1. De talige intelligentie
Is redelijk ontwikkeld, vooral wat het praten en schrijven betreft

. Maar of ik nou zo geweldig gedachten onder woorden kan brengen, of direct een tekst volledig begrijp als ik hem voor de eerste keer lees.. Neuh, niet echt.
2. De logisch-mathematische intelligentie
Is zich aan het ontwikkelen. Vaak genoeg moet ik me ontzettend inspannen om iets van wiskunde/natuurkunde/logica te begrijpen, maar soms heb ik het ook zo door. Ik vind het wel leuk om dingen af te leiden in de wiskunde
3. Visueel / ruimtelijke intelligentie
Hier ben ik erg onderontwikkeld in, I'm afraid
4. Muzikaal / ritmische intelligentie
Oh ja, muziek is heerlijk. Hoewel mijn ritmische intelligentie op bepaald gebieden nogal te wensen over laat, vind ik het geweldig om muziek te beluisten en betrap ik mezelf er vaak op dat ik zowaar sta te neuriën.
5. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie
Hahahaha... I won't even try
6. Interpersoonlijke intelligentie
Ik vind het leuk om met mensen om te gaan en om met ze te praten. Dan vooral in de functie van een shrink: ik luister naar ze en probeer ze te adviseren. Maar het is ook leuk om eens met z'n allen uit te gaan of gewoon van de nabijheid van iemand anders te genieten. Maar ook hier scoor ik niet ontzettend hoog.
7. Intrapersoonlijke intelligentie
Hier kan ik me heel erg in vinden. Als er iets is dat ik al vanaf m'n vijfde doe, dan is het wel dagdromen en fantaseren.
8. Natuurgerichte intelligentie
Is bij mij niet zo sterk ontwikkeld.
Die tekst heb ik al 's gedaan, en daar kwam inderdaad uit dat ik op het intrapersoonlijk gebied het sterkst was, gevolgd door de interpersoonlijke en de talige intelligentie. 't Is wel een interessante indeling