ik eigenlijk belangrijker vind dan de reactie van deze JDL. Het aantal emails kan overigens verklaard worden door de groeiende beschikbaarheid van Internet in Nederland

Ook kan het zo zijn dat er de laatste tijd meer aangiften worden gedaan; ik neem aan dat dit alleen de aangiften zijn en geen compleet geschatte aantallen?
Oud 09-05-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 09-05-2003 @ 20:05:
Dat zegt niks over de oorzaak, die ik eigenlijk belangrijker vind dan de reactie van deze JDL. Het aantal emails kan overigens verklaard worden door de groeiende beschikbaarheid van Internet in Nederland

Ook kan het zo zijn dat er de laatste tijd meer aangiften worden gedaan; ik neem aan dat dit alleen de aangiften zijn en geen compleet geschatte aantallen?
Dergelijke cijfers zijn idd niet altijd betrouwbaar. De oorzaak van het alles is natuurlijk veel belangrijker, zoals je zelf ook zegt. Ik denk eerlijk gezegd dat het groeiende verzet tegen het beleid van de Israëlische regering een belangrijke oorzaak is, of is dat te gemakkelijk geredeneerd?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 19:09
Martian
Martian is offline
bedankt FA, maar:
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 16:50:
merendeels door Arabische jongeren
Hoe kan je dan die paar 100 nazi's als groter gevaar zien?

En ik weet uit ervaring dat Nederlanders Moslims veel meer discrimineren dan Joden. Joden discrimineren is namelijk een ernstige sociale 'zonde', moslims discrimineren is voor sommigen gewoon normaal en iig bijna sociaal acceptabel.

Ik sluit me dan ook aan bij Nare Man's posts.
Oud 10-05-2003, 14:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 16:50:
"Al hier kan gesteld worden dat er sprake is van een ernstige toename van het aantal antisemitische incidenten - met name van geweldpleging, bedreiging met geweld en scheldpartijen, merendeels door Arabische jongeren - in de volledige verslagperiode, maar er hebben geen ernstige aanvallen op synagogen of Joodse winkels plaatsgevonden, zoals in het buitenland het geval is."

Ik heb een paar van die zogenaamde dreigbrieven en haatbrieven gelezen. Hoewel de meesten inderdaad behoorlijk antisemitisch en discriminerend zijn wordt anti-joods ook opgevat als je domweg kritiek levert op Sharon en Israel in het algemeen.
Dat vind ik persoonlijk te ver gaan. Alsof je antisemitisch bent door kritiek te leveren op het beleid van Israel

Daar waar er wel degelijk sprake is van antisemitisch geweld (fysiek of verbaal) moet natuurlijk tegen opgetreden worden. Dat kun je niet toelaten.
Oud 10-05-2003, 14:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 09-05-2003 @ 20:05:

En recente politieke ontwikkelingen in het Midden-Oosten.
Oud 10-05-2003, 20:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-05-2003 @ 20:09:
bedankt FA, maar: Hoe kan je dan die paar 100 nazi's als groter gevaar zien?
Er zijn volgens de AIVD ongeveer 200 radicale moslims in Nederland, die serieus terroristisch bezig zijn.

Terwijl er 700 leden zijn van neo-nazistische bewegingen, en nog honderden sympathisanten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 20:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-05-2003 @ 20:09:
En ik weet uit ervaring dat Nederlanders Moslims veel meer discrimineren dan Joden. Joden discrimineren is namelijk een ernstige sociale 'zonde', moslims discrimineren is voor sommigen gewoon normaal en iig bijna sociaal acceptabel.
Bekijk dit forum eens:
http://www.stormfront.org/forum/forumid22.php

En vooral dit topic, geplaatst door een Amerikaan die wil weten of de Nederlandse nazi's de joden of de moslims gevaarlijker vinden:
http://www.stormfront.org/forum/threadid66960.php

Reactie van een van de moderators, een Belg:
"So, as I'm concerned, I regard the Jews as the by far greatest danger. But when we do a poll on this forum, the Dutch/Flemish posters don't have the same opinion on this. Some regard the muslims as a greater danger to our society than the Jews are. I don't agree, but I know why they think like that."

