Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 15:57
Verwijderd
correctievoorschrift!!

http://www.eindexamen.nu/uitwerkinge.../1/Nederlands/
Advertentie
Oud 19-05-2003, 16:13
Verwijderd
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 6.5 en 7.
Oud 19-05-2003, 16:16
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 19-05-2003 @ 17:13:
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 6.5 en 7.
Jaa, ik ook.
Ik vond het wel gaan, maar de resultaten waren minder dan ik verwacht had. Ik vond tekst 1 wel makkelijk, tekst 2 was moeilijk. Moeten ze ons daar nu een samenvatting over laten maken . Ik snapte hem niet blijkt wel uit het correctiemodel.
Het viel mee, maar ook tegen dus.

VWO trouwens.
Oud 19-05-2003, 16:19
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
khad ook tussen 6.3-6.8.. Helaas maar 10 pt op de samenvatting, maar miss dat ze minder streng nakijken dan ikzelf..
Oud 19-05-2003, 16:37
Draco
Draco is offline
Ik denk wel dat ik een voldoende heb, voor een 6 moet ik iets van een 3,4 hebben, ik ga zo wel eens haarfijn uitpluizen hoe ik het gedaan heb.

Heb trouwens ook de woorden ingevuld bij VWO NL ipv cijfers. Zou wel balen als dat wordt foutgerekend, tis toch 3 punten
Oud 19-05-2003, 17:06
Ichonama
Ichonama is offline
Citaat:
brynn schreef op 19-05-2003 @ 13:07:
vond tekst 2 vreselijk vooral omdat heel veel mensen andere argumenten hebben gebruikt dan ik en ik super zenuwachtig was maar achteraf viel het best mee. een 7,5 zit er zeker in.
Gewoon meer vertrouwen in jezelf hebben, ook voor morgen.
Oud 19-05-2003, 17:11
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Coolkast schreef op 19-05-2003 @ 15:58:
Ik heb ge-VWO-Nederlandst.

Ik had een erg goed gevoel over tekst 1 en een minder gevoel over m'n samenvatting.
Bleek 22 pt te hebben voor tekst 1, en naar strenge schatting 16 voor mijn samenvatting. Maar ik ben bang dat dat nog te hoog is. Mijn laatste oefensamenvatting was goed voor 13 van de 20 pt.
Ik wil graag minstens een 7,4 want dan heb ik een 8 als eindcijfer.

Ik kwam trouwens veel en veel te hoog uit met het aanta woorden in mn samenvatting.. 't waren er aanvankelijk 250. En ik dacht dat dat zo'n beetje het minimum was. Nou ja, toch gaan strepen tot ik er 188 over had.
Samenvatting was inderdaad bijzonder klote.
Oefenexamens waren veel makkelijker, zat geen enkele structuur in die tekst.
Ik kon zelfs nauwelijks de stelling vinden, laat staan de argumenten
Maar voor de vragen had ik 24 punten als ik het goed heb nagekeken, dus 8 punten voor de samenvatting en ik sta een 7 voor Nl. een 8 kan ik toch niet meer halen
Oud 19-05-2003, 17:11
*maai*
*maai* is offline
VWO-examen, vraag 10. Wat hebben jullie daar? Het was namelijk A, maar kan iemand me dan uitleggen waarom dat in godsnaam A is?
Oud 19-05-2003, 17:19
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
*maai* schreef op 19-05-2003 @ 18:11:
VWO-examen, vraag 10. Wat hebben jullie daar? Het was namelijk A, maar kan iemand me dan uitleggen waarom dat in godsnaam A is?
ik had daar b
maar a is ook wel logisch omdat hij duidelijk aangeeft dat de mening over de doodstraf voor een groot deel wordt bepaald door de tijd waarin je leeft. Toch blijft het vreemd omdat er 'maa' staat terwijl zij het er totaal niet over heeft.

bij tekst 1 heb ik 21 van de 29 punten
bij de samenvatting kom ik zeer streng gerekend maar tot 7.
Oud 19-05-2003, 17:19
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Hm, die vraag wist ik niet, maar ik wist in ieder geval ongeveer zeker dat het nooit A kon zijn. Beetje vreemd ja

ik had B
Oud 19-05-2003, 17:20
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik heb wel ergens tussen de 7,5 en 8 waarschijnlijk, jeuj
Oud 19-05-2003, 17:23
ZenZation
ZenZation is offline
Ik heb het goed gemaakt
samenvatting heb ik geen zin in om na te kijken, dat mag de leraar mooi doen ...

