Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb 2 vraagjes
-Wat is nou precies omzet, en wat afzet? En hoe kun je die beide berekenen? echt kut uit elkaar te halen - Hoe zit dat nou met die puntelasticiteit? Je hebt deze gegevens: qvx=-5px+10py+0,6i+100 px=4 py=6 i=100 qvx=200 ---- tot zover snap ik het Hoe bereken je nu de puntelasticiteit van px, de kruiselingse puntelasticiteit van px en de inkomenselasticiteit (puntelast.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de afzet = aantal verkochte producten. de omzet = afzet * prijs. de winst = omzet - kosten. I guess. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
omzet = wat je daarvoor krijgt. Formule voor puntelasticiteit = rc * P / Qv Voor kruislingse elasticiteit = %verandering Qv goed 2 / %verandering P goed 1 En voor inkomenselasticiteit (puntel) = rc * Y / Qv |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
afzet = aantal verkochte producten idd... omzet = totaal VERDIENDE geld... de kosten zijn er nog niet vanaf gehaald, dit is puur de opbrengst winst = wanneer de kosten er wél zijn afgehaald (belastingen, lonen enz.) is dit het netto bedrag dat je overheid. Een negatief bedrag hier betekent dus verlies... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Bij de cumulatieve verdeling heb ik die percentages afgerond tot bijvoorbeeld 21,x.. en dan geeft het antwoordmodel 20..... Wordt dat goedgerekend? |
![]() |
||
Citaat:
allocatie wel.. Dat is de verdeling van de arbeidsfactoren bijvoorbeeld.. |
![]() |
|
![]() |
nou mensen...ik ben begonnen met economie 1 (havo) te leren....
en AAAAAHHHH IK WORDT GEK!!!ECHT HELEMAAL GEK!!!!!! KUTBEGRIPPEN!!!!!KUTSAMENVATTINGEN!!!!IK SNAP ER ECHT DE BALLEN VAN.... nu ga ik echt helemaal flippen, ik haal die 5 zeker weten al niet meer...
||
Citaat:
rustig, gewoon doorlezen, de samenhang van de onderdelen snappen en de begrippen als laatste stampen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
mmm, alsof dat nog gaat lukken in de tijd die ik nog heb... ik ben nu al drie uur bezug met begrippen en heb er zeg maar twee onthouden van de 80 die ik heb gelezen...gaat echt niet lukken.
maar bedankt voor de tip iig... ![]() ![]()
|
![]() |
Primair inkomen is het eerste inkomen wat onstaat uit een productieproces.
Secundair inkomen is dat bedrag plus het saldo van ongebonden overdrachten, niks te maken met je inkomen. Dus plus inkomstenbelasting en sociale premies en min zaken als een uitkering ( AOW, Bijstand, WW en dergelijke ) Tertiair inkomen is het secundaire inkomen plus het saldo van gebonden overdrachten, dat zijn bedragen afhankelijk van hoeveel geld je uitgeeft en waaraan. ( BTW, accijns betaal je, subsidie ontvang je )
Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 14:54. |
![]() |
|
Humz als t te maken heeft met de Lorenzcurve, volgens mij bedoelt hij dan primaire/secundaire inkomensverdeling. Primair is voor belastingaftrek, dan zijn de hoge en lage inkomens meer verspreid, en secundaire inkomensverdeling is na belastingaftrek. Dan liggen de laagste en hoogste inkomens dichterbij elkaar, omdat mensen met hogere inkomens in verhouding meer belasting moeten betalen.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|