Een ander bekend forumlid:
"This is a real tough question. I would like to get rid of the Jews first because I hate them the most for what they did to us, but I fear the Muslims and the numbers they present in my country just as much. So my choice would to kill or throw out all of the Muslims (their choice really if they cöoperate they will live, if they don't then I will have no problems exterminating every last one of the vermin). After that 40000 jews will be a peace of cake, and with the blood of 1.5 milion muslim already on our hands, the lives of 40000 jews won't matter much to me anymore."
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 20:37
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 17:59:
Ik wist niet dat stijgende lanen antisemitisch waren. In dat geval moet het heuvelachtige deel van Arnhem vol zitten met neonazi's. En dat terwijl ze toch zulke mooie bomen aan weerszijden hebben.
Oud 10-05-2003, 20:42
Martian
Martian is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-05-2003 @ 21:33:
Bekijk dit forum eens:
http://www.stormfront.org/forum/forumid22.php

En vooral dit topic, geplaatst door een Amerikaan die wil weten of de Nederlandse nazi's de joden of de moslims gevaarlijker vinden:
http://www.stormfront.org/forum/threadid66960.php

Reactie van een van de moderators, een Belg:
"So, as I'm concerned, I regard the Jews as the by far greatest danger. But when we do a poll on this forum, the Dutch/Flemish posters don't have the same opinion on this. Some regard the muslims as a greater danger to our society than the Jews are. I don't agree, but I know why they think like that."

Een ander bekend forumlid:
"This is a real tough question. I would like to get rid of the Jews first because I hate them the most for what they did to us, but I fear the Muslims and the numbers they present in my country just as much. So my choice would to kill or throw out all of the Muslims (their choice really if they cöoperate they will live, if they don't then I will have no problems exterminating every last one of the vermin). After that 40000 jews will be a peace of cake, and with the blood of 1.5 milion muslim already on our hands, the lives of 40000 jews won't matter much to me anymore."
Ja, maar zoals ik al zei: vind jij 700 van die mafkezen, die waarschijnlijk allang door een politiemacht in de gaten gehouden worden en het gemiddelde IQ van een koelkast hebben, nou echt zo bedreigend? Dan vind ik jou namelijk zwaar paranoia.
Oud 10-05-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 10-05-2003 @ 21:42:
Ja, maar zoals ik al zei: vind jij 700 van die mafkezen, die waarschijnlijk allang door een politiemacht in de gaten gehouden worden en het gemiddelde IQ van een koelkast hebben, nou echt zo bedreigend? Dan vind ik jou namelijk zwaar paranoia.
Ach zolang het er maar zevenhonderd blijven en ze geen gekke dingen doen is er niets aan de hand. Erger wordt het als er meer van dat soort 'mensen' komt, daarom is het wel belangrijk dat ze in de gaten gehouden worden.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:36
Martian
Martian is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-05-2003 @ 22:01:
Ach zolang het er maar zevenhonderd blijven en ze geen gekke dingen doen is er niets aan de hand. Erger wordt het als er meer van dat soort 'mensen' komt, daarom is het wel belangrijk dat ze in de gaten gehouden worden.
Ja, maar daar hoef je toch niet speciaal een eigen militie/partij/groep/whatever voor op te richten
Oud 10-05-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 10-05-2003 @ 22:36:
Ja, maar daar hoef je toch niet speciaal een eigen militie/partij/groep/whatever voor op te richten
Nee, KAFKA etc. houden die nazi's al voldoende in de gaten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:06
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 17:59:
AANGEPAST AAN VERWACHTINGEN 2002
Fysiek geweld 1 6 6 14
Bedreiging met geweld 1 1 8 22
Schelden 17 32 55 96
Vernieling synagogen, begraafplaatsen - - 2 5
Bekladding synagogen - 6 - 2
Bekladding joodse begraafplaatsen 1 2 3 2
Bekladding monumenten - - 4 7
e-mails --- 10 31 110 264

Bron:
Heb je ook cijfers over de langere termijn? Als je de cijfers had van de laatste 60 jaar hadden we misschien een beter inzicht in de situatie?

Ik bedoel, als de AEX op een dag flink daalt, moet je niet zeggen dat we in een crisis zitten. De lange termijn is flink anders.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:12
Gatara
Gatara is offline
Ik reageer even op wat dat forumlid dat fleete admiral quote:

"This is a real tough question. I would like to get rid of the Jews first because I hate them the most for what they did to us,"

Wat bedoelt hij met "what they did to us"?

but I fear the Muslims and the numbers they present in my country just as much.

En waarom dan?

So my choice would to kill or throw out all of the Muslims (their choice really if they cöoperate they will live, if they don't then I will have no problems exterminating every last one of the vermin).

No-one expects the Spanish Inquisition!!! (sorry.... maar bij dit geleuter krijg ik spontaan Monty Python aanvallen )

After that 40000 jews will be a peace of cake,

PEACE of cake

and with the blood of 1.5 milion muslim already on our hands, the lives of 40000 jews won't matter much to me anymore."