Ik had trouwens ook moeite met 'impliciet'!
Oud 19-05-2003, 17:29
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
pompiethom schreef op 19-05-2003 @ 18:22:
WTF IS IMPLICIET? (vraag 2 d8 ik)
Dat staat hierboven ergens in de topic ook al.

Impliciet is dat het er niet duidelijk instaat, maar dat je het zelf moet verzinnen zeg maar.

http://www.havovwo.nl/havo/hne/bestanden/hne03itab.pdf
Dit is de omzettingstabel voor als eindexamen.nu het niet doet.

Ik had ongeveer 27 punten:
Cijfer : tussen de 5.8 en de 6.3
Conclusie : een voldoende gehaald

Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 17:33.
Oud 19-05-2003, 17:32
zus en zo
zus en zo is offline
je cijfer ligt tussen de 8,5 en de 9
jeej
Oud 19-05-2003, 17:32
Vespafunk
Vespafunk is offline
im·pli·ciet (bn.)
1 stilzwijgend erin begrepen <=> expliciet
Oud 19-05-2003, 17:39
Zoetje01
Zoetje01 is offline
He allemaal,

ik heb gemerkt dat er over het VWO-examen nogal wat klachten waren over de samenvattingsopdracht. Nogal velen vonden dat de tekst onduidelijk was en dat de punten die werden gevraagd moeilijk uit de tekst waren te halen. Ik had hetzelfde probleem en heb een klacht ingediend bij het LAKS. Een nee heb je, een ja kun je krijgen. Dus zelfs als je de samenvatting wel goed hebt gemaakt maar heb wel onduidelijk en warrig vond stuur dan altijd een klacht in. Het slechtse wat kan gebeuren is dat er niks gebeurd, het beste wat er kan gebeuren is dat de normering ten gunste van ons wordt aangepast. Je kunt online reageren op www.laks.nl Succes ermee!
Oud 19-05-2003, 17:40
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
http://www.eindexamen.nu/cesuur/exam...en=27&x=45&y=6 :
Citaat:
De normeringen van het eerste tijdvak zullen hier op 4 juni (VMBO), 10 juni (MAVO) en 12 juni (VWO) bekend gemaakt worden
De MAVO bestaat niet meer. Ze zullen wel de HAVO bedoelen... Beetje jammer van ze... Dat ze ons zo laag inschatten...
Oud 19-05-2003, 17:44
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
Ik had die vraag goed. Als je in de allerlaatste alinea kijkt zie je het bijna letterlijk staan. Daaruit blijkt dat hij wel tegen de doodstraf is maar het niet als onmogelijk acht dat de behoefte aan de doodstraf in de toekomst onder sterke morele terugval terug kan komen. B kan het niet zijn omdat hij ook nergens in de tekst aangeeft dat de staat en het individu dezelfde normen hebben. C kan het ook niet zijn omdat de schrijver het helemaal niet over ons rechtssysteem heeft gehad. D kan ook niet om dezelfde reden als bij C. Snappie?
Oud 19-05-2003, 17:46
denise85
denise85 is offline
hey is hier iemand die de norm voor cse nl havo weet, want iedereen heeft van die mooie scores en cijfers maar niemand heeft er toevallig ook de norm bijgezet hahah
bedankt alvast!!
Oud 19-05-2003, 17:47
florisz 7
florisz 7 is offline
Hallo mensen,

Ik heb zelf geen acrobat reader thuiis maar wil wel graag nakijken met het teksten en opdrachten boekje erbij die ben ik namelijk vergeten op school.oeps nee niet echt van het allerslimste zou iemand die wel acrobat reader heeft mij de opgaven enzovoorts toe kunnen sturen mijn e-mail is florisz7@hotmail.com

Alvast bedankt,
Oud 19-05-2003, 17:48
rooddraakje
rooddraakje is offline
Kan je ook alleen van het 1e deel je cijfer nakijken? K weet namelijk niet genoeg wat ik heb gedaan om die samentvatting na te kijken.
Op het eerste deel heb ik al ik streng reken 16 punten..
Weet iemand wat ik dan heb?
Oud 19-05-2003, 17:49
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 19-05-2003 @ 18:19:
Hm, die vraag wist ik niet, maar ik wist in ieder geval ongeveer zeker dat het nooit A kon zijn. Beetje vreemd ja

ik had B
In fragment 1 (van Marjonne Maan) staat niks over dat voor een staat dezelfde normen gelden als voor een individu. In de grote tekst wel, maar daar gaat het niet over. Lees de laatste zin van de grote tekst eens. Vergelijk dit met fragment 1. Conclusie: A is echt de goede. Ik twijfelde tussen A en D. Toch maar A genomen.

