![]() |
|
![]() |
Ik vroeg me eigenlijk nog af hoe je vriend er over denkt? En ik neem aan dat zijn ouders ook nog van niks weten?
Als ik jou was zou ik, hoe moeilijk het ook is, het "vertellen" niet meer te lang uitstellen. Dan heb je meteen ook mensen om mee te praten. Mensen die jou goed kennen, en je kunnen bijstaan. |
![]() |
||
Citaat:
Een kind, want dat is ze, is gewoon te jong om die verantwoordelijkheid te nemen. Een onafgemaakte opleiding, geen baan, en te weinig levenservaring.
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het is een hele stap om zomaar een klein mensje te vermoorden, ik zelf heb een dochter van 3 maandne ben 17 en doe dit jaar eindexamen havo, en alles gaat prima, we kunnen goed rondkomen, zitten natuurlijk wel af en toe krapaan, maar het gaat lekker zo!!!Ik ben heel blij dat ik voor mijn kindje gekozen heb. ![]() Ik zou heel veel spijt hebben gehad als ik mijn kindje zou hebben weggehaald. Als ik dan later kinderen gehad zou hebben, zou ik altijd zoiets hebben van hoe zou mijn 1e kindje eruit hebben gezien, die zou nu al bijna 10 zijn geweest..... ![]() Groetjes
|
[QUOTE]rodina schreef op 17-05-2003 @ 14:40:
Een kind, want dat is ze, is gewoon te jong om die verantwoordelijkheid te nemen. Een onafgemaakte opleiding, geen baan, en te weinig levenservaring. [/QUOTE ] Rodina wat je zegt vind ik belachelijk, en maakt me heel kwaad. Ze kan makkelijk haar opleiding afmaken en gaan werken, ik maak me hier zo kwaad over!!!!!!! Kan er met mijn pet niet bij, heb jij een kindje Rodina? Neej dat dacht ik ok!!!! Groejtes
||
Citaat:
@nicole1987: Ik heb begrepen dat jij en je vriend het vanavond alsnog bij jou thuis gaan vertellen. Ik wil jou en je vriend veel sterkte toewensen wat dat betreft. Hopelijk krijgen jij en je vriend voldoende steun van jullie familieleden, wat de uiteindelijke beslissing ook mag zijn. @poesiefox: Dit is niet persoonlijk bedoeld en ik hoop dan ook niet dat je het als zodanig opvat, maar is het mogelijk dat de manier waarop jij hier tegen aan kijkt verband houdt met de negatieve kijk die jij op kinderen hebt?
||
Citaat:
Naja dat jij 't belachelijk vind daar kan ik mee leven ![]() Ik heb geen kind, en als ik nu zwanger zou zijn zou ik 't laten verwijderen. Kom op ik ben 17, ik heb nog een heel leven voor me, ik wil carierre, ik wil kunnen feesten, ik wil gewoon kunnen zeggen tegen manlief, kom pak je tas dan gaan we een weekendje naar Parijs ofzo. Als je nu een kind krijgt beperk jejezelf gewoon heel erg. Althans dat is mijn mening. Zo makkelijk maak je je opleiding niet af hoor. Ten eerste zit je met je bevalling, je kan niet tot een dag voor je bevalling op school blijven, en een dag na je bevalling weer lessen gaan volgen. Romantiseer het niet. Wat Poesiefox al zei, het kost gigantisch veel tijd, tis een hele op gave voor je relatie, zeker denk ik op deze jonge leeftijd, en vergeet niet je kosten plaatje. Want hoe leuk en aardig een kind kost een hoop geld, dat kan een 15 jarige van dr krantenwijk echt niet opbrengen hoor. Kijk er zijn altijd wel gevallen waarbij het wel lukt tuurlijk, maar ik zou er toch wel heel hard over na denken.
|
Sorry hoor, maar ik heb mijn opleiding bijna af, en ben er 2 maanden tussenuitgeweest voor mij bevalling en alles gaat goed.
Ik weet niet hoe oud haar vriend is en zo, maar ze krijgt in iedergeval kinder bijslag en haar ouders zijn verplicht om nog voor haar te zorgen, en een beetje ouder doet dat wel, EN als dat om bepaalde persoonlijke redenen niet zou mogen lukken dan kan ze altijd nog beslissen over abortus. Maar ze moet het niet meteen doen omdat ze pas 15 is. Het kan heel goed gaan, ik ken namelijk heeeel veel tienerouders via onze tienermoeder site, en ik ken een hoop meisjes van 15 met kids, dus het kan allemaal goed. Ik vind dat jullie allemaal veel te makkelijk zeggen dat ze het maar weg moet laten halen. Ik weet zeker dat de helft van de mense die nu zeggen dat ze het weg zoude laten halen als ze zelf in die situatie komen hetzelfde beslisse als ik!!!!!Het weghalen van een kind is net zo moeilijk als het houden, DAT WEET IK ZEKER!!
Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 14:09. |
![]() |
||
Citaat:
Ja dan helpen die ouders wel. Precies alsof die er nog eens op zitten te wachten om nog een kind op te voeden. Kom op zeg.
|
Het gaat niet om het opvoeden, dat kan ze best zelf, dat kan iedereen!!! Maar het ging mij over het finaciele gedeelte en woonruimte eventueel. Ik voed mijn kind ook zelf op, en mijn moeder past op als ik naar school ben, ik woon nog thuis en mijn vriend ook. Jennifer(mijn dochter) slaapt lekker bij mij op de kamer in haar eigen bedje en het gaat prima. Mijn vriend woont ook nog thuis en in het weekend logeren we bij hem.
Gaat heel goed zo hoor, geen problemen ![]() Dus Nicole, je moet kiezen wat voor jou het beste lijkt en denk ernaan, laat je door niemand beinvloeden!!!!! Dikke kus Yvonne, mama van Jennifer, 26-02-2003
Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 14:22. |
![]() |
||
Citaat:
Lang niet iedereen kan zelf een kind opvoeden, helemaal niet als de persoon in kwestie zelf nog een kind is. Je moet pas aan kinderen beginnen als je er zelf helemaal aan toe bent, en wanneer je helemaal onafhankelijk bent. Voor die tijd niet.
|
Kom maar eens langs op www.tienerenzwanger.nl, dan kan je het zelf zien hoe goed wij tienermoeders het doen!!!!!!!!!!
||
Citaat:
![]() Wat jij wilt hoor. Ik zou 't weg laten halen absoluut, ik wil überhaupt geen kinderen, maar stel dat, dan rond m'n 30ste. Niet nu. Je bent jong, daar moet je van genieten en dan moet je niet de belasting hebben van een kind.
||
Citaat:
Precies als het een ongelukje is, sta je er naar mijn idee nooit 100% achter. Is het eerder zoiets van naja 't moet maar, want het zit nou toch al in m'n buik..
|
Verwijderd
|
Dat ten eerste en ten tweede, in het geval dat je erg zelf bewust voor kiest, waarom kies je er dan bewust voor?
In Amerika is het duidelijk: daar krijgen veel tienermeiden een kind omdat je dan recht krijgt op een aanvullende beurs voor je opleiding. Eigenlijk is dat kind dus gewoon een soort leuke meevaller op financiëel gebied. Verder speelt ook mee dat die meiden het gevoel hebben dat ze zonder kind niet voor 'vol' of niet volwassen worden aangezien. |
![]() |
|
Ik denk dat je als je beslist abortus te plegen dat je er eerst eens aan moet denken dat er mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen...en dan laat jij het zomaar even weg halen?!Sta het dan na de geboorte af ofzo........
en verder vind ik dat je als je vind dat je oud genoeg bent om te neuken dat je dan ook maar de gevolgen moet dragen....(dat klinkt miss wel erg hard....maar zo bedoel ik het niet) sterkte....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kon het dus niet over je hart verkrijgen het weg te laten halen, dat kan ik wel begrijpen. |
![]() |
||
Citaat:
hier sluit ik me egt bij aan.............
|
Dankjewel, ik dacht al dat ik de enige was die er zo over dacht
![]() Hier op het forum dan. En ja, ik heb een hele hoop vriendinnen die tussen de 15 en 20 zijn en al een kind hebben....en mensen die zelf nooit voor die keuze hebben gestaan weten niet hoe het is om over zo'n klein mensje te beslissen. Behalve natuurlijk de mense die zich het echt proberen voor te stellen
||
Citaat:
Na een abortus kan je alsnog gewoon zwanger worden hoor.
||
Citaat:
Ik probeer het me echt voor te stellen en dan zou ik het juist niet doen. Voor mezelf niet , niet voor m'n ouders, m'n vriend, en niet voor 't kind.