Nou. Hij/zij geeft wel toe dat ie bloed aan de handen zal hebben. Da's al iets.
Oud 10-05-2003, 22:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef op 10-05-2003 @ 21:42:
Als ze zich gaan groeperen en een sterke leider vinden: ja, dan zijn ze eng.
Oud 10-05-2003, 22:15
Verwijderd
Eigenlijk is z'n redenering niet logisch: als je zo zou denken als die lui zou je zeggen forza moslims want die hebben een hekel aan joden en blazen hen op. Daarna kan je de moslims gaan uitmoorden, joden zijn er dan toch al bijna niet meer.

Mmmm erg foute redenering maar ik probeer me tot hun niveau te verlagen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 10-05-2003 @ 23:13:
Als ze zich gaan groeperen en een sterke leider vinden: ja, dan zijn ze eng.
De NVU moet je niet onderschatten, die Kusters is niet zo gek als ie er uit ziet in dat apenpakkie van em. En Florens van der Kooi, partijleider van de NNP, ook geen lekker ventje. Probleem is dat de laatste eruit ziet als de ideale schoonzoon.

Laatst gewijzigd op 10-05-2003 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:22
Verwijderd
FA, misschien dat deze site je interesseert:
www.kafka.antifa.net
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:33
ijscoman
ijscoman is offline
Waar ik hier ff heel erg schijtziek van word is dat iedereen zegt dat joden zich aanstellen etc... Er zijn inderdaad vrij weinig antisemitische incidenten bekend maar dat komt omdat het joodse deel van de nederlandse bevolking sinds WO2 vrij klein is. Op sites als www.cidi.nl staan raporten van anti-semitisme en die zijn inderdaad nog al ernstig plus dat een groot deel van de joodse bevolking die met anti-semitisme in aanraking komt geen aangifte durft te doen. Voordat je hier een post neer zet en een argument naar voren wilt brengen is het verstandig je argument ergens op te baseren en niet gewoon even wat neer zetten. Ik vind het geheel terecht dat de JDL naar nederland komt en van mij hadden ze er veel eerder mogen zijn. Ik vraag me af of de mensen die het hier bestrijden weten hoe het voelt om het gas toe gewenst te worden, na geroepen worden met termen als: hamas, hamas alle joden aan het gas, met stenen bekogeld te worden als je naar de synagoge gaat, weg gepest worden op scholen vanwege je afkomst, klasgenoten die zeggen:"jouw soort hoeven we hier niet" en directies die daar niets aan doen en achteraf alles ontkennen en van niets zeggen te weten, racistische dingen in de brievenbus te krijgen, bedreigt worden via post/e-mail etc... Antisemitisme is iets heel ergs en het doet echt pijn als je op straat weer antisemitische termen voor je kop gesmeten krijgt want ze vallen je aan op wat jij bent, op je afkomst dat snijd heel diep door je ziel heen en ik voel me ook echt dagen lang kut als ik met anti-semitisme in aanraking kom.
Antisemitisme is de laatste jaren nou eenmaal flink toe genomen en niet alleen door toekomstlose moslim jongeren maar ook door nederlanders en ik hoop dat er hard tegen op getreden word. JDL is overigens geen radicale organisatie en zal gewoon binnen de grensen van wet werken dm aangiftes, optochten etc..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:47
Gatara
Gatara is offline
Erm.....

1. cidi is biased
2. niet alle uitspraken zijn antisemitisch bedoeld. Dat iemand kankerjoden roept tijdens ajax-feyenoord wilt niet zeggen dat die feyenoordfan alle joden kanker vindt.

Maakt het feit dat het gezegd wordt niet minder erg misschien (wat dacht je ook van die kankerpatienten die hiermee geconfronteerd worden?).

Pas echt als er een antisemitische bedoeling achter zit, ja, dan heb je recht van spreken.
Helaas komt het voor en daar moet dan ook tegen opgetreden worden. Waar echter vraagtekens bijgezet worden is het feit dat er zo'n organisatie opgericht wordt (die zelfs door joods.nl als radikaal bestempeld werd!):
- zorgt dit niet voor een verdere escalatie in plaats van verbroedering?
- waarom niet andere wegen bewandelen dan radicale tegenmanieren verzinnen:
1. ga in dialoog;
2. leg uit op tv/krant/radio waarom dit niet kan
3. zorg ervoor dat JOUW argumenten altijd beter zijn dan die van de ander
4. en ben bereid om soms je schouders op te halen en tegen jezelf te zeggen: eikels heb je overal (tenzij het er teveel zijn)

Momenteel zijn er genoeg organisaties en instanties waarbij je aan kunt kloppen als je lastig gevallen of gediscrimineerd wordt en zijn er genoeg mensen (gelukkig) die extreme groeperingen in de gaten houden (soms houden extreme groeperingen extreme groeperingen in de gaten). Goed. Maar in radikaal gedoe heb ik geen behoefte. En ik denk het merendeel van de Nederlandse bevolking niet.
Oud 10-05-2003, 22:56
Gatara
Gatara is offline
Ohja...