Mijn cijfer tussen de 7,2 en 7,7
Maar ik gok op lager. Misschien heb ik niet streng genoeg nagekeken...

De tekst voor de samenvatting was ronduit KLOTE. Mijn samenvatting hangt totáál niet samen. Blegh. Eerste deel had ik trouwens 26 van de 29 punten. Best netjes als je het mij vraagt!
florisz 7
florisz 7 is offline
op het havo niveau
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Citaat:
Het leek me logisch dat hij het eens was met tekstfragment 1, khoop dat je dat ook had. Dan blijft antwoord A en B over. Hij vindt dat voor de staat dezelfde normen gelden als voor het individu. Immers, als iemand een ander vermoordt is dit altijd een misdrijf. Ook al is de staat de moordenaar, in het geval van de doodstraf. Maar in zijn eigen tekst geeft hij te kennen in de laatste alinea dat hij de doodstraf niet uitsluit, hij acht het mogelijk dat 't nog vaker voor zal komen. In situaties als oorlog enz. Kortom A
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
denise85 schreef op 19-05-2003 @ 18:46:
hey is hier iemand die de norm voor cse nl havo weet, want iedereen heeft van die mooie scores en cijfers maar niemand heeft er toevallig ook de norm bijgezet hahah
bedankt alvast!!
De precieze normering is nog niet bekend, dat komt pas 10 juni.
Oud 19-05-2003, 17:50
summer1986
summer1986 is offline
Wha! Nederlands ging goed (HAVO)! Vond em persoonlijk ook niet erg moeilijk. Zeker niet vergeleken bij biologie! Dus ben wel blij, maar nu moet ik echt geschiedenis gaan leren voordat ik het ga verpesten.
Oud 19-05-2003, 17:53
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
De tekst voor de samenvatting was ronduit KLOTE. Mijn samenvatting hangt totáál niet samen. Blegh. [/B]
KLACHT INDIENEN
Oud 19-05-2003, 18:00
Verwijderd
Wat een stomme, oninteressante teksten zeg... blegh
Maar ik heb het wel goed gemaakt denk ik...
Ga het maar eens nakijken nu
Oud 19-05-2003, 18:02
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-05-2003 @ 19:00:
Wat een stomme, oninteressante teksten zeg... blegh
Maar ik heb het wel goed gemaakt denk ik...
Ga het maar eens nakijken nu
Ik vond het opzich nog wel meevallen kwa oninteressante teksten... alleen beetje wazig omschreven over die democratie ofzo..

maarja zit tussen een 7,2 en 7,7 ofzo
Oud 19-05-2003, 18:02
rooddraakje
rooddraakje is offline
Kan je ook alleen van het 1e deel je cijfer nakijken? K weet namelijk niet genoeg wat ik heb gedaan om die samentvatting na te kijken.
Op het eerste deel heb ik al ik streng reken 16 punten.. (havo)

kan iemand please reageren??
Oud 19-05-2003, 18:03
Pla
Pla is offline
Ik vond het echt goed te doen, nix mis mee.. Af en toe beetje lastige woordkeus..
Ik had rond de 30 punten... goed genoeg
Oud 19-05-2003, 18:04
Nuck
Nuck is offline
Ik heb iets tussen de 7,2 en 7,7. Ik heb een 7,3 nodig voor een 8, dus dat zit er waarschijnlijk wel in .
Oud 19-05-2003, 18:11
Verwijderd
Streng nagekeken; ongeveer 33 punten. Dus tussen den 6,9 en 7,4...
Oud 19-05-2003, 18:16
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 19-05-2003 @ 19:02:
Op het eerste deel heb ik al ik streng reken 16 punten.. (havo)

kan iemand please reageren??
Er bestaat een algemene formule om ONGEVEER je punt te berekenen:
aantal punten die je hebt gehaald gedeelt door de punten die je in totaal kon halen. De uitkomst daarvan vermeningvuldigen met 9 en dan 1 optellen. Zoals ik al zei, is ongeveer...
Oud 19-05-2003, 18:21
Nuck
Nuck is offline
Van wat voor gemiddelde zouden ze eigenlijk uit gaan bij het vaststellen van de normering

Ik bedoel, wanneer is iets 'slecht' gemaakt? Met een 6 als landelijk gemiddelde?