|
voor je kind heeft het geen gevolgen hoor, mischien kan je je kindje geen mexx kleding geven en geen nike schoenen en geen dikke goude kettingen en oorbellen, maar liefde is toch het belangrijkste wat je je kind kan geven of heb ik het nu mis?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik snap dat jij van je dochter houdt, en haar niet meer kwijt zou willen. Maar er is wel degelijk verschil tussen 15 en pas in de vierde, of 17 en al bijna eindexamen doen, en binnenkort meerderjarig worden, rijbewijs halen etc. Maar goed, als ik jouw situatie bekijk, om nou te zeggen dat je geheel zelfstandig op de volwassen manier je kind grootbrengt...nou nee. Je ouders hebben er gewoon een nakomertje bij. Zij zorgen financieel voor jou en je dochter en bieden je onderdak. Jij hebt dus geluk gehad. Mathfreak: ik ben stapelgek op kinderen, ik ben een toptante, en favoriete oppas. Maar 24/7 lijkt me iets te intens. Ik denk niet dat ik mijn nageslacht het beste kan bieden, dus ik neem dat risico niet met het leven van iemand anders. Ik kan het namelijk niet terugsturen als het tegenvalt. En ik heb een partner waarvan ik zeker weet dat hij het niet aankan, dus dat doe ik vader en kind niet aan. Ik ben niet de enige persoon die ik betrek in mijn beslissing om wel of geen kinderen te krijgen.
|||||
Citaat:
*maar goed, dat is louter mijn idee* Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 16:42. |
![]() |
||
Citaat:
Verder heb ik het idee dat deze discussie steeds meer om louter persoonlijke situaties gaat... Natuurlijk goed om te illustreren, maar laten we het 'hoofdprobleem' niet uit het oog verliezen... Verder zal het wel/niet van kinderen houden ook een rol spelen in de beslissing voor abortus of niet... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tuurlijk moet je er goed over na denken, je hebt het wel over een kind. Maar als je er zeker van bent dat je het kind iets kunt bieden (en ik denk dat iemand van 15 dat best kan ed) en je bereid bent er dingen voor op te geven en alle dingen die ik eerder gezegd heb, dan denk ik dat het kan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt zeggen dat geen opleiding en werk ed niet goed is enzo...is gedeeltelijk natuurlijk ook helemaal waar, maar is fulltime (of meer) werken wel goed? Er zijn zoveel volwassen mensen die een kind nemen, maar fulltime blijven werken. Zodra het kan gaat het kind naar de creche, peuterspeelzaal enz. en als het een keertje niet daarheen kan, dan gaat het toch naar opa of oma? Die vinden dat niet erg, toch juist leuk, op je kleinkind passen! Wanneer het kind naar de basisschool gaat, wordt het om half 8 afgezet bij de bso, tussen de middag gaat het naar de tso en na schooltijd dan wordt het afgehaald door de bso/oppas/opa en/of oma. En in de vakanties gaat het ook naar de bso (of naar opa en oma natuurlijk, die hebben immers toch de hele dag niks te doen en vinden het hardstikke leuk om op te passen ed of er is een oppas geregeld). 's avonds gaan papa en mama uit of moeten ze ook werken en is er een oppas. En allemaal omdat papa en mama carrière willen maken en een uitgaansleven willen hebben. Mijn vraag: waarom neem je dan ivn een kind? Als statussymbool, zodat je kunt zeggen 'ik ben papa' of 'ik ben mama'?
Of de 'sleutelkinderen'...zodra het kind oud genoeg is krijgt het de sleutel van de voordeur en is het de hele middag ed alleen thuis. Of kinderen die mishandeld worden, maar das weer een heel ander verhaal. En zo zijn er nog tig dingen op te noemen. Zijn dit de juiste manieren van opvoeding? En al deze kinderen hebben negen van de tien keer 'gewoon' ouders die volwassen waren toen ze het kind kregen. Zo zie je maar weer dat leeftijd lang niet altijd uitmaakt. Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 17:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik ben het er wel mee eens dat iedereen, die kinderen krijgt, een keer voor het eerst moeder moet worden en dus vaak voor dezelfde vragen staat. het enige verschil is dat een 15jarige veel minder levenservaring heeft en vaak nog niet volwassen. en daardoor misschien nog te kinds.
maar k denk dat k nu best een kind zou kunnen opvoeden, zolang ik mijn school er maar niet bij had. maar aan je vraag of misselijkheid normaal is, blijkt wel dat je nog heel weinig weet. want dit is toch wel een van de meest voorkomende verschijnselen en bij bijna iedereen bekend die wat over zwangerschap afweet... dus dan vraag ik me toch weer af hoeveel kennis je eigenlijk over het leven hebt. maar goed, misschien is t wel stom toeval dat je dit niet weet en weet je de rest wel ![]() iig heel veel sterkte. denk goed na! |
![]() |
|
Ik zou mijn kindje ook geen Mexx kleding geven of nike schoenen, maar het gaat me om het idee. Als je maar geld genoeg hebt dan kan het toch?