Natuurlijk zijn er altijd mensen die bang zijn om aangifte te doen: da's niet alleen op het gebied van discriminatie, maar ook wat betreft een "simpele diefstal" soms!
Mensen moeten zich niet gek laten maken en realiseren dat het juist die bangheid is waar de treiteraars zo dol op zijn. Laat zien dat je sterk bent (en dat vind ik niet echt overkomen bij een "ik ga bij jouw janken-organisatie").

Belangenorganisaties: fijn. Ze zijn vaak nodig, helaas. Maar kom ook voor jezelf op!
Oud 11-05-2003, 01:11
ijscoman
ijscoman is offline
Radikaal zijn ze zeer zeker niet in iedergeval niet die we in nederland krijgen. Er zijn inderdaad organisaties die zich JDL noemen en zich bezig houden met geweld en zelfs terreur. Het JDL in nederland zal dit echt niet doen. Het JDL in nderland zal zich bezig gaan houden met de media: Argumenten naar voren brengen en idd ook met mensen in duscussie gaan.

> 1. cidi is biased
wat bedoel je precies met biased?

En nogmaals: men heeft hier niet in de gaten wat antisemitisme vandaag de dag inhoud en in welke hevigheid het zich afspeeld want ik kan je vertellen dat het echt niet meer normaal is en hierbij stel ik me echt niet aan en ik kan je verzekeren dat er naar verhouding meer joden dan moslims worden gediscrimineerd. Het probleem is dus dat het aantal joden in nederland relatief klein is en dat de media vrij selectief is betreft joden en israel.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 07:27
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Kol Hakavod, ijscoman . (goedzo)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 08:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
* Barzel - IJzer
Ik wou dat er bij die eerste de liefde naast die voor een joodse staat zich ook uitbreidde naar alle mensen op aarde.

P.S. Hoe oud ben jij?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 09:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 11-05-2003 @ 02:11:
Radikaal zijn ze zeer zeker niet in iedergeval niet die we in nederland krijgen. Er zijn inderdaad organisaties die zich JDL noemen en zich bezig houden met geweld en zelfs terreur. Het JDL in nederland zal dit echt niet doen. Het JDL in nderland zal zich bezig gaan houden met de media: Argumenten naar voren brengen en idd ook met mensen in duscussie gaan.

Maar waarom zouden ze dan zo verschillende zijn met de Amerikaanse versie? Als ze al zo verschillend zijn met de Amerikaanse versie, waarom noemen ze zich dan niet anders zodat ze daar niet mee geassocieerd worden?

Citaat:

> 1. cidi is biased
wat bedoel je precies met biased?

Dat ze partijdig zijn. Als ik hun nieuwsartikelen bekijk bv., selecteren ze items selectief.
Ik heb nooit kritiek op het Israelisch beleid gehoord. Dat lijkt me niet gezond.

Citaat:

En nogmaals: men heeft hier niet in de gaten wat antisemitisme vandaag de dag inhoud en in welke hevigheid het zich afspeeld want ik kan je vertellen dat het echt niet meer normaal is en hierbij stel ik me echt niet aan en ik kan je verzekeren dat er naar verhouding meer joden dan moslims worden gediscrimineerd.

En dit baseer je op?

Citaat:

Het probleem is dus dat het aantal joden in nederland relatief klein is en dat de media vrij selectief is betreft joden en israel.
Ik zou ook graag wat positiever geluiden horen wat betreft joden en israel, maar die zijn er zo weinig (noot: merk de EN op)
Op het Internet kom ik echter meer organisaties enzo tegen die wel positief zijn. Die zich durven uit te spreken tegen het beleid van Sharon, maar die ook net zo goed tegen het beleid van Arafat en de zijne zijn. En dat het nu eens anders moet, want anders is er nooit een "geschikt Israel" (voor de messias van de joden) en een vreedzaam, fatsoenlijk leven voor de Palestijnen in het gebied.
Reageren

Regels voor berichten