Vroeg het me gewoon even af.
Oud 19-05-2003, 18:23
Missy_shy
Missy_shy is offline
OWHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH MENNNNNN

IK HEB HEM SUPER GEMAAKT!!!

ik zag na examen echt te janken...toen was het half 5 wij antwoorden krijgen van die examinatoren bleek dat ik super heb gemaakt!!!!

minimaal 7,6

owh mennnnnnnnnnnn ik ben nu echt zo gelukkig pffff dit had ik echt ff nodig!!!
Oud 19-05-2003, 18:28
*maai*
*maai* is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 19-05-2003 @ 18:19:

ik had B
Ik had daar iid ook B. Ik begin altijd met wegstrepen van antwoorden die zeker weten fout zijn, en A was de eerste die ik meteen wegstreepte...
Oud 19-05-2003, 18:29
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Missy_shy schreef op 19-05-2003 @ 19:23:
ik zag na examen echt te janken...toen was het half 5 wij antwoorden krijgen van die examinatoren bleek dat ik super heb gemaakt!!!!
Krijgen jullie die joh?
Oud 19-05-2003, 19:10
filmfreak
filmfreak is offline
Wow! net ff punten gechecked> ruim gerekend 41 punten. Alle meerkeuzevragen goed van tekst 1 Lekkere compensatie voor het moeilijke economie!!
Oud 19-05-2003, 19:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 19-05-2003 @ 18:40:
http://www.eindexamen.nu/cesuur/exam...en=27&x=45&y=6 :
De MAVO bestaat niet meer. Ze zullen wel de HAVO bedoelen... Beetje jammer van ze... Dat ze ons zo laag inschatten...
bestaat dat niet meer? Wat is daarvoor in de plaats dan?
Oud 19-05-2003, 20:18
Alexander
Alexander is offline
Daarnet even op de site www.eindexamen.nu gekeken, en uit het correctievoorschrift blijkt dat ik 38 punten heb gehaald bij Nederlands. Gelukkig, dat is achter de rug

En Gatara: MAVO en VBO zijn samengevoegd tot één geheel, VMBO. Daarbij kheb je twee stromingen, VMBO-P (praktijk, meer het VBO-gedeelte) en VMBO-T (theorie, dus meer het MAVO-gedeelte). Dat is ongeveer wat ik er van weet
Oud 19-05-2003, 21:57
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik zit volgens mij ongeveer rond de 7. NL was voor mij het vak waar ik het hoogste cijfer voor moest hebben, namelijk een 4,9. Dat is geloof ik wel gelukt......

Maar ja, die samenvatting was ***. Ik ga ook klagen. Zo heb ik al een hele waslijst voor het LAKS....
Oud 19-05-2003, 22:26
mainsupreme
mainsupreme is offline
hashahahaa niks voor enderlands gedaan en ik had al 27 van de 29 punten voor de tekstverklaring nu nog de samenvatting... mja die 6 heb ik al, ik ga voor de 8
Oud 20-05-2003, 09:34
pinnetje
pinnetje is offline
Citaat:
Vespafunk schreef op 19-05-2003 @ 16:13:
Nee, maar 't is toch met regelmaat 'de man' die men als rots in de branding associeert met 'de voetbalfans'. Geloof mij; er zullen meer mannelijke voetbalfans zijn dan vrouwelijke.

Nu ik er toch ben; Vrouwen die naar voetbal kijken, kijken niet naar 'de schoonheid van het voetbal'. Denk eerder dat ze kijken naar 'de schoonheid van een voetballer'. Wat vind je daar van?
Nou absoluut niet waar!!!! Ik ben een vrouw en ik kijk absoluut wel naar de schonheid van het voetbal en niet naar de schoonheid van de voetballer; jij leeft echt nog in de middeleeuwen!!! Tegenwoordig is voetbal de sport die door meisjes het meest beoefend, en er zijn dus ook genoeg vrouwen die naar de schoonheid van het voetbal kijken!!!!!!
Oud 20-05-2003, 10:16
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 20:13:
bestaat dat niet meer? Wat is daarvoor in de plaats dan?
VMBO geloof ik. Dat staat bij ons op de roosters iig.

Regels voor berichten