En mijn ouders onderhouden mijn dochter niet, dat doet mijn vriend. Mijn ouders betalen alleen voor mijn kleding en natuurlijk voor mijn eten omdat ik thuis eet. Maar als we een dagje weggaan, dan betaalt mijn vriend ook mijn eten hoor! En als ik straks ga werken ( alleen voor de middag een paar uurtjes) dan moet ik alles zelf gaan betalen. Tis niet omdat we niet genoeg geld hebben, maar mijn ouders willen dat zelf, ze hebben zelf gezegd dat ik mijn kleding van hun krijg, dus het is niet eens mijn eigen keuze. En als je een kindje hebt kan je ook leuke kleren kopen bij de Wibra of Zeeman voor 5 a 6 euro per stuk. En ook voor ons hebben ze bij die winkels leuke kleding, niet altijd natuurlijk, maar af en toe wel. En je krijgt een hoop met de geboorte..... Ik wil alleen maar zeggen dat er niet alleen maar een donkere kant aan het jonge moederschap zit, Want als je kind 5 is ben jij 20 en dan ben je nog jong en kun je nog met je kindje rennen, en voetballen. En als je kindje 20 is ben jij 35, en ook nog jong om vanalles met je vriend/man te gaan doen, en dan doel ik op reizen, uitgaan en dergelijke. Als je op je 30ste een kindje krijgt, ben je 35 als je kind 5 is..... dan kan je ook nog wel voetballen enzo, maar als je kind 20 is ben jij al 50. Dan heb je vaak toch al wel je beperkingen in doen. Ik bedoel als je 50 bent ga je niet meer naar de kroeg en zuipen, of wel?
Laatst gewijzigd op 18-05-2003 om 08:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en andere halen het zo weg daar gaat het om!dat is gewoon belachelijk als jij sex wil hebben dan moet je de gevolgen ook accepteren..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar bekijk het dan zo, mammie_yvonneke: je zegt dat tegen de tijd dat je kind volwassen is, jij nog allerlei leuke dingen met je man/vriend kunt doen, zoals uitgaan enzo. Dan ben je 35, heb je er misschien minder behoefte aan om nog dat soort dingen te doen. Je kunt het ook zo zeggen: als je nu, kind van een jaar of 15, 16, 17, nog geen kind hebt, kun je nu al die dingen doen... Nu zit je constant met dat kind 'opgescheept' en moet je dat dus allemaal missen, terwijl je dat misschien eigenlijk wel graag gedaan had. Ik weet niet wat beter uitpakt... |
![]() |
||
Citaat:
Als ik dan even een drastisch voorbeeld neem... Een meisje is verkracht, en nu zwanger. Zeg je dan: "Je moet dat kind houden hoor, je bent zwanger, en er zijn er zoveel die niet zwanger kunnen raken, dan laat je dat kind maar adopteren ofzo."?? Dat gaat toch niet! |
![]() |
|
![]() |
heej, ik heb het gister aan mijn ouders verteld, samen met mijn vriend.. Ik heb bijna voor mezelf besloten dat ik het wil laten weghalen, omdat ik nu pas begin in te zien dat ik er gewoon nog veel te jong voor ben.. ik wil in ieder geval iedereen heel erg bedanken voor de reacties want daar hebben we echt heel veel aan! Ik laat snel weer wat van me horen hoor!
-xxx- liefs n |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
knap hoor.. heb bewondering voor je. Hoe reageerden ze? |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ nicole1987:
ik vind het onwijs goed van je, dat je het aan je ouders verteld hebt. als je je eigen beslissing maar goed vind, en dan maakt het niet uit wat de rest er van vind. het is JOUW beslissing... maar bedenk wel dat het je leven, als je het zou houden, drastisch zou veranderen.. heel veel sterkte de komende tijd!!! @ mammie_yvonneke: ik vind het echt ongelooflijk knap dat je je dochtertje hebt*is een beetje een scheve zin* maar ik vind het knap van je! en ook dat je er over verteld.. ik zou het zelf denk ik absoluut niet willen en kunnen om op mn 17e een kind op te voeden, maar ik heb echt bewondering voor je en ik hoop voor je dat je slaagt voor je examen!! ![]() Kus |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ben ik zwanger of niet? Verwijderd | 21 | 25-04-2012 10:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil en zwanger? zo0tjuh | 1 | 02-02-2004 11:29 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Berekening over zwanger raken GimmeMath | 11 | 04-12-2003 12:37 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 | |
Seksualiteit |
Zwanger Zuccherino | 16 | 10-01-2003 22:18 | |
Seksualiteit |
stel je voor... je raakt zwanger... en dan??? Luvlytallie | 26 | 18-05-2002 14:28 |